Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiistaina hyväksyttiin laki, joka syventää monen lapsen helvettiä

Vierailija
26.06.2026 |

Onko tässä järkee vai ei?  EI todellakaan ole mitään järkeä, sillä kohtuukäyttävät saavat varmasti itse noudettua viinansa kaupasta. Mutta dokut eivät monestikaan pääse omilla jaloillaan kauppaan, kun ovat juoneet sisäelimet pilalle ja jalatkin toimii huonosti. 

Pian on ruuhkaa akuuttiosastolla, kun siellä hyörii ruuhkaan asti juoppohulluuskohtauksia saaneita dokuja. Sääliksi käy sairaanhoitajia, kun joutuvat dokuja hyysäämään.. parempaan kuntoon, että pystyvät taas dokaamaan.

Tiistaina hyväksyttiin laki, joka sallii alkoholin kotiinkuljetuksen 365 päivää vuodessa. Yli puoleen Suomen henkirikoksista liittyy alkoholia, ja kohta sen saamiseksi ei tarvitse edes poistua kotiovelta.

Eduskunnan päätöksellä alkoholia saa kohta kotiin muutamalla näpäytyksellä.

Kun lähetti kiikuttaa kaljakassin ovelle, alkaa monen perheen helvetti syventyä.

Aikuisista henkirikosten uhreista humalassa on valtaosa.

Suurella osalla henkirikosten osapuolista arvioidaan olleen alkoholiriippuvuus.

Uusi laki helpottaa heitä, jotka ostavat alkoholia suurina määrinä ja heitä, joiden kaupassakäynti ei onnistu selvänä. Voisi kuulostaa alkoholiriippuvuuden merkeiltä.

Pian ei tarvitse nostaa jalkojaan, saati kättään, saadakseen vettä vahvempaa koneeseen.

Pian jää enemmän voimia lyömiseen.

kirjoittaa Angelika Provalskaja kommentissaan.   (Erittäin hyvä kirjoitus Angelikalta). Kiitos.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot hankkii viinansa joka tapauksessa. 

Vierailija
82/86 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastusta tätä kotiinkuljetusta. En vaan ymmärrä kuka sitä käyttää. Köyhä rapajuoppo on yleensä "kavereiden" kanssa ja aina joku hakee. Varakkaampi kaiketi käy töissäkin ja asioi automarketeissa. Sieltä saa helposti juomat.

Itse en keksi yhtään tilannetta, missä haluaisin vaikka viinipullon yllättäen. Niin yllättäen etten kauppareissulla sitä tajunnut ostaa.

Minä keksin kyllä monta tilannetta joissa tarvin viinipullon samalla tavalla kuin ruokaakin tilaan kotiin, eiköhän palvelun käyttäjät tilaa myös ruokaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on suomalaiset surkeaa porukkaa, kun eivät osaa edes alkoholia nauttia kohtuudella

Vierailija
84/86 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älkää hankkiko niitä lapsia sitten, etteivät joudu elämään helvetissä.

Minun mielestä, tärkeintä olisi valinta hyvä kumppani, jolla on samanlaiset arvot ja kohtuukäyttäjä viinaksille. Kyllähän sen näkee jo seurusteluaikana. Minä olen valinnut kohtuukäyttäjän kuten olen itsekin. Pari lasta on ja kaikki on ok. Sitten jos toisen käytös muuttuu huonoksi, ei ole pakko asua enää yhdessä ja lasten hyvinvointi on tärkein asia.

Vierailija
85/86 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii etäpäivinäkään keskeyttää klikkailua viininlipityksen lomassa ja pomolta tulee kiitosta ahkeruudesta.

Vierailija
86/86 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta tätä kotiinkuljetusta. En vaan ymmärrä kuka sitä käyttää. Köyhä rapajuoppo on yleensä "kavereiden" kanssa ja aina joku hakee. Varakkaampi kaiketi käy töissäkin ja asioi automarketeissa. Sieltä saa helposti juomat.

Itse en keksi yhtään tilannetta, missä haluaisin vaikka viinipullon yllättäen. Niin yllättäen etten kauppareissulla sitä tajunnut ostaa.

Minä keksin kyllä monta tilannetta joissa tarvin viinipullon samalla tavalla kuin ruokaakin tilaan kotiin, eiköhän palvelun käyttäjät tilaa myös ruokaa 

Kauheasti rahaa menee sitten keräys- ja kuljetusmaksuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän