Miksi ruoka on suomessa niin kallista?
Ei ole varaa kuin Hk lihapulliin, ranskalaisiin ja pikanuudeleihin.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Alle 100€/kk ei tarvitse minun katsoa hintoja kaupassa ja syön joka päivä lihaa/kalaa/puoli kiloa kasviksia ja juon kahvia.
Ihan varmasti!!
Olen hyvin pieniruokainen, syön 3 ateriaa päivässä, erittäin hinta- ja laatutietoinen, teen kaiken itse ja kerään/kasvatan osan, en osta limuja/mehuja/sidukkaa/sipukkaa/namuja tms höttöä enkä pääse alle 5e/pvä mitenkään. No toki meillä käy ruokavieraita joka vkl mutta silloin menee enemmän rahaakin
Soijarehusta kieltäydyn, siinä menee raja.
Kerroppa ostoslista ja kuukauden ruuat??
Minäkin haluan tietää.
Vaikka viikon ajalta kaikki päivän syömiset.
Vierailija kirjoitti:
Osta perunaa, porkkanaa, sipulia, kaalia, kananmunia, kanankoipia ja jauhelihaa. Syöt kympillä viikon jos aivosi pystyvät kokkaamaan ruokaa alusta lähtien. 95% suomalaisista ei enää siihen pysty...
Jos ostaisin kasvavalle teinipojalleni viikoksi
Jauhelihapaketin, kanankoipipaketin, munakennon, sipulia, porkkanoita, kaalia ja perunoita, vetäisi nuo päivässä 😆
Hyvin keskittynyt ja heikostinkilpailtu kauppahan se on. Kustannukset tapissa, ruoka huippukallista, maatalous romahtamassa kannattamattomuuden vuoksi, mutta Kesko ja S-ryhmä tahkoavat ennätyksellistä huipputulosta, täysin poikkeuksellista muihin maihin verrattuna. Nämä ketjut riistävät molempiin suuntiin, sekä asiakkaitaan että toimittajiaan.
Vierailija kirjoitti:
Osta perunaa, porkkanaa, sipulia, kaalia, kananmunia, kanankoipia ja jauhelihaa. Syöt kympillä viikon jos aivosi pystyvät kokkaamaan ruokaa alusta lähtien. 95% suomalaisista ei enää siihen pysty...
Aamupalasta iltapalaan niitä viikon ajan?
Kyllähän sen huomasi Suomeen tulleista Ukrainan pakolaisistakin. Ruuan hinnan nimittäin.
He olivat äkkiä järkkäämässä itselleen ruokajakelu pistettä Helsinkiin. Ja sen lisäksi käyvät autolla läpi kaikki ruokajakelu pisteet.
Verot joka vaiheessa ja kilpailun puute, nuo lisäisin vielä