Miten saisin naapurini hyväksymään musiikkiharrastukseni?
Muutin 3 viikkoa sitten uuteen asuntoon ja olen jo nyt saanut musiikkiharrastukseni takia 3 heippalappua. Käyn laulutunneilla ja harjoittelen kotona suunnilleen tunnin päivässä. Säestän itseäni osan ajasta pianolla, ja lisäksi soittelen välillä omaksi ilokseni kannelta. En ole mikään aloittelija, vaan soittoni ja lauluni kuulostaa enimmäkseen hyvältä. Lauluharjoituksiin tosin sisältyy välillä omituista ääntelyä ja sellaisten kohtien toistoa, ettei niiden kuunteleminen ole mikään nautinto. Mutta ne on vain pieni osa harjoitteluani.
Musiikki on rakas harrastus josta en luovu, eikä mulla ole varaa minkään treenikämpän vuokraamiseen harjoittelua varten. Miten saisin naapurini ymmärtämään, että musiikki on harrastus jota kerrostalossa asuvien täytyy sietää siinä missä muitakin normaaleja elämisen ääniä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
miten laulaminen ja karjumisen äänet eroaa toisistaan naapurille? molemmissa desibelit samaa luokkaa… saako siis laulaa, mutta kiljaisut ja karjaisut on kielletty? entä pallon pomputtelu sisällä? nikkarointi, vasara ja nauloja… joka päivä tunnin verran koputtelua.. harrastustoimintaa se nikkarointikin voi olla.
Jos on musiikki - tai lauluharrastus , kannattaa muuttaa tai hommata harjoituskämppä hyvän matkan päästä naapureista. Naapureiden ei pidä kärsiä häiritsevästä melusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.
eiköhän se asuinmukavuus edellytä, että kaikki kunnioittavat toisiaan ja rauhaansa?
jos jokainen ajattelisi vain omaa asuinmukavuuttaan olisi kerrostalossa asuminen kaoottista.
Vierailija kirjoitti:
Osta joku huono puhallinsoitin ja puhaltele sillä muutama viikko. Käy sitten kysymässä naapurin mielipidettä, kannattaisiko vaihtaa takaisin lauluun...
nokkahuilu on halpa… siitä vaan ukkonooaa tai ”ostakaa makkaraa” kun alkaa rääkyminen naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.
eiköhän se asuinmukavuus edellytä, että kaikki kunnioittavat toisiaan ja rauhaansa?
jos jokainen ajattelisi vain omaa asuinmukavuuttaan olisi kerrostalossa asuminen kaoottista.
Eli vain jotkut saavat metelöidä päivittäin?
Neukkukuutioihmisillä taas neukkukuutioihmisten ongelmat. Hyvin sovitte yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.
eiköhän se asuinmukavuus edellytä, että kaikki kunnioittavat toisiaan ja rauhaansa?
jos jokainen ajattelisi vain omaa asuinmukavuuttaan olisi kerrostalossa asuminen kaoottista.
Eli vain jotkut saavat metelöidä päivittäin?
eiköhän se asuinmukavuus edellytä, että kaikki kunnioittavat toisiaan ja rauhaansa?
jos jokainen ajattelisi vain omaa asuinmukavuuttaan olisi kerrostalossa asuminen kaoottista.
missä kohtaa tuossa noin sanottiin, että vain jotkut saavat metelöidä? vai lainasitko väärää kommenttia?
Hirveetä, jos kuuluisi tuommoista tunnin ajan joka hiivatin päivä naapurista. Ja jos on naapuri vuorotöissä ja koittaa nukkua ja sinä aloitat, niin huh huh...
Mutta kyllä se ihan luvallista taitaa olla.
Voistko ehkä kysellä niiltä naapureiltasi, että olisko joku tietty aika, jolloin harjoittelusi vähiten häiritsisi heidän elämäänsö. Jos naapurit edes tietäisivät, koska se taas alkaa, saattaisi tehdä siitä edes siedettävämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
miten laulaminen ja karjumisen äänet eroaa toisistaan naapurille? molemmissa desibelit samaa luokkaa… saako siis laulaa, mutta kiljaisut ja karjaisut on kielletty? entä pallon pomputtelu sisällä? nikkarointi, vasara ja nauloja… joka päivä tunnin verran koputtelua.. harrastustoimintaa se nikkarointikin voi olla.
Tietysti saa tehdä kaikkea tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.
Olet oikein hyvä esimerkki ihmisestä, joka asettaa oman asumismukavuutensa naapurien asumismukavuuden edelle. Se kun rajoittaa elämää aika paljon, jos omassa kodissaan ei saa tehdä mitään mistä joku herkkähipiäinen naapuri voi häiriintyä.
Treenaa sellaisessa huoneessa joka on vähiten yhteydessä muihin asuntoihin, panosta vähän akustointiin, levyä seinille, paksu matto lattialle ja mieluiten vielä laulukoppi. Sähköpiano ja luurit korville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
miten laulaminen ja karjumisen äänet eroaa toisistaan naapurille? molemmissa desibelit samaa luokkaa… saako siis laulaa, mutta kiljaisut ja karjaisut on kielletty? entä pallon pomputtelu sisällä? nikkarointi, vasara ja nauloja… joka päivä tunnin verran koputtelua.. harrastustoimintaa se nikkarointikin voi olla.
Siitä on korkeimman oikeuden ennakkopäätös, että pianon soitto pari tuntia päivässä on normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.
Olet oikein hyvä esimerkki ihmisestä, joka asettaa oman asumismukavuutensa naapurien asumismukavuuden edelle. Se kun rajoittaa elämää aika paljon, jos omassa kodissaan ei saa tehdä mitään mistä joku herkkähipiäinen naapuri voi häiriintyä.
Eiköhän 100% ihmisistä ole kiinnostunut enemmän omasta mukavuudestaan kuin naapureiden.
Nyt sekin on kauhea asia, vaikka sen takia suurin osa ihmisistä haluaa asua omassa talossaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.
eiköhän se asuinmukavuus edellytä, että kaikki kunnioittavat toisiaan ja rauhaansa?
jos jokainen ajattelisi vain omaa asuinmukavuuttaan olisi kerrostalossa asuminen kaoottista.
Eli vain jotkut saavat metelöidä päivittäin?
eiköhän se asuinmukavuus edellytä, että kaikki kunnioittavat toisiaan ja rauhaansa?
jos jokainen ajattelisi vain omaa asuinmukavuuttaan olisi kerrostalossa asuminen kaoottista.
missä kohtaa tuossa noin sanottiin, että vain jotkut saavat metelöidä? vai lainasitko väärää kommenttia?
ap ajattelee vain omaa viihtyvyyttään ja mölyää.
Jos kaikki olisivat kuin hän, olisi kerrostalossa asuminen kaoottista.
Kaikkien kovaäänistä harrastavien tarttisi tajuta asua omakotitalossa tai hankkia joku treenipaikka. Hyvin harva sietää jokapäiväistä kovaa ääntä naapurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.
Mikset tahtoisi asua sellaisessa talossa, jossa joku lopettaa musiikin harrastamisen kotonaan siksi kun naapurit häiriintyy? Ajattelutapasi on aika erikoinen, mutta noh, kukin toimii tavallaan.
Minusta olisi kyllä mukavaa, jos naapurini olisi halukas asettamaan muiden asumismukavuuden omansa edelle, vaikken tietenkään edellytä sellaista keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena, jos naapuri ajattelee omaa asumisrauha ansa. Oli harrastus mikä hyvänsä, mutta jos se tunkeutuu toisen asunnon seinien sisään niin kyse on kotirauhan häirinnästä. Mikään päivittäinen paukutus tai koiran räksytys ei kuulu pakollisiin normaaleihin ääniin.
Kyse ei ole kotirauhan häirinnästä vaan normaalista elämästä.
Se on normaalia elämää, mutta naapurille se ei ole hänen normaalia elämäänsä. Jos työpäivän jälkeen on vaikka 2-4 tuntia kotona, on minusta aika kiusallista kuunnella jotain ulinaa siitä tunnin verran. Itsekkäät ihmiset tietysti tekee juuri niin kuin itselle sopii, koska siihen on oikeus.
Olet väärässä. Se on täysin normaalia kerrostaloelämää, että naapurista kuuluu välillä häiritseviäkin ääniä. Ne jotka haluaa rauhaa ja hiljaisuutta muuttakoon muualle. Syrjäseudulla on paljon halpoja asuntoja, joihin ei kuulu naapureista pihaustakaan.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.
eiköhän se asuinmukavuus edellytä, että kaikki kunnioittavat toisiaan ja rauhaansa?
jos jokainen ajattelisi vain omaa asuinmukavuuttaan olisi kerrostalossa asuminen kaoottista.
Muiden kunnioittaminen ei kuitenkaan tarkoita kenenkään muun pillin mukaan tanssimista, vaan halua tehdä kompromisseja. Esim. minä en lopettaisi kotona laulamista vaikka naapurit kuinka valittaisi, mutta pyrkisin tietysti ajoittamaan laulamiseni niin, ettei siitä aiheudu naapureilleni kohtuutonta haittaa - kunhan siitä ei aiheutuisi kohtuutonta haittaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kovaäänistä harrastavien tarttisi tajuta asua omakotitalossa tai hankkia joku treenipaikka. Hyvin harva sietää jokapäiväistä kovaa ääntä naapurista.
Herkkäkorvaisten kannattaa muuttaa korpeen. Mikä tahansa omakotitalo ei riitä, koska naapurit voi pitää pihallaan ääntä etenkin kesäisin.
Joo siis en todellakaan asuisi tuommoisessa talossa, missä naapurin viihtyminen on se ykkösasia, eikä omalla asumismukavuudella ole niin merkitystä. Omaan taloon ei kuulu kenenkään ullitus.