Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alex Stubbin ABSURDI vetoomus suomalaisille miehille!

Vierailija
27.06.2026 |

Siis aivan absurdi vetoomus suomalaisille miehille!!! Minä olen 48 vuotias suomalainen mies, enkä ole koskaan kohdistanut minkäänlaista väkivaltaa naista kohtaan! Älä ALEX STUBB yleistä tuota shittiä koskemaan kaikkia suomalaisia miehiä! KOHDISTA VETOOMUKSESI niihin miehiin, jotka oikeasti käyttäytyvät väkivaltaisesti naisia kohtaan!!!

MIES 48

Kommentit (719)

Vierailija
361/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Minä en ala puuttumaan toisten pariskuntien asioihin. Jos nainen haluaa olla väkivaltaisen miehen kanssa kimpassa, ei ole minun asiani puuttua aikuisen omiin päätöksiin. Ottakoon nainen itse vastuun elämästään. Minäkin poistin kaikki naiset elämästäni, koska heistä oli vain harmia. Pärjäilkää ja kysykää vaikka karhulta metsästä apua jos tarvii.

Totta on että jotkut naiset nauttivat siitä että mies on alistava ja vahva, jopa väkivaltainen. Siihen ei auta puhe eikä valistus. Ikä ehkä lopulta auttaa..

Vierailija
362/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan. TILANNE ON TÄMÄ. 

 

Niin monet naiset elävät väkivallan pelossa. Monet kotonaan, moni on tänäkin vuonna miehensä käsissä tapettu. Lasten nähden jopa. Ennätysmäärä tänä vuonna, kyllä sen pitäisi herättää. Jotain mätää tässä maassa on.  Ja juuri se isoin riski on erota, jätetty mies kostaa. 

 

 Suurin osa naisista tuntee pelon liikkuessaan yksin myöhään. Kukaan mies ei tiedä, miten uhkaavilta ne askeleet takana voivat tuntua. Koskaan et voi tietää, kuka takanasi on.  Ei tiennyt Vendi, ei moni muukaan. Tilastot puhuvat omaa kieltään. Tilanne on vakava. 

 

Palstamiehet: katse omassa navassa, " minä se tässä se uhri olen". 

Isoin riski on erota? Se on ainut mahdollisuus päästä eroon väkivaltaisesta miehestä.

Kärsikää sitten valinnoistanne, mitä se meille naisia toistaiseksi hakkaamattomille kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.

Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan. 

 

Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta. 

Vierailija
364/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan. TILANNE ON TÄMÄ. 

 

Niin monet naiset elävät väkivallan pelossa. Monet kotonaan, moni on tänäkin vuonna miehensä käsissä tapettu. Lasten nähden jopa. Ennätysmäärä tänä vuonna, kyllä sen pitäisi herättää. Jotain mätää tässä maassa on.  Ja juuri se isoin riski on erota, jätetty mies kostaa. 

 

 Suurin osa naisista tuntee pelon liikkuessaan yksin myöhään. Kukaan mies ei tiedä, miten uhkaavilta ne askeleet takana voivat tuntua. Koskaan et voi tietää, kuka takanasi on.  Ei tiennyt Vendi, ei moni muukaan. Tilastot puhuvat omaa kieltään. Tilanne on vakava. 

 

Palstamiehet: katse omassa navassa, " minä se tässä se uhri olen". 

Isoin riski on erota? Se on ainut mahdollisuus päästä eroon väkivaltaisesta miehestä.

Juu, kyllä, olet oikeassa, eroon pitää päästä. Mutta samalla on niin, että suurin osa parisuhdetapoista tapahtuu erotilanteessa, jopa lähestymiskiellon ollessa jo päällä. Ero pitää suunnitella hyvin huolellisesti. 

Vierailija
365/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisen tappajat tulevat Suomeen maista joissa ei opeteta 10 käskyä. Niin pitäisikö heille Suomessa opettaa?

