Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linkedinissä joku rekry konsultti on sitä mieltä että työttömien kuuluisia tehdä 200 hakemusta/vuosi.

Vierailija
22.01.2025 |

4 per kk on aivan liian vähän jos meinaa työllistyä

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan tuo on. Itse työttömänä ollessa tein ainakin 5 hakemusta päivässä.

Tekosyitä ettei paikkoja löydy kun voi hakea netin kautta mistä vaan etätöitä.

Vierailija
2/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työnantajat kiittää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat varmaan innolla odottavat päästä lukemaan hakemuksia.

Vierailija
4/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä määrä hakemuksia päivässä riippuu omasta tilanteestasi, mutta yleensä 13 hakemusta päivässä on realistinen ja tehokas tavoite. Tämä antaa aikaa tehdä hakemuksista huolellisia ja kohdennettuja, mikä lisää mahdollisuuksia päästä haastatteluun.

Tärkeämpää kuin määrä on kuitenkin keskittyä hakemusten laatuun ja siihen, että haet juuri itsellesi sopivia paikkoja. Jatkuva ja johdonmukainen hakeminen pitää prosessin liikkeessä ilman, että uuvut.

Vierailija
5/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsultti (onko itse rekrytoija) haluaa säilyttää työpaikkansa! Hakemuksia tulemaan vaan...

Vierailija
6/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on rakentaja, työtön tällä hetkellä. Otapa hänet etätöihin. 

Vierailija
7/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kuinka pihalla on todellisuudesta, hyvään työpaikkaan tulee aina satoja hakemuksia, ei se työhakemusten määrä silloin auta, jos ei työpaikkojakaan ole.

Vierailija
8/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 6kk:saa 200 hakemusta.

Työkkäriin piti ilmoittaa vain 4/kk. 

Hakemukset tuotti 3 haastattelua. 

Työpaikan sain sieltä, missä olin ollut nuorena kesätöissä.

Vierailija
9/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

365 hakemusta /vuosi olisi vielä parempi. Tai 700 hakemusta. Suomi nousuun!

Vierailija
10/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on rakentaja, työtön tällä hetkellä. Otapa hänet etätöihin. 

Kuka vaan voi hakea etätöitä. En minäkään tietenkään rakennushommia hae etänä, hupsu. Laajenna hakua.

Vierailija
11/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki tekemään tälle konsultille tyohakemusta. Siinähän sitten niitä lukee. Eikä sillä ole mitään väliä onko hänellä töitä annettavana, tai onko edes sellaisessa asemassa. Mutta kyllä sille voi avoimia hakemuksia laittaa. Jos tarvitsee autokuskia tai kahvinkeittäjää, klemmareiden järjestäjää tai muuta pilipalihommaa, kun hakemuksia laittamalla työllistyisi. Tulee sitten vuoden päästä kertomaan montako hänelle lähetettyä hakemusta työllisti.

Vierailija
12/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme laiskimus. Mä tein 5 hakemusta tunnissa joka päivä 8 tuntia päivässä. Tätä on jatkunut jo 2 vuotta. Olen ajatellut nostaa määrän 6 /tunti.

Vierailija
13/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos ruikkii siemeniään sattumalta joka suuntaan niin tuurilla joku saattaa hedelmöittyä. Tämä ei ole kuitenkaan menestyvien yksilöiden toimintamalli

Vierailija
14/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee kuinka pihalla on todellisuudesta, hyvään työpaikkaan tulee aina satoja hakemuksia, ei se työhakemusten määrä silloin auta, jos ei työpaikkojakaan ole.

Hain tuppukylään kauppaan. Ei julkisia, asukkaita alle 3ooo. Hakemuksia oli tullut 120!! Kaukaisimmat 2ookm päästä!

Vierailija
15/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei ollut HR kalkkunoita ja työllistyi suomalaiset.

Nyt työllistymisestä on tullut oma tieteenlaji ja samaan aikaan poliitikot roudaa päämärkänä kehitysmaalaisia korvaamaan suomalaiset työpaikoilla.

Vierailija
16/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole penaalin terävin kynä se konsultti jos ei ymmärrä että ongelma on siinä ettei työnantajat palkkaa työttömiä. Työnantajat pääosin haluavat palkata jo töissä olevia työpaikan vaihtajia.  Toki jotkut firmat  palkkaa työttömiä mutta ne firmat kuuluvat vähemmistöön.

Vierailija
17/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kohdennettu hakemus vie aikaa ainakin mulla helposti 4 tuntiakin.

Vierailija
18/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR kalkkunoiden työ on riippuvainen työmarkkinoiden jäykkyydestä ja hakemusten ja hakijoiden määrästä. 

Vierailija
19/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain typerämpiin asioihin keskitytään.

Vierailija
20/59 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä määrä hakemuksia päivässä riippuu omasta tilanteestasi, mutta yleensä 13 hakemusta päivässä on realistinen ja tehokas tavoite. Tämä antaa aikaa tehdä hakemuksista huolellisia ja kohdennettuja, mikä lisää mahdollisuuksia päästä haastatteluun.

Tärkeämpää kuin määrä on kuitenkin keskittyä hakemusten laatuun ja siihen, että haet juuri itsellesi sopivia paikkoja. Jatkuva ja johdonmukainen hakeminen pitää prosessin liikkeessä ilman, että uuvut.

Jos osaaminen on luokkaa napin painaminen linjastossa niin ehkä. Korkeakoulutetuille ja asiantuntijoille tuo olisi sulaa hulluutta. Saattaisihan sitä saada jonkun 1,5 tonnin duunaripaikan, jossa menisi se oma mahdollisesti useita kymmeniä vuosia hankittu osaaminen ja tieto täysin kankkulan kaivoon, eikä suomi kehittyisi koskaan mihinkään

Asiantuntijatyössä tuo tahti tarkoittaisi, että suomessa tai jopa koko maailmassa olisi 650 omaan erityisosaamiseen sopivaa paikkaa, joita hakea :D todellisuus monen erikoisosaamisen kohdalla on 2-5 paikkaa suomessa joista osa jo täytetty, ja ulkomailla kilpailu on tuplasti kovempaa

Tuo työkkärin määräämäkin tahti pakottaa erityisasiantuintijatkin hakemaan paikkoja, jotka eivät edistä heitä tai bkt:tä. Onneksi järkevillä hakijoilla ja virkailijoilla on sen verran järkeä, etteivät omaa tuollaista pakkoduunariasennetta vaan etenevät fiksusti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi