Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!
Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!
MIES 48
Kommentit (724)
Vierailija kirjoitti:
Näissä kaikissa keskusteluissa unohtuu että miehet kohtaavat väkivaltaa naisia enemmän. Ja jopa perheväkivaltaa yhtä paljon kuin naisetkin. Siitä vaan puhutaan ihan todella todella vähän
Näissä keskuteluissa unohtuu, että miehet pahoinpitevät niin miehiä kuin naisia. Heille ei tunnu olevan mitään rajaa, kunhan saavat vain pahoinpidellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi NAISET pakastaa vauvojaan ja insuliinimurhaa potilaitaan?
Muistaakseni presidentti Tarja Halonen jo aikanaan esitti vetoomuksen suomalaisille naisille, että lopettaisivat tällaiset teot ja että puuttuisivat ja tuomitsisivat nämä teot myös.
Oli kyse juurikin myrkkyhoitajan tapauksesta.
Työtoverit olisivat voineet ajoissa puuttua toimintaan.
Viisi vanhusta murhannut ”myrkkyhoitaja” Aino Nykopp anoo vapauttamistaan neljättä kertaa. Gyllgren perustelee vaatimustaan pitkällä vankilassaoloajalla. Hän on suorittanut rangaistustaan 17 vuotta. Viidestä murhasta ja viidestä murhan yrityksestä vuonna 2010 tuomittu nainen on Suomen lähihistorian pahin sarjamurhaaja.
Hän myrkytti uhrejaan lääkkeillä Helsingissä vuosina 2004–2009. Osa teoista tapahtui sairaalassa, osa uhrien kotona, kun Nykopp työskenteli perushoitajana ja kotihoitajana.
Oikeudessa kävi ilmi, että kaikki murhat eivät ehkä paljastuneet. Helsingin Seniorisäätiön Kannelkodissa kuoli Nykoppin työssäoloaikana parin kuukauden sisällä poikkeuksellisesti yli kymmenen vanhusta.
Yhtä lukuun ottamatta kaikki vainajat oli ehditty tuhkata ennen rikosepäilyä.
Vetoomus on ollut siinä mielessä onnistunut, että vastaavia tapauksia ei ole esiintynyt enää vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.
Näinhän se on.
Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua.
Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa.
Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa.
Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä.
Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa?
Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:
En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se ettäminä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.
Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.
Ja minä kannatan väkivaltarikollisille kovaa kuria, olenhan äärioiceistolainen. Eli nyt et enää odota mun sen enempää itke.vän naisten vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan. TILANNE ON TÄMÄ.
Niin monet naiset elävät väkivallan pelossa. Monet kotonaan, moni on tänäkin vuonna miehensä käsissä tapettu. Lasten nähden jopa. Ennätysmäärä tänä vuonna, kyllä sen pitäisi herättää. Jotain mätää tässä maassa on. Ja juuri se isoin riski on erota, jätetty mies kostaa.
Suurin osa naisista tuntee pelon liikkuessaan yksin myöhään. Kukaan mies ei tiedä, miten uhkaavilta ne askeleet takana voivat tuntua. Koskaan et voi tietää, kuka takanasi on. Ei tiennyt Vendi, ei moni muukaan. Tilastot puhuvat omaa kieltään. Tilanne on vakava.
Palstamiehet: katse omassa navassa, " minä se tässä se uhri olen".
Isoin riski on erota? Se on ainut mahdollisuus päästä eroon väkivaltaisesta miehestä.
Juu, kyllä, olet oikeassa, eroon pitää päästä. Mutta samalla on niin, että suurin osa parisuhdetapoista tapahtuu erotilanteessa, jopa lähestymiskiellon ollessa jo päällä. Ero pitää suunnitella hyvin huolellisesti.
Ja miksi nämä naiset aina kuvittelevat että väkivaltaiselle miehelle "näyttäminen" ja uhoaminen toimisi jossei se toiminut parisuhteen aikanakaan? Itse olisin hissukseen ja yrittäisin kaikin tavoin olla provosoimatta toista osapuolta. Niinkuin hiiri kissan edessä, henkeni säilyttääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Kun asiasta ei voi keskustella ilman rasistileimaa niin jonkun pitäisi kehittää virallisia kiertoilmaisuja joilla keskustelua voi käydä.
Jep. Joku kiertoilmaisuus pitäisi saada perus suomalaisille miehille. Miten olisi persu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kaikissa keskusteluissa unohtuu että miehet kohtaavat väkivaltaa naisia enemmän. Ja jopa perheväkivaltaa yhtä paljon kuin naisetkin. Siitä vaan puhutaan ihan todella todella vähän
Niin, MIEHET tekee eniten väkivaltaa miehille ja se on väärin. Ja anna tilasto tai tutkimus väittellesi että miehet kokee jopa yhtä paljon parisuhdeväkivaltaa esim. juuri naisten taholta. Jos ei ole todistetta, puhut omalla mutulla.
Ja onko se mielestäsi uhrin syy kuka sitä väkivaltaa tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.
Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan.
Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta.
Millä tavalla miehiin kohdistuva väkivalta on toisenlaista? Miehiä lyödään, puukotetaan, ammutaan, kidutetaan, tapetaan. Mikä siinä on "täyttää toisenlaiset tunnusmerkit"? Selitätkö?
Keskimäärin jokainen mies joutuu katuväkivallan uhriksi elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kaikissa keskusteluissa unohtuu että miehet kohtaavat väkivaltaa naisia enemmän. Ja jopa perheväkivaltaa yhtä paljon kuin naisetkin. Siitä vaan puhutaan ihan todella todella vähän
Niin, MIEHET tekee eniten väkivaltaa miehille ja se on väärin. Ja anna tilasto tai tutkimus väittellesi että miehet kokee jopa yhtä paljon parisuhdeväkivaltaa esim. juuri naisten taholta. Jos ei ole todistetta, puhut omalla mutulla.
Hannu pareissa parisuhdeväkivalta on hyvin yleistä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kaikissa keskusteluissa unohtuu että miehet kohtaavat väkivaltaa naisia enemmän. Ja jopa perheväkivaltaa yhtä paljon kuin naisetkin. Siitä vaan puhutaan ihan todella todella vähän
Näissä keskuteluissa unohtuu, että miehet pahoinpitevät niin miehiä kuin naisia. Heille ei tunnu olevan mitään rajaa, kunhan saavat vain pahoinpidellä.
Vain murto-osa miehistä, suurin osa ei koskaan pahoinpitele ketään
Stubb on mädä ttäjä. Sopivasti nyt massiivisen UK:n raizkaus tutkimuksen jälkeen tämmöistä selittää. Siinä oli niin oksettavaa tekstiä jotain yli 200 sivua. Asmongold luki sen kokonaan ja taisi mennä yli 7 tuntia.
Ja niille jotka eivät tiedä: Se tutkimus koski vähän kaikenlaista kuten sitä että Stupidon kaltaiset tyypit piilotteli sitä kun valkoisia tyttöjä groomattiin ja raizkailtiin joukolla vaikka kuinka paljon ja ties mitä sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.
Näinhän se on.
Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua.
Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa.
Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa.
Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä.
Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa?
Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:
En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se ettäminä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.
Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.Pyyhkiikö se vastuusi kun puhut mielenterveyshoidon puolesta? Eli riittääkö se kun mies puhuu mielenterveyshoidon puolesta kavereilleen? Vai onko pakko ladata itselleen somekanavat että se kelpaa sinulle?
Se, että aloitat puheenvuorosi ensimmäisenä haukkumalla sitä kenelle kirjoitat kertookin sinusta jo sen, että ei sinua mitkään mielenterveysasiat oikeasti kiinnosta, kunhan kiillotat omaa egoasi ja voit kuvitella sitten olevasi jotenkin tosi hyvä ihminen.
Tässä kyseisessä tapauksessa mies voi aloittaa sillä ettei vähättele ongelmaa eli naisten kokemaa väkivaltaa. Seuraava askel voisi olla että puhuisit, tällä foorumilla vaikka (tämäkin on sosiaalinen media muuten), naisvihaa ja väkivaltaa vastaan. Kolmanneksi voisit puuttua jos kuulet miesten puhuvan naisista rumasti tai halventavasti. Neljänneksi voit puuttua jos näet jotakuta ahdisteltavan, ottaen toki huomioon oma turvallisuutesi.
Kaikki väkivalta on väärin, mutta puhun nyt naisvihasta koska se on koko vetoomuksen pointti. Suomi on tilastollisesti Euroopan vaarallisin maa naisille joten tällä hetkellä miesten väkivalta ja naisviha ovat täällä iso ongelma. Siksi hyvien miesten pitää korjata asenteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.
Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan.
Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta.
Millä tavalla miehiin kohdistuva väkivalta on toisenlaista? Miehiä lyödään, puukotetaan, ammutaan, kidutetaan, tapetaan. Mikä siinä on "täyttää toisenlaiset tunnusmerkit"? Selitätkö?
Kenen toimesta? Miesten. Siksi vetoomus on miehille.
Suomessa tapetaan vuosittain noin 70 miestä ja 10 naista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua kiinnostaisi naisten omat ongelmat juoppo- tai nistimiehiensä kanssa?
Puhumattakaan mutakulleihin sekaantuneista?
Tää on ihan hyvä pointti. On aika riski mennä kolkuttelemaan jonkun nistiperheen ovelle jos kuulee siellä väkivaltaa. Pahimmillaan sinut ja perheesi puukotetaan. Poliisin voi toki aina soittaa mutta sen osaa varmasti soittaa yhtälailla naisetkin, että en tiedä miten tähän erityisesti miehiä tarvitaan
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin jokainen mies joutuu katuväkivallan uhriksi elämänsä aikana.
Toisen miehen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.
Näinhän se on.
Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua.
Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa.
Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa.
Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä.
Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa?
En minä naisena väistele tätä asiaa enkä suutu kun siitä puhutaan. Olen valmis missä tahansa kenen tahansa kuullen tuomitsemaan vauvojen murhaamisen ja lapsiin kohdistuvan väkivallan. En ala itkeä että miksi kaikkia naisia syytetään ja mitä se minulle kuuluu, enhän minä ole sellainen nainen joka tappaa vauvoja.
Tässä vetoomuksessa oli kuitenkin kyse miesten naisiin kohdistamasta, sukupuolittuneesta väkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuositasolla Suomessa tehdään nykyisin noin 70–90 henkirikosta. Historiallisesti suurin osa (noin kaksi kolmasosaa) henkirikosten uhreista on miehiä. Naisiin kohdistuvia henkirikoksia on viime vuosina ollut vuosittain noin 20–24.
Joten kannattaisi keskittyä miesuhrien vähentämiseen niin kokonaismäärä putoaisi enemmän
Ongelma on, että ketään ei kiinnosta kuollut mies. Samoin lasten tapoissa, jos tappaja on nainen, tapaus ei ylitä juuri uutiskynnystä. Jos tekijä olisi mies, A-Studio ja Sofia Virta olisivat äänessä. Lehdistö määrää nykyään yhteiskunnan suunnan. Vauvat kärsivät.
Ketään ei kiinnosta kuollut mies? Uutisoitiinko mistään niin paljon kuin Janne Puhakan henkirikoksesta? Onko uutisoitu mistään niin paljon kuin Jukka S. Lahden surmasta? Ja kivenkovaan väität, että ketään ei kiinnosta kuollut mies?
Virantoimituksessa kuolleista poliiseista uutisoidaan vuodesta toiseen lehdissä ja somettajat tekevät kilvan videoita. Taitaa olla kaikki surmatut miehiä. Surmaajina ketkäs muutkaan kuin miehet.
Miesten luoma ongelma, joten toivottavasti miehet myös ratkaisevat ongeman. Vai tarvitaanko taas naista?
Ei ole miesten luoma ongelma. Murhaaja on vastuussa, ei muut miehet. Sinun pitää mennä vaatimaan ongelman ratkaisua tekijöiltä, niiltä murhaajilta.
Miehet tappavat miehiä ja miehet tutkivat miesten tekemiä tappoja, missä miehet ovat tappaneet miehiä, mutta ei ole millään tavalla miesten luoma ongelma. Sinun kaltaista pelleä ei ole nähty sitten Pelle Hermannin.
Ai naiset eivät ole murhaajia? Ok. 🤣🤣🤣 Luin varsin mielenkiintoisen jutun siitä, miten eräässä laitoksessa teinitytöt julmasti kiduttivat yhtä tyttöä ja tunkesivat hänen alapäähän muun muassa ison kokispullon. Mutta tämäkin tietysti patriarkaatin syy.
Listaa ihmeessä kaikki ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? Siitähän nimenomaan haluan keskustella. Odotan, että kykenet antamaan listan meille kaikille. Toivottavasti miehenä et aiheuta pettymystä.
Minä olen nainen, kiitos ja MINÄ haluan keskustella siitä, miksi vain ja ainoastaan miehen tekemä väkivalta on yksilön vastuulla ja nainen on ai na uhri.
Olet sitten nainen, mies tai mikä hyvänsä, niin voit varmaan listata kaikki ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? Siitähän nimenomaan haluan keskustella. Odotan, että kykenet antamaan listan meille kaikille. Toivottavasti et aiheuta pettymystä.
Miten tämä nyt liityyy mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä kaikissa keskusteluissa unohtuu että miehet kohtaavat väkivaltaa naisia enemmän. Ja jopa perheväkivaltaa yhtä paljon kuin naisetkin. Siitä vaan puhutaan ihan todella todella vähän
Niin, MIEHET tekee eniten väkivaltaa miehille ja se on väärin. Ja anna tilasto tai tutkimus väittellesi että miehet kokee jopa yhtä paljon parisuhdeväkivaltaa esim. juuri naisten taholta. Jos ei ole todistetta, puhut omalla mutulla.
Ja onko se mielestäsi uhrin syy kuka sitä väkivaltaa tekee?
Ei? Missä niin lukee?
Pyyhkiikö se vastuusi kun puhut mielenterveyshoidon puolesta? Eli riittääkö se kun mies puhuu mielenterveyshoidon puolesta kavereilleen? Vai onko pakko ladata itselleen somekanavat että se kelpaa sinulle?
Se, että aloitat puheenvuorosi ensimmäisenä haukkumalla sitä kenelle kirjoitat kertookin sinusta jo sen, että ei sinua mitkään mielenterveysasiat oikeasti kiinnosta, kunhan kiillotat omaa egoasi ja voit kuvitella sitten olevasi jotenkin tosi hyvä ihminen.