Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet eivät enää nykyään tavoittele ja kosiskele naisia?

Vierailija
25.06.2026 |

Siis jos on kiinnostunut jostain naisesta. Miksi ei määrätietoisesti tee asialle jotain? 

 

Tuntuu että naisen pitää nykyään tehdä kaikki aloitteet ja se työ. Siinä ei vain tunne itseään kovin halutuksi... 

Kommentit (211)

121/211 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menisit puhumaan kenellekään, joka haluaa mieluimmin tavata karhun metsässä kuin miehen?

Kysynpähän vain.

Miksi näissä kommenteissa yleistetään ihan kauheasti. Jos yksi osa naisia halua tavata metsässä karhun, sitten se tarkoittaa, että kaikki naiset haluavat tavata karhun. Itse naisena en valitsisi karhua. Mistä se yleistämisen vimma johtuu? Oletteko te jotenkin yksinkertaisia? 

Johtuu osin siitä että yleistäminen yksilön teoista tai kommenteista kaikkiin miehiin tai naisiin on tällä hetkellä palstan suosituin tapa trollata. 

M60+

Vierailija
122/211 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi aina tuntemattomalle viehkottarelle  jotain kahvittelua ehtottaa, se on niin  metsolamaista. Miksei voi pyytää vaikka kävelyllertämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/211 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua silkastaan  sille kulle varmasti tietää olevansa kyllin viehättävä. Pakit syövät itsetuntoa kuin happo silmää

124/211 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naisetkin saa kosiskella. Ja mies tuntea olevansa haluttu. Miksi kuvittelet olevasi etuoikeutettu?

Korjaus. Suomessa nykyään VAIN naiset saavat kosiskella ja tehdä aloitteita. He saavat jopa heittää ainakin baarissa pikkutuhmia kommenttejakin, joista mies saa vastaavasti ahdistelusyytteen. 

Laitapa nyt vihdoin näkyviin edes yksi uutinen miehen tuollaisessa tilanteessa saamaata ahdistelusyytteestä, kun kohteena oli aikuinen nainen. Toistelet palstalla tuota perusteetonta väitettäsi tämän tästä.

M60+

Vierailija
125/211 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään välttelen naisia. Olen saanut poistettua naiset muuten kokonaan elämästäni, paitsi töissä joutuu olemaan vielä tekemisissä muutaman kanssa.

👍 Olen tehnyt saman miesten kanssa. 

Sivusta naiselta 

Vierailija
126/211 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies pilaisi elämänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/211 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 Ei oo kukaan käskenyt tehdä sellaista

Vierailija
128/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään naisetkin saa kosiskella. Ja mies tuntea olevansa haluttu. Miksi kuvittelet olevasi etuoikeutettu?

Korjaus. Suomessa nykyään VAIN naiset saavat kosiskella ja tehdä aloitteita. He saavat jopa heittää ainakin baarissa pikkutuhmia kommenttejakin, joista mies saa vastaavasti ahdistelusyytteen. 

Laitapa nyt vihdoin näkyviin edes yksi uutinen miehen tuollaisessa tilanteessa saamaata ahdistelusyytteestä, kun kohteena oli aikuinen nainen. Toistelet palstalla tuota perusteetonta väitettäsi tämän tästä.

Jos sillä ei olisi tuota tekosyytä niin se olisi itse aiheuttanut yksinäisyytensä kun ei tehnyt aloitteita. Nyt se omassa päässään välttää vastuun ja syyttää muita pahasta olostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää niin ns. kosiskella? Oletko joku kuningatar jalustallasi vai kuvittelet olevasi?

Vierailija
130/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitää naista joko liian rumana tai sitten liian kauniita, jolloin mies ei usko omiin mahdollisuuksiinsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pitää naista joko liian rumana tai sitten liian kauniita, jolloin mies ei usko omiin mahdollisuuksiinsa. 

Jos ei tee aloittetta eikä huomioi toista edes pienillä asioilla niin varmasti jää yksin. Kyssäri olikin se että miksi pitää ehdoin tahdoin pilata ne mahdollisuutensa. Pessimisti ei pety?

Vierailija
132/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet. 

1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta. 

2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä. 

3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään. 

4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa. 

5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja. 

6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta. 

7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa. 

8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä. 

Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna. 

Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?

Tämä kulttuuri on tuotu Suomeen wokedeimetoo ideologian myötä Yhdysvalloista. Suurimmassa osassa Eurooppaa suomea lukuunottamatta ihmiset voivat ja saavat jutella toisilleen lähes kaikissa tilanteissa, se on jopa toivottavaa. Esim. Espanjassa kaikki juttelevat kaikille, olipa tarkoitus hieroa tuttavuutta tai muuten vain. Flirttikin on täysin sallittua, eikä sitä edes oteta heti vakavasti, vaan se kuuluu normi seurusteluun. Siellä kuulee guapa ja guapo usein, eikä kenenkään tarvitse pelät että toisen kauneuden tai komeuden kehuminen on ahdistelua. Torimyyjäkin huikkailee ohi meneville että guapa tule ostoksille. 

Kyllä, myös torimyyjä mummo kehuu nuorta poikaa  komeaksi pojaksu kun ojentaa hänelle ostokset.  Siellä naiset on ylpeästi femiinisiä ja miehet maskuliinisia nuoresta vanhaksi. Ihana kulttuuri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet. 

1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta. 

2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä. 

3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään. 

4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa. 

5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja. 

6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta. 

7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa. 

8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä. 

Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna. 

Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?

Tämä kulttuuri on tuotu Suomeen wokedeimetoo ideologian myötä Yhdysvalloista. Suurimmassa osassa Eurooppaa suomea lukuunottamatta ihmiset voivat ja saavat jutella toisilleen lähes kaikissa tilanteissa, se on jopa toivottavaa. Esim. Espanjassa kaikki juttelevat kaikille, olipa tarkoitus hieroa tuttavuutta tai muuten vain. Flirttikin on täysin sallittua, eikä sitä edes oteta heti vakavasti, vaan se kuuluu normi seurusteluun. Siellä kuulee guapa ja guapo usein, eikä kenenkään tarvitse pelät että toisen kauneuden tai komeuden kehuminen on ahdistelua. Torimyyjäkin huikkailee ohi meneville että guapa tule ostoksille. 

Kyllä, myös torimyyjä mummo kehuu nuorta poikaa  komeaksi pojaksu kun ojentaa hänelle ostokset.  Siellä naiset on ylpeästi femiinisiä ja miehet maskuliinisia nuoresta vanhaksi. Ihana kulttuuri. 

Joku Kulttuuri estää Suomessa tarinasi miestä olemasta naiselle kohtelias ja tutustumasta tähän ihmisenä? Samainen Kulttuuri pakottaa tuon miehen lausumaan tökeröitä iskurepliikkejä heti kohtaamistilanteessa?

Vierailija
134/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pitää naista joko liian rumana tai sitten liian kauniita, jolloin mies ei usko omiin mahdollisuuksiinsa. 

Jos ei tee aloittetta eikä huomioi toista edes pienillä asioilla niin varmasti jää yksin. Kyssäri olikin se että miksi pitää ehdoin tahdoin pilata ne mahdollisuutensa. Pessimisti ei pety?

Ei sille voi mitään, jos mies pitää vain selvästi itseään nuoremmista ja todella kauniista naisista. Niitä on kuitenkin todella vaikea saada Suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynainen ei ole enää kovin haluttava. Muistuttaa enemmän miestä kuin hentoa ja hellää feminiinistä sukupuolta joka herättäisi miehen primitiivisen suojeluvaiston. Sen sijaan nykynaisesta saa sellaiset vibat että suurinpiirtein hampaisiin asti aseistettuna veitsen kanssa pitää naista etäisesti muistuttava suomineito kohdata.

Vierailija
136/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tavoittelevat, ainakin vanhemmat miehet vanhempia naisia. Ihan normisti baarissa lähestytään kuten ennenkin. Ja nopeasti. Kun olin ekaa kertaa vuosikymmeniin baarissa, alle kahdessa minuutissa oli mulla sulhasehdokas vieressä. Ja oli vielä komea, fiksu mies.

Vierailija
137/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tavoittelevat, ainakin vanhemmat miehet vanhempia naisia. Ihan normisti baarissa lähestytään kuten ennenkin. Ja nopeasti. Kun olin ekaa kertaa vuosikymmeniin baarissa, alle kahdessa minuutissa oli mulla sulhasehdokas vieressä. Ja oli vielä komea, fiksu mies.

Vanhat vielä osaavat, kun se oli ainoa keino ennen, lähestyä livenä?

Vierailija
138/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tavoittelevat, ainakin vanhemmat miehet vanhempia naisia. Ihan normisti baarissa lähestytään kuten ennenkin. Ja nopeasti. Kun olin ekaa kertaa vuosikymmeniin baarissa, alle kahdessa minuutissa oli mulla sulhasehdokas vieressä. Ja oli vielä komea, fiksu mies.

Vanhat vielä osaavat, kun se oli ainoa keino ennen, lähestyä livenä?

Nuoret miehet ovat ehdollistettu välttämään naisten lähestymistä julkisesti. 

Vierailija
139/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Meetoo. Kaikki yritykset liehitellä naisia koetaan ahdisteluna

140/211 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tavoittelevat, ainakin vanhemmat miehet vanhempia naisia. Ihan normisti baarissa lähestytään kuten ennenkin. Ja nopeasti. Kun olin ekaa kertaa vuosikymmeniin baarissa, alle kahdessa minuutissa oli mulla sulhasehdokas vieressä. Ja oli vielä komea, fiksu mies.

Vanhat vielä osaavat, kun se oli ainoa keino ennen, lähestyä livenä?

Nuoret miehet ovat ehdollistettu välttämään naisten lähestymistä julkisesti. 

Nuoret miehet Suomessa eivät varmaankaan ole tahdottomia olioita vaan huomattuaan tilanteen ryhtyvät korjaamaan asennettaan. Sille elävässä elämässä kohtaamiselle on edelleen mahdollisuuksia vaikkapa sosiaalisten harrastusten parissa, kuten monasti kerrottu. Esimerkkinä https://www.vauva.fi/keskustelu/6552564/haluaisin-menna-lavatansseihin-…

Tätä elävässä elämässä harrasteiden parissa kohtaamista on palstalla tietenkin aika turhaa tuoda esille, sillä asiasta vastaan inttävä(t) henkilö(t) ovat samat vastaukset saaneet jo moneen kertaan. Mutta mainitaan nyt kuitenkin jos sattuisi joku näitä myöhemmin lukemaan.

M60+