Maksoin vuosikaudet työttömyyskassan jäsenmaksua ihan turhaan!
Ansiosidonnainen on niin pieni, että jouduin joka tapauksessa toimeentulotuelle. Ja tämä ei ole mikään trollausyritys, vaan ihan totta. Omaisuudettoman ja vuokralla asuvan yksinhuoltajan on turha enää maksuja maksella edes yli 3 000 euron bruttopalkalla. Kyllä ottaa päähän.
Kommentit (30)
Miten se omaisuus ja omakotitalo tekisi työttömyyskassan maksuista kannattavampia? Etkö ole liiton jäsenmaksuja maksellut, vaan vain kassan?
Vierailija kirjoitti:
Miten se omaisuus ja omakotitalo tekisi työttömyyskassan maksuista kannattavampia? Etkö ole liiton jäsenmaksuja maksellut, vaan vain kassan?
No silloin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea..
Kyllä koska pete ja riikka juuri leikkasivat ansiosidonnaista.
Ne maksut ovat kuitenkin verovähennyskelpoisia.
Mietipä ihan oikeasti, että kuinka pieni se työttömyyskorvaus olisi, jos et saisikaan ansiosidonnaista, vaan sen perusrahan...?
Vierailija kirjoitti:
Siten, että silloin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, joten kaikki raha on plussaa. Mun tilanteessa olisi ihan sama vaikka päivärahan osuus olisi vain sen minimi alle 600 euroa. Ja olen maksanut myös liiton jäsenmaksuja ja hyötynytkin siitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietipä ihan oikeasti, että kuinka pieni se työttömyyskorvaus olisi, jos et saisikaan ansiosidonnaista, vaan sen perusrahan...?
Saman verran mulle jäisi käteen kuin nytkin eli toimeentulotuen minimi. Siitä tässä juuri on kyse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea..
Ja se auttaisi miten?
Vierailija kirjoitti:
Ne maksut ovat kuitenkin verovähennyskelpoisia.
Ainakin vielä, mutta nattsi Riikka poistaa verovähennykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että silloin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, joten kaikki raha on plussaa. Mun tilanteessa olisi ihan sama vaikka päivärahan osuus olisi vain sen minimi alle 600 euroa. Ja olen maksanut myös liiton jäsenmaksuja ja hyötynytkin siitä.
Ap
Eikö se ongelma ole kuitenkin se omaisuuden ja oman omakotitalon puuttuminen, eikä kassan maksut?
Maksoin vuosia, vuosia. Ja tarvitsin viimein lakiapua. Varmasti sain rahoilleni korvauksen.
Et sitten osannut laskea itse kannattako kassaan kuuluminen. Pienipalkkaisen kannattaa tietysti laskea.
YTK:n jäsenmaksu maksaa vain 100 euroa vuodessa, se on aika pieni määrä.
Mitä höpiset? Jos palkka on 3000 €, ansiosidonnaisen määrä on n 1700 € kuussa. Peruspäiväraha ei ole kuin n puolet siitä . Luulitko että ansiosidonnainen on 100 % ? Tyhmyys , tyhmyys....
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 800 netto ja toinen porrastus ja 750 netto.
Jos palkka pienempi niin saa vielä vähemmän.
Eihän kassan maksu ole paljon mitään .
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."
"Yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Turha kaikki miettiä kun vahinko on jo tapahtunut.