Kysymys siitä mitä naiset ajattelevat toistensa ulkonäöstä
Pitääkö tulkita niin, että naiset ovat ystävällisiä niille naisille, joita eivät pidä ulkonäöllisesti uhkana itselleen? Ja sitten ilkeillään niille naisille, joilla saattaisi olla enemmän menekkiä miesten kanssa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun naisten vastauksia ei kannata ottaa tosissaan. Naiset eivät osaa olla rehellisiä käytöksestään edes anonyymilla keskustelupalstalla.
Aloittajalle tuli paha mieli, kun vastaukset eivät olleet sitä mitä odotti :D
En ole aloittaja. Edelleenkin, olet anonyymilla palstalla, älykääpiö.
No nyt aloittajalle tuli paha mieli, kun hänen mielipahansa huomattiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.
Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.
Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.
Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista.
Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.
Naiset osaa nykypäivänä piilottaa someen sen ilkeyden, miten ilkeästi kohdellaan naisia. Naiset lyö naisten selkään julmasti puukkoa, ulkonäöllä, menestyksellä jne. Ei ole mitään väliä, naiset rakastaa ja palvoo omaa julmuuttaan muita naisia kohtaan ja rakastavat itseään enemmän mitä enemmän he saavat tehdä henkistä väkivaltaa toista naista kohtaan. Miksi sitä kieltämään? Naiset rakastavat henkistä väkivaltaa ja saavat nautintoa ja itsetunnon kohotusta sen harrastamisesta.
Voi pikku inkkelia, kun naiset eivät alkaneetkaan tappelemaan keskenään, vaikka kuinka sitä toivoit pieni pili pystyssä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.
Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.
Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.
Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista.
Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.
Rauhoitu.
Kateellisia löytyy ihan joka ikäluokista, eikä asia ole edes mitenkään sukupuolisidonnainen. Tässä aloituksessa puhuttiin kuitenkin siitä miten naiset suhtautuvat toistensa ulkonäköön ja tuollaiset kateelliset, myrkylliset poikkeusyksilöt eivät ole mikään yleistys jonka voisi tehdä koko naissukupuolesta.
Mutta miesten huomion kautta määrittyminen ei todellisuudessa ole mikään menneisyyden juttu vaan täysin nykypäivää. Jos olisi niin suosio miesten keskuudessa olisi neutraalia mitä se ei ole. Suomessa tämä on jostain syystä tabu koska kaikkien pitäisi olla harmaan sukupuolettomia.
Tuolta se varmasti vaikuttaa, jos itsensä määrittää miesten huomion ja mielipiteiden mukaan. Olen pahoillani, että identiteettisi rakentuu noin vahvasti miesten kautta.
Mikäs sinä luulet olevasi määrittelemään muita naisia. Et sinä enkä minä voi määritellä miksi osa naisista haluaa em. mekata ja ostella omaksi ilokseen vaateita. Jos haluat täällä väitellä niin en lähde mukaasi.
Vierailija kirjoitti:
Tän logiikan mukaan naisten olisi pitänyt olla aina todella ystävällisiä minulle, koska en ole ikinä ollut "ulkonäöllisesti uhka" kenellekään. Eipä ole tällaista näkynyt.
Eiköhän se naisten välinen sosiaalinen kanssakäyminen riipu jostain ihan muusta kuin naisen viehättävyydestä miesten silmissä.
Keskiverron näköisillä perusnäteillä naisilla on yleensä isoimmat kaveripiirit ja naisporukat elämässään, ja näillä keskiverroilla perusnäteillä naisilla on myös eniten miehiä/miessuosiota nuorena jne. Missit ja mallit taas hengaa usein omissa porukoissaan, eivät kadehdi toisiaan vaan pitävät yhtä.
Aloittaja on aivan pöpelikössä juttuineen.
Toki täytyy sanoa, että niitä naisporukoiden hierarkiajuttuja kuulee nimenomaan niiltä keskiverroilta naisilta naisporukoistaan, mutta ei ne asiat näytä heidän sosiaalista elämää hidastavan tai porukoita hajoittavan. Ilmeisesti kaikki muu ja hyvät puolet on kuitenkin enemmän, kuin hienovaraiset hierarkiat tai satunnaiset suoranaiset draamat. Käsitykseni mukaan keskivertonaisten naisporukoissa tykätään myös puhua paljon kokemusperäisesti elämästä, ja tunne- ja ihmissuhdeasiat dominoivat keskusteluita, joten se heidän "draama" voi olla jotain mistä aidosti tykkäävät ja oikein haluavat möyhiä ja selvitellä.
Naiset vihaavat tavallisesti aidosti kaunista naista. Sellainen hieman keskivertoa nätimpi taas on pidetty. Mutta ei saa olla liian kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.
Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.
Varmasti siltä tuntuu, jos ei tunne naisia.
Kyllähän miehetkin määrittelevät itsensä naisten huomion kautta. Varmaan vielä enemmän kuin naiset itsensä miesten huomion kautta. Tuntuu että miehen koko elämä romahtaa jos ei saa naista.
Ap:n ajatus ei pidä paikkaansa useimpien naisten kohdalla. Ymmärrän, että on helppo ajatella niin, jos on sattunut jonkun tapauksen kohtaamaan, mutta pitää muistaa että naisia on noin puolet koko maapallon väestöstä eikä se ole mikään yhtenäinen porukka, jotka toimivat ja ajattelevat samoin.
Useimmat naiset ajattelevat hyvää muista naisista ja ovat ystävällisiä kaikille. Ne, joilla on jotakin jotakuta vastaan syystä tai toisesta, voivat sitten olla ilkeitä tai puukottaa selkään, mutta ei se mikään yleinen toimintamalli ole.
Vierailija kirjoitti:
Toki täytyy sanoa, että niitä naisporukoiden hierarkiajuttuja kuulee nimenomaan niiltä keskiverroilta naisilta naisporukoistaan, mutta ei ne asiat näytä heidän sosiaalista elämää hidastavan tai porukoita hajoittavan. Ilmeisesti kaikki muu ja hyvät puolet on kuitenkin enemmän, kuin hienovaraiset hierarkiat tai satunnaiset suoranaiset draamat. Käsitykseni mukaan keskivertonaisten naisporukoissa tykätään myös puhua paljon kokemusperäisesti elämästä, ja tunne- ja ihmissuhdeasiat dominoivat keskusteluita, joten se heidän "draama" voi olla jotain mistä aidosti tykkäävät ja oikein haluavat möyhiä ja selvitellä.
Joo, jos he pitäisivät sen draamansa omissa piireissään eikä lähtis kehitteleen tyhjästä jotain ihme draamaa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän logiikan mukaan naisten olisi pitänyt olla aina todella ystävällisiä minulle, koska en ole ikinä ollut "ulkonäöllisesti uhka" kenellekään. Eipä ole tällaista näkynyt.
Eiköhän se naisten välinen sosiaalinen kanssakäyminen riipu jostain ihan muusta kuin naisen viehättävyydestä miesten silmissä.
Keskiverron näköisillä perusnäteillä naisilla on yleensä isoimmat kaveripiirit ja naisporukat elämässään, ja näillä keskiverroilla perusnäteillä naisilla on myös eniten miehiä/miessuosiota nuorena jne. Missit ja mallit taas hengaa usein omissa porukoissaan, eivät kadehdi toisiaan vaan pitävät yhtä.
Aloittaja on aivan pöpelikössä juttuineen.
Kaikissa noissa piireissä voi olla pinnan alla keskinäistä kyräilyä. Mallit ja missit vasta kadehtivatkin toistensa elämiä, saavutuksia ja ulkonäköä, eivät toki kaikki mutta hyvin moni. Jopa niissä nuhjuisimmissa nörttipiireissä on naisten välistä juonittelua näistä asioista. Sillä oman piirin positiivisesti erottuvalla on korkea mahdollisuus tulla huomaamattaan syrjityksi ja kiusatuksi. Tämän takia naiset vähättelevät itseään paljon, erottumisesta rankaistaan sosiaalisesti enemmän kuin miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut, että yhtä kaveria alkaa aina harmittaa, jos saan vaikka baarissa joltain mieheltä huomiota ja hän ei. Antaa minulle myös välillä ihmeellisiä kommentteja ulkonäöstäni.
Kaverisi on ehkä vaan vähän tyhmä?
Itsellänikin on ollut pari kaveria, jotka harrastivat tuollaista, ja se mikä näitä molempia nuoria naisia yhdisti verratuna kaikkiin muihin kavereihini oli tämä: tyhmyys.
Kaikki muut olivat heitä älykkäämpiä.
Toi tyhmyys on kyllä hyvä pointti.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun naisten vastauksia ei kannata ottaa tosissaan. Naiset eivät osaa olla rehellisiä käytöksestään edes anonyymilla keskustelupalstalla.
Otatko kuitenkin ketjun aloituksen tosissaan? Olen nimittäin nainen joka tämän aloituksen teki.
Ap
Kummallinen ajatus. Yksikään kavereistani ei tykkää sellaisista miehistä, kuin minä. Emme kilpaile samojen miesten huomiosta.
Vaikea sanoa. Olen yrittänyt olla ystävällinen kaikille ulkonäöstä riippumatta. Pari kertaa olen tullut pahasti kiusatuksi ja se kiusaaja on kyllä ollut todella lihava, siis ei edes 100-kiloinen vaan 150-, ja ihastunut samaan poikaan. Silloin tuli mieleen, olisiko se kateutta. Mutta olin aikuinen jo. Nuorena ei noin pystynyt ajattelemaan, syytti kiusaamistilanteista aina itseään vain.
Usein ihailen mieheni kanssa muiden naisten ulkonäköä/ tyyliä. Olen bi ja tykkään katsella myös kauniita naisia. Joskus olen koskenutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.
Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.
Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.
Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista.
Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.
Rauhoitu.
Kateellisia löytyy ihan joka ikäluokista, eikä asia ole edes mitenkään sukupuolisidonnainen. Tässä aloituksessa puhuttiin kuitenkin siitä miten naiset suhtautuvat toistensa ulkonäköön ja tuollaiset kateelliset, myrkylliset poikkeusyksilöt eivät ole mikään yleistys jonka voisi tehdä koko naissukupuolesta.
Mutta miesten huomion kautta määrittyminen ei todellisuudessa ole mikään menneisyyden juttu vaan täysin nykypäivää. Jos olisi niin suosio miesten keskuudessa olisi neutraalia mitä se ei ole. Suomessa tämä on jostain syystä tabu koska kaikkien pitäisi olla harmaan sukupuolettomia.
Sehän riippuu ihan ihmisistä.
Tiedän pari naista, jotka selittävät säännöllisesti mieshuomiosta jos sellaista saavat, ja minä pidän sitä lähinnä kiusallisena ja mietin, onko se niille niin erikoista että täytyy selitellä, vai mitä?
Heille se mieshuomio on ehkä sitten tärkeää ja haluavat tuoda sitä myös ilmi toisille naisille? Tai sitten on niin huono itseluottamus, että se mieshuomio tuntuu aidosti suorastaan uskomattomalta?
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen ajatus. Yksikään kavereistani ei tykkää sellaisista miehistä, kuin minä. Emme kilpaile samojen miesten huomiosta.
Ei näitten ankeuttajien pointti olekaan siinä keneltä sitä huomiota saa, vaan heitä vain harmittaa jos joku muu saa huomiota ja he ei.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vihaavat tavallisesti aidosti kaunista naista. Sellainen hieman keskivertoa nätimpi taas on pidetty. Mutta ei saa olla liian kaunis.
Mä luulen, että naiset vihaavat sellaista naista, joka on miesten mielestä seksikäs.
Ihan sama kuin miehilläkin. Huonoitsetuntoiset kadehtivat eivätkä pidä ja ilkeilevät. Naisilla kauneus, miehillä pituus ja lihakset sekä V- mallinen yläkroppa.
Siksihän se satuttaa niin syvältä kun itse ei voi mitään sille minkä näköinen on. Itselleni en ole huolinut ystäväkseni ketään jolla on tarvis haukkua ja puuttua muiden elämään. Se ei ole keskustelua eikä mitään....Hyvin,hyvin, alarvoista.