Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Prismasta Timo varhaisperunaa parin euron kilohintaan ja vertailun vuoksi torilta Timoa reilun kympin kilohintaan ja yllätyin

Vierailija
22.06.2026 |

Eivät ole ollenkaan sama tuote!  Prisman Timo on vetinen mutta pottupojan Timo napakka! 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ullllatuuus?! 

Vierailija
2/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman varhaisperunat tuskin ovat edes Suomesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne olla ihan vaikka samasta pellosta, mutta uudelle perunalle on ratkaisevaa miten nopeasti sen saa maalta kattilaan. 

Vierailija
4/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myivät Prismassa sulle yöntimoa. Suomalainen varhaisperuna kasvaa yöttömässä yössä :D

Vierailija
5/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa suoraan torilta vaan, loppuu se ääsmarketin tuottajien riistäminen.

Vierailija
6/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S myy halvalla sekundaa. K se pitää olla jos haluaa parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on minulla varaa maksaa kunnollisesta perunasta. Vasta ostin torilta 15€/2 litraa Annabellea.

Vierailija
8/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pottu pojan kauppaan tie, jos perunata mieli tekee mie..li.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa suoraan torilta vaan, loppuu se ääsmarketin tuottajien riistäminen.

Ai kun he eivät osta tuottajalta ollenkaan 

Vierailija
10/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan suun täydeltä Timoa ilmaiseksi 😋

 

Rivo-Riitta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos Pottukoiran perunat hyviä?

Vierailija
12/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on eri viljelijältä, niin tuote voi olla ihan erilainen, vaikka samaa lajiketta olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan suun täydeltä Timoa ilmaiseksi 😋

 

Rivo-Riitta 

Ja oikein napakkaa, ei mitään löysää 😋

 

Rivo-Riitta 

Vierailija
14/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan suun täydeltä Timoa ilmaiseksi 😋

 

Rivo-Riitta 

Joo tule tänne vaan niin saat lisää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan suun täydeltä Timoa ilmaiseksi 😋

 

Rivo-Riitta 

Joo tule tänne vaan niin saat lisää 

Sopivasti suolaista? 

 

Rivo-Riitta 

Vierailija
16/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ne olla ihan vaikka samasta pellosta, mutta uudelle perunalle on ratkaisevaa miten nopeasti sen saa maalta kattilaan. 

Ei vielä ole uusien perunoiden aika. Vasta syksyllä. 

Vierailija
17/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin perunat suoraan tuottajalta ja sen jälkeen en ole Prisman pottuihin koskenut. Niissä ON eroa. Sen verran kun minä syön perunaa, voin ostaa omani tuottajalta. Yleensä syksyllä ostan talven perunat. Meillä on perunakellari.

Vierailija
18/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa suoraan torilta vaan, loppuu se ääsmarketin tuottajien riistäminen.

Mielelläni, mutta ei viitsis maksaa kymppiä kilolta. Mikä siinä sitten maksaa kun viljelijä vie sen perunansa torille? Kaupan ketjussa on kaikkea välikäsiä ja välistä vetäjää, mutta kun viljelijä myy torilla niin on silti paljon kalliimpaa.

Vierailija
19/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa suoraan torilta vaan, loppuu se ääsmarketin tuottajien riistäminen.

Mielelläni, mutta ei viitsis maksaa kymppiä kilolta. Mikä siinä sitten maksaa kun viljelijä vie sen perunansa torille? Kaupan ketjussa on kaikkea välikäsiä ja välistä vetäjää, mutta kun viljelijä myy torilla niin on silti paljon kalliimpaa.

Minä maksan mielummin suoraan tuottajille kuin välikäsille.

Vierailija
20/23 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja. Jossain marketissa oli tarjous, jo ennen Juhannusta: uuttapottua, 1e/kg. Ihmettelin, et nytkö jo? Pieneillä oli teksti: Ruotsi. No, kesä on siellä edempänä kuin meillä ja siksi varmaan halpaa.

Maalla kun olin joskus nuorena käymässä, niin tädit kävi nostamassa uuttapottua (syyspottu-lajike), omasta pellosta. Hyvää oli, mutta aika pieniä, Juhannuksena. Ei niitä kannattanut nostaa muuta kuin "kattilallinen" eli sen verran, mitä kerralla meni. Niin tehtiin joka kerta, ruuaksi siis. Huomasin, et mitä pitemmälle kesä meni, sen isompia ne oli.

Tuo siis Kaakonkulmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän