Tiistaina hyväksyttiin laki, joka syventää monen lapsen helvettiä
Onko tässä järkee vai ei? EI todellakaan ole mitään järkeä, sillä kohtuukäyttävät saavat varmasti itse noudettua viinansa kaupasta. Mutta dokut eivät monestikaan pääse omilla jaloillaan kauppaan, kun ovat juoneet sisäelimet pilalle ja jalatkin toimii huonosti.
Pian on ruuhkaa akuuttiosastolla, kun siellä hyörii ruuhkaan asti juoppohulluuskohtauksia saaneita dokuja. Sääliksi käy sairaanhoitajia, kun joutuvat dokuja hyysäämään.. parempaan kuntoon, että pystyvät taas dokaamaan.
Tiistaina hyväksyttiin laki, joka sallii alkoholin kotiinkuljetuksen 365 päivää vuodessa. Yli puoleen Suomen henkirikoksista liittyy alkoholia, ja kohta sen saamiseksi ei tarvitse edes poistua kotiovelta.
Eduskunnan päätöksellä alkoholia saa kohta kotiin muutamalla näpäytyksellä.
Kun lähetti kiikuttaa kaljakassin ovelle, alkaa monen perheen helvetti syventyä.
Aikuisista henkirikosten uhreista humalassa on valtaosa.
Suurella osalla henkirikosten osapuolista arvioidaan olleen alkoholiriippuvuus.
Uusi laki helpottaa heitä, jotka ostavat alkoholia suurina määrinä ja heitä, joiden kaupassakäynti ei onnistu selvänä. Voisi kuulostaa alkoholiriippuvuuden merkeiltä.
Pian ei tarvitse nostaa jalkojaan, saati kättään, saadakseen vettä vahvempaa koneeseen.
Pian jää enemmän voimia lyömiseen.
kirjoittaa Angelika Provalskaja kommentissaan. (Erittäin hyvä kirjoitus Angelikalta). Kiitos.
Kommentit (73)
Verot kasvussa.
Verotusta on nostettava, kun ALKOHOLISAIRAUKSIEN ja alkoholista suoranaisesti ja epäsuorasti aiheutuvat ongelmat kasvavat sekä sosiaali- että terveydenhuollossa.
Rikokset ja rikkomukset ja hölmöilyt tehdään humalassa, on varmaan miljardeja kaikki alkoholista saatavat haitat.
Virheellisin laki ikinä maassa, jossa muka yritetään säästää sostekuluissa!
Hölmöläisten Suomi!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse päivystyksessä töissä ( en sano ammattia,niitä on siellä monia), mut toivon tän vähentävän juoppoja päivystyksestä,koska ne tilaa kotiin ja kun jalat ei kanna,ne makaa siellä kotona eikä kukaan tiedä. Nythän ne makaa kauppojen edessä ja huolestuneet kansalaiset soittaa häkeen. Tosin joo,ei kiva jos lapsia talossa,mut ne yksinäiset juopot maatkoon kotona kenenkään tietämättä. Sanon minä.
Niinpä, yksinäiset juopot makaa kotonaan, kunnes kuolo korjaa ja alkaa hajuongelmat naapureille...
Tai sitten riehuvat ja ryskävät niin että naapurit häiriintyy ja ampparit vievät osastolle rauhoittumaan, lääkitykseen... Dg. delirium tremens.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuoriso ja teinporikaasa tarvitse olla yksi 18v. Se tuotattaa sovitustuztu omaan asuntoon ja kun tuoja häipyy niin porukat tulee ulkoa takasin juomaan esim.. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👹👹👹👹👹
Jestas sentään. Voihan se 18-vuotias hakea kaupasta/alkostakin koko porukalle juomaa. Miten tuo kotiinkuljetus muuttaisi mitään?
Uudistus olisi pitänyt tehdä niin, että juoppo-ongelmaisimmissa maakunnissa ois vain rajoitettu myynti. Rannikolla osataan käyttäytyä paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse päivystyksessä töissä ( en sano ammattia,niitä on siellä monia), mut toivon tän vähentävän juoppoja päivystyksestä,koska ne tilaa kotiin ja kun jalat ei kanna,ne makaa siellä kotona eikä kukaan tiedä. Nythän ne makaa kauppojen edessä ja huolestuneet kansalaiset soittaa häkeen. Tosin joo,ei kiva jos lapsia talossa,mut ne yksinäiset juopot maatkoon kotona kenenkään tietämättä. Sanon minä.
Niinpä, yksinäiset juopot makaa kotonaan, kunnes kuolo korjaa ja alkaa hajuongelmat naapureille...
Tai sitten riehuvat ja ryskävät niin että naapurit häiriintyy ja ampparit vievät osastolle rauhoittumaan, lääkitykseen... Dg. delirium tremens.
Niin ja kuka maksaa kaiken ennen kuin ne kuolee. SINÄ MAKSAT VEROINA.
Vierailija kirjoitti:
Suurkuluttajista pidetään tietokantaa ja niille voi sujauttaa mukaan ilmaisen tarjouslitran valtion metanolia, jossa on sinihappoa.
Kuvittelitteko te persut, ettei kotiintoimituksista jää jälkiä, jotka voi yhdistää asiakkaaseen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuoriso ja teinporikaasa tarvitse olla yksi 18v. Se tuotattaa sovitustuztu omaan asuntoon ja kun tuoja häipyy niin porukat tulee ulkoa takasin juomaan esim.. 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👹👹👹👹👹
Jestas sentään. Voihan se 18-vuotias hakea kaupasta/alkostakin koko porukalle juomaa. Miten tuo kotiinkuljetus muuttaisi mitään?
Kun Wolt tuli, ravintola-annosten syöminen kasvoi reippaasti. Tee siitä johtopäätökset, miten käy kun saa alkoa kotiovelle. En siis puolusta enkä vastusta uudistusta, kunhan totean että kynnys alkoholin ostolle madaltuu samalla tavalla.
Siellä lukee sitten veijon tiliotteessa ikävällä tavalla, että Wolt 40€ harva se päivä ja siihen tyssää tt-tuki
Vierailija kirjoitti:
"sillä kohtuukäyttävät saavat varmasti itse noudettua viinansa kaupasta. Mutta dokut eivät monestikaan pääse omilla jaloillaan kauppaan".
Et tunne alkoholismia sairautena. Minä entisenä alkoholistina todellakin tunnen. Ensinnäkään liikakäyttäjä ei maksa yhtään extraa, koska alkoholi on tässä maassa jo muutenkin niin kallista. Se haetaan lähikaupasta aivan itse ja ihan missä kunnossa vain. Alkoholisti on harvoin niin päissään ettei pystyssä pysy. Mielikuva on varmasti tuo, koska se herättää ilman muuta huomion. Mutta toleranssit on todella kovat ja mä olin 3 promillen kännissäkin niin selvä, että lastensuojeluviranomainen luuli mittarinsa olevan rikki kun puhalsin. Siis niin selvästi mä vaikutin.
Ei vaikuta kotiinkuljetus alkoholistille mitään. Ei sieltä tarvitse tilata. Juoppo kyllä varautuu etukäteen ja ajaa vaikka promilleissa kauppaan. Ja jos ei ole autoa, niin vaikka kävelee. Mutta pullo ei jää saamatta. Maailmassa ei ole mitään sellaista asiaa mitä juoppo ei juomansa takia tekisi, joten se että saako sen kotiinkuljetuksella vaiko ei, niin se on aivan täydellisen tois'sijaista.
On myös varakkaita juoppoja. Lääkäreitä. Opettajia. Rakennusmiehiä jne jne...
Juomiahan ei käteisellä kuskille maksella vaan kortin tiedoilla tai mobiilimaksulla, jotka on yhdistävä tekijä alkoholin myyjän ja asiakkaan välillä.
Saakohan hoivakoteihin tilata alkoholia jos on rollaattorin varassa ?
Juoppoja vanhuksiahan on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus. Täällä on holhousta jo liikaa.
Niin, onhan siinä valtion kannalta hyvä uudistus, se että "porukka vaihtuu" nopeammin, eikä tule hoidettavia kovin pitkään kun kuolevat holismi-sairauksiin jo keski-ikäisinä...
Mutta ajatteleekohan kirjoittaja "hyvä uudistus" yhtään lapsiperheitä? Ei taida välittää muista kuin omasta navastaan... minä-minä-minä-tyyppi oletan.
Koskaan ei ole ollut helpompaa hankkiutua juoposta puolisosta kuin nykyään.
Jos se perhe-elämä ei maistu niin lähteköön pitämään hauskaansa muualle. Miksi lapsia kiusata tälläisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sillä kohtuukäyttävät saavat varmasti itse noudettua viinansa kaupasta. Mutta dokut eivät monestikaan pääse omilla jaloillaan kauppaan".
Et tunne alkoholismia sairautena. Minä entisenä alkoholistina todellakin tunnen. Ensinnäkään liikakäyttäjä ei maksa yhtään extraa, koska alkoholi on tässä maassa jo muutenkin niin kallista. Se haetaan lähikaupasta aivan itse ja ihan missä kunnossa vain. Alkoholisti on harvoin niin päissään ettei pystyssä pysy. Mielikuva on varmasti tuo, koska se herättää ilman muuta huomion. Mutta toleranssit on todella kovat ja mä olin 3 promillen kännissäkin niin selvä, että lastensuojeluviranomainen luuli mittarinsa olevan rikki kun puhalsin. Siis niin selvästi mä vaikutin.
Ei vaikuta kotiinkuljetus alkoholistille mitään. Ei sieltä tarvitse tilata. Juoppo kyllä varautuu etukäteen ja ajaa vaikka promilleissa kauppaan. Ja jos ei ole autoa, niin vaikka kävelee. Mutta pullo ei jää saamatta. Maailmassa ei ole mitään sellaista asiaa mitä juoppo ei juomansa takia tekisi, joten se että saako sen kotiinkuljetuksella vaiko ei, niin se on aivan täydellisen tois'sijaista.
On myös varakkaita juoppoja. Lääkäreitä. Opettajia. Rakennusmiehiä jne jne...
Ihmettelen, miten näin typeriä itsestäänselvyyksiä joku viitsii kirjoittaa. Niin. Mitä sitten? Ongelma ei kosketa heitä yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Saakohan hoivakoteihin tilata alkoholia jos on rollaattorin varassa ?
Juoppoja vanhuksiahan on aika paljon.
Ei saa.
Sossun asiakkaista moni wolttaa kotiinsa vaikka ovat työttömiä ja ulosotossa
Huono uudistus
Vierailija kirjoitti:
Järkevintä olisi kopioida Suomeen Tanskan alkoholipolitiikka. Siellä ihmiset ottavat ihan itse vastuun alkoholinkäytöstään koska valtio antaa heille sen vastuun.
Käyvätkö tanskalaiset pelkästään yksityisellä hoitamassa terveyttään? Maksavat täyden hinnan kaikista elämäntapasairauksistaan ja kännissä toilaillessa sattuneista pikku haavereista? Se olisi sitä vastuunottoa.
Onhan sitä saanut jo monta vuotta tilata ulkomailta, eli suomalaiset pienyrittäjät ei ole mitenkään kilpailla monikansallisten kartellien kanssa, jotka eivät edes aika maksa veroja Suomeen. Suomessa on vaarallista ajatella oman kansan etua ensin, kuten tytti tuppurainen sanoisi. Te demarimummot ootte aina kovaa järkyttymässä, vaan yhtäkään lasta ette ole auttaneet koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon juopot saavat jo nyt viinat kotiovelle ja viinatrokarit kiittää.
Millä tavalla alkoholin laillisen saatavuuden paraneminen toisi lisää tuloja niille, jotka saavat elantonsa nimenomaan laittomasta alkoholin myynnistä? Aika epäloogista.
Tuossa alkoholin kotiinkuljetuksessa on aikarajoitus ilta yhdeksän jälkeen ei enää toimiteta alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
"sillä kohtuukäyttävät saavat varmasti itse noudettua viinansa kaupasta. Mutta dokut eivät monestikaan pääse omilla jaloillaan kauppaan".
Et tunne alkoholismia sairautena. Minä entisenä alkoholistina todellakin tunnen. Ensinnäkään liikakäyttäjä ei maksa yhtään extraa, koska alkoholi on tässä maassa jo muutenkin niin kallista. Se haetaan lähikaupasta aivan itse ja ihan missä kunnossa vain. Alkoholisti on harvoin niin päissään ettei pystyssä pysy. Mielikuva on varmasti tuo, koska se herättää ilman muuta huomion. Mutta toleranssit on todella kovat ja mä olin 3 promillen kännissäkin niin selvä, että lastensuojeluviranomainen luuli mittarinsa olevan rikki kun puhalsin. Siis niin selvästi mä vaikutin.
Ei vaikuta kotiinkuljetus alkoholistille mitään. Ei sieltä tarvitse tilata. Juoppo kyllä varautuu etukäteen ja ajaa vaikka promilleissa kauppaan. Ja jos ei ole autoa, niin vaikka kävelee. Mutta pullo ei jää saamatta. Maailmassa ei ole mitään sellaista asiaa mitä juoppo ei juomansa takia tekisi, joten se että saako sen kotiinkuljetuksella vaiko ei, niin se on aivan täydellisen tois'sijaista.
Hei, sinä entinen alkoholisti:
Mitä sulle tulee mieleen jos joku tyyppi sanoisi puhelimessa kesäkuussa kun on +20 että nyt talvi ja luntakin on.... Tämä on alkoholistin puhetta eli onkohan menossa alkoholidementia tai "juoppohulluus"-kohtaus? Sitä ennen hän puhui ihan normaasti ja oli hyvin rauhallinen keskustelutyyli. Minulla harmittaa tämä entinen ystävä, 30 vuotta on tunnettu, mutta hänen elämä on mennyt todella huonoon suuntaan. Dokaa niin, että oksentaa muutaman päivän ja kun se loppuu niin dokaaminen jatkuu. Hän ei ole pystynyt syömään normaalisti muutamaan vuoteen ja on erittäin laiha mies. Rollaattorilla pystyy kävelemään. Hänen mielestä hänellä ei ole mitää ongelmaa alkon suhteen, muilla on ongelmat. Lisäksi hän tietysti valehtelee jatkuvasti...
Nin juopposaki pyytää että selvä naapuri tilaa lastin kotin ja sieltä siten se haetaan vaikka ryömimällä. Tässä on niin paljon porsaanreikiä.