Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt on ensimmäinen lapsi tapettu eutanasialla hollannissa.

Vierailija
24.06.2026 |

Hollannissa alle 12-vuotias lapsi on kuollut eutanasian seurauksena. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun niin nuorelle lapselle tehdään eutanasia Hollannissa.

 

Alankomaat myöntävät eutanasian myös esimerkiksi autistisille ja mielen ongelmista kärsiville ihmisille, ei pelkästään fyysisten vaivojen vuoksi.

 

28-vuotias Lauren Hoeve kuoli 27. tammikuuta eutanasian avulla Hollannissa. Hoevella oli diagnosoitu krooninen väsymysoireyhtymä (ME/CFS) vuonna 2019, ja hän oli pyytänyt eutanasiaa, koska koki elämänsä olevan sietämätöntä kärsimystä. Hoevella oli diagnosoitu myös autismi, ADHD, masennus ja ahdistus.

Kommentit (297)

Vierailija
121/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tosi vaikea ymmärtää, mikä eutanasiassa on väörin? Miksi ihminen ei voisi päättää omasta elämästään ja tehdä suunnitellun exitin. Vai onko se sitten parempi tehdä itsepiip? Läheistenkin olisi minusta helpompi käsitellä asiaa eutanasian kanssa kuin itsepiipin kautta. 

Vierailija
122/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiön keskushermosto ja ääreishermosto ovat kehittyneet jo ennen sikiökautta, joten sikiö pystyy liikkumaan jo sikiökauden alussa.

 

Joten se pystyy myös tuntemaan kipua 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei mulle kuulu, mutta olen kyllä vähän utelias tän 12v suhteen, että mikäköhän syy oli eutanasian peruste? Sitähän pitää itse pyytää ja 12v on vielä kovin nuori tekemään niin ison ja lopullisen päätöksen.

Mistä tiedät hänen olleen 12? Uutisessa luki alle 12-vuotias, eli lapsi on voinut olla 0-12-vuotias. 

Nyt kaikki äkkiä kauhistumaan, vaikka ette tiedä asiasta mitään tarkempia tietoja, ettekä tule koskaan tietämäänkään.

Vierailija
124/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset tappavat tuhansia lapsia kohtuihinsa, halusi lapsi tai ei.

Vähän eri asia abortoida alkio/sikiö jolla ei ole tietoisuutta eikä kipukokemusta.

Täysin sama asia ja kyllähän se tietoisuus on siellä sikiölläkin.

Se tietoisuuden taso on varmaan sama kuin ameeballa

Vierailija
125/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian voi saada vain vakavasti sairas ja kärsivä lapsi, joka siis on kuolemassa. Päätös on lapsen ja vanhempiensa 

 

 

 

 

Millainen ihminen nauttii katsoa, kun kioleva lapsi kärsii. En voi ymmärtää.

Älä vedä mutkia suoraksi: elämän kunnioittaminen ei ole sama asia kuin toisen kärsimyksistä nauttiminen. On sitä paitsi suuri vaara siinä, että aletaan tuputtaa yhteiskunnalle halvempaa eutanasiaa sen sijaan, että tarjottaisiin kalliimpaa hoitoa.

Vierailija
126/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on tosi vaikea ymmärtää, mikä eutanasiassa on väörin? Miksi ihminen ei voisi päättää omasta elämästään ja tehdä suunnitellun exitin. Vai onko se sitten parempi tehdä itsepiip? Läheistenkin olisi minusta helpompi käsitellä asiaa eutanasian kanssa kuin itsepiipin kautta. 

Koska eutanasiaan voidaan myös painostaa tai huijata tai sitä voidaan käyttää säästökeinona. Luuletko, ettei Suomessa tapahtuisi myös sellaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

The regulation is intended for children who are expected to die within the foreseeable future and whose suffering cannot be alleviated with other means. They often have congenital abnormalities or metabolic diseases.

 

Eli ei noita lasten armokuolemia nyt ihan helposti myönnetä.

Vierailija
128/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasian kohdentaminen mitä todennäköisemmin tulee jatkuvasti koskemaan yhä suurempia ihmisjoukkoja ja eutanasian sallimisen perusteet lieventyvät tämän hetkisistä perusteista.

Ei ole kaukana sekään mahdollisuus, että eutanasia sovelletaan ihmisiin jotka eivät sitä tahdo, vaikka muistisairaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekee hallitus????? Orpo esiin

Josko lähetettäs vähän hynaa sinne kun noin kurjat olot siellä. Ja tietty delegaatio tutustumaan tilanteeseen paikan päälle.

Vierailija
130/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mielenkiintoista että maailmalla lapsia tapetaan surutta, ja Suomessa jopa hurrataan että hyvä hyvä tappakaa lisää! Mutta kun joku kuolee oman tahtonsa mukaan niin sitten on olevinaan niin hirmuisen kauheaa. Ootte te kyllä yksiä vajaajärkisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset tappavat tuhansia lapsia kohtuihinsa, halusi lapsi tai ei.

Vähän eri asia abortoida alkio/sikiö jolla ei ole tietoisuutta eikä kipukokemusta.

Niinhän sinä kuvittelet. Tutustu tieteellusiin faktoihin.

Joo, kerro mulle miten voi olla tietoisuus alkiolla jolla ei ole edes aivoja vielä?

Kyse oli sikiöstä johon tämä vastaaja viittasi. 

Sikiötä abortoidessa ( kädet ja jalat murskataan ja kaavitaan paloina pois) sikiöllä on jo kipureseptorit.

Vierailija
132/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on tosi vaikea ymmärtää, mikä eutanasiassa on väörin? Miksi ihminen ei voisi päättää omasta elämästään ja tehdä suunnitellun exitin. Vai onko se sitten parempi tehdä itsepiip? Läheistenkin olisi minusta helpompi käsitellä asiaa eutanasian kanssa kuin itsepiipin kautta. 

Koska eutanasiaan voidaan myös painostaa tai huijata tai sitä voidaan käyttää säästökeinona. Luuletko, ettei Suomessa tapahtuisi myös sellaista?

Koska avioliittoon voidaan painostaa tai puoliso voi ollakin huijaava petturi, niin avioliittoa ei tule sallia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian kohdentaminen mitä todennäköisemmin tulee jatkuvasti koskemaan yhä suurempia ihmisjoukkoja ja eutanasian sallimisen perusteet lieventyvät tämän hetkisistä perusteista.

Ei ole kaukana sekään mahdollisuus, että eutanasia sovelletaan ihmisiin jotka eivät sitä tahdo, vaikka muistisairaisiin.

Jep ja maailmaa hallitsee liskoihmiset annunakien kanssa liitossa paholaisen kanssa onton maan sisällä. Ja maa on myös litteä.

Vierailija
134/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset tappavat tuhansia lapsia kohtuihinsa, halusi lapsi tai ei.

Vähän eri asia abortoida alkio/sikiö jolla ei ole tietoisuutta eikä kipukokemusta.

Niinhän sinä kuvittelet. Tutustu tieteellusiin faktoihin.

Joo, kerro mulle miten voi olla tietoisuus alkiolla jolla ei ole edes aivoja vielä?

Kyse oli sikiöstä johon tämä vastaaja viittasi. 

Sikiötä abortoidessa ( kädet ja jalat murskataan ja kaavitaan paloina pois) sikiöllä on jo kipureseptorit.

Höpö höpö. Oletko ihan tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei mulle kuulu, mutta olen kyllä vähän utelias tän 12v suhteen, että mikäköhän syy oli eutanasian peruste? Sitähän pitää itse pyytää ja 12v on vielä kovin nuori tekemään niin ison ja lopullisen päätöksen.

Jos vanhemmat halusivat lapsestaan eroon. Tuolla tavalla se onnistuu 

Vierailija
136/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian kohdentaminen mitä todennäköisemmin tulee jatkuvasti koskemaan yhä suurempia ihmisjoukkoja ja eutanasian sallimisen perusteet lieventyvät tämän hetkisistä perusteista.

Ei ole kaukana sekään mahdollisuus, että eutanasia sovelletaan ihmisiin jotka eivät sitä tahdo, vaikka muistisairaisiin.

Silloin vajotaan 1930- ja 1940-luvun vaihteen Saksan käytäntöihin.

Vierailija
137/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain vaatimat kriteerit: Alankomaiden lain mukaan 1–12-vuotiaiden lasten eutanasia on mahdollinen vain, jos lapsi sairastaa parantumatonta sairautta, kokee sietämätöntä ja toivotonta kärsimystä, eikä häntä voida enää auttaa palliatiivisella hoidolla. Toimenpiteeseen vaaditaan aina myös vanhempien suostumus.

Vierailija
138/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jep ja maailmaa hallitsee liskoihmiset annunakien kanssa liitossa paholaisen kanssa onton maan sisällä. Ja maa on myös litteä."

Saksan 40-luvun eutanasia ohjelma oli sangen kattava.

Vierailija
139/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mielenkiintoista että maailmalla lapsia tapetaan surutta, ja Suomessa jopa hurrataan että hyvä hyvä tappakaa lisää! Mutta kun joku kuolee oman tahtonsa mukaan niin sitten on olevinaan niin hirmuisen kauheaa. Ootte te kyllä yksiä vajaajärkisiä.

Onhan se nyt ihan eri asia kun luvattu kansa pommittaa kortteleita nurin väestöineen.

Vierailija
140/297 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on tosi vaikea ymmärtää, mikä eutanasiassa on väörin? Miksi ihminen ei voisi päättää omasta elämästään ja tehdä suunnitellun exitin. Vai onko se sitten parempi tehdä itsepiip? Läheistenkin olisi minusta helpompi käsitellä asiaa eutanasian kanssa kuin itsepiipin kautta. 

Koska eutanasiaan voidaan myös painostaa tai huijata tai sitä voidaan käyttää säästökeinona. Luuletko, ettei Suomessa tapahtuisi myös sellaista?

Koska avioliittoon voidaan painostaa tai puoliso voi ollakin huijaava petturi, niin avioliittoa ei tule sallia?

Hiukkasen eri asia kuin elämän päättäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän