Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa
Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.
Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.
Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.
Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.
Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä
No kuka haluaa asua jossain perähikiällä yksiössä?? Alle 500e ei muuta saa:)
Asun Jyväskylän keskustan tuntumassa kaksiossa ja vuokrani on 480€/kk.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä
No kuka haluaa asua jossain perähikiällä yksiössä?? Alle 500e ei muuta saa:)
No tällaiset landepallerot yleensä näihin tulevat pätemään. Niillä pershikiöillä on varmaan olemattamat vuokrat, mutta eipä niissä paljon muutakaan ole.
No kuka haluaa asua jossain perähikiällä yksiössä?? Alle 500e ei muuta saa:)
Minä haluan, jos perähikiäksi lasketaan Kuopio, jossa nykyisin asun. Miksi sinun persettäsi ahdistaa se, että pystyn asumaan halvalla vuokralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä
No kuka haluaa asua jossain perähikiällä yksiössä?? Alle 500e ei muuta saa:)
Asun Jyväskylän keskustan tuntumassa kaksiossa ja vuokrani on 480€/kk.
t. eri
Eli laskelma osuu aika lähelle sinun tapauksesssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän asua vuokralla, saan asumistukeakin, joskus asuin omassa osakkeesta, oli ikkunaremppa ym maksettava itse, nyt huolto hoitaa kaikki tarvittavat ja vasta oli patteriremppa, vuokra ei ole noussut vuosiin..
Aika jännä asoy oli teillä sitten, jos ikkunarempan joutui itse maksamaan. Mutta Porvoossa kaikki on toisaalta toisin.
Kuka sen ikkunarempan maksaa, jos ei asoy:n osakkaat?
No tällaiset landepallerot yleensä näihin tulevat pätemään. Niillä pershikiöillä on varmaan olemattamat vuokrat, mutta eipä niissä paljon muutakaan ole.
Kylläpäs suurhesulissa ahdistaa, kun väittämä "vuokralla asuminen on aina kalliimpaa kuin oma ostaminen" ei pidäkään paikkaansa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.
News flash: Sinä olet eri asia kuin kaikki omistusasujat. Älä siis väitä, että omistusasujalla aina sataa omaan laariin.
Edustan keskimääräistä omistusasujaa ja toisaalta en väittänyt mitään muiden kuin omasta puolestani, pösilö.
Eli laskelma osuu aika lähelle sinun tapauksesssasi.
Joo, mutta et kommentoinut minun tapaustani. Minä en ole se, joka sanoi, ettei vuokranmaksuun mene satoja tuhansia.
t. Jyväskylässä asuva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä
No kuka haluaa asua jossain perähikiällä yksiössä?? Alle 500e ei muuta saa:)
No tällaiset landepallerot yleensä näihin tulevat pätemään. Niillä pershikiöillä on varmaan olemattamat vuokrat, mutta eipä niissä paljon muutakaan ole.
Ja se kämppä missä ne asuu ei montaa kymppitonnia maksais. Eli silti maksavat vuokrana moninkertaisesti asunnon hinnan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
Kalliimmaksi se silti olisi tullut jos vanhempasi olisivat asuneet koko ajan vuokralla.
Enpä usko, että olisi. Sen verran monta sataa tuhatta on siihen tönöön isketty 60 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän asua vuokralla, saan asumistukeakin, joskus asuin omassa osakkeesta, oli ikkunaremppa ym maksettava itse, nyt huolto hoitaa kaikki tarvittavat ja vasta oli patteriremppa, vuokra ei ole noussut vuosiin..
Aika jännä asoy oli teillä sitten, jos ikkunarempan joutui itse maksamaan. Mutta Porvoossa kaikki on toisaalta toisin.
Kuka sen ikkunarempan maksaa, jos ei asoy:n osakkaat?
Kyllä ne remontit maksaa taloyhtiö, ei yksittäinen osakas. Toki vastikkeessa peritään yhteisesti kaikilta.
Ja se kämppä missä ne asuu ei montaa kymppitonnia maksais. Eli silti maksavat vuokrana moninkertaisesti asunnon hinnan
Mitä sitten? Ahdistaako köyhää, kun rikkailla on varaa maksaa vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä
No kuka haluaa asua jossain perähikiällä yksiössä?? Alle 500e ei muuta saa:)
Asun Jyväskylän keskustan tuntumassa kaksiossa ja vuokrani on 480€/kk.
t. eri
Tuo on kyllä halpaa, varsinkin jos saat 60 vuotta asua tuolla vuokralla. Oman osto ei silloin kannata.
Vierailija kirjoitti:
No tällaiset landepallerot yleensä näihin tulevat pätemään. Niillä pershikiöillä on varmaan olemattamat vuokrat, mutta eipä niissä paljon muutakaan ole.
Kylläpäs suurhesulissa ahdistaa, kun väittämä "vuokralla asuminen on aina kalliimpaa kuin oma ostaminen" ei pidäkään paikkaansa :D
Vuokralla asuminen on kalliimpa, vaikka landepaukku muuta kuvittelet.
Kun eläkkeellä on, niin oman asunnon vastike on pienempi summa maksaa. Jää rahaa muuhunkin. Siis jos on ikänsä käynyt töissä ja saanut vaikka vaatimattomankin asunnon itselleen hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tällaiset landepallerot yleensä näihin tulevat pätemään. Niillä pershikiöillä on varmaan olemattamat vuokrat, mutta eipä niissä paljon muutakaan ole.
Kylläpäs suurhesulissa ahdistaa, kun väittämä "vuokralla asuminen on aina kalliimpaa kuin oma ostaminen" ei pidäkään paikkaansa :D
Vuokralla asuminen on kalliimpa, vaikka landepaukku muuta kuvittelet.
Mitä sitten, jos onkin? Eipä se sinulta pois ole.
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Useimmat eivät menetä.
1. talosta tuli voittoa 92%
2. toisesta 10%
3. - nykyisen arvokin on noussut alueen ka mukaan n 30%
Ei paha. Vaikka vähennetään lainan korot, pankin kulut ja asumiskulutkin olemme reippaasti voitolla:)
Vuokralainen on menettänyt kaiken asumiseen sijoittamansa. Monellako on varaa tonnin vuokran (pikkuasunto verrattuna isoihin taloihimme, huom!) ja elinkulujen jälkeen vielä km 1000e/kk sijoittamiseen?? Asumismukavuudesta puhumattakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän asua vuokralla, saan asumistukeakin, joskus asuin omassa osakkeesta, oli ikkunaremppa ym maksettava itse, nyt huolto hoitaa kaikki tarvittavat ja vasta oli patteriremppa, vuokra ei ole noussut vuosiin..
Aika jännä asoy oli teillä sitten, jos ikkunarempan joutui itse maksamaan. Mutta Porvoossa kaikki on toisaalta toisin.
Kuka sen ikkunarempan maksaa, jos ei asoy:n osakkaat?
Kyllä ne remontit maksaa taloyhtiö, ei yksittäinen osakas. Toki vastikkeessa peritään yhteisesti kaikilta.
Eli osakkaat sen maksaa vastikkeissaan. Sieltä ne yhtiön rahat tulee
Kalliimmaksi se silti olisi tullut jos vanhempasi olisivat asuneet koko ajan vuokralla.