Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestörälssi haluaa pitää kiinni omista eduistaan veronmaksajien kustannuksella.

Vierailija
26.06.2026 |

Saamarin ahneet verenimijät vinkuvat nyt kilpaa, kun helppo raha ei ehkä olisikaan niin löysässä. Itse pidän jokaista järjestöjen avustusten leikkauksia kritisoijista oman edun tavoittelijoina. Järjestöt ovat toki tärkeitä, mutta niitä ei pidä käyttää jonkun verenimijän hyvinvointiin.

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöissä sen hyvän työn ihmisten konkreettisesti auttamiseksi tekevät vapaaehtoiset ilman palkkaa. 

Vierailija
42/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ja sitten haluavat mieluummin leikata vaikka niiltä "heikko-osaisilta" joiden ongelmia ne  väittävät hoitavansa.  Haastatteluissa joku kokoomuslainen parkuu, mutta entäs sotaveteraani, vaikka oikeasti parunnan aihe on, että minnekäs minä sitten meen, kun en eduskuntaan enää pääse 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri näin on hyvä vaientaa kritiikkiä, siinä toivossa että järjestöporsaat saavat itse päättää kenelle hillot ja massit jaetaan, tavalliset kansalaiset olkoot hiljaa..."

 

Vastaa rehellisesti, onko sinulla oikeasti jotain tietoa näistä järjestöistä, niiden toiminnasta, rahankäytöstä jne.? Kyllä vai ei?

Vierailija
44/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä keissi kertoo laajemminkin siitä, miten yhtään mihinkään verorahoilla pyöritettävään himmeliin ei saa koskea. Julkinen ja kolmas sektori ovat paisuneet kuin pullataikina iloisen naurun säestyksellä. Rahaa on!"

 

Valtiohan tässä oikeastaan kerää rahaa itselleen. Ennen nämä järjestöt saivat tulonsa Veikkausvoittovaroista. Vuonna 2024 Veikkaukset tuotot siirrettiin suoraan valtion budjettiin ja samalla nämä järjestöjen rahoitukset valtion vastuulle. No nyt käy siis niin että valtiolle kyllä kelpaa Veikkauksen tuotot mutta järjestöille se ei enää haluakaan jakaa niin paljon. Ja väittää järjestöjen vain lihovan valtion rahoilla vaikka oikeasti niiden pitäisi vain edelleen saada ne Veikkausrahat, nyt vain valtion kautta.

Vierailija
45/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kaikki perussuomalaisiin liittyvät järjestöt on lopetettava. Täällä pitkä lista Suomen Perusta työntekijöistä.

https://www.suomenperusta.fi/tietoa/

Vierailija
46/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni valtion ei pitäisi rahoittaa kuin terveydenhuolto poliisi pelastustoimi ja muun voi yksityissektori hoitaa tehokkaammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydman tekee hyvää työtä kun joka paikassa älähtää 

Voi sitä pikku-ukkoa 🤣

Millainen ihminen pilkkaa toista ihmistä hänen pituutensa vuoksi?

Vierailija
48/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua että verorahoillani maksetaan golffareiden kuluja. Mihin voin valittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä ole verorahoja vaan raha-automaattiyhdistyksen rahoja, jotka on siirretty valtion budjettiin. Raha-automaattiyhdistys on yhdistysten perustama.

Vierailija
50/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomen Golfliitto saa edelleen valtiolta 600.000 euroa, Jääkiekkoliitto 1.5 miljoonaa jne.

No tuotahan kompensoi se että isä ja tytär Heinäluoma ostavat Hitas-kämppiä ja myyvät niitä markkinahintaan.

Heidän saama hyväntekeväisyys lämmittänee mieltäsi. Heinäluomat kuppaa miljoonia suoraan omaan taskuun, golf-liitto saa parisataa tuhatta. 

Mikä on siis ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa otetaan 11 miljardia vuodessa. Eli 11000 miljoonaa. Ja nyt tämä muka kovin oikeistolainen leikkaajahallitus meinaa kaatua siihen että joidenkin yhdistysten rahoituksesta leikattaisiin muutama miljoona.

Vierailija
52/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mikamerano.fi/p/hei-me-tehdaan-hyvaa-poliittinen

En ehtinyt vielä lukea itse, mutta tämä kaveri on selvittänyt paljon järjestöjen avustuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joutaa pois, tuollakin aatteelle omistautuneita järjestöjä on muitakin, ihan liikaa."

 

Pointti oli se että järjestöjä kyllä ihan oikeasti tulee lakkaamaan. Ja sinäkin ihan täysin mutulla osasit mielestäsi kertoa onko se tarpeellinen vai ei vaikka oikeasti et tiedä sen toiminnasta mitään.

Juuri tuo on nykypäivän ongelma. Ihmiset luulevat tietävänsä ja heillä on vahvoja mielipiteitä vaikka oikeasti heillä ei ole hajuakaan asioista.

Monet noiden järjestöjen pomot tienaa kymppitonnien palkkoja. Ei ole mikään pakko nostaa noin suurta liksaa, mutta jos se hillotolppa on varsinaista toimintaa tärkeämpää, niin sitten järjestön voi hyvin mielin lakkauttaa.

Vierailija
54/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla minkään valtakunnan käsitystä, miksi noita järjestöjä on ja mitä niiden lakkauttaminen todella merkitsee?

 

Rohkenen olettaa, että ei ole.

 

Mutta saithan öyhöttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomen Pakolaisavun rahaliikenne olis kiva selvittää. Toimittajat? Anyone?"

 

Tietenkin asioita voidaan selvittää. Nyt vain järjestöjen tarpeellisuus on arvioitu ihan mutulla ilman mitään oikeita selvityksiä.

Mikä on oikea selvitys?

Vierailija
56/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli se järjestö, joka oli nyt heti lakkautettu ? Kun selvisi, että muhkean palkan päälle johtajan asunnon vuokra oli myös vuosia maksettu järjestön rahoista. 

12000e/kk palkka ei millään riitä kunnon kämppään Helsingistä. Pitäää saada vielä työsuhdeasunto jossa voi edustaa edustavasti. Suomeksi tämä tarkoittaa että syötetään ja juotetaan poliitikkoja jotka näitä rahoja jakavat.

Vierailija
57/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tottalai haluaa, siellä on pöydät täynnä lihavia suomalaisia johtajia, isoilla palkoilla. Korkeastikoulutettuja ylipainosia jotka sormet rasvaisina syövät rasvaisia ankan koipia. "

 

Onneksi sinä pohjaat mielipiteesi tiukkoihin faktoihin etkä lainkaan tunnepitoisiin mielikuviin.

Onneksi sinä annat konkreettisia esimerkkejä retoriikkasi tueksi.

Vierailija
58/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joutaa pois, tuollakin aatteelle omistautuneita järjestöjä on muitakin, ihan liikaa."

 

Pointti oli se että järjestöjä kyllä ihan oikeasti tulee lakkaamaan. Ja sinäkin ihan täysin mutulla osasit mielestäsi kertoa onko se tarpeellinen vai ei vaikka oikeasti et tiedä sen toiminnasta mitään.

Juuri tuo on nykypäivän ongelma. Ihmiset luulevat tietävänsä ja heillä on vahvoja mielipiteitä vaikka oikeasti heillä ei ole hajuakaan asioista.

Monet noiden järjestöjen pomot tienaa kymppitonnien palkkoja. Ei ole mikään pakko nostaa noin suurta liksaa, mutta jos se hillotolppa on varsinaista toimintaa tärkeämpää, niin sitten järjestön voi hyvin mielin lakkauttaa.

Niin, on herra Rydmanikin hillotolpalla, ja "tuntee" asiat, joista ei tiedä yhtään mitään.

 

Mikä on estänyt sinua hankkiutumasta järjetöpomoksi ja kympptonnien palkoille?

Vierailija
59/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suomen Pakolaisavun rahaliikenne olis kiva selvittää. Toimittajat? Anyone?"

 

Tietenkin asioita voidaan selvittää. Nyt vain järjestöjen tarpeellisuus on arvioitu ihan mutulla ilman mitään oikeita selvityksiä.

Mikä on oikea selvitys?

Herra Rydmanin "asiantuntemus".

Vierailija
60/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen maailma:

- Julkisen sektorin ja veroveroja saavien järjestöjen työntekijät ovat yhteiskunnan taakka. Potkut kaikille, eli työttömiksi vain

- Työttömät ovat yhteiskunnan taakka, joten heille tulee antaa keppiä heille niin paljon, että työt yksityisellä sektorilla alkavat maistumaan

- Työntekijät ovat yhteiskunnan taakka palkankorotuksineen, ylityökorvauksineen, lomarahoineen, sairaslomineen, eli kaikki näitä tulee leikata tuntuvasti

Kuten eräskin oikeistoajattelija on todennut, "ei palkalla tarvitse tulla toimeen" (https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2)

Ihanteena on kiinalainen työkulttuuri, jossa yrityksillä on kilpailuetu, koska työntekijät raatavat itsensä hengiltä ilman omaa elämää. Tämä kun toteutuu, niin sitten vihdoin omistava luokka voi hyvin. Paitsi ettei voi, koska työntekijät eivät ymmärrä olla kiitollisia työpaikasta, jossa saavat viettää kaikki hereilläolotunnit. 

Taannoin eräs ammattiyhdistykden edustaja sanoi että yrittäjät ovat Suomen pohjasakkaa.

Yksikään vasemmistolainen ei ole dittemmin sanoutunut tuosta irti. Ei yksikään. Ikinä.

Sitä saa mitä tilaa. Mene töihin v i t u n loinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme