Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omassa asunnossa

Vierailija
23.06.2026 |

Mielestäni vuokralla on parempi asua kuin omistusasunnossa. Vuokralla voi asua halvemmalla samanlaisessa asunnossa kuin omistusasuja, tai samalla hinnalla omistusasujaa hienommassa asunnossa ja hienommalla sijainnilla.

 

Omaisuuttakin kertyy tällöin helposti enemmän vuokralla asuessa.

 

Asuntosijoittamiseen liittyvää riskiä ei vuokralla ole. Ei haittaa jos yläkertaan tulee vesivahinko, tai taloon pitää tehdä putkiremontti.

 

Lisäksi vuokralla ei voi jäädä jumiin asuntoon sen takia, että se ei meinaa mennä kaupaksi. Vuokra-asuntoa voi milloin vain vaihtaa kuukauden varoitusajalla.

 

Kertokaa toki, jos olette eri mieltä. Suomessa moni tykkää omistusasumisesta.

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.

 

Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D

Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.

Vierailija
42/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti minulla jää joka kuukausi enemmän elämiseen kuin sinulla. Kätevää!

 

Niin on. Win-win-tilanne. Sinä maksat minun elämiseni, mutta silti sinun ei tarvitse tinkiä elintasostasi. Todella kätevää! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap maksaa toisen asuntoa

Vierailija
44/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.

 

Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D

Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.

 

 

Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia. 

Vierailija
45/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 30 vuotta omistusasunnossa ja maksoin velan pois. Myin asunnon, nyt tilillä/sijoituksissa 300000€ ja muutin vuokralle. Maksan vuokraa 1200€/ kk enkä aio enää ostaa asuntoa. T. Nainen 62v

Vierailija
46/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä pois vaan. Asuisit mieluummin omassa kuin jonkun hyyryläisenä. Sinulla ei vain ole varaa omaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap maksaa toisen asuntoa

 

 

Jonkun se pitää köyhät vuokralorditkin elättää. Ajattele, jos kukaan ei asuisi vuokralla. Millä lordit sitten eläisivät? 

Vierailija
48/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäät eläkkeelle nettosi on x € ja omistusasunnossa vastike n. 330 € ja vuokra-asunnossa n. 900 € ja perhana elät 25 vuotta niin siinähän kituutat loppuelämäsi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan oli roskaa joka rivi.

Miksi? Perustelehan jotenkin. 

Vuokralla et varmasti asu halvemmalla. Vuokralla asuessa et tasan kerrytä omaisuutta enemmän. Asuntosijoitushölinä oli melko erikoista, kun puhutaan omasta asumisesta.

Voihan sitä laittaa sijoituksiin sen rahan, mikä menisi asunnon ostaessa asunnon hintaan/ lainaan.

Ne rahat sinä laitat siihen vuokraasi.

 

 

En minä ainakaan maksa vuokraa niin paljon, että siitä ehtisi edes koko elinaikani kertyä satoja tuhansia. 

Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.

Vierailija
50/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnä pois vaan. Asuisit mieluummin omassa kuin jonkun hyyryläisenä. Sinulla ei vain ole varaa omaan.

 

 

Lauri Markkanenkin asuu vuokralla. Varmasti juurikin siksi, ettei ole varaa omaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.

 

En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä. 

Vierailija
52/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.

 

Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D

Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.

 

 

Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia. 

No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.

 

Niinhän te aina luulette. Kunnes kupla puhkeaa ja totuus valkenee. 

Vierailija
54/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnä pois vaan. Asuisit mieluummin omassa kuin jonkun hyyryläisenä. Sinulla ei vain ole varaa omaan.

 

 

Vuokralla asuminen on kalliimpaa kuin omassa asuminen. Ihmiset hankkivat oman asunnon, koska heillä ei ole varaa maksaa esim. 1500€/kk vuokraa. Minulla on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.

 

En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä

 

No kuka haluaa asua jossain perähikiällä yksiössä?? Alle 500e ei muuta saa:)

Vierailija
56/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.

 

Niinhän te aina luulette. Kunnes kupla puhkeaa ja totuus valkenee. 

Voithan sinä sitä toivoa. Tällä alueella ei ole mitään kuplaa.

Vierailija
57/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraa maksaessasi menetät aivan jokaisen euron. Aika helppo laskea.

 

Meinaatko, että asuntoa ostaesa et menetä lainkaan rahaa? :D

Lainakulujen verran. Kaikki muu sataa omaan laariin.

 

 

Mihin laariin? Olen tässä myymässä vanhempieni kämppää. Pyyntihinta ei ole edes puolia siitä, minkä verran vanhemmat ovat vuosien saatossa kämpäään laittaneet rahaa. Silti ei löyfy ostajia. 

No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.

 

 

News flash: Sinä olet eri asia kuin kaikki omistusasujat. Älä siis väitä, että omistusasujalla aina sataa omaan laariin. 

Vierailija
58/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään myös vuokralla asumisesta näin vanhemmiten, eläkeiän kolkutellessa ovella. Omistusasuntoja on toki muutama ollut elämän varrella. Tällä hetkellä vuokralla, tosi helppoa ja huoletonta ja senioritalossa kohtuuvuokra

Vierailija
59/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Minä saan varmasti omastani enemmän kuin maksoin.

 

Niinhän te aina luulette. Kunnes kupla puhkeaa ja totuus valkenee. 

Voithan sinä sitä toivoa. Tällä alueella ei ole mitään kuplaa.

 

 

Ei minun tarvitse toivoa yhtään mitään. Minulle riittää tieto siitä, että suurin osa kuvittelee saavansa omansa pois, kunnes totuus valkenee. 

Vierailija
60/208 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos leikitään vaikka ajatusleikki, että kaksikymppisenä muutit vuokralle ja elät 80-vuotiaaksi. Maksat tämän ajan keskimäärin 500€ vuokraa. Se tekee 360.000€.

 

En ole koskaan maksanut noin korkeaa vuokraa eli laskelmasi meni päin persettä jo alkumetreillä. 

Laita toki se vuokrasummasi tähän, niin lasketaan. Väitän, että sinä lähtökohtaisesti kuvittelit summat perseelleen.