Pärjäisitkö viikon jos et pääsisi kauppaan?
Mulla on tämä tilanne. Tilillä 2,70e. Työttömän todellisuutta.
Kommentit (45)
Kävisin sitten vain lounaskortilla syömässä
Toki, pakkasessa on rasioittain tähteitä ja muuta ruokaa. Teetä, kahvia yms. kaapeissa eli aina on kotivaraa.
Moni pärjää, me pärjättiin saaressa viikko ei sieltä noin vain kauppaan. Jos olisi koiralle ruokaa viikoksi niin pärjäisin, kuitenkin pakasteessa on ruokaa, puuroa on aina jne
Vilkaisin excel-taulukkoa, niin pakastimissa on 16 kiloa hirvenlihaa ja 12 kg peuraa. Lisäksi kolme sorsaa. Viime syksyn satoa vielä jäljellä.
Lisäksi varasto täynnä kuivatuotteita, kun tilaan niitä aina megasatsin kerralla kotiin toimitettuina.
Kyllä pärjäisi siis.
pakko pärjätä kun satutin jalkani. Nyt kuljen kyynärsauvoilla eikä tee mieli kauppaan niiden kanssa.
Just nyt on pakkasessa sen verran tavaraa että pärjäisin, ja on hernaria, tunasäilykettä, makaroneja... ja makeita tarpeellisia. Kahvimaito loppuis jossain kohtaa, tai menis huonoksi viikon aikana.
Helposti. Äsken kävelin huvikseni ja liikkumisen ilosta ja kauniin sadesään innoittamana hakemassa 2 ruusukimppua. Kävin ruokaa hakemassa viimeksi viime viikon torstaina ja edelleen on jääkaapissa ainekset usean päivän ruokiin.
Taitaa olla aloittajalla elämänhallinta hukassa. Työttömiä täällä on muutkin ja hyvin riittää rahat elämiseen. Lemmikkieläimiäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Moni pärjää, me pärjättiin saaressa viikko ei sieltä noin vain kauppaan. Jos olisi koiralle ruokaa viikoksi niin pärjäisin, kuitenkin pakasteessa on ruokaa, puuroa on aina jne
Syö se raqqi. Nuudelit.
Tuolla rahalla syö melkein viikon. Tietty ei voi voltata ja pitää tehdä itse
Vierailija kirjoitti:
Just nyt on pakkasessa sen verran tavaraa että pärjäisin, ja on hernaria, tunasäilykettä, makaroneja... ja makeita tarpeellisia. Kahvimaito loppuis jossain kohtaa, tai menis huonoksi viikon aikana.
Säilykkeet pakkasessa, miksi?
Kasviksista tekisi tiukkaa. Syön niitä keskimäärin kilon päivässä. Ei ole pakasteena tai muuten 7 kg+ 4kg lapselle.
Muuten selvittäisiin hyvin ja jäisi vielä.
Pärjäisin. Kaksi lapsista asuu vielä kotona. Meillä on kaapit täynnä mm. kuivatarvikkeita ja toki myös jääkaapissa ja pakkasessa. Ihan kunnon ruokaa saa laitettua noista viikon ajan helposti: spagettia, pastaa, jauhelihakastiketta ja perunoita, kasviksia eri muodoissa, puuroa ja marjakiisseliä, leipiä höysteillä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just nyt on pakkasessa sen verran tavaraa että pärjäisin, ja on hernaria, tunasäilykettä, makaroneja... ja makeita tarpeellisia. Kahvimaito loppuis jossain kohtaa, tai menis huonoksi viikon aikana.
Säilykkeet pakkasessa, miksi?
No ei tietenkään ole. Pakkasessa on tavaraa, JA on hernaria... ei lue että pakkasessa on tavaraa ja hernaria. Älä saivartele.
Vierailija kirjoitti:
Just nyt on pakkasessa sen verran tavaraa että pärjäisin, ja on hernaria, tunasäilykettä, makaroneja... ja makeita tarpeellisia. Kahvimaito loppuis jossain kohtaa, tai menis huonoksi viikon aikana.
Mulla on loppunut kahvimaito niin monta kertaa että olen pakastanut jääpala muotissa varalle. En lähde kauppaan pelkän maidon vuoksi. Ja pärjäisin kyllä viikon ja toisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla aloittajalla elämänhallinta hukassa. Työttömiä täällä on muutkin ja hyvin riittää rahat elämiseen. Lemmikkieläimiäkin on.
Ei kenelläkään työttömällä, yleistuella elävällä ole varaa lemmikin pitoon. Jos ei ole säästöjä.
Metsästä alkaa saamaan jo sieniä. Jos ei ole rahaa, mutta aikaa on, sinne siis. Itse keräsin eilen iltalenkillä 4 hyvää (männyn)herkkutattia matkaan.
Hommaat onkisiiman, käyt kaivamassa muutamat madot ja menet kalaan. Ahventa ja särkeä saa noin jokaisesta lutakosta, eikä tarvitse onkiessa edes kalastonhoitomaksua maksaa. Vaihtoehtoisesti heität salakatiskan...
Pärjäisin