Miten paljon liikut viikossa ja onko se tarpeeksi?
Millaista liikuntaa harrastat ja miten monta kertaa viikossa?
Ap: 2x vko kahvakuulailua, 2x vko lenkki hölkkää/reipasta kävelyä, joka päivä 10 min aamujumppa. Tuntuu, että tarviis vähän lisätä jotain, mutta mitä...
Kommentit (24)
Käyn kolmesti viikossa vesijuoksemassa ja kolmesti sauvakävelyllä. Tarkoitus hengästyä ja hikoilla noin 50-60 minuuttia. Vesijuoksu käy mielestäni myös lihasteeenistä.
Teen pitkiä kävelylenkkejä useamman kerran viikossa, pari yli 15 km lenkkiä ja muutama 10 km. Pieni tauko tullut loukkaantumisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Työ on kuin viettäisi päivän kuntosalilla. Joka päivä tulee lisäksi se yli 10 000 askelta, mutta jonain päivinä viikossa moninkertaisesti. Tähän päälle fyysisesti aktiivinen vapaa-aika. Tarvitsisin enemmän löhöilyä.
Siis olet joku ammattibodari? en mitään muuta kykene keksimään.
Tosin ei nekään treenää täysiä 8h per päiväm ei sitä kenenkään pumppu kestäs.
Lenkillä kulkee kännykkä juoksuvyössä, se mittaa joo ajan, matkan, vauhdin ja askeleet. Ihan vaan omaksi iloksi vertaan aiempiin lenkkeihin tietoja. Kyllähän sen toki näkee lenkille lähtiessä ja palatessa paljonko kello on, yleensä menee se reilu tunti. Ja kuormituksen huomaa myös hengityksestä, hiestä ja tunteesta lihaksissa. Ei niitä varten tarvii erikseen sovelluksia tms kytätä.
Kahvakuulailussakin menee se tunti, ja rankkuuden huomaa samalla tavalla kuin lenkillä. Sit tietty lämmittelyt ja venyttelyt molemmissa siihen päälle.
Tutustu vaikka täällä aiheeseen:
https://ukkinstituutti.fi/liikkuminen/liikkumisen-suositukset/aikuisten…
Ap