Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä tuosta L. Ojalasta (suvivirsi)

Vierailija
26.06.2026 |

Ihmetyttää edelleenkin tämä kohu. Eikö häneltä ole kukaan kysynyt muista lauluista, missä mainitaan uskonnollisia/raamatun hahmoja? Että mites niiden soittaminen esim. radiossa? Miksi hän on näin fanaattisesti tarttunut vain tähän suvivirteen????? Minua ainakin lapsena hävettäisi tällainen isä.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Miksi hra Ojalan sitten piti olla koko tilaisuudessa alunperinkään läsnä? Kouluissa on laulettu suvivirttä iät ja ajat, luulisi aikuiselle miehelle olevan se ihan selvää. Jos ei yhtä laulua kestä, niin sitten on päässä vikaa ja pahasti. Hoitoa hän tarvitsisi jos jokin trauma on eikä jalkaa polkien vaatia koko yhteiskuntaa asettumaan juuri hänen oikkujensa mukaiseksi.

Kas kun ei ala kieltää Suomen lippuakin, siinäkin on jopa risti. Kauhistus.

Vastaavasta mainitsin minäkin eilen. Aletaan vain irrottaa kaikkea kulttuuria kontekstistaan. Ristiliput, oikeuslaitos ja perustuslaki. Pohjoismaisen hyvinvointivaltion romutus. Yhtenä kantavana ajatuksena on nimittäin ihmisen kyky muuttua paremmaksi (= terapiasta voi olla hyötyä) ja että valtiokin 'antaa anteeksi' eikä vaikka katkaise kaulaa. Mihin vedettäisiin raja? Naurattaisi, jos ei pelottaisi ihmisten hölmöys.

Tiedätkö, mikä on kaltevan pinnan argumentti?

Vierailija
62/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?  

Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.

Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.

Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?

En ole raivoissani, minusta koko juttu on huonoa komediaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä, kannattaa aina istua takana penkkirivin päädyssä, jos on tarve poistua kesken tilaisuuden huomaamattomasti. Toimii 😌

Vierailija
64/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Kenelle tulee yllätyksenä, että suvivirsi lauletaan koulun kevätjuhlassa? 

Ekaluokkalaisten vanhemmille? Sellaisille, jotka ovat luulleet, että Suomi on sekulaarinen valtio, jossa uskonnon harjoittaminen ei kuulu julkisiin laitoksiin?

Vierailija
65/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.

Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.

Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.

Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.

Suomessa on koulupakko.

Ja haluat sen mukana virrenveisuupakon? Siitä on kyse, että koulu ei mahdollistanut osallistumattomuutta joutumatta silmätikuksi ja paheksunnan kohteeksi. Kovapäisyyttään koulu aiheutti tämän kohun ja tulet näkemään kaikkien oikeuskäsittelyjen jälkeen, että koulu on toiminut laittomasti. Ja se laki perustuu ihmisoikeuksiin. Se laki suojelee kaikkia minkä tahansa uskonnon tuomiselta julkisiin laitoksiin. Silloin myös pelkäämäsi muhamettilaisuus ei pääse kouluihin. 

Ei ole pakko laulaa 😌

Vierailija
66/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?  

Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.

Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.

Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?

En ole raivoissani, minusta koko juttu on huonoa komediaa.

Komedian ohjaajana toimii koulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.

Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.

Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.

Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.

Suomessa on koulupakko.

Ja haluat sen mukana virrenveisuupakon? Siitä on kyse, että koulu ei mahdollistanut osallistumattomuutta joutumatta silmätikuksi ja paheksunnan kohteeksi. Kovapäisyyttään koulu aiheutti tämän kohun ja tulet näkemään kaikkien oikeuskäsittelyjen jälkeen, että koulu on toiminut laittomasti. Ja se laki perustuu ihmisoikeuksiin. Se laki suojelee kaikkia minkä tahansa uskonnon tuomiselta julkisiin laitoksiin. Silloin myös pelkäämäsi muhamettilaisuus ei pääse kouluihin. 

Ei ole pakko laulaa 😌

Eihän siellä kukaan yleensä laulakkaan paria vanhempaa ja opettajaa lukuun ottamatta 

Vierailija
68/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?  

Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.

Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.

Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?

Koulussa joutuu silmätikuksi väkisinkin. Esim. kun täytyy pitää esitelmää tai vastata opettajan kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?  

Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.

Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.

Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?

En ole raivoissani, minusta koko juttu on huonoa komediaa.

Komedian ohjaajana toimii koulu.

Ei vaan komedienne Lauri.

Vierailija
70/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.

Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.

Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.

Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.

Suomessa on koulupakko.

Ja haluat sen mukana virrenveisuupakon? Siitä on kyse, että koulu ei mahdollistanut osallistumattomuutta joutumatta silmätikuksi ja paheksunnan kohteeksi. Kovapäisyyttään koulu aiheutti tämän kohun ja tulet näkemään kaikkien oikeuskäsittelyjen jälkeen, että koulu on toiminut laittomasti. Ja se laki perustuu ihmisoikeuksiin. Se laki suojelee kaikkia minkä tahansa uskonnon tuomiselta julkisiin laitoksiin. Silloin myös pelkäämäsi muhamettilaisuus ei pääse kouluihin. 

Ei ole pakko laulaa 😌

Eihän siellä kukaan yleensä laulakkaan paria vanhempaa ja opettajaa lukuun ottamatta 

Jännä että tästä ei kukaan ota vuosikausien aikana opiksi ettei sitä veisua kukaan oikeasti kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.

 

Yllättyneet parijonoon.

Jollain "kirjolla" näyttää ukkeli olevan ja vieläpä pahemman kerran. 😂 

Vierailija
72/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinymmärtäjien raivo ei näytä laantuvan. Onkohan monelta jo verisuoni katkennut päästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?  

Koska, koska,,, ateist|k0mmar|änkyrän Periaate!!!

Vierailija
74/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.

Kenelle tulee yllätyksenä, että suvivirsi lauletaan koulun kevätjuhlassa? 

Ekaluokkalaisten vanhemmille? Sellaisille, jotka ovat luulleet, että Suomi on sekulaarinen valtio, jossa uskonnon harjoittaminen ei kuulu julkisiin laitoksiin?

Nämä ekaluokkalaisten vanhemmat ei sitten itse ole lapsina koskaan olleet Suomalaisessa peruskoulussa ja sen kevätjuhlissa, ja siksi Suvivirsi näin yllättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/75 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä hölmö luulin, että suvivirren kieltäjät olisi muista kulttuureista tulleita, mutta eipä ollutkaan. Aikuinen mies kehtaa nillittää lasten kevätjuhlasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän