Kysymys siitä mitä naiset ajattelevat toistensa ulkonäöstä
Pitääkö tulkita niin, että naiset ovat ystävällisiä niille naisille, joita eivät pidä ulkonäöllisesti uhkana itselleen? Ja sitten ilkeillään niille naisille, joilla saattaisi olla enemmän menekkiä miesten kanssa.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
En yleensä ajattele yhtään mitään, joskus jos jotain on todella rumasti leikelty tai paranneltu, saatan ajatella miksi kaunis ihminen on vapaaehtoisesti mennyt turmelemaan ulkonäkönsä lopullisesti.
Samaa saatan minäkin ajatella kauneusleikatuista, jos alkaa mennä epäluonnollisen näköiseksi. Mutta nimenomaan ajatella, koskaan en päin naamaa tai netissä kommentoisi kenellekkään asiasta. Jokainen tehkööt miten tykkäävät, minun tehtävä täällä ei ole arvostella muiden ulkonäköä.
Oon huomannut sellaista, että muiden naisten mielestä sun tulisi olla:
-nätti, mutta ei liian kaunis
-itsevarma, mutta ei liian itsevarma
-iloinen, mutta ei liian iloinen
Jne.
Jos olet liian kaunis, itsevarma, iloinen jne., rikot ryhmäkontrollia. Yleensäkin naiset säätelevät paljon toistensa käyttäytymistä, joskus suoraan sanomalla, joskus epäsuorasti juoruamalla tai heittämällä bussin alle.
Oon itse myös huomannut, että naisten keskuudessa ei ole kovin voimakasta lojaaliteettia, sellaista kun miehellä usein on.
En kilpaile, höpsö mies. Ystävystynyt ja tsemppaan kaiken näköisiä naisia, heistä pitäminen on enemmän käyttäytymisestä kiinni.
Keskenään kilpailu on sitä paitsi enemmän miesten heiniä. Harmi vaan, etteivät kilpaile, kuka näyttää parhaimmalta naisten makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.
Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.
Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.
Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista.
Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.
Rauhoitu.
Kateellisia löytyy ihan joka ikäluokista, eikä asia ole edes mitenkään sukupuolisidonnainen. Tässä aloituksessa puhuttiin kuitenkin siitä miten naiset suhtautuvat toistensa ulkonäköön ja tuollaiset kateelliset, myrkylliset poikkeusyksilöt eivät ole mikään yleistys jonka voisi tehdä koko naissukupuolesta.
Ei ole mitään kerran elämässä poikkeusyksilöitä vaan niitä on todella paljon. Monet eivät edes huomaa omaa kateuttaan. Kaikkein kateellisimmat ihmiset joihin olen törmännyt ovat olleet niitä, jotka ovat väittäneet etteivät ole koskaan tunteneet kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, noin se menee sellaisten naisten keskuudessa jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta. Meidän normaalien naisten keskuudessa lähinnä kehutaan toisen tyyliä/hiuksia jne. jos se on soveliasta tai ei kiinnitetä asiaan sen suurempaa huomiota.
Noita naisia tuntuu olevan aika paljon, jotka määrittelevät itsensä miesten huomion kautta.
Huono itsetunto ja omanarvontunto. Terveitsetuntoinen ja normaali nainen tietää olevansa riittävä miesten huomiosta huolimatta.
Näin minäkin uskon ja uskon, että tuo miesten huomion kautta määrittyminen on vanhempien (50+) ikäluokkien ongelma. Nuoremmat eivät enää nakkaa paskaakaan miesten huomioista.
Tämähän on aivan paskapuhetta, jos on tarpeeksi suosittu nainen miesten keskuudessa niin kyllä sieltä naiset alkavat nimittelemään ties miksi pick me-naiseksi vähintään selän takana. Ei tuollaiset hierarkiat ole kadonnut minnekään vaikka mediassa hehkutetaan jotain naisten keskinäistä solidaarisuutta. Jos olet selkeästi menestyneempi, varakkaampi ja miesten keskuudessa suositumpi niin kateellisia löytyy takuulla joka ikäluokasta.
Huoh, ei.
Ylipäätään naiset eivät hahmota maailmaa hierakkisesti, se on miesten piirre. Miesten organisaatioissa kuten armeija ääriesimerkkinä, on aina selkeä hierarkia. Miehet rakastavat hierarkioita ja tasoja ja siksi projisoivat niitä naisiinkin.
Sellainen on kuitenkin vierasta naisille, naisvaltaiset orhanisaatiot eivät ole hierarkkisia vaan perustuvat yhteistyöhön. Tämä on ihan tieteellinen antropologinen tutkimushavainto.
Lisäksi naisten elämä ei pyöri miesten ympärillä, mitä miehet eivät pysty hahmottamaan, koska miesten koko hereilläoloaika tuntuu pyörivän naisten tavoittelun ympärillä.
Paskapuhetta. Naisvaltaset työpaikat kumoaa sun väitteen samantien. Ja olen itse nainen. Kyllä naisilla on ihan samanlaista valtataistelua ku miehilläki. Paremmin peiteltyä kylläki.
Itse meikkaan päivittäin, laitan hiukset, pukeudun kivasti jne. Mulla on ystäviä, ketkä laittautuvat ja sitten on niitä, jotka eivät. Mulle ei merkkaa ulkoinen habitus, vaan se, millainen ihminen on suhteessaan muihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Tunnen tällaisia naisia, ja ovat suosittuja ja pidettyjä myös naisten keskuudessa.
Oudon kateellisissa piireissä liikut, ehkä jossain itä-Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut, että yhtä kaveria alkaa aina harmittaa, jos saan vaikka baarissa joltain mieheltä huomiota ja hän ei. Antaa minulle myös välillä ihmeellisiä kommentteja ulkonäöstäni.
Mulla oli nuorena samanlainen kaveri. Kerran vappuna baarissa minua pyydettiin monesti tanssimaan ja häntä ei. En olisi kaivannut huomiota, kun olisin vaan halunnut juhlia kavereideni kanssa. Kuitenkin kaverille tuli tästä erittäin paha mieli ja alkoi möykätä, etten saa luulla olevani toisia kauniimpi. No juu, olin lapsesta asti kuullut olevani ruma, niin ei kyllä ollut harhaluuloja päässyt muodostumaan. Kaveri alkoi tuon jälkeen avoimesti nimittää minua rumaksi ja jaella kuvaani (onneksi ei ollut vielä somea) miespuolisille tutuilleen ja kysellä heiltä, olinko ruma. Kuulemma olin. Oli sen jälkeen entinen kaveri, mutta mietin vaan, että pienestä sitten oli pitkä ystävyys lopulta kiinni.
Älä yritä tulkita mitään. Menee sinun kuvitelmat väärin. Minä olen ystävällinen kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Jne.
Jos olet liian kaunis, itsevarma, iloinen jne., rikot ryhmäkontrollia. Yleensäkin naiset säätelevät paljon toistensa käyttäytymistä, joskus suoraan sanomalla, joskus epäsuorasti juoruamalla tai heittämällä bussin alle.
Oon itse myös huomannut, että naisten keskuudessa ei ole kovin voimakasta lojaaliteettia, sellaista kun miehellä usein on.
Kuvittelet vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jne.
Ehkä sinun piireissä on noin. Älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Tunnen tällaisia naisia, ja ovat suosittuja ja pidettyjä myös naisten keskuudessa.
Oudon kateellisissa piireissä liikut, ehkä jossain itä-Suomessa?
Alkoi naurattaa, koska kateellisia nainen jonka tiedän, on juurikin itä-suomesta 😅
Sivusta
Minusta toi kuva näyttää siltä että Bellingham pyyhkii suutaan ja leukaansa. Ei kai musta mies muutenkaan voisi olla rasisti toista mustaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta toi kuva näyttää siltä että Bellingham pyyhkii suutaan ja leukaansa. Ei kai musta mies muutenkaan voisi olla rasisti toista mustaa kohtaan.
Sori, väärä ketju.
Hmm yritän kaivella mikä oli se random-somenainen jota Facebookin feed tarjoili minulle hiljattain, siinä siis juuri sellainen keinotekoisen näköinen nainen luuli olevansa kovinkin kaunis ja kateuden kohde. Videoi jotain selvästi päihdeongelmaista naista Helsingissä, ja syytti sekavaa naista kateudesta tuon sekopäisen filmaajan "kauneutta" kohtaan.
Videossa pisti silmään, että sekopääfeikki itse provosoi päihdeongelmaista naista, ja päihdeongelmainen nainen näytti olevan tilastaan huolimatta luonnonkauniimpi kuin se itseään kadehdittavan kauniiksi luuleva some-eläin :D
Juuri sellaisten ja sen tyylisten naisten olen ajatellutkin elävän tuollaisissa harhoissa, että muut olisivat heille "kateellisia" jostain kuvitellusta "kauneudesta". Luonnehäiriö siis. Oisko ollut joku BelleBarbie tms.?