Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas raivokohtaus!

Vierailija
24.06.2026 |

Puoliso alkanut saamaan raivokohtauksia mitättömästä asioista. Tätä jatkunut jo parin vuoden ajan. Kyseessä lähemmäs kuusikymppinen ihminen. Omaan hyvinvointiin vaikuttaa suuresti unettomuuden ja ahdistuksen muodossa. Lääkäriin ei suostu. Olen alkanut keksimään omia menoja, jottei tarvitse nähdä ja ottamaan muutenkin etäisyyttä. Mitenkähän pitäisi tästä jatkaa....Löytyykö muita joiden puoliso alkanut raivoamaan iän myötä? Lähimuisti myös hänellä takkuaa, samoin kuin muukin ajattelu. Olen tuntenut hänet 30 vuotta, joten tiedän käytöksen liittyvän ikääntymiseen....iq

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei olisi narsisti? Narsistit saavat raivokohtauksia, kun asiat eivät mene heidän mukaansa.

Varmaan on jotain vikaakin jos 30v päästä muuttuu yhtäkkiä narsistiksi 🙄 

Vierailija
42/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

>Kyllä, järjestäen 50-60v ihmiset muuttuvat aika kilipäiksi.

Oos ny hiljaa ettei tarvi suuttua.

M66

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, puoliso muuttuu raivarit tullessa kuin eri ihmiseksi. Kiroilee, sihisee(sylki lentää) nimittelee ja huutaa. Saattaa viskata tavaraa seinään tai minua päin, jos näkökenttään jotakin heitettävää sattuu.

On tosiaan hullu tilanne, kun en ole ennen eläissäni tämäntyyppistä nähnyt. 

Vierailija
44/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

43/ap

Vierailija
45/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivoojat on vähän sellaisia, että jos sitä niiden raivoa kuuntelemaan, he luulevat, että sinulle voi jatkossakin raivota. Heti siis peli seis raivokohtauksen tullesssa. Ne tulee yleensä yllättäen, mutta nopeasti sitä oppii, että raivokohtauksen alkaessa poistuu paikalta. Raivotkoon yksinään - kyseessä on kuitenkin aikuinen, ei lapsi.

Raivohullut voivat olla muille kuin läheisille hyvin miellyttäviä ja antavat palaa kotona. Pinnistelevät peittääkseen todellisen luonteensa. Sekoilu saattaa alkaa vaikka vasta papin aamenesta, jos lyhyt seurustelu takana. 

Mun oma isä oli tällainen. Sukujuhlissa ja illallisilla hauska, sosiaalinen ja huumoristi, kotona oven sulkeuduttua raivosi ja laittoi menemään.


Pääosin huusi kiltille äidilleni, joka ei pystynyt laittamaan vastaan. Joskus meille lapsillekin. Varmaan tuollaisen käytöksen taustalla on jonkinlaista narsismia, jolla aikuinen oikeuttaa itselleen tuollaisen epäsosiaalisen käytöksen. 

Luonnollisesti myös itselläni on ollut nuorempana haasteita tunteiden säätelyssä, koska kotona en saanut mallia tunteiden kanssa toimimisesta. Olen kuitenkin aikuisena opetellut tunnetaitoja ja käynyt terapiassa. Myös lojaliteetin katkaiseminen omiin vanhempiini on auttanut.

Hyvin yleistä miehille, purkaa kaikki paha olo läheisiin jamuihin ihmisiin. 

Vierailija
46/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen nainen. Naisilla myös moninkertainen todennäköisyys saada Alzheimer. 

Et näköjään huomaa miten löytyy näitä miesläheisiä. Miksiköhän? Raivo syntyy muistinongelmaisella ehkä siksi kun ei pärjää, osahan muuttuu rauhallisemmaksi. Persoonan muutos eikä raivo, on olennaista. Jotkut miehet saa muut sairastumaan ties mihin, persoonansa takia. Itse vain porskuttavat menemään. Osa spugeistakin elää vanhoiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mikään muistisairaus muuttaa arvoja tai perusluonnetta. Sairaus voi paljastaa rumat ajatukset ja ahdistelutaipumuksen, kun ei enää osaa peittää tilanteisiin missä voi tehdä ilman paljastumisen pelkoa. Yksikään tuttu mies ei ole alkanut puhumaan törkeyksiä, kun eivät olleet sellaisia aiemminkaan. 

Vierailija
48/48 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa iässä vielä aivot lahoa , ja jos lahoaa,niin sitte neurologille äkkiä.

Kyllä muistisairaus voi tulla jopa nuoremmille. 

Voi toki, ja joillain on 12 sormea syntyessään, mutta onhan se harvinaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi