Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytti Tuppuraisen Hitas asunto ja 1800 euron verovapaat kulukorvaukset

Vierailija
27.06.2026 |

Nyt poliitikkojen hitas-asunnot ovat nousseet jälleen otsikoihin, kun Iltalehti on tehnyt ison selvityksen yhteiskunnan eliitin omistamista, hintasäädellyistä hitas-asunnoista.

Selvityksessä on mainittu useita poliitikkoja, kuten jo aiemmin uutisoidut Eveliina ja hänen isänsä Eero Heinäluoma

Hitas-asunnon omistajaksi paljastui myös yksi uusi nimi, nimittäin toinen demariedustaja, SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen, 50.

Iltalehden tietojen mukaan Tytti ja hänen aviomiehensä, niin ikään eduskunnassa töitä paiskiva hallintojohtaja Pertti Rauhio, 63, omistavat 117-neliöisen hitas-viisiön Helsingin Ruoholahdessa puoliksi (50/50).

 

Selvisi, että hitas-asunto sijaitsee merenrannalla, tarkemmin Ruoholahden kanavan varrella.

Asunnon parvekkeelta voi ihastella merellistä kanavanäkymää. Kanavan ympäristö on suosittua ulkoilualuetta, mutta sijainniltaan asunto on erittäin keskeisellä paikalla.

Etuovi.com-sivuston tekemän hinta-arvion mukaan kyseisessä taloyhtiössä asuntojen keskimääräinen hinta on 6 836 euroa/neliö.

 

Näin ollen Tytin ja Pertin omistaman asunnon markkina-arvo on noin 800 000 euroa.

Erikoiseksi erityisesti Tytin tilanteen tekee se, että virallisesti hän asuu Oulussa, joten kansanedustajana Tytille kuuluu 1 809 euron suuruinen, veroton kulukorvaus, joka maksetaan hänelle automaattisesti kerran kuukaudessa.

Käytännössä Tytti kuitenkin asustelee Ruoholahdessa Pertti-aviomiehensä kanssa yli sadan neliön lukaalissaan, joka sijaitsee vain kahden kilometrin päästä heidän molempien työpaikoista.

Työnsä puolesta juuri Pertti Rauhio on se, joka hyväksyy päätökset kansanedustajien kulukorvauksista.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytti on sexy nainen.

Ja ansaisee 2 donan tulonsiirron kuussa fyffee matkoihin vaikka voi kävellä himasta duuniin.

Jännä kun hjallis kikkaili lievemmin ja vuokrasi saunatilan asunnoksi kulukorvauksia varten joutui siitä luopumaan suuren kohun takia. Kun nainen varastaa paljon suuremman rahan ja omistaa suurituloisena tulorajoitteisen asunnon ei mitään kohua.

Naiset käyttävät tunnetusti enemmän tulonsiirtoja ja yhteiskunnan palveluja.

Miehillä on se maksajan rooli.

Vierailija
102/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?

Onko asia niin.

Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat: 

Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen

Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori

Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori 

Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.

He määrittävät kulukorvausten hakuperusteet sekä määrät. He eivät hyväksy kulukorvaushakemuksia vaan sen tekee Tytti Tuppuraisen aviomies joka asuu samassa Hitasasunnossa Tytin kanssa ja tietää oikeasti mikä Tytin työmatka on. Silti hän hyväksyy vuodesta toiseen Tytin hakemuksen jossa Tytti kertoo käyvänsä töissä Oulusta käsin.

Ei päätä. Kansanedustajien palkkioista ja niiden korotuksista päättää eduskunnan puhemiehistön neljän vuoden toimikaudeksi valitsema riippumaton [eduskunnan palkkiotoimikunta. Eduskunnan hallintojohtaja tai edustajat itse eivät voi päättää tai määrätä maksettavista palkkioista, vaan toimikunta tekee päätökset yleisen ansiokehityksen pohjalta. 

SDPn veronkorotukset tulossa joten toki kansanedustajat nostavat palkkioitaan hyvissä ajoin ettei käteen jää kohta vähemmän.

Hyväksytkö korotukset? 

Eduskunnassa valmistellaan lakimuutosta, joka nostaisi kansanedustajien verottomia kulukorvauksia jopa 50 prosentilla. SDP vastustaa lakimuutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...

Ei ihme että vihervasemmistolaisuus vetää tavisnaisia puoleensa kun roolimallit elävät kuin palatseissa. Ja onhan se ihana tuollaisia seurata ja kannattaa kun oma elintaso on alle normin.

Oma elintasoni on hyvä.

Siis tyydyt siihen mitä saat?

Kyllä, en eläkeläisenä tarvitse enempää.

Voisiko sinulta ottaa jopa hieman pois eläkkeestäsi ja antaa meille muille?

Sanoin etten tarvitse enempää, etkö ymmärtänyt lukemaasi?

Siksi kysyinkin jospa saat hieman liikaa. Etkö taaskaan ymmärtänyt kysymystä?

Saan sopivasti, sulle en antaisi lanttiakaan.

Vierailija
104/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?

Onko asia niin.

Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat: 

Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen

Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori

Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori 

Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.

He määrittävät kulukorvausten hakuperusteet sekä määrät. He eivät hyväksy kulukorvaushakemuksia vaan sen tekee Tytti Tuppuraisen aviomies joka asuu samassa Hitasasunnossa Tytin kanssa ja tietää oikeasti mikä Tytin työmatka on. Silti hän hyväksyy vuodesta toiseen Tytin hakemuksen jossa Tytti kertoo käyvänsä töissä Oulusta käsin.

Ei päätä. Kansanedustajien palkkioista ja niiden korotuksista päättää eduskunnan puhemiehistön neljän vuoden toimikaudeksi valitsema riippumaton [eduskunnan palkkiotoimikunta. Eduskunnan hallintojohtaja tai edustajat itse eivät voi päättää tai määrätä maksettavista palkkioista, vaan toimikunta tekee päätökset yleisen ansiokehityksen pohjalta. 

SDPn veronkorotukset tulossa joten toki kansanedustajat nostavat palkkioitaan hyvissä ajoin ettei käteen jää kohta vähemmän.

Hyväksytkö korotukset? 

Eduskunnassa valmistellaan lakimuutosta, joka nostaisi kansanedustajien verottomia kulukorvauksia jopa 50 prosentilla. SDP vastustaa lakimuutosta.

Minäkin vastustan töissä aina palkankorotuksia mutta en voi niille mitään kun minä en niistä päätä.

SDPn tilanne on tässä vähän sama. Ymmärrännkyllä että että he esittävät tässä närkästymisensä.

Vierailija
105/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jallis kikkeli fatserin purjerunkku, heh saa billua rahalla ja naiset on vaan kananaivoja kun antaa moiselle sitä besää rahasta.Jätkällä sen vertaa vuosissa etumatkaa joten joku päivä kusen ja paskannan urpon haudalla., tulkaa mukaan juhliin, russikan mielinen mulkku on poissa.

Vierailija
106/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä kuin Tytti. Äänestä SDP

https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…

ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...

Ei ihme että vihervasemmistolaisuus vetää tavisnaisia puoleensa kun roolimallit elävät kuin palatseissa. Ja onhan se ihana tuollaisia seurata ja kannattaa kun oma elintaso on alle normin.

Oma elintasoni on hyvä.

Siis tyydyt siihen mitä saat?

Kyllä, en eläkeläisenä tarvitse enempää.

Voisiko sinulta ottaa jopa hieman pois eläkkeestäsi ja antaa meille muille?

Sanoin etten tarvitse enempää, etkö ymmärtänyt lukemaasi?

Siksi kysyinkin jospa saat hieman liikaa. Etkö taaskaan ymmärtänyt kysymystä?

Saan sopivasti, sulle en antaisi lanttiakaan.

Mutta jos vähän otettaisiin pois niin eihän se haittaisi? Osallistuisit sinäkin vähän talkoisiin. Valtiolla on nykyisin niin monta suuta ruokittavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten halpoja ne asunnot oli ostettaessa? Jos nyt 800 000€ niin kuinka iso se hitas-alennus olisi?

Vierailija
108/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu Marja Leena kulli pärseeseen uponneenaan kysyy jöstä synqwisti taikka sinne päin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän mahtaa olla ongelma. Jos asiassa on rikottu lakia niin silloinhan oikeuslaitos ratkaisee asian? Jos ei niin kaikki on kunnossa. Toki tämä on vain persuspämmiä ja tapa käydä vaalikampanjaa. 

Vierailija
110/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten halpoja ne asunnot oli ostettaessa? Jos nyt 800 000€ niin kuinka iso se hitas-alennus olisi?

Helsingin keskustassa tonnin ero neliöhinnassa eli 800 000 hitas kämppä on 1 milj vapailla markkinoilla myydessä. Voittoa 200 000 josta ei veroa jos itse asunut 2 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta on jo aloituksia, lopeta spämmäys.

En lopeta, minun ei tarvitse käydä läpi koko palstan historiaa ennenkuin teen aloituksen. Lopeta palstapoliisina toimiminen.

Vain kaltaisesi ääliöt jankuttavat samaa asiaa.

Ja kuttaminen on toistoa, ja tämän aloittajahan juuri sanoj, ettei ole lukenut aiempaa ketjua. Täällä on monia ketjuja aiheista, jotka toistuvat aina uudelleen.

Vierailija
112/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voi odottaa punapuolueilta. Toisten rahoilla on kivaa elää ja ymmärrän hyvin miksi SDP haukkuu hallitusta kun velan ottamisen sijaan tekevät leikkauksia. Merkittävä osa kansastakin haluaisi elää velaksi ikuisesti. Pummeja kun ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?

Onko asia niin.

Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat: 

Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen

Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori

Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori 

Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.

Ite kerroin ton saman täällä aiemmin, kun oli palkkioista kyse. 

Tuli miljoona alanuolta, ja solvaukset päälle

 

KOSKA: 

He määrittävät kulukorvausten hakuperusteet sekä määrät. He eivät hyväksy kulukorvaushakemuksia vaan sen tekee Tytti Tuppuraisen aviomies joka asuu samassa Hitasasunnossa Tytin kanssa ja tietää oikeasti mikä Tytin työmatka on. Silti hän hyväksyy vuodesta toiseen Tytin hakemuksen jossa Tytti kertoo käyvänsä töissä Oulusta käsin.

Ei aivan.

Totesin aiemmin vain toimikunnan olemassaolon. En ottanut kantaa mihinkään suuntaan. 

Vierailija
114/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi odottaa punapuolueilta. Toisten rahoilla on kivaa elää ja ymmärrän hyvin miksi SDP haukkuu hallitusta kun velan ottamisen sijaan tekevät leikkauksia. Merkittävä osa kansastakin haluaisi elää velaksi ikuisesti. Pummeja kun ovat.

Suomi tekee 10 vuoden päästä Kreikat eikä sitä voi kukaan enää estää. Siksi kaikki eletään nyt kuin köyhät jouluna ja laitetaan valtion velkakirjat laulamaan suvivirttä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla ongelma. Jos asiassa on rikottu lakia niin silloinhan oikeuslaitos ratkaisee asian? Jos ei niin kaikki on kunnossa. Toki tämä on vain persuspämmiä ja tapa käydä vaalikampanjaa. 

Sinä totinen Höpönassu! Eihän tässä ole rikottu lakia koska hitas järjestelmän ovat luoneet ne jotka käyttävät sitä itse hyötymiseen. Se on tehty niin ettei hyötymisestä voi syyttää ketään. Mikset ole itse hankkinut hitasta kuten me muut?

Vierailija
116/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä voi odottaa punapuolueilta. Toisten rahoilla on kivaa elää ja ymmärrän hyvin miksi SDP haukkuu hallitusta kun velan ottamisen sijaan tekevät leikkauksia. Merkittävä osa kansastakin haluaisi elää velaksi ikuisesti. Pummeja kun ovat.

Suomi tekee 10 vuoden päästä Kreikat eikä sitä voi kukaan enää estää. Siksi kaikki eletään nyt kuin köyhät jouluna ja laitetaan valtion velkakirjat laulamaan suvivirttä..

10 vuoden päästä alkaa 15 vuoden leikkaukset, omaisuuden myynti ja säästökuuri kuten Kreikassa. Nyt kaikki keräävät omaan talouteensa puskureita ja sijoittavat jotta selviävät.

Vierailija
117/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kertoa olevansa kateellinen kirjoittamatta sitä suoraan.

Sä et taida ymmärtää, että veronmaksajat maksavat tuon asunnon tuppuraiselle. 

Siinä lahja sulle tytti, ole hyvä... Kuinka moni veronmaksaja tätä haluaa?

Vierailija
118/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten halpoja ne asunnot oli ostettaessa? Jos nyt 800 000€ niin kuinka iso se hitas-alennus olisi?

Helsingin keskustassa tonnin ero neliöhinnassa eli 800 000 hitas kämppä on 1 milj vapailla markkinoilla myydessä. Voittoa 200 000 josta ei veroa jos itse asunut 2 vuotta.

Hitaasti-asunnoista poistuu säätely noin 30 vuoden jälkeen. Eli ovat vapailla markkinoilla sen jälkeen. 

Vierailija
119/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Hitas

Vierailija
120/122 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka helvetti näitä äänestää!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi