Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus haluaa nuoret jälleen juomaan viinaa

Vierailija
25.06.2026 |

Nuorten alkoholinkäyttöä on saatu vähennettyä koko 2000-luvun ajan. Asiantuntija arvioi, että alkoholilain muutoksen on tarkoitus saada nuoriso jälleen juomaan.

 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryypätkää itsenne hengiltä siellä luukuissa.

Kalsarikännit kunniaan, Suomi nousuun.

Vierailija
22/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kaljaveron alentaminen oli yksi nopeiten täytäntöön laitetuista asioista samalla kun sotesta ja työntekijöiltä leikattiin, ja rahaa ei mihinkään ollut, paitsi omiin veronalennuksiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kokoomuksen hallituspolitiikka on ihan käsittämätöntä vastuuttomuutta, oli aihe mikä hyvänsä? Ei ihme, että jo Kekkonen sanoi, ettei kokoomusta pidä koskaan päästää hallitukseen. Ja silloin oli aikakausi ihan toinen, mutta nyrkkisääntö toimii edelleen. Vaikka saisin kaikki maailman rahat, vaikka saisin kaikki Elon Muskin rahat, kipattuna sorakasettiautoilla omaan pihaani, en voisi kannattaa kokoomuksen toilailua, eli politiikkaa, joksi he itse sitä nimittävät. Reilun kolmen vuoden jälkeen ollaan tässä pisteessä. Kymmenessä vuodessa Suomi ajautuisi tuolla politiikalla täyteen dystopiaan. Niin kuin tämä alkoholisekoilu. Suomen tiukka alkoholipolitiikka on jotain, josta muiden tulisi ottaa mallia. Alkoholi on huume, solumyrkky. Ja kyllä, käytän sitä itsekin, eli se siitä. Nyt hallitus markkinoi alkoholilain höllentämistä länsimaisena vapautena ja integroitumisena muuhun eurooppaan? Paskapuhetta. Koko homman juoni on se, että pitkässä juoksussa ALKO saadaan lakkautettua, alkoholin myynti siirrettyä päivittäistavaramafian hyllyyn, ne saavat taskuihinsa voitot, alkoholin ongelmien hoitokulut maksaa veronmaksajat. Tämä on hallituksen politiikan iso kuva. 

Vierailija
24/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kaljaveron alentaminen oli yksi nopeiten täytäntöön laitetuista asioista samalla kun sotesta ja työntekijöiltä leikattiin, ja rahaa ei mihinkään ollut, paitsi omiin veronalennuksiin. 

Jos yhdellä maapläntillä on korkea alkoholivero ja sitä ympäröivillä maaplänteillä alempi, niin mille pläntille ajattelet rahojen päätyvän?

Vierailija
25/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryypätkää itsenne hengiltä siellä luukuissa.

Kalsarikännit kunniaan, Suomi nousuun.

Tietenkin eu maista tilatulla alkoholilla koska se on paljon halvempaa kuin suomesta ostettu.

Vierailija
26/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiokunnan mietinnössä nostettiin esiin myös se, että lakimuutos lisää alkoholinkäyttöä nimenomaan niin sanottujen riskikäyttäjien keskuudessa. Toisin sanoen ne, jotka juovat liikaa jo ennen lakimuutosta, juovat sen jälkeen entistä enemmän. Simojoki lisää, että suurena riskinä on myös se, että kotiinkuljetukset synnyttävät uusia riskikäyttäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryypätkää itsenne hengiltä siellä luukuissa.

Kalsarikännit kunniaan, Suomi nousuun.

Tietenkin eu maista tilatulla alkoholilla koska se on paljon halvempaa kuin suomesta ostettu.

Tuleeko niihinkin temu-tulli?

Vierailija
28/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryypätkää itsenne hengiltä siellä luukuissa.

Kalsarikännit kunniaan, Suomi nousuun.

Tietenkin eu maista tilatulla alkoholilla koska se on paljon halvempaa kuin suomesta ostettu.

Tuleeko niihinkin temu-tulli?

 

EU:n sisällä ei ole tulleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valiokunnan mietinnössä nostettiin esiin myös se, että lakimuutos lisää alkoholinkäyttöä nimenomaan niin sanottujen riskikäyttäjien keskuudessa. Toisin sanoen ne, jotka juovat liikaa jo ennen lakimuutosta, juovat sen jälkeen entistä enemmän. Simojoki lisää, että suurena riskinä on myös se, että kotiinkuljetukset synnyttävät uusia riskikäyttäjiä.

Jos tilauksiin tulee 24 tunnin raja niin riskiryhmät eivät niistä tilaa kun niiden pitää saada juomat nopeasti. Ei ne voi odottaa seuraavaan päivään asti.

Vierailija
30/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava vassarihallitus vapauttaa huumeet. Viinanjuonti on aina ollut hauskaa. Siitä ei vasemmisto pidä.

Nythän ne huumeet ovat vapaita kun niihin ei ole mitään kontrollia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valiokunnan mietinnössä nostettiin esiin myös se, että lakimuutos lisää alkoholinkäyttöä nimenomaan niin sanottujen riskikäyttäjien keskuudessa. Toisin sanoen ne, jotka juovat liikaa jo ennen lakimuutosta, juovat sen jälkeen entistä enemmän. Simojoki lisää, että suurena riskinä on myös se, että kotiinkuljetukset synnyttävät uusia riskikäyttäjiä.

Jos tilauksiin tulee 24 tunnin raja niin riskiryhmät eivät niistä tilaa kun niiden pitää saada juomat nopeasti. Ei ne voi odottaa seuraavaan päivään asti.

Ehkä he kykenee tekemään niin että joka päivä rutiinin omaisesti tilaus niin viini virtaa?

Vierailija
32/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te raittiina raivot olette sitten hölmöä porukkaa.

Melkein rasittavampia kuin toisessa ääripäässä ne rapajuopot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kaljaveron alentaminen oli yksi nopeiten täytäntöön laitetuista asioista samalla kun sotesta ja työntekijöiltä leikattiin, ja rahaa ei mihinkään ollut, paitsi omiin veronalennuksiin. 

Jos yhdellä maapläntillä on korkea alkoholivero ja sitä ympäröivillä maaplänteillä alempi, niin mille pläntille ajattelet rahojen päätyvän?

No jos voi kotiinkannolla tilata ulkomailta niin varmasti muualle. Muuten saa olla kyllä jo jonkinmoinen sisältö elämään ainakin jos ei alkoholiongelma mitä kauempaa Helsingistä lähtisi omin avuin kantamaan selkä vääränä tai takakontti täynnä juomaa jossa on vähän pienempi vero.

Vierailija
34/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sitä viinaa juoda niin kuolee nopeemmi. Ja kun saa kotia asti niin ei tarvi kännis tai krapulassa lähteä hakee lisää. Elämä on valintoja ja toiset juo ja toiset keskittyy muihin harrastuksiin. Tietty kotoa saa jo mallin viinan juomisesta. Minusta ei tullu juoppoa vsikka isäni sitä Olikin välillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryypätkää itsenne hengiltä siellä luukuissa.

Maailma on pois kun kotiinsa pääsee. Miksi mennä saluunan juomaan kallista viinaa ja vielä ovirahan maksaen ja henkilökunta tipaten. Voi rulla tyrmäystippaa mukiin ja nyrkkiä silmään. Tämä kotiinkuljetus vähentää kansalaisen kuluja, tpaturmia ja väkivallan kohteeksi joutumista. Vuoden kansanterveysteko. Kiitos Arkadianmäen aristokatit.

Vierailija
36/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valiokunnan mietinnössä nostettiin esiin myös se, että lakimuutos lisää alkoholinkäyttöä nimenomaan niin sanottujen riskikäyttäjien keskuudessa. Toisin sanoen ne, jotka juovat liikaa jo ennen lakimuutosta, juovat sen jälkeen entistä enemmän. Simojoki lisää, että suurena riskinä on myös se, että kotiinkuljetukset synnyttävät uusia riskikäyttäjiä.

Jos tilauksiin tulee 24 tunnin raja niin riskiryhmät eivät niistä tilaa kun niiden pitää saada juomat nopeasti. Ei ne voi odottaa seuraavaan päivään asti.

Kohtuukäyttäjä ei välttämättä jaksaisi raahautua Alkoon tai kauppaan hakemaan juotavaa. Kun näyttöä pyyhkäisemällä saa puolessa tunnissa lisää juotavaa, kitka poistuu. Juomakertojen ja juotava määrä lisääntyvät. Käyttökerrat ja määrät ovat oleellisia riskejä alkoholihaittojen kannalta.

Suomalaiset juovat tutkitusti valtaosan alkoholista kotona. 

Vierailija
37/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli hauskaa teininä juoda pussikaljaa ja kännissä heittää tyhjät pullot uimarannalla paskaksi kivikkoon..kesäisin useita kertoja..mukavasti kievotti ulkoilmassa..sit kun tuli ikää,niin baarissa ryypättiin,ja ryypätään edelleen..ilo ilman alkohoolia on teeskentelyä..

Vierailija
38/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä nuoria kiinnosta teidän boomereiten viina, kun meillä on kannabis jota ollaan saatu vapaasti kotiin kuljetettuna aina milloin halutaan.

Vierailija
39/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Populismia kansalle koko kotiinkuljetus 😡 

Vierailija
40/73 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoituisi tehokkaammin viinan verotusta laskemalla.

En mä usko, että hinnanlasku vaikuttaisi kuin hyvin pieneen osaan, eli siihen n. 10 % porukasta, joka juo joka tapauksessa liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä