Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!

Vierailija
27.06.2026 |

Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!

MIES 48

Kommentit (724)

Vierailija
441/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää miehenä auta naisia pulassa. Olen auttanut useita kertoja, myös miehiä ja mitään muuta en ole saanut kiitokseksi kun valitusta siitä kuinka me kaikki miehet ollaan kamalia ja väkivaltaisia. Selvä! Minä

en enää ikinä osallistu millään muotoa väkivaltaan, en edes auttajana. Selvittää itse jos me ollaan kerta niin kamalia 

Miehen herkkä ego koki kolauksen.

Minä olen herkkä mies mutta lyön sinulta nenän halki jos vielä vittulet.

Vauvapalstan kovis, anna tulla ja todista taas pointti miesten väkivaltaisuudesta.

Taasko siellä on joku risuperse haastamassa riitaa? Ei ihme että Ahmetti vetää teikäläisiltä kebabveihtellä kaulat katki. Ne on niin herkkiä.

Vierailija
442/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni suomalainen heteromies alkaa olemaan perin juurin vittuuntunut siihen että paskaa kaadetaan koko ajan niskaan.

Siksikö te suomalaiset heteromiehet kokoonnutte vauva-palstalle uhriutumaan? Mitähän paskaa sinunkin niskaan on kaadettu?

Odotamme edelleen vastausta?

Odota ihan keskenäsi.

Olisihan se pitänyt arvata, että sinulla meni pupu pöksyyn. Öyhöttämään kykenee jokainen. Vastauksia ei vaan alkuperäisen kommentin perusteella  "moni heteromies" kykene antamaan.  

Olet ehkä tottunut että oma miehesi tulistui kun nalkutat tarpeeksi kauan hänelle, mutta yllätys, osa meistä osaa kääntää sinulle selän ja jättää sinut yksin nalkuttamaan 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää miehenä auta naisia pulassa. Olen auttanut useita kertoja, myös miehiä ja mitään muuta en ole saanut kiitokseksi kun valitusta siitä kuinka me kaikki miehet ollaan kamalia ja väkivaltaisia. Selvä! Minä

en enää ikinä osallistu millään muotoa väkivaltaan, en edes auttajana. Selvittää itse jos me ollaan kerta niin kamalia 

Miehen herkkä ego koki kolauksen.

Minä olen herkkä mies mutta lyön sinulta nenän halki jos vielä vittulet.

Vauvapalstan kovis, anna tulla ja todista taas pointti miesten väkivaltaisuudesta.

Kai sinä nyt ymmärrät että virtuaalisesti ei kukaan voi sinua lyödä, vai onko naiset netissä yhtä pöllöjä kuin naiset ratissa 😂

Mitäpä siinä jos mies uhkailee, nainen on pöllö kun vastaa siihen samalla mitalla.


P.s. Miehet törttöilee tilastollisesti enemmän liikenteessä.

Vierailija
444/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi mies ei ole väkivaltainen naisia kohtaan, kyseessä ovat marginaali-ihmiset, väkivaltaisen lapsuuden kokeneet tai päihteitä runsaasti käyttävät. 

Tämä! Ja siksi normaalien ihmisten, miesten ja naisten ja muiden, pitää puhua väkivaltaa vastaan!

Vierailija
445/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hais ta vit tu , koulukiusaaja orava. Minä en ole ketään raiskannut tai pahoinpidellyt. 

Sanoiko se että olisit? Sanoiko pressa että kaikki miehet on hakkaajia? Näytä missä niin sanottiin?

Vierailija
446/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa? 

Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:


En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se että

minä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.


Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.

Pyyhkiikö se vastuusi kun puhut mielenterveyshoidon puolesta? Eli riittääkö se kun mies puhuu mielenterveyshoidon puolesta kavereilleen? Vai onko pakko ladata itselleen somekanavat että se kelpaa sinulle? 

Se, että aloitat puheenvuorosi ensimmäisenä haukkumalla sitä kenelle kirjoitat kertookin sinusta jo sen, että ei sinua mitkään mielenterveysasiat oikeasti kiinnosta, kunhan kiillotat omaa egoasi ja voit kuvitella sitten olevasi jotenkin tosi hyvä ihminen. 

Tässä kyseisessä tapauksessa mies voi aloittaa sillä ettei vähättele ongelmaa eli naisten kokemaa väkivaltaa. Seuraava askel voisi olla että puhuisit, tällä foorumilla vaikka (tämäkin on sosiaalinen media muuten), naisvihaa ja väkivaltaa vastaan. Kolmanneksi voisit puuttua jos kuulet miesten puhuvan naisista rumasti tai halventavasti. Neljänneksi voit puuttua jos näet jotakuta ahdisteltavan, ottaen toki huomioon oma turvallisuutesi.


Kaikki väkivalta on väärin, mutta puhun nyt naisvihasta koska se on koko vetoomuksen pointti. Suomi on tilastollisesti Euroopan vaarallisin maa naisille joten tällä hetkellä miesten väkivalta ja naisviha ovat täällä iso ongelma. Siksi hyvien miesten pitää korjata asenteita.

Eli vaikka Suomi on miehille vaarallisempi kuin naisille, niin miesten pitää nyt naisten vuoksi ryömiä tuhkassa. Lisäsit taas piirulla nais.vihaa. Mä olen miehenä luonnostaan puuttunut väkivaltaan, uhreina ollut miehiä ja naisia. Ja olen maksanut siitä monenlaista hintaa koskaan saamatta mitään. Jatkossa yritän muistaa sut, jos näen naisen hädässä. Ehkä se vähän hillitsee maskuliinisia tarpeitani leikkiä sankaria. Ollaan kaikki vaan naisia ja katsotaan toisaalle.

Minä katson muualle tästä lähtien myös jos nainen on uhrina.

Väkivalta ei kuulu minun miehen elämääni.

Antaa vetää pataan vaan. Katselessa voi nauttia oluen.

Ei ihme että miehet jää yksin. Kauas on jääneet ajat herrasmiehistä.

Ei ihme ettei miehet enää pysy perässä. Halutaan tasa-arvoa mutta miehen pitäisi kuitenkin puolustaa hengellään muita ja maksaa kaikki. Eihän kukaan järkevä mies tähän järjestelyyn suostu. 

Aika katkeran miehen kommentti. Lähtikö naisesi upseerin vai kiinteistösijoittajan matkaan, vai mistä moinen katkeruus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
447/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Mun poikien ei kyllä tarvitse uhrata itseään jotta joku nainen nyt selviää ilman viheltelyä kotimatkansa. 

On aika epäreilu ajatus että miesten pitäisi puuttua muiden tekemiin juttuihin. On tietysti hyvä jos joku uskaltaa (nainen tai mies)  mutta ei kaikki uskalla, vaikka olisivat miehiäkin. Eikä tarvitsekaan uskaltaa. 

Minä äitinä toivon ettei poikani puutu ihan joka asiaan isona. Minulle on tärkeää että hänkin selviää hengissä ja vahingoittumattomana kotiin. Jos hän näkee jotain sellaista mikä ei ehkä ole kivaa mutta ei kuitenkaan vaarallistakaan, kuten viheltelyä, tai mauttomia vitsejä niin mielummin ei puutu. Pahimmillaan saa puukosta jos puuttuu. Soittaa vaikka poliisin paikalle mielummin. 

Näin,

 

Suomessa Poliisilla on väkivallan monopoli. Poliisin tulee puuttua laittomuksiin ja esitutkia rikokset.

 

Jos tavan kansalainen alkaa leikkiä poliisia ja puuttua rikolliseen toimintaan, voi äkkiä joutua itse rikoksen uhriksi.

Vierailija
448/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että nuo miesten kommentit jo sinällään todistavat että kykyä ja halua väkivaltaan löytyy jo näin kauniina lauantaiehtoona 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
449/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normi mies ei ole väkivaltainen naisia kohtaan, kyseessä ovat marginaali-ihmiset, väkivaltaisen lapsuuden kokeneet tai päihteitä runsaasti käyttävät. 

Valitettavasti ei ole noin, kuten kuka tahansa poliisi tai turvakodin työntekijä voi kertoa. 

Vierailija
450/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normi mies ei ole väkivaltainen naisia kohtaan, kyseessä ovat marginaali-ihmiset, väkivaltaisen lapsuuden kokeneet tai päihteitä runsaasti käyttävät. 

Tämä! Ja siksi normaalien ihmisten, miesten ja naisten ja muiden, pitää puhua väkivaltaa vastaan!

Jää itse paikalle puhumaan. Minullehan ei asia kuulu.

Minä minä minä eiks niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
451/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.

Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan. 

 

Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta. 

Kiitos kun jaksoit kiihkottomasti vastata. Tämä palsta on kyllä masentava. Onneksi irl tunnen vain fiksuja miehiä. 

tuo naisvihasta kumpuaminen on omaa tulkintaasi, yhtä hyvin tässä keississä voi olla kyse miesvihasta.

Vierailija
452/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muusta mutta jos odotan bussia ja ympärillä on kantasuomalaisia, miehiä tai naisia ei juuri koskaan ahdista tai pelota. Jos taas ympärillä on joukko nekruja jotka heiluu meuhkaa ja leikkitappelee keskenään alkaa ahdistaa ja vtuttaa mietin että miksi asun täällä Somalimaassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
453/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa että nuo miesten kommentit jo sinällään todistavat että kykyä ja halua väkivaltaan löytyy jo näin kauniina lauantaiehtoona 😄

Miehet on täällä ihan pillastuneita. Ei se mitään, on ok olla tunteellinen kunhan ei hakkaa ketään.

Vierailija
454/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.

Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan. 

 

Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta. 

Millä tavalla miehiin kohdistuva väkivalta on toisenlaista? Miehiä lyödään, puukotetaan, ammutaan, kidutetaan, tapetaan. Mikä siinä on "täyttää toisenlaiset tunnusmerkit"? Selitätkö?

Naisiin kohdistuvan väkivallan pohjalla on usein naisviha, miehen tarve kontrolloida naista ja tämän käytöstä, ajatus naisen alemmuudesta ja siitä että naisen keho kuuluu miehelle. Suurin osa raiskauksista on naiselle tutun miehen tekemiä, vaikka nämä jäävätkin uutisoinnissa vähemmälle huomiolle ja usein kokonaan ilmoittamatta.  Yhä edelleen raiskauksen uhrista usein myös etsitään syytä raiskatuksi tulemiseen. Naiselle vaarallisin paikka on koti ja vaarallisin tilanne on parisuhteesta lähteminen.

Tämä on se asia josta nyt puhutaan.

 

Kerro sinä pätevätkö nämä tunnusmerkit kun mies tappaa miehen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
455/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistipelle on aina Liberaalien äärimmäisessä etujoukossa, ei siksi, että hänellä olisi omia mielipiteitä, vaan siksi, että näin pääsee parahaiten äärifeministien ja NATO-liberaalien toimittamien lehtien etusivulle. Toinen tärkeä prokjekti on änkäytyä kuvaan kaikkien jossakin urheilulajissa pärjänneen suomalaisen kanssa.. Stupido saa näillä keinoin miltei yhtä paljon julkisuutta Suomessa kuin Trump omassa kotimaassaan.

Vierailija
456/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin arvelin, että ketju kerää kaikki tuhkamunat ja muut mielenvikaiset, jotka eivät ymmärrä, että naisten kokema väkivalta on Suomessa ongelma. 

Vierailija
457/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille vinkkinä että etelän miehet ei samalla tavalla jaksa kuunnella suominaisen vittuilua kuin suomimiehet. Niillä voi herkästi veri kiehahtaa ja varsinkin jos kokevat kunniansa loukatun. Silloin asiat voi päättyä ikävästi.

Joopa joo. Hohhoijjaa.

Vierailija
458/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.

Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan. 

 

Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta. 

Kiitos kun jaksoit kiihkottomasti vastata. Tämä palsta on kyllä masentava. Onneksi irl tunnen vain fiksuja miehiä. 

tuo naisvihasta kumpuaminen on omaa tulkintaasi, yhtä hyvin tässä keississä voi olla kyse miesvihasta.

Miehet tuskin sentään raiskaavat ja tappavat naisia siksi koska vihaavat miehiä.

Vierailija
459/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

Miksi mies ottaa tämän vetoomuksen syytöksenä? Tähän ei vieläkään ole yksikään mies vastannut.

koska se syyttää miehiä siitä, etteivät nämä hoida poliisin tehtäviä, vaikka heillä ei ole siihen oikeasti valtuutusta. Kummalista vielä että tämä syyttely tulee presidentin taholta, jolla on valtuuksia tehdä asialle jotain muutakin kuin syytellä muita.

USA:n pressa esimerkiksi tarttui toimeen ja perusti ICE joukot.

Ongelmaan puuttumista olisi jo se ettet vähättele naisten kokemia kokemuksia netissä ja tulkitse asiaa tahallasi väärin.


Eli eka askel on turpa kiinni.

Vierailija
460/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa että nuo miesten kommentit jo sinällään todistavat että kykyä ja halua väkivaltaan löytyy jo näin kauniina lauantaiehtoona 😄

Sehän luonnollista