Miksi miehet eivät enää nykyään tavoittele ja kosiskele naisia?
Siis jos on kiinnostunut jostain naisesta. Miksi ei määrätietoisesti tee asialle jotain?
Tuntuu että naisen pitää nykyään tehdä kaikki aloitteet ja se työ. Siinä ei vain tunne itseään kovin halutuksi...
Kommentit (211)
Ei kumminkaan kelpaa ni miksi nolata itsensä,nainen päättää joten nainen pokatkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa vaivaa. Naisiin on vaikea saada, ainakin itselläni, kunnollista yhteyttä sovelluksella tai edes whatsapilla. Ennakkotutustuminen on tehty vaikeaksi. Omista harrastuksista, töistä, lähipiiristä tai kotikunnan tai naapurikunnan piiristä ei juuri kumppania hakevia sinkkunaisia löydy. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Kaikki tuntuvat, itse mukaan lukien toki, olevan uppoutuneita omaan elämään niin, ettei kellään tunnu olevan aikaa tai väylää edes alustavalle tutustumiselle. Sinkkunaisista ei tunnu olevan pulaa Helsingissä tai Tampereella, mutta sieltä päin ei juuri tule vastausviestiä takaisin päin, jos matkaa on junallakin tunti sinne päin.
Mitä jos laajennat omaa harrastuspiiriäsi? Jos aloitat vaikka tanssia salsaa tai argentiinalaista tangoa, on siellä miehistä kova kilpailu.
Sama tilanne on lähes kaikissa paritansseissa sekä kursseilla että lavalla tai tanssibileissä. Miehistä on krooninen pula. Toissapäivän bachata - opetuksessa Pavilla oli kolmasosa (15...20 kpl) naisista vailla paria. Aiemmissa tiistain tanssiopetuksissa sama tilanne.
Tässä kai puhuttiin kosiskelusta, eikä sinun harrastuksestasi.
Ja kuten todettua, naiset EIVÄT ole harrastuksissa etsimässä pariutumiskumppania, vaan harrastamassa sitä harrastusta.
Sen toivoisi jokaisen miehen jo ymmärtäneen näin metoo:n jälkeisessä maailmassa.
Harrastukseen mennään harrastamaan asiaa x. Harrastuksessa, jossa on muitakin ihmisiä, tutustuu heihin. Joidenkin kanssa tulee paremmin juttuun ja sitten heidän kanssaan ystävystyy. Jonkun/joidenkin kanssa tutustuu ja ystävystyy niin hyvin, että hänen/heidän kanssaan haluaa olla yhteydessä muulloinkin kuin pelkässä harrastuksessa. Joskus kummallakin mukaan tulee romanttisia tunteita toista kohtaan ja siitä voi seurata parisuhde.
Se ei toimi, jos harrastukseen menee katsomaan toisia panisin-en panisi -ilmeellä. Normaali kanssakäyminen ihmisten kanssa on tuollaisille vierasta.
Juuri näin.
M60+
Mikään ei kelpaa mm. työpaikalla tulee nuhteet jos toista lähestyisi muussa kuin työasioissa ja metsälenkillä verrataan karhua kauheammaksi
Vierailija kirjoitti:
Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet.
1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta.
2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä.
3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään.
4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa.
5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja.
6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta.
7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa.
8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä.
Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna.
Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?
näin minäkin olen mediasta oppinut.
miehille tätä on toitotettu vuosia, joten tämän sukupolven kaikki oppimiskykyiset miehet ovat sen omaksuneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun naisen omaksuma ulkoinen habitus, on karski "kyllä mä pärjään, kiitti vaan pirusti" tyyppinen, ja kuten popeda laulaa: Sun äänesi saa kokoon kivekset, niin se käytös tai persoonallisuus, vie pohjan perinteiseltä, romanttiselta lähestymisyritykseltä. Ajat muuttu, näköjään. Tällä mennään.
Palstamiesten mukaan naiset käyttää miehiä hyväkseen ihan sillä, että haluaa miehen kantavan painavammat kassit ruokaostostosten jälkeen. Pakko siinä on olla karski, että saa ruuat kotiin.
Oletko muuten käynyt ruokaostoksilla niin, että kotiin tullessa kannat portaita pitkin kolmanteen kerrokseen vauvan, taaperon ja kaksi muovikassillista ruokaa? Luuletko, että onnistuu ilman kyllä minä pärjään -asennetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet.
1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta.
2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä.
3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään.
4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa.
5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja.
6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta.
7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa.
8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä.
Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna.
Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?
näin minäkin olen mediasta oppinut.
miehille tätä on toitotettu vuosia, joten tämän sukupolven kaikki oppimiskykyiset miehet ovat sen omaksuneet.
Voi luoja, että teillä tuntuu olevan hankalaa. Miten te lähestytte tuollaisissa tilanteissa oman isän tai isoäidin ikäisiä ihmisiä? Joku diagnoosi teillä tuntuu olevan, oletteko selvittäneet, mikä se voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei kelpaa mm. työpaikalla tulee nuhteet jos toista lähestyisi muussa kuin työasioissa ja metsälenkillä verrataan karhua kauheammaksi
Työkavereitten kanssa saa jutella, mutta ne seksipuheet ja ulkonäön kommentoinnit ei ole asiallisia. Tee itsesi kiinnostavaksi juttelemalla.
Ei varman ehdi kaikelta valittamiselta ja itsesääliltä.
Jos kukaan nainen ei katsele miestä kadulla, kaupassa, työpaikalla ym. romanttisella silmällä, siitä mies voi vetää johtopäätöksen, että mistään muualtakaan ei voi saada naista. Tällöin on pakko luovuttaa naisen etsiminen, ja keskittyä vain muuhun elämään.
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa vaivaa. Naisiin on vaikea saada, ainakin itselläni, kunnollista yhteyttä sovelluksella tai edes whatsapilla. Ennakkotutustuminen on tehty vaikeaksi. Omista harrastuksista, töistä, lähipiiristä tai kotikunnan tai naapurikunnan piiristä ei juuri kumppania hakevia sinkkunaisia löydy. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Kaikki tuntuvat, itse mukaan lukien toki, olevan uppoutuneita omaan elämään niin, ettei kellään tunnu olevan aikaa tai väylää edes alustavalle tutustumiselle. Sinkkunaisista ei tunnu olevan pulaa Helsingissä tai Tampereella, mutta sieltä päin ei juuri tule vastausviestiä takaisin päin, jos matkaa on junallakin tunti sinne päin.
Mitä jos laajennat omaa harrastuspiiriäsi? Jos aloitat vaikka tanssia salsaa tai argentiinalaista tangoa, on siellä miehistä kova kilpailu.
Sama tilanne on lähes kaikissa paritansseissa sekä kursseilla että lavalla tai tanssibileissä. Miehistä on krooninen pula. Toissapäivän bachata - opetuksessa Pavilla oli kolmasosa (15...20 kpl) naisista vailla paria. Aiemmissa tiistain tanssiopetuksissa sama tilanne.
Tässä kai puhuttiin kosiskelusta, eikä sinun harrastuksestasi.
Ja kuten todettua, naiset EIVÄT ole harrastuksissa etsimässä pariutumiskumppania, vaan harrastamassa sitä harrastusta.
Sen toivoisi jokaisen miehen jo ymmärtäneen näin metoo:n jälkeisessä maailmassa.
Et sinä voi puhua kaikkien naisten suulla. Sitä paitsi paritanssibileissä naiset lähestyvät miehiä, koska muuten he jäävät ilman. Miehistä kun on sen verran kova pula. Ei miehen tarvitse kuin hymyillä, tuoksua hyvältä ja osata vähän tanssia. Kun tanssii jonkun kanssa, tulee parissa minuutissa testattua toimiiko kemiat ja yhteistyö ja millaista on olla toista lähellä. Tätä tietoa ei Tinder-profiilista saa. Jos kemiat natsaa, niin voi vaikka jutella musiikista ja pyytää kahvion puolelle. Ja jos ei natsaa, niin seuraava tanssitettava vaan kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan nainen ei katsele miestä kadulla, kaupassa, työpaikalla ym. romanttisella silmällä, siitä mies voi vetää johtopäätöksen, että mistään muualtakaan ei voi saada naista. Tällöin on pakko luovuttaa naisen etsiminen, ja keskittyä vain muuhun elämään.
Naiset ovat valitettavasti keskittyneet noissa paikoissa tehtävien hoitamiseen ja suorittamiseen. Meidän arki on usein valitettavan karua ja suorituskeskeistä. Suomalaisessa kulttuurissa voisi olla enemmän lämmintä kohtaamista ja viatonta flirttiä. Kourimiset ja panemisten ehdottelut alaikäisille on sitten asia erikseen, niitäkin kokeneena en sellaista kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrataas vielä ne suomalaisen naisen kanssa toimimisen periaatteet.
1) Älä lähesty naista randomisti kadulla, hän on menossa jonnekin, ei kiinnosta.
2) Jos nainen näyttää odottavalta, seisoskelee yksin, älä lähesty koska hän odottaa jotain, ja se et ole sinä.
3) Älä lähesty lenkillä, se on aina creepyä. Eikä se luurit päässään edes kuule mitään.
4) Älä lähesty harrastuksessa, nainen on harrastamassa.
5) Älä lähesty töissä, se on työpaikka eikä mikään seuranhakupaikka. Sitä paitsi kaikki ovat varattuja.
6) Älä lähesty iltapaikassa, nainen on kavereidensa kanssa pitämässä hauskaa, ei kiinnosta.
7) Älä lähesty kaupassa tai kirjastossa, siellä ollaan asioilla tai hakemassa luettavaa.
8) Älä lähesty asiakaspalvelijaa, on töissä eikä missään lihatiskissä.
Bonus: älä koskaan anna mitään kohteliaisuutta suomalaiselle naiselle, hän kokee sen vain vttuiluna.
Eli mitkä olivatkaan vaihtoehdot?
näin minäkin olen mediasta oppinut.
miehille tätä on toitotettu vuosia, joten tämän sukupolven kaikki oppimiskykyiset miehet ovat sen omaksuneet.
Voi luoja, että teillä tuntuu olevan hankalaa. Miten te lähestytte tuollaisissa tilanteissa oman isän tai isoäidin ikäisiä ihmisiä? Joku diagnoosi teillä tuntuu olevan, oletteko selvittäneet, mikä se voisi olla?
Se diagnoosi on tässä: Ovat palstalla provoilemassa. Jos joukossa olisi joku ihan tosissaan liiallisen manosfääri - altistumisen vuoksi noin kirjoittava niin hänenkään mielipiteeseen ei voisi vastailemalla vaikuttaa.
Paras siis olla vastailematta provolta vaikuttavalle. Kun ne jäävät vaille huomiota niin ainakin osa niistä ryömii takaisin kivensä alle suojaan auringonvalolta.
En ole edes ajatellut mitään naisjuttuja moneen vuoteen. Se on parantanut mielenterveyteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa vaivaa. Naisiin on vaikea saada, ainakin itselläni, kunnollista yhteyttä sovelluksella tai edes whatsapilla. Ennakkotutustuminen on tehty vaikeaksi. Omista harrastuksista, töistä, lähipiiristä tai kotikunnan tai naapurikunnan piiristä ei juuri kumppania hakevia sinkkunaisia löydy. En tiedä mitä pitäisi tehdä. Kaikki tuntuvat, itse mukaan lukien toki, olevan uppoutuneita omaan elämään niin, ettei kellään tunnu olevan aikaa tai väylää edes alustavalle tutustumiselle. Sinkkunaisista ei tunnu olevan pulaa Helsingissä tai Tampereella, mutta sieltä päin ei juuri tule vastausviestiä takaisin päin, jos matkaa on junallakin tunti sinne päin.
Mitä jos laajennat omaa harrastuspiiriäsi? Jos aloitat vaikka tanssia salsaa tai argentiinalaista tangoa, on siellä miehistä kova kilpailu.
Sama tilanne on lähes kaikissa paritansseissa sekä kursseilla että lavalla tai tanssibileissä. Miehistä on krooninen pula. Toissapäivän bachata - opetuksessa Pavilla oli kolmasosa (15...20 kpl) naisista vailla paria. Aiemmissa tiistain tanssiopetuksissa sama tilanne.
Tässä kai puhuttiin kosiskelusta, eikä sinun harrastuksestasi.
Ja kuten todettua, naiset EIVÄT ole harrastuksissa etsimässä pariutumiskumppania, vaan harrastamassa sitä harrastusta.
Sen toivoisi jokaisen miehen jo ymmärtäneen näin metoo:n jälkeisessä maailmassa.
Et sinä voi puhua kaikkien naisten suulla. Sitä paitsi paritanssibileissä naiset lähestyvät miehiä, koska muuten he jäävät ilman. Miehistä kun on sen verran kova pula. Ei miehen tarvitse kuin hymyillä, tuoksua hyvältä ja osata vähän tanssia. Kun tanssii jonkun kanssa, tulee parissa minuutissa testattua toimiiko kemiat ja yhteistyö ja millaista on olla toista lähellä. Tätä tietoa ei Tinder-profiilista saa. Jos kemiat natsaa, niin voi vaikka jutella musiikista ja pyytää kahvion puolelle. Ja jos ei natsaa, niin seuraava tanssitettava vaan kehiin.
"Sitä paitsi paritanssibileissä naiset lähestyvät miehiä, koska muuten he jäävät ilman. Miehistä kun on sen verran kova pula. "
Tämä on myös oma havaintoni. Tälläiselle taviksen näköiselle ja tanssijana aloittelevalle miehelle tavoiteltuna oleminen edes kevyesti oli varsin uusi kokemus, johon tottumiseen meni hetki. Joillakin miehillä se voi paisuttaa egoa ja nostaa päähän sinne kuulumatonta keltaista nestettä.
Mikä tahansa naisten suosima sosiaalinen harraste olisi seuraa kaipaavalle miehelle hyödyllinen valinta, kunhan harrastaessaan ei ryhdy avoimesti vonkaamaan vaan on avoin tutustumaan uusiin ihmisiin. Harrasteena paritanssissa plussana on läheisyys ja fyysinen kosketus heti alusta asti.
M60+
Puhu vaan omasta puolestas. Mä kyllä tavottelen ja kosiskelen.
M35
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse kosiskele kiinnostavaa miestä? Mieskin voi tuntea itsensä halutuksi.
Naisillakin on lupa olla aktiivisia ja tehdä aloitteita. Miksi vain miehen pitäisi olla riski torjutuksi tulemisesta ja joutumisesta nauranalaiseksi?
Naiset eivät halua, että mies lähestyy. Siksi naisten on tehtävä aloite.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naisetkin saa kosiskella. Ja mies tuntea olevansa haluttu. Miksi kuvittelet olevasi etuoikeutettu?
Korjaus. Suomessa nykyään VAIN naiset saavat kosiskella ja tehdä aloitteita. He saavat jopa heittää ainakin baarissa pikkutuhmia kommenttejakin, joista mies saa vastaavasti ahdistelusyytteen.
En oikein tiedä, että mistä aloittaisin.
Olen nelikymppinen mies. Kaikki kissanristiäiset ja harrastukset on nähty. Meitä miehiä ei 'löydetä' eikä naisilla ole 'suunnitelmaa' meidän varalle. Serkkuni on maskuliinisen näköinen n. 180cm nainen ja hänelle tarjottiin mallin töitä kaupassa oletettavasti siksi, että hän on "pitkä".
Minulla oli 'suunnitelma' monen naisen varalle; tein monenlaisia aloitteita suunnitellen, että miten sen teen.
2000-luvulla muistan katsoneeni siskoni kanssa amerikkalaista tv-sarjaa, ja ruudulla kävi hetkisen ihan tavallinen alaston mies. Muistan, että siskoni nauroi näylle. Kun taas kaverini oli käymässä ulkomailta tyttöystävänsä kanssa, kaverini puoliso nauroi nähdessään miehensä ilman paitaa ja käyttäytyi teatraalisen häveliäästi, kun minä tulin kylpyhuoneesta bokserit ja t-paita päällä. Viimeisen kuuden vuoden aikana ennen naisen lähtöä heillä ei kuulemma ollut seksiä ollenkaan.
Sain suudella tuolloin samalla vuosikymmenellä ja vihjatessani tytölle myöhemmin netissä, että toivoisin häneltä sensuelleja kuvia hänen vastauksensa oli, että "niin varmaan haluatkin" ja masturboidessa hän ajatteli kuulemma varjohahmoja eikä miesvartaloita.
Naisilla on aina sama hubbabubba-vastaus tällaisten tilanteiden varalle eli "miehet ja naiset ovat erilaisia". Tuo auttoikin ihan hélvètisti ja nähdyksi tulemisen tarpeeni poistui....not.
Miehille nähdyksi tuleminen jopa parisuhteessa on niin harvinaista, että naiset tietävät voivansa säännöstellä murusia ja pitää miehen toivoa yllä. Heidän sydämensä ei ole siinä mukana, mutta he tietävät mihin miehet reagoivat ja mitä he tarvitsevat. Naiset voivat kuitenkin vaihdella eri strategioita eli välillä ylentää itseään ja toisaalta vieraannuttaa miestä seksuaalisuudesta kokonaan tekemällä miehen halun ja kehut naurettaviksi ja ikään kuin epäsukupuolistamalla myös itsensä. Näin voi tehdä kuvailemalla miehen ilmeitä, eleitä tai puheita ironisesti ja käyttäen mielikuvitusta pahaan tarkoitukseen sekä ironisoimalla vartaloita ja seksiä kuin koomikko.
Naisissa on paljon enemmän hajontaa kuin miehissä siinä mielessä, että osalle miehet ovat vain riesa tai käyttötavaraa, jonka kanssa voidaan teeskennellä heteroseksuaalisuutta, että saadaan lapsia ja sosiaalista hyväksyntää. Moni avioliitossa oleva nainen haluaa miehen haluavan häntä, mutta ei halua seksiä koskaan. Viimeisimpien tutkimusten mukaan ehkä vain 10% naisista pitää miehistä todella paljon ja useimmat naiset katselevat ennemmin toisia naisia. Naisten määritelmässä he kuitenkin pitävät kiinni performatiivisesta heteroseksuaalisuudesta. Toinen nainen ei jahtaa heitä ja tuota himotuksi tulemisen kokemusta eikä samaa kitkakokemusta emättimen sisällä kuin pornossa näyttelevä 'varustettu' mies.
Tähän tietysti joku nainen voi tulla sanomaan, miten rakastaa miestään jne. ja se ei muuta minun eikä miljoonien muiden miesten elämää eikä meillä ole varmuutta siitä, onko se vain lisää performatiivista heteroseksuaalisuutta ja näyttelyä. Jos sinulla pitää olla tunteita henkilöä kohtaan pitääksesi häntä kiinnostavana, heteroseksuaalisuutesi on jotain ihan muuta kuin miesten heteroseksuaalisuus.