Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotisi aina auki kotoa poismuuttaneille aikuisille lapsille? Voivat tulla koska vaan lyhyelläkin varoitusajalla ja omilla avaimilla

Vierailija
25.06.2026 |

Vai osaatko sanoa, jos joskus ei sovikaan? On vaikka muita vieraita tai uusi deitti yökylässä tms. 

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saavat tulla kun uusi deitti on yökylässä 🤗

Vierailija
42/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tulla ja kiva kun käyvät! Jos ei ilmoita etukäteen, ei välttämättä olla hakemassa junalta eikä kaapeissa ole herkkuja.😄 Uusia deittejä meillä, heidän vanhemmillaan, ei täällä pyöri. Aikuiset lapset eivät odota mitään täysihoitoa, he laittavat omat petivaatteensa ja tiskinsä, laittavat ruokaa, leipovat, leikkaavat nurmikkoa ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa ja lapset tietää, missä vara-avaimet on jemmassa. Soittavat tai laittavat viestin, ennen kuin ilmestyvät paikalle. Ei olla sovittu mitään pelisääntöjä, ovat muotoutuneet itsekseen. Jos en ole kotona ja heillä on joku tarve päästä sisälle, esim tuoda koira hoitoon, ilmoittavat siitäkin. Olen aika menevä, ts en välttämättä kotona, mutta eipä heillä juurikaan mitään asiaa tyhjälle kämpälle. 

 

Asun kaikkien neljän kanssa suht lähekkäin, 6-20km ja ollaan tekemisissä aika usein, tosin heillä kaikilla on jo omat taloudet ja kumppanit. 

Vierailija
44/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi tulla koska vaan. Enkä todellakaan pyytänyt avaimia pois kun muutti omilleen

Miten niin tietenkin?

Vierailija
45/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat tulla ja kiva kun käyvät! Jos ei ilmoita etukäteen, ei välttämättä olla hakemassa junalta eikä kaapeissa ole herkkuja.😄 Uusia deittejä meillä, heidän vanhemmillaan, ei täällä pyöri. Aikuiset lapset eivät odota mitään täysihoitoa, he laittavat omat petivaatteensa ja tiskinsä, laittavat ruokaa, leipovat, leikkaavat nurmikkoa ym.

Mutta eivät osallistu ruokakuluihin? Miksi aikuisille pitää varata herkkuja?

Vierailija
46/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me aina sovitaan käynneistä etukäteen, vaikka vara-avaimen olen antanut.

Tuttavan aikuinen poika, yliopistosta valmistunut ja avoliitossa elävä, sen sijaan pelmahtaa vanhempiensa luo viikonlopuksi puolen tunnin varoitusajalla. Hänellä on lapsuudenkodissaan vielä oma huonekin, koska se on kuulemma vielä hänen kotinsa. Öö.

Meilläkin on molemmille aikuisille lapsille täällä oma huone. Miksi ei olisi - neliöitä on 450 eikä tilasta puutetta.

Onko palvelusväkeäkin? Ja Tatjana siivoamassa aikuisten lapsukaistenne sotkut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuommoinen lesoilu voi kasvattaa ihmisiä Meillä kun täytin 18-vuotta lähti pois lapsuuden kodin avaimet ja isä sanoi" Oot aikuinen nyt "

Vierailija
48/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat tulla, omat avaimet. Aina täällä joku on ja jos ei ole, niin silloinkin tänne voi aina tulla. Tämä on lasten lapsuudenkoti. Yleensä laittavat viestiä tulostaan ja sitten mietitään pitääkö jonkun käydä kaupassa ja missä välissä yms. 

Näköjään vielä aikuisuudenkin koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat tulla ihan omilla avaimillaan, eikä tarvitse mitään etukäten ilmoitella. 

Toimiiko sama toisinkinpäin? Miniä varmaan tykkää kun anoppi paukkaa omilla avaimillaan sisään mitään ilmoittamatta?

Vierailija
50/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi tulla koska vaan. Enkä todellakaan pyytänyt avaimia pois kun muutti omilleen

 

Samoin, ja ovi on aina auki. Jos ei, niin löytävät kyllä avaimen vanhasta paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, molemmilla on avaimet mun kotiin. Eivät kyllä tule ilmoittamatta, mutta saa tulla.

Vierailija
52/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi tulla koska vaan. Enkä todellakaan pyytänyt avaimia pois kun muutti omilleen

 

Samoin, ja ovi on aina auki. Jos ei, niin löytävät kyllä avaimen vanhasta paikasta.

Saavatko ventovieraatkin pamahtaa teille sisään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat tulla ihan omilla avaimillaan, eikä tarvitse mitään etukäten ilmoitella. 

Toimiiko sama toisinkinpäin? Miniä varmaan tykkää kun anoppi paukkaa omilla avaimillaan sisään mitään ilmoittamatta?

 

Harvemmin anoppi on miniän lapsi, joka tulee lapsuudenkotiinsa. Yleensä se on niin päin, että on tullut miniä anopin kotiin eli miehensä lapsuudenkotiin ja siitä tulee ongelmia, jos anoppi ei ymmärrä , että ei tämä enää ole hänen kotinsa.

Vierailija
54/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat aina tervetulleita, yöpymään ei mahdu minun lisäksi kuin yksi, kummallakaan ei ole lapsia. joten yleensä ilmoittavat tulosta, joskus nuorempi tulee extempore työreissulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 on muuttanut lasten lapsuudenkodista pois, nyt mulla pienempu asunto. Asutaan samalla paikkakunnalla kaikki.

Vierailija
56/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi tulla koska vaan. Enkä todellakaan pyytänyt avaimia pois kun muutti omilleen

 

Samoin, ja ovi on aina auki. Jos ei, niin löytävät kyllä avaimen vanhasta paikasta.

Saavatko ventovieraatkin pamahtaa teille sisään?

 

Saavat, mutta yleensä ventovieraat jäävät oven taakse odottamaan, että talonväki tulee avaamaan.

Vierailija
57/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa saa tulla milloin vaan, mutta käytännössä viestitellään jo matkojen vuoksi. 300km päässä asuvalta otin avaimen takaisin, mutta piilon tietää.

Ruokaa pitää olla nuorille miehille enemmän kuin meille kahdelle. Toivon, että he vievät tavaroitaan pois t sanovat tarvitaanko niitä vielä. Lapsenlapsille annan harrastevälineitä. 

Vierailija
58/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna avaimia etteivät unohda kotiinsa niitä mutta kun tulevat annan avaimen täällä olo ajaksi. yleensä pakkasessa on ruokaa, makkaraperunat ainekset mutta joskus tuovat jotain mukanaan, Sovittiin että juomat ostavat itse, koska minä juon vain maitoa ja kahvia, vettä saa kraanasta. Nuorempi tulee lomailee sunnuntaina ja vanhempi elokuun alussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän