Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon liikut viikossa ja onko se tarpeeksi?

Vierailija
23.06.2026 |

Millaista liikuntaa harrastat ja miten monta kertaa viikossa? 

 

Ap: 2x vko kahvakuulailua, 2x vko lenkki hölkkää/reipasta kävelyä, joka päivä 10 min aamujumppa. Tuntuu, että tarviis vähän lisätä jotain, mutta mitä...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap tarkoitat sanalla "tarpeeksi"?

Mihin perustat sen?

No esim lihaskuntoa ja kestävyyttä pitäisi molempia harjoittaa riittävällä teholla kahdesti viikossa. Eli siis tarpeeksi pysyäkseen kunnossa ja terveenä. 

Ap

Millä tavalla varmistat saavasi tarpeeksi? Lasketko minuutit, kilometrit, painot ym.?

Lenkillä kulkee kännykkä juoksuvyössä, se mittaa joo ajan, matkan, vauhdin ja askeleet. Ihan vaan omaksi iloksi vertaan aiempiin lenkkeihin tietoja. Kyllähän sen toki näkee lenkille lähtiessä ja palatessa paljonko kello on, yleensä menee se reilu tunti. Ja kuormituksen huomaa myös hengityksestä, hiestä ja tunteesta lihaksissa. Ei niitä varten tarvii erikseen sovelluksia tms kytätä.

Kahvakuulailussakin menee se tunti, ja rankkuuden huomaa samalla tavalla kuin lenkillä. Sit tietty lämmittelyt ja venyttelyt molemmissa siihen päälle. 

 

Tutustu vaikka täällä aiheeseen:

https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/liikkumisen-suositukset/aikuisten…

Ap

Vierailija
22/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kolmesti viikossa vesijuoksemassa ja kolmesti sauvakävelyllä. Tarkoitus hengästyä ja hikoilla noin 50-60 minuuttia. Vesijuoksu käy mielestäni myös lihasteeenistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pitkiä kävelylenkkejä useamman kerran viikossa, pari yli 15 km lenkkiä ja muutama 10 km. Pieni tauko tullut loukkaantumisen vuoksi.

Vierailija
24/24 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on kuin viettäisi päivän kuntosalilla. Joka päivä tulee lisäksi se yli 10 000 askelta, mutta jonain päivinä viikossa moninkertaisesti. Tähän päälle fyysisesti aktiivinen vapaa-aika. Tarvitsisin enemmän löhöilyä. 

Siis olet joku ammattibodari? en mitään muuta kykene keksimään.

 

Tosin ei nekään treenää täysiä 8h per päiväm ei sitä kenenkään pumppu kestäs.