Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotisi aina auki kotoa poismuuttaneille aikuisille lapsille? Voivat tulla koska vaan lyhyelläkin varoitusajalla ja omilla avaimilla

Vierailija
25.06.2026 |

Vai osaatko sanoa, jos joskus ei sovikaan? On vaikka muita vieraita tai uusi deitti yökylässä tms. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tulla koska haluavat. Kiva kun kyläilevät. Asumme vielä poismuuttaneiden lasten lapsuudenkodissa ja heillä on avaimet. Tosin he ilmoittavat aina etukäteen, jos ovat tulossa, sillä emme välttämättä itse ole kotona. Olemme vielä työelämässä, meillä on toinen pieni kakkosasunto kaupungissa ja lisäksi olemme ympäri vuoden paljon mökillä. Matkustelemme myös vapaa-ajalla ja töiden vuoksi.

Vierailija
22/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me aina sovitaan käynneistä etukäteen, vaikka vara-avaimen olen antanut.

Tuttavan aikuinen poika, yliopistosta valmistunut ja avoliitossa elävä, sen sijaan pelmahtaa vanhempiensa luo viikonlopuksi puolen tunnin varoitusajalla. Hänellä on lapsuudenkodissaan vielä oma huonekin, koska se on kuulemma vielä hänen kotinsa. Öö.

Meilläkin on molemmille aikuisille lapsille täällä oma huone. Miksi ei olisi - neliöitä on 450 eikä tilasta puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, voivat tulla aina, kun haluavat. 

Vierailija
24/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voivat tulla ja Suomessa asuvalla on tänne oma avain. USA:ssa asuvalla ei ole avainta, kun tuskin kovin ex tempore tulla tupsahtaa.

Vierailija
25/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina saa tulla mutta ei nyt omilla avaimilla yllättäen. 

Jos on joku hätä voi tulla omilla avaimilla.  Ollaan puolin ja toisin sovittu että käykö kyläily?  En työnny itsekkään lasten perheisiin yllätyksenä.  Näin toiminut hyvin.  Jos on jotain tosi tarvetta niin aina on ovi auki ja pidän huolta. 👵🌹

Vierailija
26/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voivat tulla ja Suomessa asuvalla on tänne oma avain. USA:ssa asuvalla ei ole avainta, kun tuskin kovin ex tempore tulla tupsahtaa.

Lisäyksenä vielä, että ollaan edelleen yhdessä heidän isänsä kanssa, joten ei ole noita deitti yökylässä -ongelmiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa tulla, mutta ilmoittaa etukäteen aina ilman sanomista, onneksi. Eikä tule, jos minulla vieraita tai korkeintaan poikkeaa hetkeksi, jos tuntee ne itsekin.

Vierailija
28/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina saa tulla mutta ei nyt omilla avaimilla yllättäen. 

Osaatko sanoa, jos joskus ei sovikaan? On vaikka muita vieraita tai uusi deitti yökylässä tms. 

Eri.  Olaan sovittu että suoraan sanotaan Jos ei sovi ei kä tarvitse syitä kertoa ja keksiä mitä valehtelisi. Hyvin toimii.😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tulla, omat avaimet. Aina täällä joku on ja jos ei ole, niin silloinkin tänne voi aina tulla. Tämä on lasten lapsuudenkoti. Yleensä laittavat viestiä tulostaan ja sitten mietitään pitääkö jonkun käydä kaupassa ja missä välissä yms. 

Vierailija
30/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden vieraiden kanssa sopii aina taloon, erityisesti oma lapsi ja jos ei sovi, muut vieraat häipyy jotta oma lapsi mahtuu kotiin. Olen antanut lupauksen että kotiin saa aina tulla, tapahtui ihan mitä tahansa. Deittejä ei ole eikä tule, lapsen isä oli niin pohjanoteeraus että yksikään mies ei sitä virhettä korjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat tulla ja ihan kutsunkin tänne silloin kun on deitti yökylässä 😊

Vierailija
32/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

He voivat tulla koska vain mutta eivät voi tuoda muita asuntoomme koska vain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat tulla ja ihan kutsunkin tänne silloin kun on deitti yökylässä 😊

Meillä myös näin. Mielellään tulevat kun on uusi deitti yökylässä. Siinähän tutustuvat ja huolehtivat myös äidin turvallisuudesta. Ollaan sillä tavalla tosi läheisiä

Vierailija
34/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne etukäteen kysyy, sopiiko tulla. Asiasta on puhuttu ja kaikki ymmärtävät, että mutsilla saattaa olla vaikka alaston mies sängyssä parhaillaan. Olemme aikuisia kaikki. Heillä on omat avaimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on ja voi

Kyllä me sovitaan  aina etukäteen. 

Vierailija
36/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla, mutta ei heillä ole omia avaimia enää.

Vierailija
37/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen lapsen iälläkin on tässä väliä.


Omani ovat hiukan yli 20v opiskelijoita. Tänne saa kyllä tulla, mutta jotain rajoja on täytynyt vetää viime aikoina. 


Jos haluaa tulla syömään, pitää kertoa ajoissa, että osaamme ostaa ruokaa riittävästi. Kaksi viisikymppistä ei paljoa syö ja jos pöytään tömähtää 23v nuorimies, ruokaa on liian vähän.


Kello 22 jälkeen ei saa törmätä sisään ellei ole etukäteen sovittu. Vaatteita tai tavaroita ei lainailla ilman lupaa. Eikä tämä ole mikään varasto, jonne voi tuoda sopimatta tavaraa säilytykseen. Ylipäätään voi miettiä, että jos ei olisi ok äidin tai isän toimia lapsen kodissa tavalla x, se ei välttämättä ole ok toisinkaan päin. Eli pikku hiljaa mennään vanhempi-lapsi -suhteesta kohti aikuisten välisiä perhesuhteita.

Vierailija
38/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla, mutta ei heillä ole omia avaimia enää.

Minä ehdottomasti vaadin avaimen myös aikuiselle lapselleni kun lukot vaihdettiin. Saattaa näin vanhana tulla tilanne että saa soitettua apua mutta ei pääse avaamaan ovea.

Vierailija
39/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat tulla ihan omilla avaimillaan, eikä tarvitse mitään etukäten ilmoitella. 

Vierailija
40/58 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla, mutta ei heillä ole omia avaimia enää.

Minä ehdottomasti vaadin avaimen myös aikuiselle lapselleni kun lukot vaihdettiin. Saattaa näin vanhana tulla tilanne että saa soitettua apua mutta ei pääse avaamaan ovea.

Minun ikäväluonteinen äitini oli vastahakoinen antamaan minulle avaimia kotiinsa ollessaan kuusikymppinen. Vähän myöhemmin olisi halunnut kuitenkin minun käyvän katsomassa posteja ja kastelemassa huonekasveja hänen ollessaan pois. Se ei tietenkään käynyt, kun ei ole avaimia. Nyt hän on kahdeksankymppinen enkä tietenkään edes voisi auttaa häntä, kun ei ole niitä avaimia. En enää huoli avaimia missään tapauksessa, koska se epäluottamus oli aikanaan tahallisen loukkaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän