Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viet kaverisi mökille, kun menet sinne 1 tai 2 päiväksi?

Vierailija
23.06.2026 |

Kahta kättä heittäen ei sovi mennä asustelemaan toisen kesäasunnolle, vaan kuuluu viedä ruokaa ja juomaa vähintään niin paljon kuin itse aikoo syödä ja juoda. Koskee myös sukulaisia. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä sovitaan, kun ruokia suunnitellaan. Plus tietenkin omat juomat sekä pullon hyvää viiniä sille ystävälle.

Vierailija
22/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä ihan sovin asiasta sen mökin omistavan kaverin kanssa, eli mitä syötäisiin, mitä tarvittaisiin ja kuinka paljon.

Minulla ainakin kuluu yksin lava olsaa vrk:ssa, ellen aja mihinkään. + drinkkiä voisi ottaa saunan jälkeen, ja jälkiruoaksi.  Veisin siis varmaan 2 pakkia kaljaa, viinapullon ja sapuskaa

Niin, kaikki vain itseäsi varten. Entäpä sille kaverille?

Juot 2 vrk putkeen kaljaa, vaikka olet mökillä vain kaksi päivää?  Minä en aja kännissä, joten himmaan juomista toisena iltana, enkä juo lähtöpäivänä enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pyyhkeen ja lakanat tietenkin. Muut asiat sen mukaan, mitä on sovittu. Meillä ystäväpiirissä harvoin viedään omia ruokia, sillä tehdään ruoka yhdessä. Jaetaan sen mukaan, että jokainen tuo jotakin vähän samalla summalla.

Vierailija
24/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää viedä , tietenkin kysyessä sanotaan ettei tarvi  tuoda mitään . Se alkaa petivaatteista ja ruuat ja juomat ja muutakin tuliaista mitä ei ole itselle .

Tämä. Jos ei selviä ohjeita saa, niin sitten viedään jotain syötävää, juotavaa tai poltettavaa. 

Vierailija
25/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään kun en menisi edes. Vaikka viet mitä ja teet kaiken siellä, kiertoteitä saat kuulla että väärin meni kaikki 

Vierailija
26/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan vieminen toisen mökille on tosi hankalaa jos asiasta ei ole sovittu etukäteen. Vieras tuo makkaraa kun illaksi on suunniteltu savukalaa. Tai tuo savukalaa kun grillataan ribsejä. Kukka-amppeli tai pullo kuohuviiniä on ihan ok jos haluaa tuoda jotain 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää on sillä tavalla hankala aika, että tulee helposti vieraalle tosi kalliiksi suhteessa siihen aikaan. En minä ainakaan kehtaa viedä ruokia ja juomia vain itselleni, enkä myöskään mitään halvinta mahdollista grillimakkaraa. Jotain kunnollista grillattavaa, leipää, leikkeleitä, juustoa, jotain hyvää kahvin kanssa (ja tietysti myös se kahvipaketti), mansikoita, viiniä ja/ tai olutta. Kaikkea niin, että riittää kaikille. Nuo nyt ainakin. Kotona menisi parissa päivässä murto-osa siitä rahasta mitä noihin uppoaa.

Vierailija
28/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistaisin ihan aluksi että minkä verran on kylmäsäilytystilaa ja mitä oikeasti tarvitaan. Mökkejä on niin monenlaisia. Jos ei ole vesijohtovettä, veisin ihan vesikanisterista lähtien vettä. Ja jos mökillä on huonot tiskausmahdollisuudet, on kertakäyttöastiat aina ok. Samoin wc-paperi, talouspaperi yms sälä. Ne voi polttaa nuotiossa jos ei tarvitsekaan.

Paremmille mökeille ei tietysti vesiä viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään yleensä kaverin kanssa yhdessä kaupassa ja maksetaan puokkiin. En siis "vie" mitään tuliaisia.

Vierailija
30/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 2 pakettia grillilihaa jotain.  3 pullo valkoviiniä.  pottuja. suolaista voita- huom suolaista potuille. 1 salmiakkikossu. mansikoita pari litraa ja pullavan pitko.   näähän on ne tuliaiset- eli kutsujakin on työstänyt omaa tarjottavaa. -eikö-

toki jos siinä matkan varrella on joitain sikäläisiä leipomoita-  jotain  maalaisleipää esim, rieskaa tms. ns alueellista sikäläistä herkkua.

no jos ossoot- tee kylmälaukkuun retro perus mansikkakakku- ei liivate yms, vaan  kunnon kermaa joka ei ooo vispautunut voiksi. mitään muuta ei tarvii- välitkin kermaa, mansikkaa ja päälle samat.   itse kostutan sitruunalimolla- toimii.

itse tehty sokerikakkupohja muhkee.

valitsen oman oloni.  just ja just ns päiväkahvitkäynti ja mansikkawienerit- - äkkäseen omiin oloihin syömään sillipottuja ja saa rentoutua-

ps muuten hyvää kesää teille kaikille-elkee tapelko, elkee männö muitten mökille jos suinkii.  syksyllä nähdään - hmmm ihanuudet--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kaverin mökillä, mutta jos kutsu tulisi, kysyisin, mitä haluaa, että tuon tullessani. Jos vastaus olisi "ei tarvitse tuoda mitään", veisin grillattavia niin, että kaikille riittää, aamupalatarpeet itselleni ja tietysti omat juomat. Muussa tapauksessa veisin sitä, mitä pyydetään sekä jotain tuliaisia listan ulkopuolelta. 

Vierailija
32/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsutaan niin kyllä minä tuliaisia vien, mutta en todellakaan niin paljon kuin aion syödä. Kutsuja maksaa ja vuoroin vieraissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä ihan sovin asiasta sen mökin omistavan kaverin kanssa, eli mitä syötäisiin, mitä tarvittaisiin ja kuinka paljon.

Minulla ainakin kuluu yksin lava olsaa vrk:ssa, ellen aja mihinkään. + drinkkiä voisi ottaa saunan jälkeen, ja jälkiruoaksi.  Veisin siis varmaan 2 pakkia kaljaa, viinapullon ja sapuskaa

Pysyttele pois uimasta saunan jälkeen ainakin koko mökkireissun ajan, kun hukkuminen voi alkaa ja tapahtua vaikka ei olisi juonut alkoholia saati sitten jos juo. Rantavedessä kastautuminen muiden katsoessa sopii. 

Vierailija
34/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kahta kättä heittäen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalaputettuja pullia ja ruokia.

Vierailija
36/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi vein hyvää viiniä ja olin iltapalaksi tehnyt quichen meille. Osallistuin ruokakuluihin ja tein myös osan ruuista. 4 päivää oltiin reissussa.

Hän puolestaan oli meidän 2. kodissa ulkomailla mun kanssani viikon. 

Vierailija
37/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn ensin mitä voin tuoda. Jos vastaus on ympäripyöreä tai "ei tarvitse tuoda mitään", niin viinipullo, kilo mansikoita, jotain grilliin, jotain leivottua, esim raparperitosca/mustikkapiirakka tai mikä kausi nyt onkaan meneillään. 

Omat petivaatteet ja pyyhkeet on mökkeillessä selviö.

Oih, olisit niin tervetullut meidän mökille =) 

Vierailija
38/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietiin miehen kanssa pari pulloa viiniä ja ruokatarvikkeita esim. Salaattivehkeitä, perunoita, maitoa, lihaa, jotain makeaa jne. Lähtiessämme antoivat kaikki ruoat takas, mutta pitivät alkoholit. En ole hetkeen ollut niin hämilläni.

Vierailija
39/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, kuka kavereistani on kyseessä ja mitä mökillä on tarkoitus tehdä. Ryppyviikonlopulle on luonnollisesti täysin eri viemiset kuin vaikka risusavottaan. 

Vierailija
40/42 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just oltiin pe-illasta su aamuun. Tosiaan ensin sovittiin että mitä syldään ja sen mukaan sit me vietiin koko la illan illallinen juomineen ja jotain lisäkkeitä pe illan illalliseen. Saunaolutta ja limuja lavat myös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi