Miten paljon liikut viikossa ja onko se tarpeeksi?
Millaista liikuntaa harrastat ja miten monta kertaa viikossa?
Ap: 2x vko kahvakuulailua, 2x vko lenkki hölkkää/reipasta kävelyä, joka päivä 10 min aamujumppa. Tuntuu, että tarviis vähän lisätä jotain, mutta mitä...
Kommentit (24)
Kyllä minä yleensä nousen ylös aamulla, mutta joskus ei vaan jaksa
Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?
Mihin perustat sen?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?
Mihin perustat sen?
No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä.
Ap
Lähihoitaja kotihoidossa, askeleet tulee täyteen työvuorossa. Pyöräilen töihin vuoden jokaisena päivänä, 6km suuntaansa. Salilla 2 kertaa viikossa. Muuta en jaksa, ikää 52v ja bmi normaali joten olen tähän tyytyväinen.
Satunnaista vaeltamista ja luontoliikkumista en laske tähän.
Kaksi kertaa viikossa käyn pyörällä kauppareissun, joka tekee edestakaisin 18 kilometriä. Sama reissu ympäri vuoden. Syön niin kaloripitoisesti, että enemmänkin saisi liikuntaa tulla, mutta ihan hyvin on paino pysynyt siedettävissä lukemissa tälläkin määrällä. Talvella sitten lisänä lumityöt.
Parikymmentä tuntia, pyöräilyä + skeittausta.
Ei tuo nyt oo mitenkään erikoista minulle,olen aina liikkunut vähintään ton verran. Jos vaan ois aikaa enempi niin vois vaikka tuplata ton helposti.,
t.adhd.
4 kertaa viikossa kuntosalilla n. tunnin kerrallaan. 3 kertaa viikossa 12km kävelylenkki (2h/kerta). Juoksua harrastin kävelylenkkien tilalla aiemmin, mutta vammojen takia en toistaiseksi pysty siihen.
Haluaisin harrastaa liikuntaa paljon enemmän (rakastan sitä), mutta työ ja perhe vie myös oman aikansa.
N34
Siivoan työkseni, joten noin 35 tuntia semikuormittavaa liikettä tulee siitä viikossa. Käyn kävellen/sähköpyörällä kaupassa (2 kilometrin säteellä kolme ruokakauppaa, joten vaihtelen). En harrasta erikseen liikuntaa, mutta hierojalle olisi hyvä päästä ja pitäisi muistaa venytellä.
Askeleita tulee ainakin kesk. määrin. 10 000. Ja käyn lenkillä (3-5km) noin kolme kertaa viikossa. N.
Pyrin käymään joka päivä 5km kävelylenkillä,tosin en millään hikilenkillä. Ei taida riittää mutta mielestäni eläkeläisille riittävä kotitöiden+ pihatöiden rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?
Mihin perustat sen?
No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä.
Ap
Olen pysynyt 60 vuotta terveenä ilman tuollaista liikuntaa.
En ole tänään harrastanut mitään erityistä liikuntaa, mutta askelia reilu 8300. Hyötyliikuntaa siis tulee ihan itsestään tosi paljon vaikka treenit jäisi vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?
Mihin perustat sen?
No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä.
Ap
Olen pysynyt 60 vuotta terveenä ilman tuollaista liikuntaa.
Tuosta kun ikäännyt, niin et pääse kohta enää tuolista ylös ilman käsien apua, kun jalkojen lihaksissa ei ole voimaa. Vanhanahan tuo liikkumattomuus kostaantuu korkojen kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?
Mihin perustat sen?
No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä.
Ap
Millä tavalla varmistat saavasi tarpeeksi? Lasketko minuutit, kilometrit, painot ym.?
Työ on kuin viettäisi päivän kuntosalilla. Joka päivä tulee lisäksi se yli 10 000 askelta, mutta jonain päivinä viikossa moninkertaisesti. Tähän päälle fyysisesti aktiivinen vapaa-aika. Tarvitsisin enemmän löhöilyä.
Ehkä jonkun max 4 tuntia viikossa, jos kevyitä kävelyitä ei lasketa. Kolme kertaa salitreeni ja kotona kaksi kertaa lyhyt hiit-intervalli kuntopyörällä. Tarkoitus ei ole käyttää koko elämää liikuntaan, vaan liikkua sen verran tehokkaasti, että se tukee muuta elämää.
Emmä tiiä, emmä tiiä, emmä oikein tiiä.
Siivoustyö. Vapaalla sitten puutarhassa todellakin menee se 8 tuntia. Että voi sanoa, liikun.