Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestörälssi haluaa pitää kiinni omista eduistaan veronmaksajien kustannuksella.

Vierailija
26.06.2026 |

Saamarin ahneet verenimijät vinkuvat nyt kilpaa, kun helppo raha ei ehkä olisikaan niin löysässä. Itse pidän jokaista järjestöjen avustusten leikkauksia kritisoijista oman edun tavoittelijoina. Järjestöt ovat toki tärkeitä, mutta niitä ei pidä käyttää jonkun verenimijän hyvinvointiin.

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselle oli uusi tieto miten paljon valtio jakaa järjestöille rahaa toimintaan. Olen ollut siinä uskossa että rahat on kerätty jäsenmaksuilla, rahankeräyksillä ja testamenttilahjoituksilla. 

Valtio ottaa velkaa jatkuvasti joten on käsittämätöntä miten voidaan  jakaa satoja miljoonia tuosta vaan järjestöille joiden toimintaa ei edes valvota millään tavalla, Vihdoinkin asiaan puututaan ministeri Rydmanin toimesta. 

Vierailija
22/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itselle oli uusi tieto miten paljon valtio jakaa järjestöille rahaa toimintaan. Olen ollut siinä uskossa että rahat on kerätty jäsenmaksuilla, rahankeräyksillä ja testamenttilahjoituksilla. 

Valtio ottaa velkaa jatkuvasti joten on käsittämätöntä miten voidaan  jakaa satoja miljoonia tuosta vaan järjestöille joiden toimintaa ei edes valvota millään tavalla, Vihdoinkin asiaan puututaan ministeri Rydmanin toimesta. 

Järjestörälssi on kiinteässä suhteessa poliittisiin päättäjiin. Järjestöjen kautta on helppo saada etua itselle auttamisen varjolla. Keitä näiden järjestöjen olisi syytä auttaa. Ei kai vaan toiminnan pyörittäjiä ja heidän piiriään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itselle oli uusi tieto miten paljon valtio jakaa järjestöille rahaa toimintaan. Olen ollut siinä uskossa että rahat on kerätty jäsenmaksuilla, rahankeräyksillä ja testamenttilahjoituksilla. 

Valtio ottaa velkaa jatkuvasti joten on käsittämätöntä miten voidaan  jakaa satoja miljoonia tuosta vaan järjestöille joiden toimintaa ei edes valvota millään tavalla, Vihdoinkin asiaan puututaan ministeri Rydmanin toimesta. 

Rydmanin toimintaa ohjaa lähinnä jonkinlainen ideologia. Kun rahaa jaettaisiin johonkin häntä itseään kiinnostavaan, niin häntä kiinnostavat tahot saisivat jatkossakin rahaa.

Vierailija
24/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jääkiekko on suomen kansallislaji. Joten siltä ei saa leikata."

 

Sehän on juuri tyypillinen järjestö täynnä johtajia ja ilman ruohonjuuritason kohtaamisia.

Vierailija
25/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rydman tekee hyvää työtä kun joka paikassa älähtää 

Voi sitä pikku-ukkoa 🤣

Vierailija
26/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainakin itselle oli uusi tieto miten paljon valtio jakaa järjestöille rahaa toimintaan. Olen ollut siinä uskossa että rahat on kerätty jäsenmaksuilla, rahankeräyksillä ja testamenttilahjoituksilla. "

 

Koko asia on melkoisen uusi koska ennen nämä rahat tulivat isolta osalta veikkausvoittovaroista. Ne siis eivät olleet valtion rahaa. Mutta koska rahapeelaminen ja sen rahavirat ovat uudistuneet niin paljon, tämä järjestelmä on purettu ja rahat tulevat nyt suoraan valtion budjetista.

Ja kävi juuri kuten silloin pelättiin kun tämä uudistus tehtiin, ihan kohta poliitikot ovat sörkkimässä rahanjakoa omien poliittisten agendojensa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska asennemuokkaus menossa. Järjestöt tuo kansan äänen kuuluviin. Siitä ei ilmeisesti yksi ministeri puolueineen tykkää. Kauas on puolue tullut ajoista, kun sanoivat Kyllä kansa tietää. Enää ei haluta, että tietää. 

Vierailija
28/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkujat koittavat saada huomion pois omista saaduista eduistaan ja puhuvat vain siitä, että kuinka paljon leikkaukset heikentävät heikompiosaisten asemaa. Heitä niinkään nuo avustettavat kiinnosta vaan oma rahapussi.

No mutta härregood. Ajattele nyt kuinka huonoksi se heikompiosaisen asema muuttuu kun 100k€/vuosi tulot tippuvat työkkärin päivärahaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahan, nyt on opittu uusi sana "rälssi". Sitä voi käyttää lähes kaikkeen nyt. On järjestörälssi, virkarälssi, suojatyöpaikkarälssi...

Vierailija
30/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydman tekee hyvää työtä kun joka paikassa älähtää 

Voi sitä pikku-ukkoa 🤣

Voimia ja jaksamista. Koita keksiä joku muu rahankuppaus tapa. Missä järjestössä nykyään rahaa kuppailet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni äänestäny demareita, nyt loppu.

Vierailija
32/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itselle oli uusi tieto miten paljon valtio jakaa järjestöille rahaa toimintaan. Olen ollut siinä uskossa että rahat on kerätty jäsenmaksuilla, rahankeräyksillä ja testamenttilahjoituksilla. 

Valtio ottaa velkaa jatkuvasti joten on käsittämätöntä miten voidaan  jakaa satoja miljoonia tuosta vaan järjestöille joiden toimintaa ei edes valvota millään tavalla, Vihdoinkin asiaan puututaan ministeri Rydmanin toimesta. 

Järjestörälssi on kiinteässä suhteessa poliittisiin päättäjiin. Järjestöjen kautta on helppo saada etua itselle auttamisen varjolla. Keitä näiden järjestöjen olisi syytä auttaa. Ei kai vaan toiminnan pyörittäjiä ja heidän piiriään?

Melkein aloin selittää asiaa. Onneksi tajusin turhaksi. Jos oikeasti ei tällaista selittämättä ymmärrä, ei sitä selittämälläkään ymmärrä. Tietoa on saatavana riittävästi, jos kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei demareita Suomeen! Ei demareita minnekään!

Vierailija
34/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöt pystyvät antamaan päätöksenteolle ajantasaista tietoa kansalaisten elämästä. Ne nostavat esiin esim. lasten, sairaiden, vammaisten ja vanhusten asioita, neuvovat ja auttavat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rydman tekee hyvää työtä kun joka paikassa älähtää 

Rydmanin listasta unohtui puolueet.

Ryhmän ei voi puuttua niihin, mutta tekee hyvää työtä aloittaessaan järjestötoiminnan tukien perkaamisen. Tästä syntyy tietysti hirveä huuto aluksi, mutta loppujenlopuksi kaikki avustusten saajat, myös puoluetuet, on tasapuolisuuden nimissä perattava. Tästä syntyy kokonaisuudessaan iso säästö täysin turhasta rahanhaaskauksesta! Kyllä tämä on hyvä päänavaus. 

Olen itsekin ollut erilaisissa järjestötoiminnassa aikoinaan mukana ja onhan ne täysin sisäpiirikerhoja, joiden omaksi eduksi rahat tavalla tai toisella menevät.

Vierailija
36/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestöt pystyvät antamaan päätöksenteolle ajantasaista tietoa kansalaisten elämästä. Ne nostavat esiin esim. lasten, sairaiden, vammaisten ja vanhusten asioita, neuvovat ja auttavat. 

Varmasti. Järjestöt tekevät paljon hyvää työtä. Onko järjestöissä mitään vikaa? Ketkä järjestöistä hyötyvät? Keiden järjestöistä pitäisi hyötyä?

Vierailija
37/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joutaa pois, tuollakin aatteelle omistautuneita järjestöjä on muitakin, ihan liikaa."

 

Pointti oli se että järjestöjä kyllä ihan oikeasti tulee lakkaamaan. Ja sinäkin ihan täysin mutulla osasit mielestäsi kertoa onko se tarpeellinen vai ei vaikka oikeasti et tiedä sen toiminnasta mitään.

Juuri tuo on nykypäivän ongelma. Ihmiset luulevat tietävänsä ja heillä on vahvoja mielipiteitä vaikka oikeasti heillä ei ole hajuakaan asioista.

Juuri näin on hyvä vaientaa kritiikkiä, siinä toivossa että järjestöporsaat saavat itse päättää kenelle hillot ja massit jaetaan, tavalliset kansalaiset olkoot hiljaa...

Vierailija
38/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen maailma:

- Julkisen sektorin ja veroveroja saavien järjestöjen työntekijät ovat yhteiskunnan taakka. Potkut kaikille, eli työttömiksi vain

- Työttömät ovat yhteiskunnan taakka, joten heille tulee antaa keppiä heille niin paljon, että työt yksityisellä sektorilla alkavat maistumaan

- Työntekijät ovat yhteiskunnan taakka palkankorotuksineen, ylityökorvauksineen, lomarahoineen, sairaslomineen, eli kaikki näitä tulee leikata tuntuvasti

Kuten eräskin oikeistoajattelija on todennut, "ei palkalla tarvitse tulla toimeen" (https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2)

Ihanteena on kiinalainen työkulttuuri, jossa yrityksillä on kilpailuetu, koska työntekijät raatavat itsensä hengiltä ilman omaa elämää. Tämä kun toteutuu, niin sitten vihdoin omistava luokka voi hyvin. Paitsi ettei voi, koska työntekijät eivät ymmärrä olla kiitollisia työpaikasta, jossa saavat viettää kaikki hereilläolotunnit. 

Vierailija
39/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keissi kertoo laajemminkin siitä, miten yhtään mihinkään verorahoilla pyöritettävään himmeliin ei saa koskea. Julkinen ja kolmas sektori ovat paisuneet kuin pullataikina iloisen naurun säestyksellä. Rahaa on! Nyt kun samaa tietä pitäisi mennä takaisin päin, ovat ilmeet pöyristyneitä ja loukkaantuneita, ja päällä on neliraajajarrutus. 

No, lisää verotaakkaa keskiluokan kannettavaksi  demarien johdolla, niin eiköhän se taas iloksi muutu.

Vierailija
40/162 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keissi kertoo laajemminkin siitä, miten yhtään mihinkään verorahoilla pyöritettävään himmeliin ei saa koskea. Julkinen ja kolmas sektori ovat paisuneet kuin pullataikina iloisen naurun säestyksellä. Rahaa on! Nyt kun samaa tietä pitäisi mennä takaisin päin, ovat ilmeet pöyristyneitä ja loukkaantuneita, ja päällä on neliraajajarrutus. 

No, lisää verotaakkaa keskiluokan kannettavaksi  demarien johdolla, niin eiköhän se taas iloksi muutu.

Kiitos. Hyvin sanottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme