Vielä tuosta L. Ojalasta (suvivirsi)
Ihmetyttää edelleenkin tämä kohu. Eikö häneltä ole kukaan kysynyt muista lauluista, missä mainitaan uskonnollisia/raamatun hahmoja? Että mites niiden soittaminen esim. radiossa? Miksi hän on näin fanaattisesti tarttunut vain tähän suvivirteen????? Minua ainakin lapsena hävettäisi tällainen isä.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?
Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.
Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.
Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?
En ole raivoissani, minusta koko juttu on huonoa komediaa.
Vinkkinä, kannattaa aina istua takana penkkirivin päädyssä, jos on tarve poistua kesken tilaisuuden huomaamattomasti. Toimii 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Kenelle tulee yllätyksenä, että suvivirsi lauletaan koulun kevätjuhlassa?
Ekaluokkalaisten vanhemmille? Sellaisille, jotka ovat luulleet, että Suomi on sekulaarinen valtio, jossa uskonnon harjoittaminen ei kuulu julkisiin laitoksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.
Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.
Suomessa on koulupakko.
Ja haluat sen mukana virrenveisuupakon? Siitä on kyse, että koulu ei mahdollistanut osallistumattomuutta joutumatta silmätikuksi ja paheksunnan kohteeksi. Kovapäisyyttään koulu aiheutti tämän kohun ja tulet näkemään kaikkien oikeuskäsittelyjen jälkeen, että koulu on toiminut laittomasti. Ja se laki perustuu ihmisoikeuksiin. Se laki suojelee kaikkia minkä tahansa uskonnon tuomiselta julkisiin laitoksiin. Silloin myös pelkäämäsi muhamettilaisuus ei pääse kouluihin.
Ei ole pakko laulaa 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?
Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.
Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.
Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?
En ole raivoissani, minusta koko juttu on huonoa komediaa.
Komedian ohjaajana toimii koulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.
Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.
Suomessa on koulupakko.
Ja haluat sen mukana virrenveisuupakon? Siitä on kyse, että koulu ei mahdollistanut osallistumattomuutta joutumatta silmätikuksi ja paheksunnan kohteeksi. Kovapäisyyttään koulu aiheutti tämän kohun ja tulet näkemään kaikkien oikeuskäsittelyjen jälkeen, että koulu on toiminut laittomasti. Ja se laki perustuu ihmisoikeuksiin. Se laki suojelee kaikkia minkä tahansa uskonnon tuomiselta julkisiin laitoksiin. Silloin myös pelkäämäsi muhamettilaisuus ei pääse kouluihin.
Ei ole pakko laulaa 😌
Eihän siellä kukaan yleensä laulakkaan paria vanhempaa ja opettajaa lukuun ottamatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?
Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.
Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.
Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?
Koulussa joutuu silmätikuksi väkisinkin. Esim. kun täytyy pitää esitelmää tai vastata opettajan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?
Lauri kertoi jossakin, että on epämukavaa poistua Suvivirren alkaessa, kun kaikki katsovat.
Nyt hän on kuitenkin toimintansa takia koko kansan "silmätikkuna", eikä se taida haitata, kun jankutus vain jatkuu.
Ehkä hän toimii näin, jotta tulevaisuudessa kenenkään muun ei tarvitse joutua silmätikuksi. Oletko pohtinut pyhässä ja hurskaassa raivossasi sitä?
En ole raivoissani, minusta koko juttu on huonoa komediaa.
Komedian ohjaajana toimii koulu.
Ei vaan komedienne Lauri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuuhan noita pridelippujakin kestämään. Tulen pahalle mielelle joka kerta kun näen niitä. Ihan on oikeus ja kohtuus, että edes yksi virsi lauletaan koulussakin ja nämä kaikki vastahakoiset joutuvat sen kestämään.
Sitä juuri kutsutaan suvaitsevaisuudeksi. Sinä joudut kestämään pridea, homot kestämään sinua ja ateisti kestämään suvivirttä. Meitä on näinkin pienessä maassa ihmistä joka lähtöön, joten kompromissit ovat välttämättömiä. Ei kukaan meistä voi saada tahtoaan läpi sellaisenaan.
Olen samaa mieltä. Mutta nykyään vähemmistöt tuntuvat vaativan, että enemmistön pitää elää heidän ehdoillaan ja että vähemmistöillä on oikeus elää jonkinlaisessa kuplassa, jota ei saa saastuttaa mikään, mikä on heidän maailmankuvansa vastaista.
Vielä kun sinäkin idiootti tajuaisit eron vapaaehtoisen ja pakkollisen osallistumisen välillä.
Suomessa on koulupakko.
Ja haluat sen mukana virrenveisuupakon? Siitä on kyse, että koulu ei mahdollistanut osallistumattomuutta joutumatta silmätikuksi ja paheksunnan kohteeksi. Kovapäisyyttään koulu aiheutti tämän kohun ja tulet näkemään kaikkien oikeuskäsittelyjen jälkeen, että koulu on toiminut laittomasti. Ja se laki perustuu ihmisoikeuksiin. Se laki suojelee kaikkia minkä tahansa uskonnon tuomiselta julkisiin laitoksiin. Silloin myös pelkäämäsi muhamettilaisuus ei pääse kouluihin.
Ei ole pakko laulaa 😌
Eihän siellä kukaan yleensä laulakkaan paria vanhempaa ja opettajaa lukuun ottamatta
Jännä että tästä ei kukaan ota vuosikausien aikana opiksi ettei sitä veisua kukaan oikeasti kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Haasttatelussa mainitsi olevansa autisti.
Yllättyneet parijonoon.
Jollain "kirjolla" näyttää ukkeli olevan ja vieläpä pahemman kerran. 😂
Väärinymmärtäjien raivo ei näytä laantuvan. Onkohan monelta jo verisuoni katkennut päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Sen verran olen tätä Lauria nähnyt kuvissa, että ihan kävelykykyinen ihminen on? Tai vaikka pyörätuolissakin olisi, niin millainen este hänellä on, ettei pysty poistumaan tilanteesta, joka käy niin epämukavaksi, että joutuu korvauksia vaatimaan kokemastaan?
Koska, koska,,, ateist|k0mmar|änkyrän Periaate!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radion voi sulkea. Suvivirttä ei, jos se soitetaan yhteisessä, uskonnottomassa, tilaisuudessa. Ole hyvä. Nyt sinäkin ymmärrät.
Kenelle tulee yllätyksenä, että suvivirsi lauletaan koulun kevätjuhlassa?
Ekaluokkalaisten vanhemmille? Sellaisille, jotka ovat luulleet, että Suomi on sekulaarinen valtio, jossa uskonnon harjoittaminen ei kuulu julkisiin laitoksiin?
Nämä ekaluokkalaisten vanhemmat ei sitten itse ole lapsina koskaan olleet Suomalaisessa peruskoulussa ja sen kevätjuhlissa, ja siksi Suvivirsi näin yllättää?
Ja minä hölmö luulin, että suvivirren kieltäjät olisi muista kulttuureista tulleita, mutta eipä ollutkaan. Aikuinen mies kehtaa nillittää lasten kevätjuhlasta.
Tiedätkö, mikä on kaltevan pinnan argumentti?