Miksi ruoka on suomessa niin kallista?
Ei ole varaa kuin Hk lihapulliin, ranskalaisiin ja pikanuudeleihin.
Kommentit (67)
Koska tämä on pska maa missä omista kansalaisista ei välitetä vttuakaan. Yritetään oikein kurjistaa elämää mahdollisimman paljon. Juu, olen muuttamassa pois.
Ketju sensuroidaan 3... 2... 1...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs niitä syitä on ollut; korona, energia, sodat ja palkat. Nyt en tiedä mikä aiheuttaa hinnannousua tällä hetkellä? Varmaan ahneus.
Ahneus on aina ollut korotusten taustalla. Mainitsemasi olivat vain tekosyitä. Kauppiaat ovat huomanneet, että lampaat hyväksyvät aivan kaiken, joten nostavat hintoja nyt ilman edes tekosyytä ihan muuten vain.
Niin, kun ihmiset tuntevat itsensä tärkeäksi ja älykkääksi, kun pääsevät pätemään, että "nyt on sota kyllä hintojen kuuluukin nousta!".
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä on pska maa missä omista kansalaisista ei välitetä vttuakaan. Yritetään oikein kurjistaa elämää mahdollisimman paljon. Juu, olen muuttamassa pois.
Samoin!
Koska Suomen elintarvikkeiden vähittäiskauppa on korruption suojassa kukoistava kahden kartelli.
Liian halpaa, siksi kiellämme halpatuotteet kuten Pirkan ja Coopin.
Hallitus
Etnokaupathan on tällä hetkellä ainoa kilpaililija Keskon, Hokin ja Lidlin hegemonialle. Isolla kolmella on omat tukkuliikkeetkin, jotka määrittävät millä hinnalla tukusta saa tavaraa.
Tämähän on ihan omaa typeryyttä, kun se vähäkin on nykyään etnokauppojen hallussa.
Osta perunaa, porkkanaa, sipulia, kaalia, kananmunia, kanankoipia ja jauhelihaa. Syöt kympillä viikon jos aivosi pystyvät kokkaamaan ruokaa alusta lähtien. 95% suomalaisista ei enää siihen pysty...
Olen velho keittiössä mutta
3 kanankoipea 3,58e
halvin xtra jauheliha 300g 2,19e
6 kananmunaa 1,65e
1 sipuli 0,19e
1 porkkana 0,19 e
1 kg perunaa (vanhaa) 0,99e
1 kaali 600g 1,88
yhteensä 10,68e
ei kyllä 21 ateriaan riitä mitenkään!? Syötävää on per annos 143g, siitäkin 1/3 perunaa....!?
Ei ruoka ole suomessa kallista. 10 kiloa riisiä maksaa 5 euroa, sillä elää helposti jo koko viikon. On myös terveellistä. Suomalaisten käsitys ruoasta on vain se pitkänjalostusasteen rasvainen epäterveellinen kallis lihapulla ja makkara, mikä heidät myös tappaa sydän ja verisuonitautien muodossa. Vain suomalainen syö itsensä hengiltä. Missään toisessa maassa tai toisessa kansassa, ei kansa syö itseään hengiltä.
No ei sitä jumalauta pieni K-kauppias muutoin pärjäisi! Joutuisi muuten asumaan johonkin kuppaiseen kerrostalokaksioon ja ajamaan vanhalla Tojotalla!
Vierailija kirjoitti:
Ei ruoka ole suomessa kallista. 10 kiloa riisiä maksaa 5 euroa, sillä elää helposti jo koko viikon. On myös terveellistä. Suomalaisten käsitys ruoasta on vain se pitkänjalostusasteen rasvainen epäterveellinen kallis lihapulla ja makkara, mikä heidät myös tappaa sydän ja verisuonitautien muodossa. Vain suomalainen syö itsensä hengiltä. Missään toisessa maassa tai toisessa kansassa, ei kansa syö itseään hengiltä.
Ööh, Yhdysvallat? :D
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa käyttämistäni elintarvikkeista on kilohinnalta alle 3e. Ja ravintoarvot on hyvät. Ei siinä kauppakassille paljon hintaa tule. Köyhän on aika typerää laittaa rahaa pikanuudeleihin. Kilohinta on kova eikä siitä saa mitään ravintoa.
Nimenomaan! Laitetaan kyllä pakastepitsaan neljä euroa ja saman hintainen energiajuoma päälle. Ja sitten valitetaan kuinka kauppareissut tulee kalliiksi. Pitäisikö vähän miettiä mitä sieltä kannattaa ostaa!
Mua niin kyllästyttää ihmisten valitus ruoan hinnasta. Ja kun katsoo näiden valittajien ostoskoria, niin puolet on turhaa p askaruokaa, jota ei edes voi ruoaksi sanoa. Eli nuudeleita, valmispitsoja, limsoja, energiajuomia, kaikkea valmismoskaa.
Ja jos joku siellä sanoo, että hyvä se on varakkaan ihmisen huudella, niin tiedoksi, että en ole varakas. Olen vuokralla asuva yksineläjä kahden tonnin bruttopalkalla. Mulla menee ruokaan maks 220€/kk. Tuolla summalla syön monipuolisesti näkemättä nälkää.
Ja mikä pitää polttoainiden hinnat korkeina VAIN Suomessa, selitä??
Muualla tehtiin alennukset ja hintakatot jo kuukausia sitten ilman ongelmia.
Olisko taas - ahneus??
En tiedä missä ihmeen huuruissa olet, jos kuvittelet etteikö esim. Hollannissa, Saksassa ja Kreikassa olisi bensa yhtä kallista ellei jopa kalliimpaa kuin Suomessa.
Suunnilleen samoissa Hollannissa, Saksassa n 1,85e/litra mutta vertaappa keskipalkkoja, olemme ainakin 1000e jäljessä.
Ostovoima on se millä mitataan...
Kreikka on oma lukunsa - me miellämme Kreikan "kehitysmaaksi" Suomeen verrattuna mutta elämme huonommin. Bensan hinta n 1,9e
Jaahas, ketju on nyt täynnä kauppakartellien trolleja. Hävetkää, jos osaisitte.
HK:n lihapullat ja ranskalaiset ovat ruoka parhaasta päästä ketsupilla kuorrutettuna. Nuudeleista en tiedä, kun en ole koskaan niitä syönyt.
Siis kuinka monta annosta joku väittää saavansa per kanankoipi?!
Olen velho keittiössä mutta
3 kanankoipea 3,58e
halvin xtra jauheliha 300g 2,19e
6 kananmunaa 1,65e
1 sipuli 0,19e
1 porkkana 0,19 e
1 kg perunaa (vanhaa) 0,99e
1 kaali 600g 1,88
yhteensä 10,68e
ei kyllä 21 ateriaan riitä mitenkään!? Syötävää on per annos 143g, siitäkin 1/3 perunaa....!?
Turha alapeukuttaa, hinnat ja määrät on katsottu Foodie.fi. Siitä vaan elämään 429g grammalla ruokaa per päivä! Lihavuusongelma hoidettu!!
Ahneet kauppiaat vetää 50% katteet vaikka tekevät pienimmän työn.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs niitä syitä on ollut; korona, energia, sodat ja palkat. Nyt en tiedä mikä aiheuttaa hinnannousua tällä hetkellä? Varmaan ahneu
Nuo kaikki ovat vaikuttaneet jokaiseen Euroopan maahan eikä silti ruoka ole niin sikahintaista kuin Suomessa, millä sen selität??
Ostovoima Euroopan heikoin
Mainittujen kustannusten lisäksi kuljetuskustannukset, lannoitteet. Sähkö-, energia, kalliit välineet, kituisa kasvukausi.
Jokainen väliporras kauppaketjussa vähintään tuplaa hinnan.
Citymarketin kauppiaan on saatava miljoonansa kasaan, asiakkaat maksavat.
Vinkki: ruuan hinta on tasaisesti noussut ainakin viimeiset kuusi vuotta. Onko noussut samaa tahtia polttoaineiden kanssa? Eipä ole. Oletko maksettu trolli vai miksi puolustelet kauppakartellien harjoittamaa riistoa?