Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Oulun seudulla jotenkin vaikeampaa puutiaisaivokuumetta jos 17 diagnosoitua ja heistä muutama kuollut?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oululaiset ei halua ottaa rokotetta. Luulisi noilla lukemilla rokotuksen olevan sillä asuville ilmainen.

Ei ole ilmainen. Lisäksi täällä et meinaa millään päästä lääkäriin, jos et mene yksityiselle. Eli siksi varmaan jengi kuolee.

Rokote maksaa apteekissa 35 euroa kappale ja kolme tarvitaan. Ei ole ilmainen mutta ei superkalliskaan.

Itsekö sen pistät jos et vastaanotosta maksa mitään? 

Lääkärinä pyysin työpaikan sairaanhoitajaa pistämään. Monessa terveyskeskuksessa voi varata rokotetta varten ajan hoitajalta. Täällä Helsingissä sellainen ei maksa mutta muualla saattaa maksaa. Rokotustiedot on hyvä merkitä rekisteriin.

Vierailija
22/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oululaiset ei halua ottaa rokotetta. Luulisi noilla lukemilla rokotuksen olevan sillä asuville ilmainen.

Ei ole ilmainen. Lisäksi täällä et meinaa millään päästä lääkäriin, jos et mene yksityiselle. Eli siksi varmaan jengi kuolee.

Tautiin kuolee hyvin harva mutta neurologiset seuraukset voivat olla ikävät. Puutiaisaivokuume voi tarttua minuuteissa kun punkki pääsee tekemään kontaktia toisin kuin borrelian tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oululaiset ei halua ottaa rokotetta. Luulisi noilla lukemilla rokotuksen olevan sillä asuville ilmainen.

Ei ole ilmainen. Lisäksi täällä et meinaa millään päästä lääkäriin, jos et mene yksityiselle. Eli siksi varmaan jengi kuolee.

Rokote maksaa apteekissa 35 euroa kappale ja kolme tarvitaan. Ei ole ilmainen mutta ei superkalliskaan.

Itsekö sen pistät jos et vastaanotosta maksa mitään? 

Lääkärinä pyysin työpaikan sairaanhoitajaa pistämään. Monessa terveyskeskuksessa voi varata rokotetta varten ajan hoitajalta. Täällä Helsingissä sellainen ei maksa mutta muualla saattaa maksaa. Rokotustiedot on hyvä merkitä rekisteriin.

Täällä maksaa 30 € joten punkkibussi tms. tulee jopa halvemmaksi (n. 60 € per kerta) 

Vierailija
24/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakkurissa on kyllä peuroja, mutta lienee muuallakin Oulussa...

Punkkeja on paljon myös Metsokankaalla Kaakkurin vieressä jne. mutta alue ehkä varakkaampaa eli oletetaanko että maksavat itse rokotteensa. 

Vierailija
25/25 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume iskee rajummin, kun aivot on pienet ja sileät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi