Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroopassa muualla ihanat helteet ja Suomessa joudutaan kärsimään n. +20 asteessa

Vierailija
25.06.2026 |

surullista. saisi se ilmastonmuutos jo tulla tännekkin

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.

Eli istut hervannassa yksiössä.

Vierailija
22/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.

Mene sinäkin kåvelylle.

Vaikee mennä kävelylle jos ulkona on 40 asteen helle.


Tää on ihan dystooppista. 

no mitäs siellä sitten olet? Suomeen niin ei tarvi kärvistellä

Ihmiset yleensä on missä asuu. Ei sitä helpolla muuta vaikka miten on Ranskassa +40 astetta. Sitä koittaa kestää ja toivoi että tää on pian ohi. Enää viikko🥵

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa jo 3 lasta kuollut autoon helteellä.

Vierailija
24/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.

Mene sinäkin kåvelylle.

Miksi menisin? Patikoin pitkiä vuoristolenkkejä silloin kunnon viileämpää. Nyt nautin lämmöstä (ja edullisista juomista).

Ja tästä pöllöpalstasta 😊

Vierailija
25/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta Euroopasta tulisivat tänne kiljuen, jos olisi mahdollisuus.

Vierailija
26/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa jo 3 lasta kuollut autoon helteellä.

vanhempien vika 100%. luultavasti tulleita jostain afrikasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on päästään viallinen.

Vierailija
28/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kesän normaali lämpötila vaihtelee alueittain, mutta yleisesti ottaen kesäkuukausien (kesäkuu, heinäkuu, elokuu) keskilämpötila on noin 15 - 17 astetta. Etelä-Suomessa keskilämpötila on tyypillisesti hieman korkeampi kuin Pohjois-Suomessa.  

Suomen kesäsää on tyypillisesti lämmin, mutta voi vaihdella paljonkin eri puolilla maata ja eri vuosina. 
Kesäkuukaudet (kesäkuu, heinäkuu, elokuu) ovat yleensä aurinkoisia, ja lämpötilat voivat nousta jopa yli 30 asteen sisämaassa, mutta meren läheisyydessä on viileämpää. 
Heinäkuu on usein kesän lämpimin kuukausi, ja keskilämpötilat vaihtelevat etelän noin 17 asteesta pohjoisen noin 15 asteeseen. 

Jos lämpötila kohoaa korkeintaan keskilämpötilaan niin millä logiikalla tarvitsemme tietoa keskilämpötilasta? Yöllä lämpötila on luonnollisesti alhaisempi kuin keskilämpötila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kalmarissa ruotsissa 35 astetta tänään ja trooppinen yö tulossa..ei naurata yhtään tämä! 

Vierailija
30/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.

Mene sinäkin kåvelylle.

Vaikee mennä kävelylle jos ulkona on 40 asteen helle.


Tää on ihan dystooppista. 

Kuntoa tietysti vaatii mutta ei siellä lähtökohtaisesti mitään sen kummallisempaa tapahdu. Nestettä tarvitsee enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.

Itse makaan kotona kaikki päivät, ikkunat ja ikkunaluukut kiinni. +26 on sisällä, yölläkään ei viilene. Ulos ei voi mennä. No, keskiyöllä kävelylle.


Ulkona on päivisin +36.

Ihanaa, toivottavasti mekin saadaan tännekin joskus lämmintä

Vierailija
32/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kalmarissa ruotsissa 35 astetta tänään ja trooppinen yö tulossa..ei naurata yhtään tämä! 

Täydelliset lämpötilat, onnea sinnepäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on trollausta mutta oikeesti Suomen 20- asteen kesä on kadehdittavaa. Samaan aikaan Ranskassa joudutaan pysäyttämään ydinvoimalat helteen takia. Ei kannata nitistä kun kaikki on meillä hyvin.

Mites kun pakkasilla kehotetaan säästämään sähköä? Pitää lähteä Espanjaan kunnes kotimaassa tilanne oaranee?

Vierailija
34/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että sulla on arvot kohdallaan. Kukaan normaali ei toivo ilmastomuutoksia tänne eikä mihinkään muuallekkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kyllä sata kertaa mieluummin nämä Suomen kelit kuin yli 40 asteen helvetilliset helteet. Varmaan kuolisin tänne kämppään, jos Suomeen tulisi nuo lämpötilat, koska ilmalämpöpumppua ei pysty tänne asentamaan.

Vierailija
36/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kalmarissa ruotsissa 35 astetta tänään ja trooppinen yö tulossa..ei naurata yhtään tämä! 

Täydelliset lämpötilat, onnea sinnepäin

Kiitos 🥵

Vierailija
37/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää on. Olis edes 23 astetta. Nyt on niin kylmä että pitkät housut saa olla.

 

Jännää kun uutisissa haetaan kokoajan että hellettä tulos Suomeen. No ilmatieteen laitos lupaa seuraavat 10vrk korkeintaan 18-23 astetta. Ei oo hellettä se. 

Vierailija
38/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitä sauna 100 asteiseksi ja muuta sinne!

Vierailija
39/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys nyt vähän. Olisi aika tuskaiset oltavat täällä, jos tänne pukkaisi +40 asteen helle. Lähellä tuota lukemaa on käyty, ja se tapahtui vuonna 2010. Lukema oli +37,2 astetta. Tuo kesä oli aivan täyttä helvettiä täällä pääkaupunkiseudulla. +30 astetta meni rikki monena päivänä. Korkein lukema, mitä auton lämpömittari näytti, kun ajelin kaverin luo Tampereelle, oli +32,5 astetta. Tämä lukema oli noin Hämeenlinnan kohdalla. Tampere oli varmaankin kuumempi. Nukkuminen oli vaikeaa, kun yölämpötilat olivat niin korkeita, tähän vielä lisäksi suht korkea ilman kosteus. Muutamana kesänä on koettu näitä trooppisia öitä, milloin lämpötila ei laske alle +20 asteen. On aika inhottavaa yrittää nukkua, hikoilet, koska ilman kosteus on korkea ja asunnon lämpötila sen +27.

Vierailija
40/40 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmää on. Olis edes 23 astetta. Nyt on niin kylmä että pitkät housut saa olla.

 

Jännää kun uutisissa haetaan kokoajan että hellettä tulos Suomeen. No ilmatieteen laitos lupaa seuraavat 10vrk korkeintaan 18-23 astetta. Ei oo hellettä se. 

Ei täällä Etelä-Suomessa kylmää ollut. Päivällä tuli tehtyä lenkki ihan shorteissa ja teepaidassa. Just sopiva keli. Mitä ihmeen vilukissoja oikein olette?