Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!

Vierailija
27.06.2026 |

Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!

MIES 48

Kommentit (724)

Vierailija
421/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää miehenä auta naisia pulassa. Olen auttanut useita kertoja, myös miehiä ja mitään muuta en ole saanut kiitokseksi kun valitusta siitä kuinka me kaikki miehet ollaan kamalia ja väkivaltaisia. Selvä! Minä

en enää ikinä osallistu millään muotoa väkivaltaan, en edes auttajana. Selvittää itse jos me ollaan kerta niin kamalia 

Miehen herkkä ego koki kolauksen.

Vierailija
422/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuositasolla Suomessa tehdään nykyisin noin 70–90 henkirikosta. Historiallisesti suurin osa (noin kaksi kolmasosaa) henkirikosten uhreista on miehiä. Naisiin kohdistuvia henkirikoksia on viime vuosina ollut vuosittain noin 20–24.

 

Joten kannattaisi keskittyä miesuhrien vähentämiseen niin kokonaismäärä putoaisi enemmän 

Ongelma on, että ketään ei kiinnosta kuollut mies. Samoin lasten tapoissa, jos tappaja on nainen, tapaus ei ylitä juuri uutiskynnystä. Jos tekijä olisi mies, A-Studio ja Sofia Virta olisivat äänessä. Lehdistö määrää nykyään yhteiskunnan suunnan. Vauvat kärsivät.

Ketään ei kiinnosta kuollut mies? Uutisoitiinko mistään niin paljon kuin Janne Puhakan henkirikoksesta? Onko uutisoitu mistään niin paljon kuin Jukka S. Lahden surmasta? Ja kivenkovaan väität, että ketään ei kiinnosta kuollut mies?

Virantoimituksessa kuolleista poliiseista uutisoidaan vuodesta toiseen lehdissä ja somettajat tekevät kilvan videoita. Taitaa olla kaikki surmatut miehiä. Surmaajina ketkäs muutkaan kuin miehet. 

 

Miesten luoma ongelma, joten toivottavasti miehet myös ratkaisevat ongeman. Vai tarvitaanko taas naista?

Ei ole miesten luoma ongelma. Murhaaja on vastuussa, ei muut miehet. Sinun pitää mennä vaatimaan ongelman ratkaisua tekijöiltä, niiltä murhaajilta.  

Miehet tappavat miehiä ja miehet tutkivat miesten tekemiä tappoja, missä miehet ovat tappaneet miehiä, mutta ei ole millään tavalla miesten luoma ongelma. Sinun kaltaista pelleä ei ole nähty sitten Pelle Hermannin.

Ai naiset eivät ole murhaajia? Ok. 🤣🤣🤣 Luin varsin mielenkiintoisen jutun siitä, miten eräässä laitoksessa teinitytöt julmasti kiduttivat yhtä tyttöä ja tunkesivat hänen alapäähän muun muassa ison kokispullon. Mutta tämäkin tietysti patriarkaatin syy. 

Listaa ihmeessä kaikki ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? Siitähän nimenomaan haluan keskustella. Odotan, että kykenet antamaan listan meille kaikille. Toivottavasti miehenä et aiheuta pettymystä. 

Odotamme edelleen, että miehet löytävät pallinsa ja listaavat ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.

Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan. 

 

Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta. 

Millä tavalla miehiin kohdistuva väkivalta on toisenlaista? Miehiä lyödään, puukotetaan, ammutaan, kidutetaan, tapetaan. Mikä siinä on "täyttää toisenlaiset tunnusmerkit"? Selitätkö?

Kenen toimesta? Miesten. Siksi vetoomus on miehille.

Miehet tappavat miehiä ja naiset tappavat miehiä.

Tilastollisesti miehet surmaavat ja raiscaavat enemmän. Näytä tilasto jossa näin ei ole?

Etsi itse tilastosi.

Ei ole minun tehtävä etsiä tilasto väitteellesi vaan sinun. Muuten lätiset puutaheinää.

Vierailija
424/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa? 

Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:


En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se että

minä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.


Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.

Pyyhkiikö se vastuusi kun puhut mielenterveyshoidon puolesta? Eli riittääkö se kun mies puhuu mielenterveyshoidon puolesta kavereilleen? Vai onko pakko ladata itselleen somekanavat että se kelpaa sinulle? 

Se, että aloitat puheenvuorosi ensimmäisenä haukkumalla sitä kenelle kirjoitat kertookin sinusta jo sen, että ei sinua mitkään mielenterveysasiat oikeasti kiinnosta, kunhan kiillotat omaa egoasi ja voit kuvitella sitten olevasi jotenkin tosi hyvä ihminen. 

Tässä kyseisessä tapauksessa mies voi aloittaa sillä ettei vähättele ongelmaa eli naisten kokemaa väkivaltaa. Seuraava askel voisi olla että puhuisit, tällä foorumilla vaikka (tämäkin on sosiaalinen media muuten), naisvihaa ja väkivaltaa vastaan. Kolmanneksi voisit puuttua jos kuulet miesten puhuvan naisista rumasti tai halventavasti. Neljänneksi voit puuttua jos näet jotakuta ahdisteltavan, ottaen toki huomioon oma turvallisuutesi.


Kaikki väkivalta on väärin, mutta puhun nyt naisvihasta koska se on koko vetoomuksen pointti. Suomi on tilastollisesti Euroopan vaarallisin maa naisille joten tällä hetkellä miesten väkivalta ja naisviha ovat täällä iso ongelma. Siksi hyvien miesten pitää korjata asenteita.

Eli vaikka Suomi on miehille vaarallisempi kuin naisille, niin miesten pitää nyt naisten vuoksi ryömiä tuhkassa. Lisäsit taas piirulla nais.vihaa. Mä olen miehenä luonnostaan puuttunut väkivaltaan, uhreina ollut miehiä ja naisia. Ja olen maksanut siitä monenlaista hintaa koskaan saamatta mitään. Jatkossa yritän muistaa sut, jos näen naisen hädässä. Ehkä se vähän hillitsee maskuliinisia tarpeitani leikkiä sankaria. Ollaan kaikki vaan naisia ja katsotaan toisaalle.

Minä katson muualle tästä lähtien myös jos nainen on uhrina.

Väkivalta ei kuulu minun miehen elämääni.

Antaa vetää pataan vaan. Katselessa voi nauttia oluen.

Ei ihme että miehet jää yksin. Kauas on jääneet ajat herrasmiehistä.

Herrasmiehet ei tappele eikä osallistu muiden riitoihin. Ja naisia on aina riittänyt.

T. Gentleman

Vierailija
425/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Presidentin tehtäviin kuuluu Suomen ulko ja turvallisuuspolitiikka vain ja ainoastaan.

Toki hän voi yksityisesti puhua muistakin asioista kunhan ei astu pääministerin tontille.

Nimenomaan turvallisuuspolitiikka.

Vierailija
426/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Jostain syystä se ei kaikille "miehille" kelpaa. Syytä voimme vain arvailla, vaikka kaikki sen tietävätkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
427/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää miehenä auta naisia pulassa. Olen auttanut useita kertoja, myös miehiä ja mitään muuta en ole saanut kiitokseksi kun valitusta siitä kuinka me kaikki miehet ollaan kamalia ja väkivaltaisia. Selvä! Minä

en enää ikinä osallistu millään muotoa väkivaltaan, en edes auttajana. Selvittää itse jos me ollaan kerta niin kamalia 

Miehen herkkä ego koki kolauksen.

Mitäs sitten? Eikö miehillä saisi mielestäsi olla tunteita? Onko mies jotenkin mielestäsi heti pilkan kohde jos on herkkä? Sellaista sieltä sitten… 

Vierailija
428/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan. TILANNE ON TÄMÄ. 

 

Niin monet naiset elävät väkivallan pelossa. Monet kotonaan, moni on tänäkin vuonna miehensä käsissä tapettu. Lasten nähden jopa. Ennätysmäärä tänä vuonna, kyllä sen pitäisi herättää. Jotain mätää tässä maassa on.  Ja juuri se isoin riski on erota, jätetty mies kostaa. 

 

 Suurin osa naisista tuntee pelon liikkuessaan yksin myöhään. Kukaan mies ei tiedä, miten uhkaavilta ne askeleet takana voivat tuntua. Koskaan et voi tietää, kuka takanasi on.  Ei tiennyt Vendi, ei moni muukaan. Tilastot puhuvat omaa kieltään. Tilanne on vakava. 

 

Palstamiehet: katse omassa navassa, " minä se tässä se uhri olen". 

Isoin riski on erota? Se on ainut mahdollisuus päästä eroon väkivaltaisesta miehestä.

Juu, kyllä, olet oikeassa, eroon pitää päästä. Mutta samalla on niin, että suurin osa parisuhdetapoista tapahtuu erotilanteessa, jopa lähestymiskiellon ollessa jo päällä. Ero pitää suunnitella hyvin huolellisesti. 

Ja miksi nämä naiset aina kuvittelevat että väkivaltaiselle miehelle "näyttäminen" ja uhoaminen toimisi jossei se toiminut parisuhteen aikanakaan? Itse olisin hissukseen ja yrittäisin kaikin tavoin olla provosoimatta toista osapuolta. Niinkuin hiiri kissan edessä, henkeni säilyttääkseni. 

Eivät todellakaan kuvittele. Yrittävät poistua suhteesta salaa hiipien salaiseen osoitteeseen pysyäkseen elossa, mutta sekin provosoi miestä joka haluaa provosoitua. Mies ei kestä ajatusta että nainen pääsisi pakoon.

Ei ole kyse "pakoon pääsemisestä" vaan siitä että haluaa osoittaa toiselle ettei tässä ole enää mahdollista jatkaa yhteiselämää.  Ei tartte hiipiä salaiseen osoitteeseen vaan elää reilusti yhteisössä jossa muut tukevat tekemääsi ratkaisua. Ei saa jäädä yksin, muttei myöskään heti alkaa etsiä uutta kumppania, sekin loukkaa jos toinen on vereslihalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
429/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa? 

Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:


En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se että

minä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.


Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.

Pyyhkiikö se vastuusi kun puhut mielenterveyshoidon puolesta? Eli riittääkö se kun mies puhuu mielenterveyshoidon puolesta kavereilleen? Vai onko pakko ladata itselleen somekanavat että se kelpaa sinulle? 

Se, että aloitat puheenvuorosi ensimmäisenä haukkumalla sitä kenelle kirjoitat kertookin sinusta jo sen, että ei sinua mitkään mielenterveysasiat oikeasti kiinnosta, kunhan kiillotat omaa egoasi ja voit kuvitella sitten olevasi jotenkin tosi hyvä ihminen. 

Tässä kyseisessä tapauksessa mies voi aloittaa sillä ettei vähättele ongelmaa eli naisten kokemaa väkivaltaa. Seuraava askel voisi olla että puhuisit, tällä foorumilla vaikka (tämäkin on sosiaalinen media muuten), naisvihaa ja väkivaltaa vastaan. Kolmanneksi voisit puuttua jos kuulet miesten puhuvan naisista rumasti tai halventavasti. Neljänneksi voit puuttua jos näet jotakuta ahdisteltavan, ottaen toki huomioon oma turvallisuutesi.


Kaikki väkivalta on väärin, mutta puhun nyt naisvihasta koska se on koko vetoomuksen pointti. Suomi on tilastollisesti Euroopan vaarallisin maa naisille joten tällä hetkellä miesten väkivalta ja naisviha ovat täällä iso ongelma. Siksi hyvien miesten pitää korjata asenteita.

Eli vaikka Suomi on miehille vaarallisempi kuin naisille, niin miesten pitää nyt naisten vuoksi ryömiä tuhkassa. Lisäsit taas piirulla nais.vihaa. Mä olen miehenä luonnostaan puuttunut väkivaltaan, uhreina ollut miehiä ja naisia. Ja olen maksanut siitä monenlaista hintaa koskaan saamatta mitään. Jatkossa yritän muistaa sut, jos näen naisen hädässä. Ehkä se vähän hillitsee maskuliinisia tarpeitani leikkiä sankaria. Ollaan kaikki vaan naisia ja katsotaan toisaalle.

Minä katson muualle tästä lähtien myös jos nainen on uhrina.

Väkivalta ei kuulu minun miehen elämääni.

Antaa vetää pataan vaan. Katselessa voi nauttia oluen.

Ei ihme että miehet jää yksin. Kauas on jääneet ajat herrasmiehistä.

No Loiri lauloi pilkkalaulun yksin jäävistä kunnonmiehistä

Vierailija
430/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuositasolla Suomessa tehdään nykyisin noin 70–90 henkirikosta. Historiallisesti suurin osa (noin kaksi kolmasosaa) henkirikosten uhreista on miehiä. Naisiin kohdistuvia henkirikoksia on viime vuosina ollut vuosittain noin 20–24.

 

Joten kannattaisi keskittyä miesuhrien vähentämiseen niin kokonaismäärä putoaisi enemmän 

Ongelma on, että ketään ei kiinnosta kuollut mies. Samoin lasten tapoissa, jos tappaja on nainen, tapaus ei ylitä juuri uutiskynnystä. Jos tekijä olisi mies, A-Studio ja Sofia Virta olisivat äänessä. Lehdistö määrää nykyään yhteiskunnan suunnan. Vauvat kärsivät.

Ketään ei kiinnosta kuollut mies? Uutisoitiinko mistään niin paljon kuin Janne Puhakan henkirikoksesta? Onko uutisoitu mistään niin paljon kuin Jukka S. Lahden surmasta? Ja kivenkovaan väität, että ketään ei kiinnosta kuollut mies?

Virantoimituksessa kuolleista poliiseista uutisoidaan vuodesta toiseen lehdissä ja somettajat tekevät kilvan videoita. Taitaa olla kaikki surmatut miehiä. Surmaajina ketkäs muutkaan kuin miehet. 

 

Miesten luoma ongelma, joten toivottavasti miehet myös ratkaisevat ongeman. Vai tarvitaanko taas naista?

Ei ole miesten luoma ongelma. Murhaaja on vastuussa, ei muut miehet. Sinun pitää mennä vaatimaan ongelman ratkaisua tekijöiltä, niiltä murhaajilta.  

Miehet tappavat miehiä ja miehet tutkivat miesten tekemiä tappoja, missä miehet ovat tappaneet miehiä, mutta ei ole millään tavalla miesten luoma ongelma. Sinun kaltaista pelleä ei ole nähty sitten Pelle Hermannin.

Ai naiset eivät ole murhaajia? Ok. 🤣🤣🤣 Luin varsin mielenkiintoisen jutun siitä, miten eräässä laitoksessa teinitytöt julmasti kiduttivat yhtä tyttöä ja tunkesivat hänen alapäähän muun muassa ison kokispullon. Mutta tämäkin tietysti patriarkaatin syy. 

Listaa ihmeessä kaikki ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? Siitähän nimenomaan haluan keskustella. Odotan, että kykenet antamaan listan meille kaikille. Toivottavasti miehenä et aiheuta pettymystä. 

Odotamme edelleen, että miehet löytävät pallinsa ja listaavat ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? 

No eihän suomalaisia poliiseja ole ammuttu yleensäkään kuin kerran ja sekin tekijä oli ulkomaalainen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
431/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää miehenä auta naisia pulassa. Olen auttanut useita kertoja, myös miehiä ja mitään muuta en ole saanut kiitokseksi kun valitusta siitä kuinka me kaikki miehet ollaan kamalia ja väkivaltaisia. Selvä! Minä

en enää ikinä osallistu millään muotoa väkivaltaan, en edes auttajana. Selvittää itse jos me ollaan kerta niin kamalia 

Miehen herkkä ego koki kolauksen.

Mitäs sitten? Eikö miehillä saisi mielestäsi olla tunteita? Onko mies jotenkin mielestäsi heti pilkan kohde jos on herkkä? Sellaista sieltä sitten… 

Saa olla herkkä mutta lapsellinen kiukuttelija ei tarvitse olla.


”Enpä sitten auta enää kun kaikki me miehet ollaan niin kamalia.”

 

Kukaan ei sanonut kaikki miehet. Me halutaan myös hyvät miehet taistelemaan naisvihaa ja väkivaltaa vastaan.

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
432/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa? 

Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:


En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se että

minä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.


Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.

Pyyhkiikö se vastuusi kun puhut mielenterveyshoidon puolesta? Eli riittääkö se kun mies puhuu mielenterveyshoidon puolesta kavereilleen? Vai onko pakko ladata itselleen somekanavat että se kelpaa sinulle? 

Se, että aloitat puheenvuorosi ensimmäisenä haukkumalla sitä kenelle kirjoitat kertookin sinusta jo sen, että ei sinua mitkään mielenterveysasiat oikeasti kiinnosta, kunhan kiillotat omaa egoasi ja voit kuvitella sitten olevasi jotenkin tosi hyvä ihminen. 

Tässä kyseisessä tapauksessa mies voi aloittaa sillä ettei vähättele ongelmaa eli naisten kokemaa väkivaltaa. Seuraava askel voisi olla että puhuisit, tällä foorumilla vaikka (tämäkin on sosiaalinen media muuten), naisvihaa ja väkivaltaa vastaan. Kolmanneksi voisit puuttua jos kuulet miesten puhuvan naisista rumasti tai halventavasti. Neljänneksi voit puuttua jos näet jotakuta ahdisteltavan, ottaen toki huomioon oma turvallisuutesi.


Kaikki väkivalta on väärin, mutta puhun nyt naisvihasta koska se on koko vetoomuksen pointti. Suomi on tilastollisesti Euroopan vaarallisin maa naisille joten tällä hetkellä miesten väkivalta ja naisviha ovat täällä iso ongelma. Siksi hyvien miesten pitää korjata asenteita.

Eli vaikka Suomi on miehille vaarallisempi kuin naisille, niin miesten pitää nyt naisten vuoksi ryömiä tuhkassa. Lisäsit taas piirulla nais.vihaa. Mä olen miehenä luonnostaan puuttunut väkivaltaan, uhreina ollut miehiä ja naisia. Ja olen maksanut siitä monenlaista hintaa koskaan saamatta mitään. Jatkossa yritän muistaa sut, jos näen naisen hädässä. Ehkä se vähän hillitsee maskuliinisia tarpeitani leikkiä sankaria. Ollaan kaikki vaan naisia ja katsotaan toisaalle.

Minä katson muualle tästä lähtien myös jos nainen on uhrina.

Väkivalta ei kuulu minun miehen elämääni.

Antaa vetää pataan vaan. Katselessa voi nauttia oluen.

Ei ihme että miehet jää yksin. Kauas on jääneet ajat herrasmiehistä.

Ei ihme ettei miehet enää pysy perässä. Halutaan tasa-arvoa mutta miehen pitäisi kuitenkin puolustaa hengellään muita ja maksaa kaikki. Eihän kukaan järkevä mies tähän järjestelyyn suostu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
433/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku jo kertoa, miksi presidentti ei voisi puuttua naisiin kohdistuvaan väkivaltaan?

Presidentin tehtäviin kuuluu Suomen ulko ja turvallisuuspolitiikka vain ja ainoastaan.

Toki hän voi yksityisesti puhua muistakin asioista kunhan ei astu pääministerin tontille.

Tasavallan presidentti on arvojohtaja, ja hän tekee juuri sellaisia avauksia, mitä hänen arvonsa sanelevat. Siinä ei persujen eikä venäläisten mielipiteet paina, kun Suomen Tasavallan presidentti julistaa arvojaan. 

 

Vituttaako? Epäilemättä kyllä, mutta koita elää demokratian kanssa. 

Vierailija
434/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää miehenä auta naisia pulassa. Olen auttanut useita kertoja, myös miehiä ja mitään muuta en ole saanut kiitokseksi kun valitusta siitä kuinka me kaikki miehet ollaan kamalia ja väkivaltaisia. Selvä! Minä

en enää ikinä osallistu millään muotoa väkivaltaan, en edes auttajana. Selvittää itse jos me ollaan kerta niin kamalia 

Miehen herkkä ego koki kolauksen.

Minä olen herkkä mies mutta lyön sinulta nenän halki jos vielä vittulet.

Vauvapalstan kovis, anna tulla ja todista taas pointti miesten väkivaltaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
435/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa? 

Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:


En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se että

minä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.


Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.

Pyyhkiikö se vastuusi kun puhut mielenterveyshoidon puolesta? Eli riittääkö se kun mies puhuu mielenterveyshoidon puolesta kavereilleen? Vai onko pakko ladata itselleen somekanavat että se kelpaa sinulle? 

Se, että aloitat puheenvuorosi ensimmäisenä haukkumalla sitä kenelle kirjoitat kertookin sinusta jo sen, että ei sinua mitkään mielenterveysasiat oikeasti kiinnosta, kunhan kiillotat omaa egoasi ja voit kuvitella sitten olevasi jotenkin tosi hyvä ihminen. 

Tässä kyseisessä tapauksessa mies voi aloittaa sillä ettei vähättele ongelmaa eli naisten kokemaa väkivaltaa. Seuraava askel voisi olla että puhuisit, tällä foorumilla vaikka (tämäkin on sosiaalinen media muuten), naisvihaa ja väkivaltaa vastaan. Kolmanneksi voisit puuttua jos kuulet miesten puhuvan naisista rumasti tai halventavasti. Neljänneksi voit puuttua jos näet jotakuta ahdisteltavan, ottaen toki huomioon oma turvallisuutesi.


Kaikki väkivalta on väärin, mutta puhun nyt naisvihasta koska se on koko vetoomuksen pointti. Suomi on tilastollisesti Euroopan vaarallisin maa naisille joten tällä hetkellä miesten väkivalta ja naisviha ovat täällä iso ongelma. Siksi hyvien miesten pitää korjata asenteita.

Eli vaikka Suomi on miehille vaarallisempi kuin naisille, niin miesten pitää nyt naisten vuoksi ryömiä tuhkassa. Lisäsit taas piirulla nais.vihaa. Mä olen miehenä luonnostaan puuttunut väkivaltaan, uhreina ollut miehiä ja naisia. Ja olen maksanut siitä monenlaista hintaa koskaan saamatta mitään. Jatkossa yritän muistaa sut, jos näen naisen hädässä. Ehkä se vähän hillitsee maskuliinisia tarpeitani leikkiä sankaria. Ollaan kaikki vaan naisia ja katsotaan toisaalle.

Minä katson muualle tästä lähtien myös jos nainen on uhrina.

Väkivalta ei kuulu minun miehen elämääni.

Antaa vetää pataan vaan. Katselessa voi nauttia oluen.

Ei ihme että miehet jää yksin. Kauas on jääneet ajat herrasmiehistä.

Ei ihme ettei miehet enää pysy perässä. Halutaan tasa-arvoa mutta miehen pitäisi kuitenkin puolustaa hengellään muita ja maksaa kaikki. Eihän kukaan järkevä mies tähän järjestelyyn suostu. 

Minkä kaiken miehet maksaa?


Kuka päätti että miehet puolustaa maata? Miehet.

Vierailija
436/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni suomalainen heteromies alkaa olemaan perin juurin vittuuntunut siihen että paskaa kaadetaan koko ajan niskaan.

Siksikö te suomalaiset heteromiehet kokoonnutte vauva-palstalle uhriutumaan? Mitähän paskaa sinunkin niskaan on kaadettu?

Odotamme edelleen vastausta?

Odota ihan keskenäsi.

Olisihan se pitänyt arvata, että sinulla meni pupu pöksyyn. Öyhöttämään kykenee jokainen. Vastauksia ei vaan alkuperäisen kommentin perusteella  "moni heteromies" kykene antamaan.  

Vierailija
437/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tapetaan vuosittain noin 70 miestä ja 10 naista.

Näistä suurin osa miehen toimesta.

Nuo kymmenen on liikaa ja ne voidaan välttää, kun miehet saadaan ymmärtämään, että tällainen ei voi jatkua. On jokaisen miehen velvollisuus kantaa vastuunsa ja puuttua näihin tappoihin. 

Vierailija
438/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hais ta vit tu , koulukiusaaja orava. Minä en ole ketään raiskannut tai pahoinpidellyt. 

Vierailija
439/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
440/724 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi mies ei ole väkivaltainen naisia kohtaan, kyseessä ovat marginaali-ihmiset, väkivaltaisen lapsuuden kokeneet tai päihteitä runsaasti käyttävät.