Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruoka on suomessa niin kallista?

Vierailija
24.06.2026 |

Ei ole varaa kuin Hk lihapulliin, ranskalaisiin ja pikanuudeleihin. 

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vähän kilpailua päivittäistavarakaupassa. Aldi olisi tervetullut lisä.

Tässä päästään taas ongleman juurisyyhyn: Liian harvaan asuttu maa, jotta aitoa kilpailua voisi syntyä. 

Eiköhän se juurisyy ole korruptio. Oli tämä ennenkin harvaan asuttu eivätkä hinnat olleet näin älyttömät.

Vinkki: Polttoaineiden hinnat eivät olleet ennen näin kovia. Tietysti hinnan nousu näkyy nyt ruoassakin.

Vinkki: ruuan hinta on tasaisesti noussut ainakin viimeiset kuusi vuotta. Onko noussut samaa tahtia polttoaineiden kanssa? Eipä ole. Oletko maksettu trolli vai miksi puolustelet kauppakartellien harjoittamaa riistoa? 

Vierailija
42/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on pska maa missä omista kansalaisista ei välitetä vttuakaan. Yritetään oikein kurjistaa elämää mahdollisimman paljon. Juu, olen muuttamassa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju sensuroidaan 3... 2... 1...

Vierailija
44/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niitä syitä on ollut; korona, energia, sodat ja palkat. Nyt en tiedä mikä aiheuttaa hinnannousua tällä hetkellä? Varmaan ahneus.

Ahneus on aina ollut korotusten taustalla. Mainitsemasi olivat vain tekosyitä. Kauppiaat ovat huomanneet, että lampaat hyväksyvät aivan kaiken, joten nostavat hintoja nyt ilman edes tekosyytä ihan muuten vain.

Niin, kun ihmiset tuntevat itsensä tärkeäksi ja älykkääksi, kun pääsevät pätemään, että "nyt on sota kyllä hintojen kuuluukin nousta!".

Vierailija
45/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä on pska maa missä omista kansalaisista ei välitetä vttuakaan. Yritetään oikein kurjistaa elämää mahdollisimman paljon. Juu, olen muuttamassa pois.

Samoin!

Vierailija
46/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomen elintarvikkeiden vähittäiskauppa on korruption suojassa kukoistava kahden kartelli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian halpaa, siksi kiellämme halpatuotteet kuten Pirkan ja Coopin.

Hallitus

Vierailija
48/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etnokaupathan on tällä hetkellä ainoa kilpaililija Keskon, Hokin ja Lidlin hegemonialle. Isolla kolmella on omat tukkuliikkeetkin, jotka määrittävät millä hinnalla tukusta saa tavaraa.

 

Tämähän on ihan omaa typeryyttä, kun se vähäkin on nykyään etnokauppojen hallussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta perunaa, porkkanaa, sipulia, kaalia, kananmunia, kanankoipia ja jauhelihaa. Syöt kympillä viikon jos aivosi pystyvät kokkaamaan ruokaa alusta lähtien. 95% suomalaisista ei enää siihen pysty...

 

Olen velho keittiössä mutta 

3 kanankoipea 3,58e

halvin xtra jauheliha 300g 2,19e

6 kananmunaa 1,65e

1 sipuli 0,19e

1 porkkana 0,19 e

1 kg perunaa (vanhaa) 0,99e

1 kaali 600g 1,88

yhteensä 10,68e

 

ei kyllä 21 ateriaan riitä mitenkään!? Syötävää on per annos 143g, siitäkin 1/3 perunaa....!? 

Vierailija
50/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruoka ole suomessa kallista. 10 kiloa riisiä maksaa 5 euroa, sillä elää helposti jo koko viikon. On myös terveellistä. Suomalaisten käsitys ruoasta on vain se pitkänjalostusasteen rasvainen epäterveellinen kallis lihapulla ja makkara, mikä heidät myös tappaa sydän ja verisuonitautien muodossa. Vain suomalainen syö itsensä hengiltä. Missään toisessa maassa tai toisessa kansassa, ei kansa syö itseään hengiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä jumalauta pieni K-kauppias muutoin pärjäisi! Joutuisi muuten asumaan johonkin kuppaiseen kerrostalokaksioon ja ajamaan vanhalla Tojotalla!

Vierailija
52/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ruoka ole suomessa kallista. 10 kiloa riisiä maksaa 5 euroa, sillä elää helposti jo koko viikon. On myös terveellistä. Suomalaisten käsitys ruoasta on vain se pitkänjalostusasteen rasvainen epäterveellinen kallis lihapulla ja makkara, mikä heidät myös tappaa sydän ja verisuonitautien muodossa. Vain suomalainen syö itsensä hengiltä. Missään toisessa maassa tai toisessa kansassa, ei kansa syö itseään hengiltä.

Ööh, Yhdysvallat? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa käyttämistäni elintarvikkeista on kilohinnalta alle 3e. Ja ravintoarvot on hyvät. Ei siinä kauppakassille paljon hintaa tule. Köyhän on aika typerää laittaa rahaa pikanuudeleihin. Kilohinta on kova eikä siitä saa mitään ravintoa. 

Nimenomaan! Laitetaan kyllä pakastepitsaan neljä euroa ja saman hintainen energiajuoma päälle. Ja sitten valitetaan kuinka kauppareissut tulee kalliiksi. Pitäisikö vähän miettiä mitä sieltä kannattaa ostaa!

Mua niin kyllästyttää ihmisten valitus ruoan hinnasta. Ja kun katsoo näiden valittajien ostoskoria, niin puolet on turhaa p askaruokaa, jota ei edes voi ruoaksi sanoa. Eli nuudeleita, valmispitsoja, limsoja, energiajuomia, kaikkea valmismoskaa.

Ja jos joku siellä sanoo, että hyvä se on varakkaan ihmisen huudella, niin tiedoksi, että en ole varakas. Olen vuokralla asuva yksineläjä kahden tonnin bruttopalkalla. Mulla menee ruokaan maks 220€/kk. Tuolla summalla syön monipuolisesti näkemättä nälkää. 

Vierailija
54/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä pitää polttoainiden hinnat korkeina VAIN Suomessa, selitä??

Muualla tehtiin alennukset ja hintakatot jo kuukausia sitten ilman ongelmia.

Olisko taas - ahneus??

En tiedä missä ihmeen huuruissa olet, jos kuvittelet etteikö esim. Hollannissa, Saksassa ja Kreikassa olisi bensa yhtä kallista ellei jopa kalliimpaa kuin Suomessa. 

 

Suunnilleen samoissa Hollannissa, Saksassa n 1,85e/litra mutta vertaappa keskipalkkoja, olemme ainakin 1000e jäljessä.

Ostovoima on se millä mitataan...

Kreikka on oma lukunsa - me miellämme Kreikan "kehitysmaaksi" Suomeen verrattuna mutta elämme huonommin. Bensan hinta n 1,9e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ketju on nyt täynnä kauppakartellien trolleja. Hävetkää, jos osaisitte. 

Vierailija
56/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HK:n lihapullat ja ranskalaiset ovat ruoka parhaasta päästä ketsupilla kuorrutettuna. Nuudeleista en tiedä, kun en ole koskaan niitä syönyt.

Vierailija
57/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka monta annosta joku väittää saavansa per kanankoipi?!

Vierailija
58/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen velho keittiössä mutta 

3 kanankoipea 3,58e

halvin xtra jauheliha 300g 2,19e

6 kananmunaa 1,65e

1 sipuli 0,19e

1 porkkana 0,19 e

1 kg perunaa (vanhaa) 0,99e

1 kaali 600g 1,88

yhteensä 10,68e

 

ei kyllä 21 ateriaan riitä mitenkään!? Syötävää on per annos 143g, siitäkin 1/3 perunaa....!? 

 

Turha alapeukuttaa, hinnat ja määrät on katsottu Foodie.fi. Siitä vaan elämään 429g grammalla ruokaa per päivä! Lihavuusongelma hoidettu!!

Vierailija
59/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneet kauppiaat vetää 50% katteet vaikka tekevät pienimmän työn.

Vierailija
60/67 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niitä syitä on ollut; korona, energia, sodat ja palkat. Nyt en tiedä mikä aiheuttaa hinnannousua tällä hetkellä? Varmaan ahneu

 

Nuo kaikki ovat vaikuttaneet jokaiseen Euroopan maahan eikä silti ruoka ole niin sikahintaista kuin Suomessa, millä sen selität??

Ostovoima Euroopan heikoin

Mainittujen kustannusten lisäksi kuljetuskustannukset, lannoitteet. Sähkö-, energia, kalliit välineet, kituisa kasvukausi.

Jokainen väliporras kauppaketjussa vähintään tuplaa hinnan.

Citymarketin kauppiaan on saatava miljoonansa kasaan, asiakkaat maksavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi