Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys siitä mitä naiset ajattelevat toistensa ulkonäöstä

Vierailija
24.06.2026 |

Pitääkö tulkita niin, että naiset ovat ystävällisiä niille naisille, joita eivät pidä ulkonäöllisesti uhkana itselleen? Ja sitten ilkeillään niille naisille, joilla saattaisi olla enemmän menekkiä miesten kanssa.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.

Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.

Varmasti siltä tuntuu, jos ei tunne naisia.

 Mitä meinaat? Olen nainen.

Vierailija
22/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että yhtä kaveria alkaa aina harmittaa, jos saan vaikka baarissa joltain mieheltä huomiota ja hän ei. Antaa minulle myös välillä ihmeellisiä kommentteja ulkonäöstäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
24/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä kadehdi itseäni kauniimpaa, päinvastoin, katson itsekin heitä monta kertaa ihaillen. Mutta kaunis ja leuhka nainen menee kyllä yli sietokykyni. Tai jos on kaunis, mutta umpityhmä. 

Jos taas on kaunis ja lisäksi erittäin hyvä jossain asiassa, vaikka menestynyt tai lahjakas, niin sellaista saatan joskus kadehtia ja miettiä, että miksi joillakin on sekä lahjoja että ulkonäköä. Mutta yleensä en heitäkään kauan kadehdi. Olen sinut itseni kanssa. Jos joku mies ei minusta tykkää, niin se tarkoittaa sitä, ettei sitä miestä ole minulle edes tarkoitettu.

Vierailija
25/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea siskotraumasta ja sen dynamiikasta. Jos nainen näyttää paremmalta, heitetään hänen bussin alle muiden toimesta, koska hän kehtaa näyttää paremmalta ja rikkoa ”naisten keskinäistä solidaarisuutta”.

Vierailija
26/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.

Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.

Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.

Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista. 

Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.

Rauhoitu.

Kateellisia löytyy ihan joka ikäluokista, eikä asia ole edes mitenkään sukupuolisidonnainen. Tässä aloituksessa puhuttiin kuitenkin siitä miten naiset suhtautuvat toistensa ulkonäköön ja tuollaiset kateelliset, myrkylliset poikkeusyksilöt eivät ole mikään yleistys jonka voisi tehdä koko naissukupuolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut, että yhtä kaveria alkaa aina harmittaa, jos saan vaikka baarissa joltain mieheltä huomiota ja hän ei. Antaa minulle myös välillä ihmeellisiä kommentteja ulkonäöstäni.

Kuulostaa sille, että tuollaisen kaverin kanssa ei kannata kaveerata. Ystävyksien välinen kateus on koskaan tule hellittömään, jos sellaista heidän välillään on.

Vierailija
28/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naiset ajattele toisten naisten ulkonäköä. Ainakaan suurin osa. Ehkä jotkut pöntöt ovat kateellisia kauniille naisille tai kohtelevat rumempia naisia huonommin, mutta tämä ei liity sukupuoleen vaan huonoon luonteeseen.

 

 

Tämä! 

Ketjussa puhutaan tuollaisesta aivan typerästä käytöksestä kuin se olisi jotenkin normaalia. No, ei todellakaan ole, vaan surkeiden ihmisten heiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut, että yhtä kaveria alkaa aina harmittaa, jos saan vaikka baarissa joltain mieheltä huomiota ja hän ei. Antaa minulle myös välillä ihmeellisiä kommentteja ulkonäöstäni.

 

Kaverisi on ehkä vaan vähän tyhmä?

Itsellänikin on ollut pari kaveria, jotka harrastivat tuollaista, ja se mikä näitä molempia nuoria naisia yhdisti verratuna kaikkiin muihin kavereihini oli tämä: tyhmyys. 

Kaikki muut olivat heitä älykkäämpiä.

Vierailija
30/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut, että yhtä kaveria alkaa aina harmittaa, jos saan vaikka baarissa joltain mieheltä huomiota ja hän ei. Antaa minulle myös välillä ihmeellisiä kommentteja ulkonäöstäni.

Onko oinas horoskoopiltaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun naisten vastauksia ei kannata ottaa tosissaan. Naiset eivät osaa olla rehellisiä käytöksestään edes anonyymilla keskustelupalstalla. 

Vierailija
32/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.

Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.

Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.

Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista. 

Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.

Rauhoitu.

Kateellisia löytyy ihan joka ikäluokista, eikä asia ole edes mitenkään sukupuolisidonnainen. Tässä aloituksessa puhuttiin kuitenkin siitä miten naiset suhtautuvat toistensa ulkonäköön ja tuollaiset kateelliset, myrkylliset poikkeusyksilöt eivät ole mikään yleistys jonka voisi tehdä koko naissukupuolesta.

Mutta miesten huomion kautta määrittyminen ei todellisuudessa ole mikään menneisyyden juttu vaan täysin nykypäivää. Jos olisi niin suosio miesten keskuudessa olisi neutraalia mitä se ei ole. Suomessa tämä on jostain syystä tabu koska kaikkien pitäisi olla harmaan sukupuolettomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun naisten vastauksia ei kannata ottaa tosissaan. Naiset eivät osaa olla rehellisiä käytöksestään edes anonyymilla keskustelupalstalla. 

Aloittajalle tuli paha mieli, kun vastaukset eivät olleet sitä mitä odotti :D

Vierailija
34/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.

Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.

Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.

Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista. 

Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.

Rauhoitu.

Kateellisia löytyy ihan joka ikäluokista, eikä asia ole edes mitenkään sukupuolisidonnainen. Tässä aloituksessa puhuttiin kuitenkin siitä miten naiset suhtautuvat toistensa ulkonäköön ja tuollaiset kateelliset, myrkylliset poikkeusyksilöt eivät ole mikään yleistys jonka voisi tehdä koko naissukupuolesta.

Mutta miesten huomion kautta määrittyminen ei todellisuudessa ole mikään menneisyyden juttu vaan täysin nykypäivää. Jos olisi niin suosio miesten keskuudessa olisi neutraalia mitä se ei ole. Suomessa tämä on jostain syystä tabu koska kaikkien pitäisi olla harmaan sukupuolettomia.

Tuolta se varmasti vaikuttaa, jos itsensä määrittää miesten huomion ja mielipiteiden mukaan. Olen pahoillani, että identiteettisi rakentuu noin vahvasti miesten kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän logiikan mukaan naisten olisi pitänyt olla aina todella ystävällisiä minulle, koska en ole ikinä ollut "ulkonäöllisesti uhka" kenellekään. Eipä ole tällaista näkynyt.

Eiköhän se naisten välinen sosiaalinen kanssakäyminen riipu jostain ihan muusta kuin naisen viehättävyydestä miesten silmissä.

Vierailija
36/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun naisten vastauksia ei kannata ottaa tosissaan. Naiset eivät osaa olla rehellisiä käytöksestään edes anonyymilla keskustelupalstalla. 

Aloittajalle tuli paha mieli, kun vastaukset eivät olleet sitä mitä odotti :D

En ole aloittaja. Edelleenkin, olet anonyymilla palstalla, älykääpiö. 

Vierailija
37/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikille ystävällisiä edessäpäin, kauniimmat ja menestyneemmät saavat puukkoa selkään takanapäin

Ehei, Veeti. Sä et saa naisia vihollisiksi keskenään. 

Vierailija
38/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet on kiinni perseessä ja tisseissä niin naiset tulee iholle arvostelemalla kaikkea toisessa naisessa. 

Vierailija
39/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia paljon ulkona, ei ehdi ihmetellä muita ihmisiä ja niiden suhteita. Ikäeroja löytyy myös että paljon nuoria kaupungissa ja itse keski-iässä. Mietin omaa kulkua ja säätä ym.

Vierailija
40/100 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en yleensä kadehdi itseäni kauniimpaa, päinvastoin, katson itsekin heitä monta kertaa ihaillen. Mutta kaunis ja leuhka nainen menee kyllä yli sietokykyni. Tai jos on kaunis, mutta umpityhmä. 

Jos taas on kaunis ja lisäksi erittäin hyvä jossain asiassa, vaikka menestynyt tai lahjakas, niin sellaista saatan joskus kadehtia ja miettiä, että miksi joillakin on sekä lahjoja että ulkonäköä. Mutta yleensä en heitäkään kauan kadehdi. Olen sinut itseni kanssa. Jos joku mies ei minusta tykkää, niin se tarkoittaa sitä, ettei sitä miestä ole minulle edes tarkoitettu.

Minkä sille voi jos on kaunis ja umpityhmä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän