Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa
Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.
Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.
Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.
Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.
Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.
Kommentit (208)
Ja silti minulla jää joka kuukausi enemmän elämiseen kuin sinulla. Kätevää!
Niin on. Win-win-tilanne. Sinä maksat minun elämiseni, mutta silti sinun ei tarvitse tinkiä elintasostasi. Todella kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
Asuin 30 vuotta omistusasunnossa ja maksoin velan pois. Myin asunnon, nyt tilillä/sijoituksissa 300000€ ja muutin vuokralle. Maksan vuokraa 1200€/ kk enkä aio enää ostaa asuntoa. T. Nainen 62v
Myönnä pois vaan. Asuisit mieluummin omassa kuin jonkun hyyryläisenä. Sinulla ei vain ole varaa omaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap maksaa toisen asuntoa
Jonkun se pitää köyhät vuokralorditkin elättää. Ajattele, jos kukaan ei asuisi vuokralla. Millä lordit sitten eläisivät?
Kun jäät eläkkeelle nettosi on x € ja omistusasunnossa vastike n. 330 € ja vuokra-asunnossa n. 900 € ja perhana elät 25 vuotta niin siinähän kituutat loppuelämäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan oli roskaa joka rivi.
Miksi? Perustelehan jotenkin.
Vuokralla et varmasti asu halvemmalla. Vuokralla asuessa et tasan kerrytä omaisuutta enemmän. Asuntosijoitushölinä oli melko erikoista, kun puhutaan omasta asumisesta.
Voihan sitä laittaa sijoituksiin sen rahan, mikä menisi asunnon ostaessa asunnon hintaan/ lainaan.
Ne rahat sinä laitat siihen vuokraasi.
En minä ainakaan maksa vuokraa niin paljon, että siitä ehtisi edes koko elinaikani kertyä satoja tuhansia.
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
Vierailija kirjoitti:
Myönnä pois vaan. Asuisit mieluummin omassa kuin jonkun hyyryläisenä. Sinulla ei vain ole varaa omaan.
Lauri Markkanenkin asuu vuokralla. Varmasti juurikin siksi, ettei ole varaa omaan :D
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.
No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.
Niinhän te aina luulette. Kunnes kupla puhkeaa ja totuus valkenee.
Vierailija kirjoitti:
Myönnä pois vaan. Asuisit mieluummin omassa kuin jonkun hyyryläisenä. Sinulla ei vain ole varaa omaan.
Vuokralla asuminen on kalliimpaa kuin omassa asuminen. Ihmiset hankkivat oman asunnon, koska heillä ei ole varaa maksaa esim. 1500€/kk vuokraa. Minulla on.
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä
No kuka haluaa asua jossain perähikiällä yksiössä?? Alle 500e ei muuta saa:)
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.
Niinhän te aina luulette. Kunnes kupla puhkeaa ja totuus valkenee.
Voithan sinä sitä toivoa. Tällä alueella ei ole mitään kuplaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.
Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.
Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia.
No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.
News flash: Sinä olet eri asia kuin kaikki omistusasujat. Älä siis väitä, että omistusasujalla aina sataa omaan laariin.
Tykkään myös vuokralla asumisesta näin vanhemmiten, eläkeiän kolkutellessa ovella. Omistusasuntoja on toki muutama ollut elämän varrella. Tällä hetkellä vuokralla, tosi helppoa ja huoletonta ja senioritalossa kohtuuvuokra
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.
Niinhän te aina luulette. Kunnes kupla puhkeaa ja totuus valkenee.
Voithan sinä sitä toivoa. Tällä alueella ei ole mitään kuplaa.
Ei minun tarvitse toivoa yhtään mitään. Minulle riittää tieto siitä, että suurin osa kuvittelee saavansa omansa pois, kunnes totuus valkenee.
Vierailija kirjoitti:
Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.
En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä.
Laita toki se vuokrasummasi tähän, niin lasketaan. Väitän, että sinä lähtökohtaisesti kuvittelit summat perseelleen.
Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.