Tytti Tuppuraisen Hitas asunto ja 1800 euron verovapaat kulukorvaukset
Nyt poliitikkojen hitas-asunnot ovat nousseet jälleen otsikoihin, kun Iltalehti on tehnyt ison selvityksen yhteiskunnan eliitin omistamista, hintasäädellyistä hitas-asunnoista.
Selvityksessä on mainittu useita poliitikkoja, kuten jo aiemmin uutisoidut Eveliina ja hänen isänsä Eero Heinäluoma.
Hitas-asunnon omistajaksi paljastui myös yksi uusi nimi, nimittäin toinen demariedustaja, SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen, 50.
Iltalehden tietojen mukaan Tytti ja hänen aviomiehensä, niin ikään eduskunnassa töitä paiskiva hallintojohtaja Pertti Rauhio, 63, omistavat 117-neliöisen hitas-viisiön Helsingin Ruoholahdessa puoliksi (50/50).
Selvisi, että hitas-asunto sijaitsee merenrannalla, tarkemmin Ruoholahden kanavan varrella.
Asunnon parvekkeelta voi ihastella merellistä kanavanäkymää. Kanavan ympäristö on suosittua ulkoilualuetta, mutta sijainniltaan asunto on erittäin keskeisellä paikalla.
Etuovi.com-sivuston tekemän hinta-arvion mukaan kyseisessä taloyhtiössä asuntojen keskimääräinen hinta on 6 836 euroa/neliö.
Näin ollen Tytin ja Pertin omistaman asunnon markkina-arvo on noin 800 000 euroa.
Erikoiseksi erityisesti Tytin tilanteen tekee se, että virallisesti hän asuu Oulussa, joten kansanedustajana Tytille kuuluu 1 809 euron suuruinen, veroton kulukorvaus, joka maksetaan hänelle automaattisesti kerran kuukaudessa.
Käytännössä Tytti kuitenkin asustelee Ruoholahdessa Pertti-aviomiehensä kanssa yli sadan neliön lukaalissaan, joka sijaitsee vain kahden kilometrin päästä heidän molempien työpaikoista.
Työnsä puolesta juuri Pertti Rauhio on se, joka hyväksyy päätökset kansanedustajien kulukorvauksista.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?
Onko asia niin.
Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat:
Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen
Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori
Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori
Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.
He määrittävät kulukorvausten hakuperusteet sekä määrät. He eivät hyväksy kulukorvaushakemuksia vaan sen tekee Tytti Tuppuraisen aviomies joka asuu samassa Hitasasunnossa Tytin kanssa ja tietää oikeasti mikä Tytin työmatka on. Silti hän hyväksyy vuodesta toiseen Tytin hakemuksen jossa Tytti kertoo käyvänsä töissä Oulusta käsin.
Ei päätä. Kansanedustajien palkkioista ja niiden korotuksista päättää eduskunnan puhemiehistön neljän vuoden toimikaudeksi valitsema riippumaton [eduskunnan palkkiotoimikunta. Eduskunnan hallintojohtaja tai edustajat itse eivät voi päättää tai määrätä maksettavista palkkioista, vaan toimikunta tekee päätökset yleisen ansiokehityksen pohjalta.
SDPn veronkorotukset tulossa joten toki kansanedustajat nostavat palkkioitaan hyvissä ajoin ettei käteen jää kohta vähemmän.
Hyväksytkö korotukset?
Eduskunnassa valmistellaan lakimuutosta, joka nostaisi kansanedustajien verottomia kulukorvauksia jopa 50 prosentilla. SDP vastustaa lakimuutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä kuin Tytti. Äänestä SDP
https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…
ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...
Ei ihme että vihervasemmistolaisuus vetää tavisnaisia puoleensa kun roolimallit elävät kuin palatseissa. Ja onhan se ihana tuollaisia seurata ja kannattaa kun oma elintaso on alle normin.
Oma elintasoni on hyvä.
Siis tyydyt siihen mitä saat?
Kyllä, en eläkeläisenä tarvitse enempää.
Voisiko sinulta ottaa jopa hieman pois eläkkeestäsi ja antaa meille muille?
Sanoin etten tarvitse enempää, etkö ymmärtänyt lukemaasi?
Siksi kysyinkin jospa saat hieman liikaa. Etkö taaskaan ymmärtänyt kysymystä?
Saan sopivasti, sulle en antaisi lanttiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?
Onko asia niin.
Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat:
Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen
Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori
Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori
Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.
He määrittävät kulukorvausten hakuperusteet sekä määrät. He eivät hyväksy kulukorvaushakemuksia vaan sen tekee Tytti Tuppuraisen aviomies joka asuu samassa Hitasasunnossa Tytin kanssa ja tietää oikeasti mikä Tytin työmatka on. Silti hän hyväksyy vuodesta toiseen Tytin hakemuksen jossa Tytti kertoo käyvänsä töissä Oulusta käsin.
Ei päätä. Kansanedustajien palkkioista ja niiden korotuksista päättää eduskunnan puhemiehistön neljän vuoden toimikaudeksi valitsema riippumaton [eduskunnan palkkiotoimikunta. Eduskunnan hallintojohtaja tai edustajat itse eivät voi päättää tai määrätä maksettavista palkkioista, vaan toimikunta tekee päätökset yleisen ansiokehityksen pohjalta.
SDPn veronkorotukset tulossa joten toki kansanedustajat nostavat palkkioitaan hyvissä ajoin ettei käteen jää kohta vähemmän.
Hyväksytkö korotukset?
Eduskunnassa valmistellaan lakimuutosta, joka nostaisi kansanedustajien verottomia kulukorvauksia jopa 50 prosentilla. SDP vastustaa lakimuutosta.
Minäkin vastustan töissä aina palkankorotuksia mutta en voi niille mitään kun minä en niistä päätä.
SDPn tilanne on tässä vähän sama. Ymmärrännkyllä että että he esittävät tässä närkästymisensä.
Jallis kikkeli fatserin purjerunkku, heh saa billua rahalla ja naiset on vaan kananaivoja kun antaa moiselle sitä besää rahasta.Jätkällä sen vertaa vuosissa etumatkaa joten joku päivä kusen ja paskannan urpon haudalla., tulkaa mukaan juhliin, russikan mielinen mulkku on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elä kuin Tytti. Äänestä SDP
https://www.uuno.fi/tytti-tuppuraisella-hitas-asunto-merinakymin-saa-va…
ViherSosialistinaisia vetää bling-bling puoleensa. Ja miksi eivät kauniit naiset saisi menestyä ja rikastua ja näyttää sen, Ohisalo, Marin, Tuppurainen, Nasima, Sofia,...
Ei ihme että vihervasemmistolaisuus vetää tavisnaisia puoleensa kun roolimallit elävät kuin palatseissa. Ja onhan se ihana tuollaisia seurata ja kannattaa kun oma elintaso on alle normin.
Oma elintasoni on hyvä.
Siis tyydyt siihen mitä saat?
Kyllä, en eläkeläisenä tarvitse enempää.
Voisiko sinulta ottaa jopa hieman pois eläkkeestäsi ja antaa meille muille?
Sanoin etten tarvitse enempää, etkö ymmärtänyt lukemaasi?
Siksi kysyinkin jospa saat hieman liikaa. Etkö taaskaan ymmärtänyt kysymystä?
Saan sopivasti, sulle en antaisi lanttiakaan.
Mutta jos vähän otettaisiin pois niin eihän se haittaisi? Osallistuisit sinäkin vähän talkoisiin. Valtiolla on nykyisin niin monta suuta ruokittavana.
Miten halpoja ne asunnot oli ostettaessa? Jos nyt 800 000€ niin kuinka iso se hitas-alennus olisi?
Mitä kuuluu Marja Leena kulli pärseeseen uponneenaan kysyy jöstä synqwisti taikka sinne päin?
Mikähän mahtaa olla ongelma. Jos asiassa on rikottu lakia niin silloinhan oikeuslaitos ratkaisee asian? Jos ei niin kaikki on kunnossa. Toki tämä on vain persuspämmiä ja tapa käydä vaalikampanjaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten halpoja ne asunnot oli ostettaessa? Jos nyt 800 000€ niin kuinka iso se hitas-alennus olisi?
Helsingin keskustassa tonnin ero neliöhinnassa eli 800 000 hitas kämppä on 1 milj vapailla markkinoilla myydessä. Voittoa 200 000 josta ei veroa jos itse asunut 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta on jo aloituksia, lopeta spämmäys.
En lopeta, minun ei tarvitse käydä läpi koko palstan historiaa ennenkuin teen aloituksen. Lopeta palstapoliisina toimiminen.
Vain kaltaisesi ääliöt jankuttavat samaa asiaa.
Ja kuttaminen on toistoa, ja tämän aloittajahan juuri sanoj, ettei ole lukenut aiempaa ketjua. Täällä on monia ketjuja aiheista, jotka toistuvat aina uudelleen.
Mitä voi odottaa punapuolueilta. Toisten rahoilla on kivaa elää ja ymmärrän hyvin miksi SDP haukkuu hallitusta kun velan ottamisen sijaan tekevät leikkauksia. Merkittävä osa kansastakin haluaisi elää velaksi ikuisesti. Pummeja kun ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kulukorvaukset hyväksyy Tytin mies ?
Onko asia niin.
Eduskunnan palkkiotoimikunnan jäsenet toimikaudella 1.1.2025 - 31.12.2028 ovat:
Puheenjohtaja: OTK Timo Laitinen
Jäsen: KTT Tuire Santamäki-Vuori
Jäsen: OTT, MMM Pekka Vihervuori
Palkkiotoimikunta on eduskunnan ulkopuolinen toimielin, jonka puhemiehistö nimittää neljäksi vuodeksi päättämään kansanedustajien palkkioista ja kulukorvauksista. Toimikunnan jäsenet eivät voi olla kansanedustajia tai eduskunnan virkamiehiä.
Ite kerroin ton saman täällä aiemmin, kun oli palkkioista kyse.
Tuli miljoona alanuolta, ja solvaukset päälle
KOSKA:
He määrittävät kulukorvausten hakuperusteet sekä määrät. He eivät hyväksy kulukorvaushakemuksia vaan sen tekee Tytti Tuppuraisen aviomies joka asuu samassa Hitasasunnossa Tytin kanssa ja tietää oikeasti mikä Tytin työmatka on. Silti hän hyväksyy vuodesta toiseen Tytin hakemuksen jossa Tytti kertoo käyvänsä töissä Oulusta käsin.
Ei aivan.
Totesin aiemmin vain toimikunnan olemassaolon. En ottanut kantaa mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi odottaa punapuolueilta. Toisten rahoilla on kivaa elää ja ymmärrän hyvin miksi SDP haukkuu hallitusta kun velan ottamisen sijaan tekevät leikkauksia. Merkittävä osa kansastakin haluaisi elää velaksi ikuisesti. Pummeja kun ovat.
Suomi tekee 10 vuoden päästä Kreikat eikä sitä voi kukaan enää estää. Siksi kaikki eletään nyt kuin köyhät jouluna ja laitetaan valtion velkakirjat laulamaan suvivirttä..
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mahtaa olla ongelma. Jos asiassa on rikottu lakia niin silloinhan oikeuslaitos ratkaisee asian? Jos ei niin kaikki on kunnossa. Toki tämä on vain persuspämmiä ja tapa käydä vaalikampanjaa.
Sinä totinen Höpönassu! Eihän tässä ole rikottu lakia koska hitas järjestelmän ovat luoneet ne jotka käyttävät sitä itse hyötymiseen. Se on tehty niin ettei hyötymisestä voi syyttää ketään. Mikset ole itse hankkinut hitasta kuten me muut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä voi odottaa punapuolueilta. Toisten rahoilla on kivaa elää ja ymmärrän hyvin miksi SDP haukkuu hallitusta kun velan ottamisen sijaan tekevät leikkauksia. Merkittävä osa kansastakin haluaisi elää velaksi ikuisesti. Pummeja kun ovat.
Suomi tekee 10 vuoden päästä Kreikat eikä sitä voi kukaan enää estää. Siksi kaikki eletään nyt kuin köyhät jouluna ja laitetaan valtion velkakirjat laulamaan suvivirttä..
10 vuoden päästä alkaa 15 vuoden leikkaukset, omaisuuden myynti ja säästökuuri kuten Kreikassa. Nyt kaikki keräävät omaan talouteensa puskureita ja sijoittavat jotta selviävät.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kertoa olevansa kateellinen kirjoittamatta sitä suoraan.
Sä et taida ymmärtää, että veronmaksajat maksavat tuon asunnon tuppuraiselle.
Siinä lahja sulle tytti, ole hyvä... Kuinka moni veronmaksaja tätä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten halpoja ne asunnot oli ostettaessa? Jos nyt 800 000€ niin kuinka iso se hitas-alennus olisi?
Helsingin keskustassa tonnin ero neliöhinnassa eli 800 000 hitas kämppä on 1 milj vapailla markkinoilla myydessä. Voittoa 200 000 josta ei veroa jos itse asunut 2 vuotta.
Hitaasti-asunnoista poistuu säätely noin 30 vuoden jälkeen. Eli ovat vapailla markkinoilla sen jälkeen.
Naiset käyttävät tunnetusti enemmän tulonsiirtoja ja yhteiskunnan palveluja.
Miehillä on se maksajan rooli.