Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjäisitkö viikon jos et pääsisi kauppaan?

Vierailija
24.06.2026 |

Mulla on tämä tilanne. Tilillä 2,70e.  Työttömän todellisuutta. 

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin

Vierailija
2/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin sitten vain lounaskortilla syömässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin viikkoa...

Vierailija
4/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, pakkasessa on rasioittain tähteitä ja muuta ruokaa. Teetä, kahvia yms.  kaapeissa eli aina on kotivaraa.

Vierailija
5/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pärjää, me pärjättiin saaressa viikko ei sieltä noin vain kauppaan. Jos olisi koiralle ruokaa viikoksi niin pärjäisin, kuitenkin pakasteessa on ruokaa, puuroa on aina jne 

Vierailija
6/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin excel-taulukkoa, niin pakastimissa on 16 kiloa hirvenlihaa ja 12 kg peuraa. Lisäksi kolme sorsaa.  Viime syksyn satoa vielä jäljellä. 

Lisäksi varasto täynnä kuivatuotteita, kun tilaan niitä aina megasatsin kerralla kotiin toimitettuina. 

Kyllä pärjäisi siis. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko pärjätä kun satutin jalkani. Nyt kuljen kyynärsauvoilla eikä tee mieli kauppaan niiden kanssa.

Vierailija
8/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aivan hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt on pakkasessa sen verran tavaraa että pärjäisin, ja on hernaria, tunasäilykettä, makaroneja... ja makeita tarpeellisia. Kahvimaito loppuis jossain kohtaa, tai menis huonoksi viikon aikana. 

Vierailija
10/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Äsken kävelin huvikseni ja liikkumisen ilosta ja kauniin sadesään innoittamana  hakemassa 2 ruusukimppua. Kävin ruokaa hakemassa viimeksi viime viikon torstaina ja edelleen on jääkaapissa ainekset usean päivän ruokiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aloittajalla elämänhallinta hukassa. Työttömiä täällä on muutkin ja hyvin riittää rahat elämiseen. Lemmikkieläimiäkin on.

Vierailija
12/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pärjää, me pärjättiin saaressa viikko ei sieltä noin vain kauppaan. Jos olisi koiralle ruokaa viikoksi niin pärjäisin, kuitenkin pakasteessa on ruokaa, puuroa on aina jne 

Syö se raqqi. Nuudelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla syö melkein viikon. Tietty ei voi voltata ja pitää tehdä itse

Vierailija
14/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nyt on pakkasessa sen verran tavaraa että pärjäisin, ja on hernaria, tunasäilykettä, makaroneja... ja makeita tarpeellisia. Kahvimaito loppuis jossain kohtaa, tai menis huonoksi viikon aikana. 

Säilykkeet pakkasessa, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksista tekisi tiukkaa. Syön niitä keskimäärin kilon päivässä. Ei ole pakasteena tai muuten 7 kg+ 4kg lapselle. 

 

Muuten selvittäisiin hyvin ja jäisi vielä.

Vierailija
16/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Kaksi lapsista asuu vielä kotona. Meillä on kaapit täynnä mm. kuivatarvikkeita ja toki myös jääkaapissa ja pakkasessa. Ihan kunnon ruokaa saa laitettua noista viikon ajan helposti: spagettia, pastaa, jauhelihakastiketta ja perunoita, kasviksia eri muodoissa, puuroa ja marjakiisseliä, leipiä höysteillä jne. 

Vierailija
17/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just nyt on pakkasessa sen verran tavaraa että pärjäisin, ja on hernaria, tunasäilykettä, makaroneja... ja makeita tarpeellisia. Kahvimaito loppuis jossain kohtaa, tai menis huonoksi viikon aikana. 

Säilykkeet pakkasessa, miksi?

No ei tietenkään ole. Pakkasessa on tavaraa, JA on hernaria... ei lue että pakkasessa on tavaraa ja hernaria. Älä saivartele. 

Vierailija
18/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nyt on pakkasessa sen verran tavaraa että pärjäisin, ja on hernaria, tunasäilykettä, makaroneja... ja makeita tarpeellisia. Kahvimaito loppuis jossain kohtaa, tai menis huonoksi viikon aikana. 

Mulla on loppunut kahvimaito niin monta kertaa että olen pakastanut jääpala muotissa varalle. En lähde kauppaan pelkän maidon vuoksi. Ja pärjäisin kyllä viikon ja toisenkin.

Vierailija
19/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla aloittajalla elämänhallinta hukassa. Työttömiä täällä on muutkin ja hyvin riittää rahat elämiseen. Lemmikkieläimiäkin on.

Ei kenelläkään työttömällä, yleistuella elävällä ole varaa lemmikin pitoon. Jos ei ole säästöjä. 

Vierailija
20/45 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästä alkaa saamaan jo sieniä. Jos ei ole rahaa, mutta aikaa on, sinne siis.  Itse keräsin eilen iltalenkillä 4 hyvää (männyn)herkkutattia matkaan. 

 

Hommaat onkisiiman, käyt kaivamassa muutamat madot ja menet kalaan. Ahventa ja särkeä saa noin jokaisesta lutakosta, eikä tarvitse onkiessa edes kalastonhoitomaksua maksaa. Vaihtoehtoisesti heität salakatiskan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme