Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rennyn ja vaimonsa lapsen nimeksi tuli DAX:)

Vierailija
22.06.2026 |

Hieno tuleva räppimies! 

 

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaan Renny kova ukko. Ei voi muuta sanoa. Lasta tulee joka vuosi. Peukku!

Rahaa on, ja rakkautta riittää, ja muijalle sopii raskaudet, niin mikäs siinä. Eikös sen Johannan ammatti ollut opettaja? Että parikymmentä mukulaa hoituu helposti.

Paljos Johannalla on kilometrejä?

Johanna on 32v. Ei äidiksi nuori enää. Ns. keski-ikäinen äidiksi. Mutta Rennyyn 67v verrattuna nuori. Vastuutonta vanhan miehen hankkia lapsia.

Vierailija
142/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dax Shephard. Onko hän jotenkin läheinen perheelle, että olisi hänen "mukaansa" nimetty lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harlinin viettävät kesää Suomenlahden Tammion saaressa jossa heillä on huvila. Neljäs lapsi saattaa saada alkunsa kesäisissä tunnelmissa.

On se melkoine YKÄSONNI!

Tuo alulle paneminen on niin helppoa. Jopa vanhukselle nykyisin. Mutta sitten pitäisi kyetä olemaan hyvä ja osallistuva isä jokaiselle pennulle noin 18 vuotta.  Olla läsnä, jaksaa, viedä harrastuksiin. Jos on lähes 70 v ja pikkulapsia ja vauvaa, on tosi vastuuton. Lisääntymiselle pitäisi laittaa ikäraja. Yli 50-vuotiailta kielletty. 

Tuota... mulla on sulle huonoja uutisia. Vanhemmuus ei todellakaan pääty kun lapsi täyttää 18 vuotta vaan se jatkuu läpi elämän.
Jos keksitään ikärajoja niin suojaikäraja ja avioliitto ikä raja sitten sinne 14 ikä vuoteen.

Eihän vanhemmuus ikinä pääty, mutta eihän täysi-ikäisestä vaivaa ole. Tukea voi ja kannattaa toki jokaisen kynnelle kykenevän.

Vierailija
144/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dax on muinaisessa Harold Robbinsin Seikkailijat -kirjassa päähenkilön nimi. Tuo on suomennettu vuonna 1974. Tarina vallasta, rahasta, politiikasta ja rakkaudesta.

joo tänhän tiesi kaikki kuten tiedetään väinämöinen ja mannerheim.

No ei tiedä ja siksipä sen kerroinkin. Tekoäly ei osannut kertoa.

Vierailija
145/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ontto vertaus Nicholas Cageen. Renny halusi oman nimensä, Cage taas halusi ottaa jonkun sarjakuvahahmon nimen. Onpa jollain  niin kova hinku päästä haukkumaan Harlineja, että perustelutkin ontuu pahasti.

Rennyllä ei ole omaa nimeä vaan Harlin ei Harjola.

Nicholas Cagen oikea nimi on Nicolas Kim Coppola mutta nyt vaihtoi nimensä virallisesti Cage. Koska haluaa olla parempi kuin muut.

Harjola ei ole oma nimi, vaan keksitty nimi, eli Harlinista johdettu siis. Suku on ollut Harlin, ja hän otti oman sukunsa nimen vain takaisin. Nyt hänellä on oma nimi esi-isiensä mukaan. Ja siitäkö täällä häntä nyt sitten haukutaan :o ?

Onhan tuo aika epäpyhää kun halutaan niin paljon suomalaisia vinkkejä elokuviin mutta omaa suomalaista nimeä ei voi käyttää koska se ei "myy"

Ehkä on aitoa myydä omalla nimellä? Ja elokuvaa myyvät näyttelijäsuoritukset ja moni muu asia, ei pelkkä ohjaajan nimi. Kun kerran saa nostetta jollain leffallaan, ollaan kiinnostuneita myös seuraavasta. Ja eipä ole maitojunalla puksutellut takaisin. Ja sekös saa jotkut näkemään suorastaan punaista. Huomaa hyvin tällä palstalla :B

Hänellä alkaa olla jo eläkeikä, eiköhän ole huolehtinut myös vanhuudenpäivistään. Sitten on aikaa lapsille vieläkin enemmän.

Vierailija
146/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki isoilla kirjaimilla ja puolipiste ja sulku nimessä on aika erikoinen. Ei mene Suomessa kyllä läpi väestörekisterikeskuksessa, mutta jenkeissä sitten kai onnistuu.

DAX ja sitten :) ON kirjoittaj ahymyksi tarkoittanut, mutta unohti välilyönnin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alulle paneminen on niin helppoa. Jopa vanhukselle nykyisin. Mutta sitten pitäisi kyetä olemaan hyvä ja osallistuva isä jokaiselle pennulle noin 18 vuotta.  Olla läsnä, jaksaa, viedä harrastuksiin. Jos on lähes 70 v ja pikkulapsia ja vauvaa, on tosi vastuuton. Lisääntymiselle pitäisi laittaa ikäraja. Yli 50-vuotiailta kielletty. 

Jokainen täysijärkinen nyt ymmärtää tämän itsekin. Suomalaiset miehet  kuolee keskimäärin noin 77-78-vuotiaana. Moni siis paljon aiemmin. En kyllä itse ryhtyisi vauvoja hankkimaan näin 65-vuotiaana, vaikka olisi mahdollista. Suuri riski jo kaikkiin syöpiin, sydänsairauksiin, aivoverenvuotoon. Pelottaisi saisiko lasta edes ripille ennenkuin kuolee. Puhumattakaan jaksaisiko olla täyspainoinen vanhempi. Elämän iltapuolella 18 v eteenpäin on pitkä aika.  Toivon 67-vuotiaalle  Rennylle kuitenkin paljon armorikkaita vuosia pienen vauvan ja kahden pikkulapsen kanssa.  

Vierailija
148/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Voiko olla enempää weetee. Vähän niinkuin Nannan ja Jeren Jaxx 😂

Kerroppa reilusti mitä sinulle kuuluu jonkun lapsen nimi kun minulle ei mitenkään.  VASTAA!!!!!

No turha sitten ihmetellä miksi lasta kiusataan koulussa ym. nimen takia.

Joku jo täällä sanoi tuntevansa jonkun Daxin. Ja tuskin poika menee mihinkään Pihtiputaan kouluun. Amerikassa on Dax varmaan yleinen nimi, kuten on myös Jax ja Angelina Joliella on Pax. Ja sitten on monikansallinen Max.

Angelina Joliella on Pax, Maddox ja Knox poikien nimet. Oikein ällistytti, kun yksi päivä luin jutun vain pojista, en ollut aiemmin tajunnut, että niillä on kaikilla noin yhteenrimmaavat nimet. Ihan kuin jotain sarjakuvasanastoa: Muks, mäks ja poks. Tai joku muromainos: Riks, raks ja poks.

Olen kans seurannut heidän elämää lehdistä ja mielenkiintoiset on poikien nimet. Tytöt on Shiloh ja Zahara ja oliko niitä enemmän vielä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renny-pappa ei sovi enää iältään isäksi, vaan isoisoisäksi.  Lapsille tulee lasten reuma, leukemia, värisokeus ja kehitysvammoja, kun niiden isänräyhkäle on noin järkyttävän vanha ja rupsahtanut. 

Laittaisitko tästä vaikka linkkiä tai lähteen tutkimustuloksiin.

Hän varmaan viittaa tässä äidin korkeaan ikään.

Ei vaan nimenomaan isän korkea ikä on suuri riskitekijä lapsen terveydelle. Vanhusisät aiheuttavat lapsille kehitysvammaisuutta, leukemiaa, reumaa,  ihosairauksia, värisokeutta ym.  Äidin korkea ikä ei vaikuta vauvaan mitenkään, koska liian vanha ei tule raskaaksi. 50v alkaa olla liikaa äidin iäksi. Miesten isyys on ohi n.35-vuotiaana, ellei halua sairaita lapsia. 

Vierailija
150/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tuosta nimestä heti mieleen Elon Muskin antamat erikoiset nimet nuorimmaisille lapsilleen. Olisiko Renny saanut häneltä vaikutteita? Etäistä ihailua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ontto vertaus Nicholas Cageen. Renny halusi oman nimensä, Cage taas halusi ottaa jonkun sarjakuvahahmon nimen. Onpa jollain  niin kova hinku päästä haukkumaan Harlineja, että perustelutkin ontuu pahasti.

Rennyllä ei ole omaa nimeä vaan Harlin ei Harjola.

Nicholas Cagen oikea nimi on Nicolas Kim Coppola mutta nyt vaihtoi nimensä virallisesti Cage. Koska haluaa olla parempi kuin muut.

Harjola ei ole oma nimi, vaan keksitty nimi, eli Harlinista johdettu siis. Suku on ollut Harlin, ja hän otti oman sukunsa nimen vain takaisin. Nyt hänellä on oma nimi esi-isiensä mukaan. Ja siitäkö täällä häntä nyt sitten haukutaan :o ?

Onhan tuo aika epäpyhää kun halutaan niin paljon suomalaisia vinkkejä elokuviin mutta omaa suomalaista nimeä ei voi käyttää koska se ei "myy"

Harlin on suomalainen nimi, kuten Karlin tai Arlin. Ja se Harjola on täysin isoisän tai jonkun asiasta päättävän elimen  tuulesta tempaama. Renny ei siis ole Harjola, vaikka kuinka väännät.

Vierailija
152/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeäkään, kuuluu muinainen sanonta.

Ja tämän kuuluisan sanonnan keksi muuten mies nimeltään Jortikka.

Hannu asui meidän naapurissa aikoinaan. Näkyi usein ok-talonsa partsilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna ja Renny on varmaan semmoisia ohmisiä, jotka elävät hetkessä, eivät ajattele elämää eteenpäin. Muistan, kun olivat ilahtuneita, kun Coco 1v, että hän on iso. Mutta 17v vielä jäljellä täysi-ikäisyyteen. On haastavat teini-iät. Kolme pikkulasta Rennyn ja Jossun kilometreillä on paljon. Nuori äiti on noin 20-25-vuotiaana. Johanna on 32v. Keski-ikäinen äiti. Mutta Renny 67v on tosi vanha pikkuvauvan ja lisäksi kahden pikkulapsen  isäksi. Mutta omapa on asiansa. Ei heitä nuoremmaksi saa. Yleensä tuossa iässä lapset on jo aikuisia, vaikka nykyisin lapsia saadaan vanhempana. 

Vierailija
154/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Lapsiparka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renny-pappa ei sovi enää iältään isäksi, vaan isoisoisäksi.  Lapsille tulee lasten reuma, leukemia, värisokeus ja kehitysvammoja, kun niiden isänräyhkäle on noin järkyttävän vanha ja rupsahtanut. 

Laittaisitko tästä vaikka linkkiä tai lähteen tutkimustuloksiin.

Hän varmaan viittaa tässä äidin korkeaan ikään.

Ei vaan nimenomaan isän korkea ikä on suuri riskitekijä lapsen terveydelle. Vanhusisät aiheuttavat lapsille kehitysvammaisuutta, leukemiaa, reumaa,  ihosairauksia, värisokeutta ym.  Äidin korkea ikä ei vaikuta vauvaan mitenkään, koska liian vanha ei tule raskaaksi. 50v alkaa olla liikaa äidin iäksi. Miesten isyys on ohi n.35-vuotiaana, ellei halua sairaita lapsia. 

 Suurin osa naisista ei raskaudu enää 37-40-vuotiaana. Tälle on syynsä. Lapsen kantaminen, synnytys, yövalvomiset on raskasta. Elossakin pitäisi pysyä kunnes lapsi on täysi-ikäinen.

Vierailija
156/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Honda DAX

Kiihtyy  nollasta sataan mutta hajoo ennen sitä.

:D

Vierailija
157/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen tuleva nepo-ohjelma saattaa kertoa pojista nimeltä Max, Jax ja Dax.

Riks, raks ja poks.

Vierailija
158/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä järki oli ottaa 71v lapseton Rita Tainola kummiksi? Onhan Rita toki miehensä kanssa rikas.

Eihän Rennykään ole paljon nuorempi. 

Ja maailman vahvinta valtiota johtaa tällä hetkellä 80-vuotias presidentti. 

Kuten viime kaudella johti yli 80 vuotias. (tai siis esitti johtavansa)

Mutta oli sitten syöpä ja dementia. Jotkut haluaa vaan väkisten valtaa tai isäksi sopimattomassa iässä. Kyllä järkeä pitäisi käyttää ja olla itsekriittisyyttä.

Vierailija
159/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo alulle paneminen on niin helppoa. Jopa vanhukselle nykyisin. Mutta sitten pitäisi kyetä olemaan hyvä ja osallistuva isä jokaiselle pennulle noin 18 vuotta.  Olla läsnä, jaksaa, viedä harrastuksiin. Jos on lähes 70 v ja pikkulapsia ja vauvaa, on tosi vastuuton. Lisääntymiselle pitäisi laittaa ikäraja. Yli 50-vuotiailta kielletty. 

Jokainen täysijärkinen nyt ymmärtää tämän itsekin. Suomalaiset miehet  kuolee keskimäärin noin 77-78-vuotiaana. Moni siis paljon aiemmin. En kyllä itse ryhtyisi vauvoja hankkimaan näin 65-vuotiaana, vaikka olisi mahdollista. Suuri riski jo kaikkiin syöpiin, sydänsairauksiin, aivoverenvuotoon. Pelottaisi saisiko lasta edes ripille ennenkuin kuolee. Puhumattakaan jaksaisiko olla täyspainoinen vanhempi. Elämän iltapuolella 18 v eteenpäin on pitkä aika.  Toivon 67-vuotiaalle  Rennylle kuitenkin paljon armorikkaita vuosia pienen vauvan ja kahden pikkulapsen kanssa.  

He ovat ehkä, kenties ja mahdollisesti saattaneet keskustella asiasta pitkäänkin ja päättäneet alkaa perheeksi ja yrittää saada lapsia. Johanna on aikuinen ja kasvatustieden maisteri, eli nyt ei olla minkään tumpelon kanssa tekemisissä. Tietää lasten kasvatuksesta ja tarpeista. Hän on se, joka on ottanut riskin ja tietää myös sen, että voi myös itse menehtyä esim. rintasyöpään vaikka ensi vuonna. Ehkä he ovat pohtineet asiat halki, hoitaneet ne jo ennalta kuntoon, turvaverkot jne, ja antaneet palaa. Rakkaus on.

Vierailija
160/171 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä järki oli ottaa 71v lapseton Rita Tainola kummiksi? Onhan Rita toki miehensä kanssa rikas.

Rita kirjoittaa parista, mitä nämä haluavat julkisuuteen, lehtiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi