Moni ei avaa ovea kun ovikelloa soitetaan
Ei siinä mitään, en minäkään. Ihmettelen vain että rämpyttäjä ei voi postilaatikosta tiputtaa lappua missä ilmoittaa asiansa. Jos haluaa välttämättä tavoittaa niin laittakoon lappuun puhelinnumeron. Nykyään kun avaa ovikellon avaajalle niin voi saada vaikka puukosta.
Kommentit (51)
Ootko hieman vainoharhainen? Jos joku haluu tulla sun luo sisälle, alle minuutti ja lukko on auki. Onhan sulla turvalukko ja ketju niin vähän hidastaa.
Minä en läheskään aina avaa. Rivitalossa pääsin ikkunasta katsomaan piilosta kuka siellä on. Eikä ollut syytä avata ovea. Nykyisin ehkä vähän herkemmin avaan kun ei tänne kerrostalon rappuun pääse kuka vain, joten yleensä jollain on asiaa.
Olen miettinyt sellaista ovikellokameraa. Saako sellaisen asentaa kerrostalossa ovensa pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Ootko hieman vainoharhainen? Jos joku haluu tulla sun luo sisälle, alle minuutti ja lukko on auki. Onhan sulla turvalukko ja ketju niin vähän hidastaa.
Siinä vaiheessa on jo soitettu hätäkeskukseen ja poliisit saavat rosvon kiinni.
Minä haluan ovikellon josta kuuluu ääni mene pois, mene pois, mene pois.
Rasittavalle vali vali naapurille en ainakaan avaa...
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt sellaista ovikellokameraa. Saako sellaisen asentaa kerrostalossa ovensa pieleen?
Ei saa. Rappukäytävää ei saa kuvata (ellei ole kaikkien asukkaiden suostumusta).
Niitähän on ollut tapauksia, että kun on avannut oven niin on saanut aseesta. En suosittelisi avaamaan kenellekään ovea.
Minä otin ovikellon pois. Siinähän kuvittelevat pimputtelevansa.
En mene edes silmälle katsomaan jos ovikello soi enkä ole sopinut jonkun tulevan käymään.
Minä en avaa ovea ovikellon soittajalle, jos ei ole ennen tuloaan laittanut txtarilla millä asialla liikkuu. Kyseistä textaria en avaa, ellei sitä ennen ole tullut kirjepostilla ennakkotietoa siitä että aikoo lähettää minulle txtarin jossa kertoo tulevansa ovikelloa soittamaan.
Eli kirje->txtari->ovikello
Jos on oikeaa asiaa (esim lääkäri, poliisi tms), eikä mikään häirikkö, niin he toimivat näin.
T. Ihmisiä kuollakseen pelkäävä av mamma.
Avaat oven niin tulee puukosta?
Näin käy vain, jos sä ALISTUT saamaan puukosta. Mene siis keittiöveitsen kanssa ovea avaamaan ja iske ensin!
Vierailija kirjoitti:
Niitähän on ollut tapauksia, että kun on avannut oven niin on saanut aseesta. En suosittelisi avaamaan kenellekään ovea.
Lopeta nyt hyvä ihminen se peukun vetäminen.
En minäkään avaa ilman, että olen sopinut asiasta. Ovikellon voi ottaa pois niin ei häiritse etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta nyt hyvä ihminen se peukun vetäminen.
Amerikan demari?
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ovi silmästä ole kuullut ? Edes taloyhtiö ei saa käytäviä kuvata, niin et sinäkään. On muuten ihan rikoslaissa
Avaan vain jos olen sopinut jonkun kanssa että saa tulla.
Häiritsette etätyöntekijää pimputtelemalla tasatunnein klo 16.30, 17.30, 18.30 ja sitten huutelette että miksette mene töihin, menkää töihin ja omaa syytä työtön.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sitten varmaan alkaa avaamaan ladattu ase kädessä.
Avaan jos tunnistan ovisilmästä kuka pimpottelee.