Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen tosi surullinen: maksoin juuri laskut ja tililleni ei jäänyt rahaa yhtään.

Vierailija
01.10.2008 |

olen hoitovapaalla ja käyn keikkatöissä. tälle syyskuulle tuli kuitenkin kaksi ylimääräistä laskua jotka heittivät talouden ihan sekaisin! kolmihenkiselle perheelle ei jäänyt rahaa senttiäkään tulevaksi kuuksi!

minulla on luottokortti, jota voisin käyttää ja keikkailla tämän kuun vähän ahkerammin. olisko mitään muita ehdotuksia jakaa tähän hätään?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot, riisit, pasta ym. on halpoja ja hyviä. Näin säästät ruokarahaa paljon ja luottokortilla ostat sitten vain välttämättömät esim. jos on pakko ostaa lapsille talvivaatteita.

Jatkossa sitten laitat joka kuukausi ainakin vähän vaikka 10€ säätöön toiselle tilille niin on sitten mistä ottaa tarvittaessa.

Vierailija
2/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele positiivisesti, teillä sentään rahat riittivät laskuihin!!! Meillä ei käynyt niin onnekkaasti, vaan joudumme kikkailemaan osan laskuista ensi kuulle :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on toinen aikuinen talossa niin hänen kukkarolleen vain kaivelemaan.

Haet ruokaa seurakunnalta, EU- ruokapakettia ym ilmaisia ruokia, kyselet tutuilta saako mennä poimimaan omppuja jne ja kysyt jos omat vanhemmat auttavat.

Älä nyt sorru vaan pikavippeihin.

Ja muistathan että välttämätöntä on vain ruoka! Eli tupakka, alkoholi ja vaatteet ovat turhakkeita (paitsi jos lapsi tarvitsee esim toppapuvun sen voi hankkia kirpparilta kympillä).

Vierailija
4/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns parempina kuukausina kannattaa ostaa pakasteeseen ruokaa (itse ostamme paljon -50% koska pakasteessa säilyvät ja siinäkin rahaa säästyy) ja noita kuivamuonia "kaapit pullolleen". On sitten ruokatarvikkeita, kun tiukempi paikka tulee.

Vierailija
5/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin samaa, eli syö nyt pakastinta tyhjäksi ja pitkitä Visan käyttöä mahdollisimman pitkälle. Mutta käytä toki, jotta saatte välttämättömät ostettua.

Kannattaa käydä läpi vanhat käsilaukut ja laukut sekä tietenkin sohvat ja lipastot, siltä varalta että löytyy kolikoita ja unohtuneita seteleitä.

Vierailija
6/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yhden lapsen perheenäiti jonka mies on sairausloman takia vailla tuloja (kelan sairausajan palkan hakuprosessi vasta meneillään). ainoat tulomme ovat olleet kolmen viime kuukauden ajan kotihoidon tuki, lapsilisät ja minun satunnaiset tuloni. säästöjä oli vielä viime kuussa, mutta nyt tässä kuussa jouduin käyttämään ne loppuun.

meillä ei ole autoa, emme tupakoi, emme käytä alkoholia. kaikki raha on mennyt kahden viime vuoden aikana ruokaan, mikä jää laskuista jäljelle. pakkasessa ja kuviakaapissa näytti olevan kuitenkin tällä hetkellä ainakin kahdeksi viikoksi hätävaroja, mikäli kauhea syöpöttelynhimo ei iske.. terveellisyydestä voidaan olla sitten montaa mieltä, mutta eiköhän tämä väliaikaisesti onnistu.

pikavippeihin meillä ei ole varaa, mutta ehkäpä otan luottokortin käyttöön tiukimman paikan tullen. siitä ei ole korkokuluja, mikäli maksan laskun heti ensi kuussa. lohtuna minulla on, että onhan minulla sentään luottotiedot tallella :/

otan edelleen vinkkejä vastaan, mikäli niitä löytyy! huutonettiin voisin laittaa vaatetta myyntiin, mutta ei sieltäkään ihan satasia loihdita.

Vierailija
7/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskohan netissä jossakin hyviksi testattuja vinkkejä tällaisiin tilanteisiin?

ja olen surullinen siksi, että tämä koko kotonaoloaikani on ollut yhtä kituutusta taloudellisesti. pitkään kestäessään se alkaa väkisinkin harmittamaan kun joutuu alvariinsa olemaan suu säkkiä myöden. toisaalta, olemme kaiketi onnellisia: meillä sentään riittivät rahat laskuihin!

saa kai sitä silti valittaa, tuskin valitan ihan turhasta?

Vierailija
8/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinkohan auttaa mitenkään? Esim. rahallisesti?

Vierailija
9/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivon että pärjäämme hyvien neuvojen avulla! auttaa voisit vaikka kertomalla, että miten kotihoidon tuella tullaan toimeen..

Vierailija
10/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä sosiaalitoimistoon. Sieltä varmasti saisitte toimeentulotukea siihen asti, että miehesi saa sitä sairauspäivärahaa.

Vierailija
11/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi omistusasunto? olen ollut siinä käsityksessä että omaisuutta pitäisi myydä ensin ja sitten vasta katsotaan, onko tarvetta tuelle. ap

Vierailija
12/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten maksamaan takaisin kun sairauspäiväraha tulee. Koska sp-raha on ensisijainen etuus toimeentulotukeen nähden.

Vierailija
13/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauspäivärahan suuruudesta ei ole tietoa, ei tätä vaihtoehtoa ehkä kannata käyttää..

Vierailija
14/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainan korkokulut otetaan huomioon asumiskuluina. muistaakseni

Vierailija
15/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tt-tukea saattaa saada hieman. Riippuu täysin virkailijasta. sitä ei tarvitse maksaa takaisin.

Vierailija
16/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen kummempaa. Olisit saanut vähän maksuaikaa.

Vierailija
17/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on syöty kaapit tyhjiksi jo kesällä. Meillä aikuisilla on painokin pudonnut. Mitään ei ole mistä säästää ja ainoat menot ovat vuokra, ruoka, sähkö, netti ja minun koulumatkani. Joudun käymään toisella paikkakunnalla koulussa. Mieheni aloittelee firmaa, joten sinne on uponnut satasia vakuutuksiin yms. Nyt on kaikki tilit tyhjät ja opintolainakin jo käytetty. Odottelemme koko ajan erästä tilitystä, mutta maksava asiakas(yritys) hoitaa asiansa hieman huonosti. Kuulemme tähän täytyy tottua yritysten kanssa.

Vierailija
18/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin maksaa se ajallaan? mikä ihmeen neuvo tuo oli?

Vierailija
19/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennyksen määrä onkin n. 100€ kuussa. nyt olisi tuo satanenkin tarpeen!

en edes uskalla ajatella joulua ja kaikkea sitä mitä se tuo mukanaan. masentaa!

Vierailija
20/37 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa, esimerkiksi maksukortin ruokakauppaan niin, että saatte muutaman päivän ruuat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi