Mitä viet kaverisi mökille, kun menet sinne 1 tai 2 päiväksi?
Kahta kättä heittäen ei sovi mennä asustelemaan toisen kesäasunnolle, vaan kuuluu viedä ruokaa ja juomaa vähintään niin paljon kuin itse aikoo syödä ja juoda. Koskee myös sukulaisia.
Kommentit (92)
Kieltäydyn mökkikutsuista. Vanhempien mökillä olen käynyt kaksi kertaa elämässä. Onneksi he eivät pakottaneet mökille vaan sain aina jäädä kotiin teininä.
Jonkun joka näyttää minulta mutta ei ole minä...sit poistun hipihiljaa paikalta...
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on maininnut lakanat ja pyyhkeet. Jos kerran kutsutte vieraita mökillenne, ettekö todella ole sen verran vieraanvaraisia, että tarjoatte ne myös vieraille? Itselleni ei tulisi mieleenkään sanoa vieraille, että tuokaa omat lakanat, pyyhkeet ja muut vuodevaatteet. Toinen asia, joka ihmetyttää, on se, että vieraat laitetaan mökillä töihin. Jos vieraat kutsutaan kylään, heidän ei pitäisi olla siellä tekemässä isäntäväen töitä.
Tuleeko ollenkaan mieleen, että harvalla on mökillään pyykinpeusukonetta? Kyllä mökkivieras on ihan eri asia, kuin kotiin kutsuttu vieras. Itsekin joutuu roudaamaan kaikkea kodin ja mökin väliä ja olen kyllä kiitollinen, jos mökkivieras on niin huomaavainen, että tuo omat lakanat ja pyyhkeet tullessaan.
Minä sovin asiasta sen kaverini kanssa. Ja saatan tuoda myös jotain herkkua tms. yllärinä lisäksi.
Kysyisin tarvitseeko tuoda omat lakanat/pyyhkeet. Kysyisin matkalta tarvitseeko kaupasta tuoda jotain. Veisin viiniä ja jotain herkkuja tuomisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä ihan sovin asiasta sen mökin omistavan kaverin kanssa, eli mitä syötäisiin, mitä tarvittaisiin ja kuinka paljon.
Minulla ainakin kuluu yksin lava olsaa vrk:ssa, ellen aja mihinkään. + drinkkiä voisi ottaa saunan jälkeen, ja jälkiruoaksi. Veisin siis varmaan 2 pakkia kaljaa, viinapullon ja sapuskaa
Oletat siis automaattisesti, että mökin omistaja haluaa sinut sinne ryyppäämään ja örveltämään? Ka ethän sä noita viemisiä näemmä majoittajalle vie, vaan itsellesi.
Tietysti.
En mene muiden mökeille, ja jätän varmaan menemättä perintömökillekin.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä ihan sovin asiasta sen mökin omistavan kaverin kanssa, eli mitä syötäisiin, mitä tarvittaisiin ja kuinka paljon.
Tämä on oikea tapa. Mistäs minäkään kysymättä tietäisin, mitä juuri nyt tarvitaan? Kahvi- ja keksipakettivieras ein ikinä ole ollut.
Viimeksi vein paperia, värityskirjoja, värikyniä, ruisjauhoja, leivinpaperia ja pieniä frotteepyyhkeitä saunan peffleteiksi. Yllätyksenä 3 litran paketin punaviiniä.
No se riippuu ihan siitä, mitä on kaverin kanssa sovittu. Lisäksi jotain herkkuja ja joku pikku yllätys josta tiedän että joko tarvitsee tai tykkää.
1 lava olutta,1 lava lonkeroo,limua
Ruuat sovitaan yhessä ja maksetaan
Viimeksi vein omat juomat ja retkimuonaa. Rymyttiin, rellestettiin ja saunottiin kahdestaan pari päivää. Keittelin aamulla retkimuonat. Kaveri ei syönyt sitä eikä muutakaan koko aikana. Viskiä kaatoi mullekin lasiin, vaikka toppuuttelin. Reissun jälkeen nukuin kotona kaksi päivää kanuunassa.