Vierailija
366/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Mun poikien ei kyllä tarvitse uhrata itseään jotta joku nainen nyt selviää ilman viheltelyä kotimatkansa. 

On aika epäreilu ajatus että miesten pitäisi puuttua muiden tekemiin juttuihin. On tietysti hyvä jos joku uskaltaa (nainen tai mies)  mutta ei kaikki uskalla, vaikka olisivat miehiäkin. Eikä tarvitsekaan uskaltaa. 

Minä äitinä toivon ettei poikani puutu ihan joka asiaan isona. Minulle on tärkeää että hänkin selviää hengissä ja vahingoittumattomana kotiin. Jos hän näkee jotain sellaista mikä ei ehkä ole kivaa mutta ei kuitenkaan vaarallistakaan, kuten viheltelyä, tai mauttomia vitsejä niin mielummin ei puutu. Pahimmillaan saa puukosta jos puuttuu. Soittaa vaikka poliisin paikalle mielummin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
367/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan. TILANNE ON TÄMÄ. 

 

Niin monet naiset elävät väkivallan pelossa. Monet kotonaan, moni on tänäkin vuonna miehensä käsissä tapettu. Lasten nähden jopa. Ennätysmäärä tänä vuonna, kyllä sen pitäisi herättää. Jotain mätää tässä maassa on.  Ja juuri se isoin riski on erota, jätetty mies kostaa. 

 

 Suurin osa naisista tuntee pelon liikkuessaan yksin myöhään. Kukaan mies ei tiedä, miten uhkaavilta ne askeleet takana voivat tuntua. Koskaan et voi tietää, kuka takanasi on.  Ei tiennyt Vendi, ei moni muukaan. Tilastot puhuvat omaa kieltään. Tilanne on vakava. 

 

Palstamiehet: katse omassa navassa, " minä se tässä se uhri olen". 

Isoin riski on erota? Se on ainut mahdollisuus päästä eroon väkivaltaisesta miehestä.

Kärsikää sitten valinnoistanne, mitä se meille naisia toistaiseksi hakkaamattomille kuuluu?

Huomaa ettet osaa asettua toisen asemaan, varsinkaan parisuhdeväkivaltaa kokevan ihmisen asemaan.

 

Toivon ettei kukaan auta sinua koskaan koska sun ongelmat ei oo muiden ongelmia.

Ja, toistaiseksi hakkaamattomille? Onko siis mahdollisuus että hakkaat naisia?

Vierailija
368/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Viinan kotiikuljettamisella ilmeisesti koitetaan korjata ongelmia.

Varmaan aika usein joutuu se vaimo ottamaan sen tilauksen vastaan, ettei tulisi turpaan, kun känninen mies on tilannut lisää. Ja lapset kattoo vierestä ja nainen koettaa häpeissään jotenkin tasapainotella ilmapiiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
369/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisen tappajat tulevat Suomeen maista joissa ei opeteta 10 käskyä. Niin pitäisikö heille Suomessa opettaa?

10 käskyn opettaminen heille ei taida auttaa, koska naiset, varsin vääräuskoiset suomalaiset naiset, ovat heille elukan arvoisia.

Vierailija
370/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan. TILANNE ON TÄMÄ. 

 

Niin monet naiset elävät väkivallan pelossa. Monet kotonaan, moni on tänäkin vuonna miehensä käsissä tapettu. Lasten nähden jopa. Ennätysmäärä tänä vuonna, kyllä sen pitäisi herättää. Jotain mätää tässä maassa on.  Ja juuri se isoin riski on erota, jätetty mies kostaa. 

 

 Suurin osa naisista tuntee pelon liikkuessaan yksin myöhään. Kukaan mies ei tiedä, miten uhkaavilta ne askeleet takana voivat tuntua. Koskaan et voi tietää, kuka takanasi on.  Ei tiennyt Vendi, ei moni muukaan. Tilastot puhuvat omaa kieltään. Tilanne on vakava. 

 

Palstamiehet: katse omassa navassa, " minä se tässä se uhri olen". 

Tilastot kertovat, että miehet joutuvat uhreiksi ulkona vähintään yhtä usein. Eli siellä on miehellä yhtä suuri syy pelätä. Kodeissa taas naiset elävät valitsemiensa miesten kanssa. Olisi kannattanut valita mut ennen kuin vaimo ehti. Voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
371/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.

Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan. 

 

Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta. 

Kiitos kun jaksoit kiihkottomasti vastata. Tämä palsta on kyllä masentava. Onneksi irl tunnen vain fiksuja miehiä. 

Vierailija
372/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko esim. kertonut asiattomia vitsejä naisista tai nauranut niille?

Oletko sinä kertonut asiattomia vitsejä miehistä tai nauranut niille? Kuten peniksen kokoon liittyvää tai kaljuuntumiseen liittyvää, tai putkiaivoisiuteen liittyvää tai että miehet ei ajattele aivoilla tai miehet ei pysty tekemään kahta asiaa yhtä aikaa…. 

Niinpä!

Minun ei tarvitse kertoa asiattomia vitsejä saadakseni miehet tai naiset nauramaan. Miksi sinä et kykene samaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
373/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Suomalaiset miehet,jotka eivät kohtele naista huonosti,minä nostan kunniaan!

Vierailija
374/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Näinhän se on. 

Ainoa mitä pyydetään, miesten tekemä väkivalta naisia kohtaan pitää loppua. 

Siihen kuuluu myös "ulkopuolisen" puuttuminen asiaan kun tätä väkivaltaa tapahtuu, tai on mahdollisesti tapahtumassa. Ole se joka avaa suusi, joka puolustaa. 

Jos vain hyväksyt hiljaa, olet osa ongelmaa. 

Tätä on tapahtunut vaikka kuinka kauan. "lumihanki kirves ja perhe - viimeinen erhe", lauloi Eppu Normaali vuonna 1982. Ja nykymiehet jotka ei olleet syntyneetkään tuolloin kuvittelee, että perheväkivalta-ongelmat tuli maahanmuuton myötä. 

Oletko sinä naisena osa ongelmaa kun vauvoja murhataan? Tai osa ongelmaa kun äidit käyttävät isiä enemmän fyysistä väkivaltaa lapsiinsa? 

Tässä saatta olla sinulle liikaa sanoja, mutta:


En ole osa ongelmaa koska puhun mielenterveyshoidon puolesta ja että siihen pitäisi laittaa resursseja paljon enemmän, jotta synnytysmasennuksesta kärsivät naiset saavat helpommin apua. Yhdistätkö langat? Se että

minä en velana tule surmaamaan omia lapsiani ei tarkoita etten voisi edistää sitä että asiat tulisi paremmiksi.


Toista väitettäsi en usko ennen kuin annat todisteet ja tilastot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
375/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kaikissa keskusteluissa unohtuu että miehet kohtaavat väkivaltaa naisia enemmän. Ja jopa perheväkivaltaa yhtä paljon kuin naisetkin. Siitä vaan puhutaan ihan todella todella vähän 

Vierailija
376/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiasta ei voi keskustella ilman rasistileimaa niin jonkun pitäisi kehittää virallisia kiertoilmaisuja joilla keskustelua voi käydä.

Vierailija
377/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuositasolla Suomessa tehdään nykyisin noin 70–90 henkirikosta. Historiallisesti suurin osa (noin kaksi kolmasosaa) henkirikosten uhreista on miehiä. Naisiin kohdistuvia henkirikoksia on viime vuosina ollut vuosittain noin 20–24.

 

Joten kannattaisi keskittyä miesuhrien vähentämiseen niin kokonaismäärä putoaisi enemmän 

Ongelma on, että ketään ei kiinnosta kuollut mies. Samoin lasten tapoissa, jos tappaja on nainen, tapaus ei ylitä juuri uutiskynnystä. Jos tekijä olisi mies, A-Studio ja Sofia Virta olisivat äänessä. Lehdistö määrää nykyään yhteiskunnan suunnan. Vauvat kärsivät.

Ketään ei kiinnosta kuollut mies? Uutisoitiinko mistään niin paljon kuin Janne Puhakan henkirikoksesta? Onko uutisoitu mistään niin paljon kuin Jukka S. Lahden surmasta? Ja kivenkovaan väität, että ketään ei kiinnosta kuollut mies?

Virantoimituksessa kuolleista poliiseista uutisoidaan vuodesta toiseen lehdissä ja somettajat tekevät kilvan videoita. Taitaa olla kaikki surmatut miehiä. Surmaajina ketkäs muutkaan kuin miehet. 

 

Miesten luoma ongelma, joten toivottavasti miehet myös ratkaisevat ongeman. Vai tarvitaanko taas naista?

Ei ole miesten luoma ongelma. Murhaaja on vastuussa, ei muut miehet. Sinun pitää mennä vaatimaan ongelman ratkaisua tekijöiltä, niiltä murhaajilta.  

Miehet tappavat miehiä ja miehet tutkivat miesten tekemiä tappoja, missä miehet ovat tappaneet miehiä, mutta ei ole millään tavalla miesten luoma ongelma. Sinun kaltaista pelleä ei ole nähty sitten Pelle Hermannin.

Ai naiset eivät ole murhaajia? Ok. 🤣🤣🤣 Luin varsin mielenkiintoisen jutun siitä, miten eräässä laitoksessa teinitytöt julmasti kiduttivat yhtä tyttöä ja tunkesivat hänen alapäähän muun muassa ison kokispullon. Mutta tämäkin tietysti patriarkaatin syy. 

Listaa ihmeessä kaikki ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? Siitähän nimenomaan haluan keskustella. Odotan, että kykenet antamaan listan meille kaikille. Toivottavasti miehenä et aiheuta pettymystä. 

Minä olen nainen, kiitos ja MINÄ haluan keskustella siitä, miksi vain ja ainoastaan miehen tekemä väkivalta on yksilön vastuulla ja nainen on ai na uhri. 

Olet sitten nainen, mies tai mikä hyvänsä, niin voit varmaan listata kaikki ne naiset, jotka ovat tappaneet suomalaisen poliisin virantoimituksessa? Siitähän nimenomaan haluan keskustella. Odotan, että kykenet antamaan listan meille kaikille. Toivottavasti et aiheuta pettymystä. 

Edelleen odotetaan tätä listaa poliiseja surmanneista naisista?

 

Menikö Markolla tamponi väärään paikkaan vai miksi ei listaa saada?

Vierailija
378/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Stubb ei tuominnut kaikkea väkivaltaa? Nyt antoi selvästi ymmärtää että on ok jos nainen pahoinpitelee miestään parisuhteessa. Sama muidenkin feministien kohdalla jotka hyväksyy naisen tekemän väkivallan. Hiljaisuus on hyväksyntää.

Ei mikään väkivalta ole hyväksyttävää, eikä Stubb sellaista antanut ymmärtää. Tässä vetoomuksessa on kuitenkin kysymys naisiin kohdistuvasta sukupuolittuneesta väkivallasta, joka kumpuaa naisvihasta, on kasvussa ja siksi ajankohtainen asia. Tämä kasvu täytyy saada taittumaan. 

 

Miehiin kohdistuva väkivalta on yhtä väärin, mutta se on toisenlaista väkivaltaa, täyttää toisenlaiset tunnusmerkit eikä tässä vetoomuksessa puututa siihen. Jossain varmasti pitäisi puuttua, miehet ovat yhtä arvokkaita ihmisiä ja fyysinen koskemattomuus kuuluu heillekin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on usein vähemmän kohtalokasta, fyysisellä tasolla, ja ehkä siihen liittyy uhrin puolelta häpeää jonka takia se jää helposti piiloon. Jos taas väkivaltaisista kuolemista puhutaan, miehet ovat useimmiten tekijöinä uhrin sukupuolesta riippumatta. 

Pitää saada taittumaan, mutta kun se ei pyytelemällä taitu. Väkivaltainen ihminen on väkivaltainen. Missä ihmeen maailmassa te oikein elätte? Kaiken huippu oli tuo kommentti, että pyydetään "vain" että naisiin kohdistuva väkivalta loppuisi. Mikä ihmeen "vain" se on? Siis käytännössä pyydetään että tapahtuu jotain mitä ei maailmanhistoriassa ole koskaan tapahtunut, että rikollisuus loppuisi.

Väkivaltaa yhteiskunnassa on aina, mutta esimerkiksi naisiin kohdistuva väkivalta ei Suomessa ole milloinkaan ollut vähemmän kultuurisesti hyväksyttyä kuin nykyään. Kukaan nainen ei Suomessa kuole siksi, koska ympäröivä yhteiskunta jotenkin hyväksyisi hänen puolisonsa teot tai ei olisi halukas puuttumaan näkemäänsä väkivaltaan. Tämä kampanja on täysin absurdi siksi, koska sen lähtökohtana on ihan uskomattoman lapsellinen ja yksioikoinen näkemys väkivaltarikollisuuden syistä ja lähisuhdeväkivallan arjesta.

Vierailija
379/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan. TILANNE ON TÄMÄ. 

 

Niin monet naiset elävät väkivallan pelossa. Monet kotonaan, moni on tänäkin vuonna miehensä käsissä tapettu. Lasten nähden jopa. Ennätysmäärä tänä vuonna, kyllä sen pitäisi herättää. Jotain mätää tässä maassa on.  Ja juuri se isoin riski on erota, jätetty mies kostaa. 

 

 Suurin osa naisista tuntee pelon liikkuessaan yksin myöhään. Kukaan mies ei tiedä, miten uhkaavilta ne askeleet takana voivat tuntua. Koskaan et voi tietää, kuka takanasi on.  Ei tiennyt Vendi, ei moni muukaan. Tilastot puhuvat omaa kieltään. Tilanne on vakava. 

 

Palstamiehet: katse omassa navassa, " minä se tässä se uhri olen". 

Isoin riski on erota? Se on ainut mahdollisuus päästä eroon väkivaltaisesta miehestä.

Kärsikää sitten valinnoistanne, mitä se meille naisia toistaiseksi hakkaamattomille kuuluu?

Huomaa ettet osaa asettua toisen asemaan, varsinkaan parisuhdeväkivaltaa kokevan ihmisen asemaan.

 

Toivon ettei kukaan auta sinua koskaan koska sun ongelmat ei oo muiden ongelmia.

Ja, toistaiseksi hakkaamattomille? Onko siis mahdollisuus että hakkaat naisia?

Kyllä tässä maassa saa poliisin pelastamaan naisen kotoaan, jos ei uskalla muuten karata väkivaltaista miestään. Vittuako asia mulle kuuluu? Odotatko, että perustetaan Odinin partio hakemaan naisia kotoaan, ehkä vastentahtoisestikin, jos eivät itse halua jättää väkivaltaista miestään? En tosin tiedä yhtään tällaista pariskuntaa, mutta jos käydään ovelta ovelle kyselemässä pesarin kanssa?

Vierailija
380/719 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä kaikissa keskusteluissa unohtuu että miehet kohtaavat väkivaltaa naisia enemmän. Ja jopa perheväkivaltaa yhtä paljon kuin naisetkin. Siitä vaan puhutaan ihan todella todella vähän 

Niin, MIEHET tekee eniten väkivaltaa miehille ja se on väärin. Ja anna tilasto tai tutkimus väittellesi että miehet kokee jopa yhtä paljon parisuhdeväkivaltaa esim. juuri naisten taholta. Jos ei ole todistetta, puhut omalla mutulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi