Pärjäisitkö viikon jos et pääsisi kauppaan?
Mulla on tämä tilanne. Tilillä 2,70e. Työttömän todellisuutta.
Kommentit (45)
Ostaisin halvimpia kaurahiutaleita mitä tuolla rahalla saa. Kyllä niillä vähintään 2 viikkoa elää. Jos ei paljoa liiku niin 4 viikkoa menee helposti.
Hmm. Perunoita tulee jo ja ihan kaikkia viime vuotisia ei vielä olla syöty.
Veikkaan syyskuuhun asti pärjättäis. Aika yksipuolista syöminen tosin olisi
Toukokuussa pärjäsin kahdeksan päivää. Ruokaa oli kaapit ja jääkaappi niin täynnä, että vasta siinä vaiheessa alkoivat loppua.
Kesäaikaan vaikka koko kesän. Talvella tekee tiukempaa, varsinkin kevättalvella kun osa ruokavarastosta on jo syöty. 9 vuotta työttömänä ja ilman tukia.
Kauemminkin kuin vain viikon. Pakasteessa on jos vaikka mitä, samoin kuivakaapissa. Kahvia ja teetä piisaa pitemmäksikin aikaa. Kaiken tuon lisäksi on myös kotivara. En juo maitoa, enkä käytä kahvissa mutta kuivakaapissa on kestomaitoa = iskukuumennettu maitoa 2 dl purkkeja satunnaiseen ruuanlaittoon. Niissä on pitkä käyttöpäivämäärä ja avattunakin säilyy jääkaapissa muistaakseni nelisen päivää. Enkä juo muutenkaan mitään muuta kuin vettä, kahvia ja teetä.
Käytän vanhemmasta päästä kaikkea pois ja ostan sitten jossain vaiheessa varastot täyteen. Että ei kyllä nälkä pääse koskaan yllättämään 🌞
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla syö melkein viikon. Tietty ei voi voltata ja pitää tehdä itse
Mitä sanoit.. Ai 2,70€ sillä syö viikon
Uskon se on työttömän todellisuutta. Vihaan tätä että vieläkin uskotaan että paljon rahaa olisi
Maito varmaan yleensä loppuisi jos pitäisi täysin varoittamatta pärjätä viikko sillä mitä on jääkaapissa mutta juuri nyt sitäkin on riittävästi.
Pakasteessa on niin paljon kaikkea että kyllä meidän nelihenkinen perheemme söisikin suht tavallista kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla syö melkein viikon. Tietty ei voi voltata ja pitää tehdä itse
Mitä sanoit.. Ai 2,70€ sillä syö viikon
Grahn-Laasosen mukaan jo äveriäästi.
Pärjäisin ihan hyvin vaikka 2 viikkoa.
Yksinelävänä eläkeläisenä pärjään vaikka yhden kuukauden sillä, mitä pakasteessa ja kuivakaapissa (ruokakomero) on. Leipoakin voisin vaikka mitä, kaikkia tarvikkeita on. Lisäksi kasvimaa, josta jo pian alkaa tulla satoa. Kauppaan on 12 km ja noin 10 päivän välein käyn sen reissun. Yhtään en tykkää kaupassa käydä.
Pärjäisin. Pakkasessa on kasviksia ja lihaa. Kaapissa on linssejä, papuja ja kikherneitä. Noilla pärjäisin pitkään.
Hyvin pärjäisin kun Wolt muuli tuo sapuskat
Vedellä, suolalla ja sokerilla pärjää parikin viikkoa, jos on vähän masussa ylimääräistä.
Kaupassa käynti on rasittavaa kun jokainen tavara pitää ottaa niin hemmetin monta kertaa käteen. Ensin hyllystä koriin, siitä sitten kassalle ja senjälkeen kassiin. Tulet kotiin niin taas saat ottaa käteesi ne tavarat. Tylsää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla syö melkein viikon. Tietty ei voi voltata ja pitää tehdä itse
Mitä sanoit.. Ai 2,70€ sillä syö viikon
Grahn-Laasosen mukaan jo äveriäästi.
Saat kilon perunaa ja kilon kaalta tuolla summalla. Laitat vaan uuniin kaikki ja onhan sulla jotain kaapissa sinne sekaan mausteeksi.
Pärjäisin. Ei ole kauppaa ihan lähimailla, joten mulle on ihan rutiinia hommata varastot kuntoon. Keski- ja loppukesästä omat pikku tilukset tuottaa myös tuoretta syötävää.
On mulla kaapeissa aina jonkin verran ruokaa ja kyllä sitä viikon voi olla syömättä. Monesti on näin työttömänä kuukausia, että ei rahat riitä kuin parin viikon ruokaostoksiin. Silloin syödään vähemmän tai ollaan syömättä. Muita vaihtoehtoja ei ole
Pärjäisin, koska käyn muutenkin vain kerran viikossa kaupassa, ja joskus venyy kahteen viikkoon.
no voi hyvänen aika sentään. ainahan voi käyttää viiden sormen kokonaisalennusta kaupoissa. ei maksa mitään. jos käryää, saa pienen sakon. eikä sitäkään tarvi maksella jos ei jaksa. näin toimii kaikki vasemmanlaidan lemmikit ja vasenlaita itse, koska ovat tilanteen aiheuttaneetkin.