Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Prismasta Timo varhaisperunaa parin euron kilohintaan ja vertailun vuoksi torilta Timoa reilun kympin kilohintaan ja yllätyin

Vierailija
22.06.2026 |

Eivät ole ollenkaan sama tuote!  Prisman Timo on vetinen mutta pottupojan Timo napakka! 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kommentteja. Jossain marketissa oli tarjous, jo ennen Juhannusta: uuttapottua, 1e/kg. Ihmettelin, et nytkö jo? Pieneillä oli teksti: Ruotsi. No, kesä on siellä edempänä kuin meillä ja siksi varmaan halpaa.

Maalla kun olin joskus nuorena käymässä, niin tädit kävi nostamassa uuttapottua (syyspottu-lajike), omasta pellosta. Hyvää oli, mutta aika pieniä, Juhannuksena. Ei niitä kannattanut nostaa muuta kuin "kattilallinen" eli sen verran, mitä kerralla meni. Niin tehtiin joka kerta, ruuaksi siis. Huomasin, et mitä pitemmälle kesä meni, sen isompia ne oli.

Tuo siis Kaakonkulmalla.

Juu ei kotimainen kerkeä heti alkukesän pöytiin niin tuodaan ulkomailta

Vierailija
22/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön Timo varhaisperuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin suoraan tuottajalta pussillisen Timoa suoramyynnistä omalta mökkisaarelta, tosin muutama päivä meni ennenkuin tuli käyttöön, kun juhannuksena söin sukulaisten ostamia perunoita. Luulin kuitenkin maukkaammaksi, nyt siis keittelin lounaalla ekat, ja ei ollut mitenkään erikoisen makoisia. En tiedä, keitinkö sitten vähän liian pitkään (ehkä 18-20 min), pitäisikö Timon jäädä hyvin napakaksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä