Miksi jotkut ajattelevat, että voivat oleilla yhteiskunnassamme loputtomiin ilman velvollisuuksia?
Että lisätään vaan aina keskiluokan veroja, ja taas riittää raha oleilla. Että muut maksaa koko elämisen ja asumisen.
Kommentit (58)
Vasemmistolaisena mulla on oikeus. Katsos miljardöörit jne.
Niin mitä velvollisuuksia ilman? Velvollisuudet ja oikeudet on lueteltu ja selitetty perustuslaissa.
Vierailija kirjoitti:
Koska työttömät on laiskoja vailla omaatuntoa. Verrattavissa rikkaruohoon joka tulee kitkeä pois.
Mikseivät työnantajat palkkaa työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä velvollisuuksia ilman? Velvollisuudet ja oikeudet on lueteltu ja selitetty perustuslaissa.
Nämä tietyt ryhmät osaavat vain oikeudet. Sulkevat silmät ja korvat kohdassa velvollisuudet.
Koska olen voinut kohta jo 25 vuotta.
Suomessa on liikaa porukkaa jotka ajattelevat näin, vasemmalta sekä oikealta, joten itse nykyään aion vain ottaa yhteiskunnasta kaiken irti minkä saa niin kuin kaikki muutkin tekevät eri muodoissa. Odotan yhteiskunnan hajoamista.
Koska voivat! Suomessa voi hyvin elellä toisten rahoilla ja vinkua jos ei saa ilmaisia huvipuistolippuja joka kesä. Vain Suomessa työnteko ei oikeastaan kannata. Sitä tehdään vain jotta on tekemistä.
Koska työnantajat ei palkkaa työttömiä vaan vain työnvaihtajia.
No tämähän on oleskeluyhteiskunta, näin on todettu ihan korkealta tasolta käsin...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liikaa porukkaa jotka ajattelevat näin, vasemmalta sekä oikealta, joten itse nykyään aion vain ottaa yhteiskunnasta kaiken irti minkä saa niin kuin kaikki muutkin tekevät eri muodoissa. Odotan yhteiskunnan hajoamista.
Suomi on ohi.
Muutin jo viime hallituskaudella metsään ja jätin hyvä palkkaisen työn ja teen 10h viikossa lähi Salessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työttömät on laiskoja vailla omaatuntoa. Verrattavissa rikkaruohoon joka tulee kitkeä pois.
Mikseivät työnantajat palkkaa työttömiä?
Miksi työnantajat ei maksa kunnollista palkaa?
Saan kuussa enemmän rahaa tukena mitä maksan veroja.
Ja turha sanoa "vaihda työpaikkaa", olen jo vuoden etsinyt sellaista mistä saisin palkan jolla itse tulisin toimeen, niitä ei ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Eivät enää kauaa pelleile.
Kun ei saa töitä ovat ainoat vaihtoehdot tuet tai rikokset.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen voinut kohta jo 25 vuotta.
Älä, minä olen voinut 31 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät enää kauaa pelleile.
Kun ei saa töitä ovat ainoat vaihtoehdot tuet tai rikokset.
Yhteiskunta on kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kun taloudellinen epätasa-arvo kasvaa, niin rikollisuus lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kuitenkaan niin tarkasti. Työvelvoite kaikille työkykyisille ja -ikäisille sinne olisi hyvä kirjata. Meillä päin maleskelee pää sekasin tuollaista porukkaa kaljalaatikoita kantaen heti arkipäivisinkin aamusta alkaen heti kun oleuen myynti alkaa.
Voi vain arvailla kuka tuon härdellin kustantaa ja mahdollistaa.
Ja kukahan ne pää sekaisin olevat kaljoittelijat palkkaisi yhtään mihinkään?
Ei näitä lusmuja ihan hirveästi ole. Ongelman ennemminkin se, että ihmisiä käytetään näissä 9€ /päivä orjuuttimussa ja palkkatukitöissä ja yksi varmaan yli tuhannesta hyötyy näistä ja saa pääsee takaisin työelämään.
Työnantajien pitäisi enemmän ottaa riskejä palkatakseen työtön, mutta tässä maailmassa kilpaillaan cv:den, videohaastattelujen, sosiaalisuuden ym. Kanssa. Esim. Kunnon tehdastyö on vähentynyt Suomessa paljon ja työpaikoilla ei haluta enää opastaa uuttaa tai ei ole aikaa.
Se joka on pysynyt koko 2000-luvun työelämässä pärjää työmarkkinoilla, mutta pienikin katko pudottaa heti sinut työnhakijoiden kärjestä.
Mielenterveysongelmatkin ovat lisääntyneet huomattavasti ja minusta työkkäriin listoilla rokotetaan liikaa näitä. Ne pitäis laittaa tk-eläkkeelle. Listoilla on myös fyysisiä sairauksia sairastavia jotka eivät kovin monenlaiseen työhön enää sovi.
Lopuksi vielä haastattelussa vaikuttaa persoona, ulosanti ym. Joten jotkut eivät vain työllisty koskaan.
Lyhyitä pätkiä ei kannata ottaa sillä se aiheuttaa heti lisää selvityksiä ja uusia hakemuksia.
Minulla ei ole ratkaisua ulisijoille, mutta kokoomuksen keppi käy nyt vähän turhan tiuhaan ja uskon, että se aiheuttaa vielä lisää ongelmia eikä työllistä yhtään enempää.
Koska työttömille ei tarjota muuta kuin 9 eur/päivä orjatyöhommia.
Monelta on myös terveys hajonnut, joko kroppa tai pää
Ei romaneilla ole omaatuntoa 🤷