Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys siitä mitä naiset ajattelevat toistensa ulkonäöstä

Vierailija
24.06.2026 |

Pitääkö tulkita niin, että naiset ovat ystävällisiä niille naisille, joita eivät pidä ulkonäöllisesti uhkana itselleen? Ja sitten ilkeillään niille naisille, joilla saattaisi olla enemmän menekkiä miesten kanssa.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.

Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.

Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.

Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista. 

Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.

Huoh, ei.

Ylipäätään naiset eivät hahmota maailmaa hierakkisesti, se on miesten piirre. Miesten organisaatioissa kuten armeija ääriesimerkkinä, on aina selkeä hierarkia. Miehet rakastavat hierarkioita ja tasoja ja siksi projisoivat niitä naisiinkin.

Sellainen on kuitenkin vierasta naisille, naisvaltaiset orhanisaatiot eivät ole hierarkkisia vaan perustuvat yhteistyöhön. Tämä on ihan tieteellinen antropologinen tutkimushavainto.

Lisäksi naisten elämä ei pyöri miesten ympärillä, mitä miehet eivät pysty hahmottamaan, koska miesten koko hereilläoloaika tuntuu pyörivän naisten tavoittelun ympärillä.

Vaikka keskimäärin olisi noin, niin voihan naisistakin löytyä ne hierarkiset tyypit ja jotkut naiset on erittäin menestysorientoituneita (korkea libido yhdistyy tähän omilla tutuillani)

Vierailija
82/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen ajatus. Yksikään kavereistani ei tykkää sellaisista miehistä, kuin minä. Emme kilpaile samojen miesten huomiosta.

Entä jos kilpailisitte? Alkaisiko sitten myrkky lentää puolin ja toisin.

Eivät naiset kilpaile miehistä.

Miehet ilmeisesti kilpailevat naisista.

Naiset kilpailutttavat miehiä, jos jotakin.

Sekä ihmisten että ihan sukusolujen yasolla, kun siittiöt kilpailevat munasolusta ja munasolu nykytiedon mukaan laskee sisään valitsemansa siittiön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota ja metsästys ja muut miesten toimet vaatii järjestäytymistä. Hoitoala taas, eikö niillä ole tarkat hajuraot kuka on kuka.

Vierailija
84/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen katsoo aina toisen naisen ulkonäköä arvostellen, mitä jospa se onkin kauniimpi ja yrittää iskeä mun miestä. Nainen on aina naiselle susi.

Vierailija
85/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen todella seksikkään naisen, josta oikein säteilee eroottista vetovoimaa, niin yritän tutkia ja tarkkailla häntä ja saada selville, mistä se johtuu, ja ottaa oppia siitä itsekin. Töissä on yksi sellainen ja olen miettinyt, kehtaanko kysyä häneltä vinkkejä. Olisikohan se hänestä kohteliaisuus vai ihan liian tunkeilevaa, mitä mieltä olette?

Vierailija
86/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.

Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.

Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.

Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista. 

Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.

Huoh, ei.

Ylipäätään naiset eivät hahmota maailmaa hierakkisesti, se on miesten piirre. Miesten organisaatioissa kuten armeija ääriesimerkkinä, on aina selkeä hierarkia. Miehet rakastavat hierarkioita ja tasoja ja siksi projisoivat niitä naisiinkin.

Sellainen on kuitenkin vierasta naisille, naisvaltaiset orhanisaatiot eivät ole hierarkkisia vaan perustuvat yhteistyöhön. Tämä on ihan tieteellinen antropologinen tutkimushavainto.

Lisäksi naisten elämä ei pyöri miesten ympärillä, mitä miehet eivät pysty hahmottamaan, koska miesten koko hereilläoloaika tuntuu pyörivän naisten tavoittelun ympärillä.

Tämä. Hoitoala ei ole hierarkinen.

Kolmasosa naisista on hoitoalalla.

Vierailija
87/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olen kuullut pickme-haukkumista toisten naisten suusta, en miesten. 

Naisten huomion hakeminen saa aina syytöksiä, esim jos pukeutuu paljastavasti tai on liian paljon miesten seurassa, aletaan haukkua alentavasti. Kyseessä on ryhmäkontrolli. Ihan noloa  luolamiesaikaista tällainen toisten elämään puuttuminen ja haukkuminen, mutta minkäs teet, jos on junttiöyhöttäjä eikä sitä itse tajua. Tulee mieleen vain teini-ikäinen yläaste kiusaamisjengi.

Antaa naisten elää vapaana, olla kauniina, pukeutua paljastavasti tai miten itse haluaa, koska ne kuuluvat naisten oikeuksiin. Vain misogynistit yrittävät rajoittaa naisten vapautta elää kuten haluaa.

Vierailija
88/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen katsoo aina toisen naisen ulkonäköä arvostellen, mitä jospa se onkin kauniimpi ja yrittää iskeä mun miestä. Nainen on aina naiselle susi.

Sori Einari, mutta olet väärässä, sinä vain projisoit omia asenteitasi naisiin.

Vierailija
89/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sota ja metsästys ja muut miesten toimet vaatii järjestäytymistä. Hoitoala taas, eikö niillä ole tarkat hajuraot kuka on kuka.

Elikkä tappaminen vaatii järjestäytymistä 

Vierailija
90/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, ei.

Tämä. Hoitoala ei ole hierarkinen.

Niinpä, hoitoala onkin tunnettu siitä että siellä naiset puhaltavat yhteen hiileen ja keskinäisiä valtakärhämiä ei ole. Laita sekaan yksi hyvännäköinen miestyöntekijä ja popparit voikin ottaa esille.

Vierailija
91/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, ettei puolustusvoimat ja metsästysseurat ym. ole hierarkisia, vai mitä siis yrität sanoa?

Kättä lippaan ja huudat vakavana rivissä MÖÖÖÖÖÖÖÖ kun hierarkiassa ylempänä oleva mies kävelee ohi!

Vierailija
92/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näen todella seksikkään naisen, josta oikein säteilee eroottista vetovoimaa, niin yritän tutkia ja tarkkailla häntä ja saada selville, mistä se johtuu, ja ottaa oppia siitä itsekin. Töissä on yksi sellainen ja olen miettinyt, kehtaanko kysyä häneltä vinkkejä. Olisikohan se hänestä kohteliaisuus vai ihan liian tunkeilevaa, mitä mieltä olette?

Ei sellaista voi oppia. Sitä eroottista vetovoimaa joko on tai ei ole. 

Vierailija
93/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten huomion hakeminen saa aina syytöksiä, esim jos pukeutuu paljastavasti tai on liian paljon miesten seurassa, aletaan haukkua alentavasti. Kyseessä on ryhmäkontrolli. Ihan noloa  luolamiesaikaista tällainen toisten elämään puuttuminen ja haukkuminen, mutta minkäs teet, jos on junttiöyhöttäjä eikä sitä itse tajua. Tulee mieleen vain teini-ikäinen yläaste kiusaamisjengi.

Antaa naisten elää vapaana, olla kauniina, pukeutua paljastavasti tai miten itse haluaa, koska ne kuuluvat naisten oikeuksiin. Vain misogynistit yrittävät rajoittaa naisten vapautta elää kuten haluaa.

Olet nyt ymmärtänyt pick me-tytön käsitteen väärin. 

Sillä tarkoitetaan naista, joka arvostelee, vähättelee ja haukkuu muita naisia ja korostaa itse olevansa ihan toisenlainen. Ymmärrettävästi sellaisen ihmisen seurasta ei pidetä. Kyse ei ole siis ko naisen ulkonäöstä lainkaan vaan siitä, että se nainen on sisäistänyt sovinistisen naisvihan.

Vierailija
94/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tarkoitetaan naista, joka arvostelee, vähättelee ja haukkuu muita naisia ja korostaa itse olevansa ihan toisenlainen. Ymmärrettävästi sellaisen ihmisen seurasta ei pidetä. Kyse ei ole siis ko naisen ulkonäöstä lainkaan vaan siitä, että se nainen on sisäistänyt sovinistisen naisvihan.

Pick me -tyttö ei myöskään ole sellainen jonka kaverit ovat poikia. Vaikka tytöt sellaiseksi arvostelevat ja haukkuvatkin korostaessaan itse olevansa erilaisia.

-eri

Vierailija
95/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pick-me" ei ole esim. tietynlaista pukeutumista tai ulkonäköä, vaan halveksuvaa käytöstä toisia naisia kohtaan, jotta itse saisi huomiota. 

Jos nainen on kaunis, cool, pukeutuu itsevarmasti mihin vaan haluaa, hengaa pääosin miesten seurassa, saa muutenkin miesten huomiota, jne. mutta on aidosti mukava toisia naisia kohtaan niin hän ei ole pick-me, hän on vaan sädehtivä nainen jolla on paketti koossa, jota mielellään ihailee naisetkin. Paitsi ne muutamat joilla on vähän huono itsetunto ja joiden kannattaisi huomata että muiden naisten kauneus ja ihanuus ei ole pois häneltä.

Vierailija
96/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla oli eilen fitnesspimu jolla selvästi silikonitissit ja yläosa pelkkä bikiniyläosa tiukkoja treenitrikoita unohtamatta. Kuntosalilla muut naiset vilkuilivat kokoajan. Osa vaivaantuneena ja osa kateellisena. Oli hauska seurata sivusta 😅

M39

Tarkoitatko että silikonipimu on se kaikkein kaunein nainen jota muut kadehtivat? 

Vierailija
97/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen tarkoitus on tuo mutta useasti näkee käytettävän silloin kun joku nainen kehtaa poiketa toisen naisen päänsisäisestä naiskonsensuksesta

Vierailija
98/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista voi oppia. Sitä eroottista vetovoimaa joko on tai ei ole. 

Minäkin luulen, että noin on.

Ja taitaa olla aika harvinaista? Toisaalta se on myös kemiasta kiinni, kenen kanssa kelläkin on eroottista vetovoimaa. Siis oikeastaan aivan täysin.

Vierailija
99/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäinen tarkoitus on tuo mutta useasti näkee käytettävän silloin kun joku nainen kehtaa poiketa toisen naisen päänsisäisestä naiskonsensuksesta

Useasti? Missä siis törmää tuollaiseen?

Minä olen kuullut pick me -haukkumista tasan kerran, ja se oli kutosluokkalaisen tytön suusta toiselle kutosluokkalaiselle. 

Onko jotkut aikuiset siis tuollaisia? 

Vierailija
100/101 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilla oli eilen fitnesspimu jolla selvästi silikonitissit ja yläosa pelkkä bikiniyläosa tiukkoja treenitrikoita unohtamatta. Kuntosalilla muut naiset vilkuilivat kokoajan. Osa vaivaantuneena ja osa kateellisena. Oli hauska seurata sivusta 😅

M39

Tarkoitatko että silikonipimu on se kaikkein kaunein nainen jota muut kadehtivat? 

Sen tyyliset on niitä, jotka luulee toisten kadehtivan heitä :D Ihan oma lajinsa, ja joo, ei kukaan kadehdi eikä ketään kiinnosta eikä kukaan haluaisi olla sellainen.

Jossain Temppari-tyylisissä piireissä varmaan ihan normaalia, mutta ulkopuolelta ne tuntuu lähinnä luonnehäiriöisiltä.