Miltä te muut 48-49-vuotiaat naiset näytätte aamuisin heränneenä ilman meikkiä ja tukka sekaisin!
Entä uimarannalla bikineissä? Itse masentunut, koska 40 kg tullut painoa esivaihdevuosissa.
Ja kasvot, löystynyt, vaikka luulin, että kilot estää ettei rutut näkys.
Kysymys on 45+ ikäisille.
Kommentit (40)
Aamuisin näytän täysin samalta, kuin muinakin vuorokauden aikoina. Tukka saa hapsottaa rauhassa ja meikkiä en viitsi laittaa. Näky ei ole kaunis, mutta ei meikillä tai kammalla mitään isompaa muutosta saisi aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Öö, itseltäni. Miltä pitäisi?
Onko sinä itse todella reilusti ylipainoinen? Alkujaan..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, itseltäni. Miltä pitäisi?
Perään varmasti vihellellään?
Kieltämättä joskus, etenkin ulkomailla, kun on 178/64 ja pitkät vaaleat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, itseltäni. Miltä pitäisi?
Onko sinä itse todella reilusti ylipainoinen? Alkujaan..?
En. Neljän lapsen jälkeen samoissa mitoissa kuin 18-vuotiaana. Hyvät geenit mös äitini ja äidin äitini oli pitkiä ja hoikkia 🥰 Yllättävästi näytän silti itseltäni aamuisin. Ja rannalla.n
T se pitkä ja hoikka
Väsyneeltä, painoa ei ole tullut yhtään ylimääräistä vaikka olen 54
Rypyt on aamulla syvemmät. Yksikin ryppy poskella näyttää melkein arvelta, niin syvä se on. Päivällä naama vähän siliää.
Onko muuten vinkkejä noihin syviin ryppyihin, siis jotain meikkiä? Botoxia en halua.
Vierailija kirjoitti:
Rypyt on aamulla syvemmät. Yksikin ryppy poskella näyttää melkein arvelta, niin syvä se on. Päivällä naama vähän siliää.
Onko muuten vinkkejä noihin syviin ryppyihin, siis jotain meikkiä? Botoxia en halua.
Valo ja varjo! Rypyn pohjalle ihoa vaaleampaa peiteväriä. Sen reunoille jotka on korkeammalla hieman tummempaa, niin että korkeusero rypyn pohjan ja muun ihon välillä pehmenee. Sitten yleensäkin, kannattaa välttää kovin vaaleaa tai hohtavaa meikkipohjaa, mieluummin vähän ihoa tummempi kuin vaaleampi, koska se vaalea tuo ihon ryppyineen enemmän esiin, tumma häivyttää.
Sitten toki kannattaa hyödyntää esim. kampaus ja muu meikki siinä, että vetää katsetta pois ryppyisiltä alueilta. Esim. jos syviä ryppyjä, kaulahelttaa tms. on alakasvoilla, ei välttämättä kannata vetää sinne huomiota esim. värikkäällä huulipunalla, vaan ohjata katse ylöspäin keskittymillä kulmiin, silmiin ja ehkä kampaukseen päälle korkeutta tai yksityiskohtia. Jos taas pääongelma on esim. ryppyinen silmienympärys ja silmänaluspussit- tai kuopat, niin sitten ei vahvaa silmämeikkiä, katseen silmiin vetävää otsatukkaa yms, vaan mieluummin huulipainottainen meikki ja hiukset pois kasvoilta.
Ihan samalta näytän kuin päivälläkin. No hiukset voi olla sotkuisemmat, mutta puolipitkä suora tukka on niin ei se nyt niin erilainen ole harjattuna. En meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Rypyt on aamulla syvemmät. Yksikin ryppy poskella näyttää melkein arvelta, niin syvä se on. Päivällä naama vähän siliää.
Onko muuten vinkkejä noihin syviin ryppyihin, siis jotain meikkiä? Botoxia en halua.
Hiero kasvojasi muutama minuutti aamulla esim. aamupesun yhteydessä. Perusrasvaa runsaasti naamaan ja hiero, sen jälkeen huuhtele lämpimällä vedellä kasvot. Perusrasva siksi, koska se ei ärsytä ihoa, vaan päinvastoin kosteuttaa. Hieronta rentouttaa ja sileyttää.
Ihan ok:lta vielä näytän, mitä nyt joskus on silmänaluset vähän turvonneet. En käytä alkoholia enkä liikaa suolaa, vaan johtuu ehkä kireistä niskalihaksista. Kroppa on vielä hoikka ja kiinteä. Yhdelle kaverille on tullut esivaihdevuosissa isot raskaat ns. mummotissit mutta mulla se ei ole todennäköistä koska rinnat pienet. Nuorena harmittelin rintojen kokoa mutta näin keski-ikäisenä ja tulevaisuutta kohti mentäessä pienirintaisuus onkin nuorekkaaksi tekevä ominaisuus. Tällä kaverilla oli ennestään isot rinnat ja painon noustessa pari kiloa se kaikki meni tisseihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok:lta vielä näytän, mitä nyt joskus on silmänaluset vähän turvonneet. En käytä alkoholia enkä liikaa suolaa, vaan johtuu ehkä kireistä niskalihaksista. Kroppa on vielä hoikka ja kiinteä. Yhdelle kaverille on tullut esivaihdevuosissa isot raskaat ns. mummotissit mutta mulla se ei ole todennäköistä koska rinnat pienet. Nuorena harmittelin rintojen kokoa mutta näin keski-ikäisenä ja tulevaisuutta kohti mentäessä pienirintaisuus onkin nuorekkaaksi tekevä ominaisuus. Tällä kaverilla oli ennestään isot rinnat ja painon noustessa pari kiloa se kaikki meni tisseihin.
Itselläni on käynyt tämä. 40-vuotiaana mun kuppikoko oli D. Nyt 52-vuotiaana se on H. Ja ilman liivejä tissit kirjaimellisesti riippuu vyötäröllä. Onneksi ei sentään mitään kipuja ole tullut isoista rinnoista, joten siinäpä saavat mukana heilua.
Miten rinnat voi kasvaa vaihdevuosissa? Eikö niiden pitäisi pienentyä, kun estrogeenikin vähenee? Miksi joillain kasvaa ihan huomattavasti ja toisilla kutistuu? Kaikilla kuitenkin ne hormonit vähenee, niin miksi näin päinvastaiset "oireet"?
Vierailija kirjoitti:
Miten rinnat voi kasvaa vaihdevuosissa? Eikö niiden pitäisi pienentyä, kun estrogeenikin vähenee? Miksi joillain kasvaa ihan huomattavasti ja toisilla kutistuu? Kaikilla kuitenkin ne hormonit vähenee, niin miksi näin päinvastaiset "oireet"?
En ole kans koskaan tätä ymmärtänyt. Kai se on vaan rasvakudosta eli kun lihoo vähän niin se rasvakudos menee tisseihin sit? Eli ei jotain estrogeenistä johtuvaa vaan geeneistä.
Kamalalta. Laitettuna muistutan rölli Riitasointua.
Kasvoilla cpap-laitteen jäljet, turvotusta ja silmäpussit.
Vierailija kirjoitti:
Pohtiikohan miehet koskaan tuollaista?
Pohdin jatkuvasti.
Hmm. Itse 52 v ja menopaussi jo tapahtunut, mutta mitään muita kuin vähän ryppyjä ei ole näkynyt. Enkä käytä edes mitään hormonikorvaushoitoja. Itse asiassa nekin vähäiset vaivat, joita vaihdevuosiprosessiin liittyi, loppuivat kaikki sitten menopaussiin. 10 vuotta ennen sitä oli kyllä jonkinlaista lievää oireilua, lämpöaaltoa, jalkateräkipua yms. Mutta siinä ne meni ohi.