Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö viikon jos et pääsisi kauppaan?

Vierailija
24.06.2026 |

Mulla on tämä tilanne. Tilillä 2,70e.  Työttömän todellisuutta. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi hyvänen aika sentään. ainahan voi käyttää viiden sormen kokonaisalennusta kaupoissa. ei maksa mitään. jos käryää, saa pienen sakon. eikä sitäkään tarvi maksella jos ei jaksa. näin toimii kaikki vasemmanlaidan lemmikit ja vasenlaita itse, koska ovat tilanteen aiheuttaneetkin.

Vierailija
22/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin halvimpia kaurahiutaleita mitä tuolla rahalla saa. Kyllä niillä vähintään 2 viikkoa elää. Jos ei paljoa liiku niin 4 viikkoa menee helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Perunoita tulee jo ja ihan kaikkia viime vuotisia ei vielä olla syöty.

Veikkaan syyskuuhun asti pärjättäis. Aika yksipuolista syöminen tosin olisi

Vierailija
24/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa pärjäsin kahdeksan päivää. Ruokaa oli kaapit ja jääkaappi niin täynnä, että vasta siinä vaiheessa alkoivat loppua.

Vierailija
25/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikaan vaikka koko kesän. Talvella tekee tiukempaa, varsinkin kevättalvella kun osa ruokavarastosta on jo syöty. 9 vuotta työttömänä ja ilman tukia.

Vierailija
26/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauemminkin kuin vain viikon. Pakasteessa on jos vaikka mitä, samoin kuivakaapissa. Kahvia ja teetä piisaa pitemmäksikin aikaa. Kaiken tuon lisäksi on myös kotivara. En juo maitoa, enkä käytä kahvissa mutta kuivakaapissa on kestomaitoa = iskukuumennettu maitoa 2 dl purkkeja satunnaiseen ruuanlaittoon. Niissä on pitkä käyttöpäivämäärä ja avattunakin säilyy jääkaapissa muistaakseni nelisen päivää. Enkä juo muutenkaan mitään muuta kuin vettä, kahvia ja teetä.

Käytän vanhemmasta päästä kaikkea pois ja ostan sitten jossain vaiheessa varastot täyteen. Että ei kyllä nälkä pääse koskaan yllättämään 🌞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla syö melkein viikon. Tietty ei voi voltata ja pitää tehdä itse

Mitä sanoit.. Ai 2,70€ sillä syö viikon

Vierailija
28/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon se on työttömän todellisuutta. Vihaan tätä että vieläkin uskotaan että paljon rahaa olisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito varmaan yleensä loppuisi jos pitäisi täysin varoittamatta pärjätä viikko sillä mitä on jääkaapissa mutta juuri nyt sitäkin on riittävästi.

Pakasteessa on niin paljon kaikkea että kyllä meidän nelihenkinen perheemme söisikin suht tavallista kotiruokaa.

Vierailija
30/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla syö melkein viikon. Tietty ei voi voltata ja pitää tehdä itse

Mitä sanoit.. Ai 2,70€ sillä syö viikon

Grahn-Laasosen mukaan jo äveriäästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin ihan hyvin vaikka 2 viikkoa.

Vierailija
32/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinelävänä eläkeläisenä pärjään vaikka yhden kuukauden sillä, mitä pakasteessa ja kuivakaapissa (ruokakomero) on. Leipoakin voisin vaikka mitä, kaikkia tarvikkeita on. Lisäksi kasvimaa, josta jo pian alkaa tulla satoa. Kauppaan on 12 km ja noin 10 päivän välein käyn sen reissun. Yhtään en tykkää kaupassa käydä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Pakkasessa on kasviksia ja lihaa. Kaapissa on linssejä, papuja ja kikherneitä. Noilla pärjäisin pitkään.

Vierailija
34/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäisin kun Wolt muuli tuo sapuskat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedellä, suolalla ja sokerilla pärjää parikin viikkoa, jos on vähän masussa ylimääräistä.

Vierailija
36/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynti on rasittavaa kun jokainen tavara pitää ottaa niin hemmetin monta kertaa käteen. Ensin hyllystä koriin, siitä sitten kassalle ja senjälkeen kassiin. Tulet kotiin niin taas saat ottaa käteesi ne tavarat. Tylsää on. 

Vierailija
37/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla syö melkein viikon. Tietty ei voi voltata ja pitää tehdä itse

Mitä sanoit.. Ai 2,70€ sillä syö viikon

Grahn-Laasosen mukaan jo äveriäästi. 

Saat kilon perunaa ja kilon kaalta tuolla summalla. Laitat vaan uuniin kaikki ja onhan sulla jotain kaapissa sinne sekaan mausteeksi.

Vierailija
38/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Ei ole kauppaa ihan lähimailla, joten mulle on ihan rutiinia hommata varastot kuntoon. Keski- ja loppukesästä omat pikku tilukset tuottaa myös tuoretta syötävää.

Vierailija
39/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kaapeissa aina jonkin verran ruokaa ja kyllä sitä viikon voi olla syömättä. Monesti on näin työttömänä kuukausia, että ei rahat riitä kuin parin viikon ruokaostoksiin. Silloin syödään vähemmän tai ollaan syömättä. Muita vaihtoehtoja ei ole 

Vierailija
40/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin, koska käyn muutenkin vain kerran viikossa kaupassa, ja joskus venyy kahteen viikkoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän