Euroopassa muualla ihanat helteet ja Suomessa joudutaan kärsimään n. +20 asteessa
surullista. saisi se ilmastonmuutos jo tulla tännekkin
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.
Mene sinäkin kåvelylle.
Vaikee mennä kävelylle jos ulkona on 40 asteen helle.
Tää on ihan dystooppista.no mitäs siellä sitten olet? Suomeen niin ei tarvi kärvistellä
Ihmiset yleensä on missä asuu. Ei sitä helpolla muuta vaikka miten on Ranskassa +40 astetta. Sitä koittaa kestää ja toivoi että tää on pian ohi. Enää viikko🥵
Ranskassa jo 3 lasta kuollut autoon helteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.
Mene sinäkin kåvelylle.
Miksi menisin? Patikoin pitkiä vuoristolenkkejä silloin kunnon viileämpää. Nyt nautin lämmöstä (ja edullisista juomista).
Ja tästä pöllöpalstasta 😊
Muualta Euroopasta tulisivat tänne kiljuen, jos olisi mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa jo 3 lasta kuollut autoon helteellä.
vanhempien vika 100%. luultavasti tulleita jostain afrikasta
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesän normaali lämpötila vaihtelee alueittain, mutta yleisesti ottaen kesäkuukausien (kesäkuu, heinäkuu, elokuu) keskilämpötila on noin 15 - 17 astetta. Etelä-Suomessa keskilämpötila on tyypillisesti hieman korkeampi kuin Pohjois-Suomessa.
Suomen kesäsää on tyypillisesti lämmin, mutta voi vaihdella paljonkin eri puolilla maata ja eri vuosina.
Kesäkuukaudet (kesäkuu, heinäkuu, elokuu) ovat yleensä aurinkoisia, ja lämpötilat voivat nousta jopa yli 30 asteen sisämaassa, mutta meren läheisyydessä on viileämpää.
Heinäkuu on usein kesän lämpimin kuukausi, ja keskilämpötilat vaihtelevat etelän noin 17 asteesta pohjoisen noin 15 asteeseen.
Jos lämpötila kohoaa korkeintaan keskilämpötilaan niin millä logiikalla tarvitsemme tietoa keskilämpötilasta? Yöllä lämpötila on luonnollisesti alhaisempi kuin keskilämpötila.
Täällä kalmarissa ruotsissa 35 astetta tänään ja trooppinen yö tulossa..ei naurata yhtään tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.
Mene sinäkin kåvelylle.
Vaikee mennä kävelylle jos ulkona on 40 asteen helle.
Tää on ihan dystooppista.
Kuntoa tietysti vaatii mutta ei siellä lähtökohtaisesti mitään sen kummallisempaa tapahdu. Nestettä tarvitsee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset keskisestä Saksasta. Istun varjossa, teen ristikkoa ja nautin kylmästä juomasta ja miellyttävän pehmeästä Lämmöstä joka voitelee vanhat nivelet.
Itse makaan kotona kaikki päivät, ikkunat ja ikkunaluukut kiinni. +26 on sisällä, yölläkään ei viilene. Ulos ei voi mennä. No, keskiyöllä kävelylle.
Ulkona on päivisin +36.
Ihanaa, toivottavasti mekin saadaan tännekin joskus lämmintä
Vierailija kirjoitti:
Täällä kalmarissa ruotsissa 35 astetta tänään ja trooppinen yö tulossa..ei naurata yhtään tämä!
Täydelliset lämpötilat, onnea sinnepäin
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on trollausta mutta oikeesti Suomen 20- asteen kesä on kadehdittavaa. Samaan aikaan Ranskassa joudutaan pysäyttämään ydinvoimalat helteen takia. Ei kannata nitistä kun kaikki on meillä hyvin.
Mites kun pakkasilla kehotetaan säästämään sähköä? Pitää lähteä Espanjaan kunnes kotimaassa tilanne oaranee?
Hienoa että sulla on arvot kohdallaan. Kukaan normaali ei toivo ilmastomuutoksia tänne eikä mihinkään muuallekkaan.
Otan kyllä sata kertaa mieluummin nämä Suomen kelit kuin yli 40 asteen helvetilliset helteet. Varmaan kuolisin tänne kämppään, jos Suomeen tulisi nuo lämpötilat, koska ilmalämpöpumppua ei pysty tänne asentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kalmarissa ruotsissa 35 astetta tänään ja trooppinen yö tulossa..ei naurata yhtään tämä!
Täydelliset lämpötilat, onnea sinnepäin
Kiitos 🥵
Kylmää on. Olis edes 23 astetta. Nyt on niin kylmä että pitkät housut saa olla.
Jännää kun uutisissa haetaan kokoajan että hellettä tulos Suomeen. No ilmatieteen laitos lupaa seuraavat 10vrk korkeintaan 18-23 astetta. Ei oo hellettä se.
Lämmitä sauna 100 asteiseksi ja muuta sinne!
Herätys nyt vähän. Olisi aika tuskaiset oltavat täällä, jos tänne pukkaisi +40 asteen helle. Lähellä tuota lukemaa on käyty, ja se tapahtui vuonna 2010. Lukema oli +37,2 astetta. Tuo kesä oli aivan täyttä helvettiä täällä pääkaupunkiseudulla. +30 astetta meni rikki monena päivänä. Korkein lukema, mitä auton lämpömittari näytti, kun ajelin kaverin luo Tampereelle, oli +32,5 astetta. Tämä lukema oli noin Hämeenlinnan kohdalla. Tampere oli varmaankin kuumempi. Nukkuminen oli vaikeaa, kun yölämpötilat olivat niin korkeita, tähän vielä lisäksi suht korkea ilman kosteus. Muutamana kesänä on koettu näitä trooppisia öitä, milloin lämpötila ei laske alle +20 asteen. On aika inhottavaa yrittää nukkua, hikoilet, koska ilman kosteus on korkea ja asunnon lämpötila sen +27.
Vierailija kirjoitti:
Kylmää on. Olis edes 23 astetta. Nyt on niin kylmä että pitkät housut saa olla.
Jännää kun uutisissa haetaan kokoajan että hellettä tulos Suomeen. No ilmatieteen laitos lupaa seuraavat 10vrk korkeintaan 18-23 astetta. Ei oo hellettä se.
Ei täällä Etelä-Suomessa kylmää ollut. Päivällä tuli tehtyä lenkki ihan shorteissa ja teepaidassa. Just sopiva keli. Mitä ihmeen vilukissoja oikein olette?
Eli istut hervannassa yksiössä.