Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustatko aborttia?

Vierailija
21.06.2026 |

Koska abortti on poliittisesti se ikuinen kuuma peruna, haluan esittää tämän kysmyksen

Mielipiteesi abortista?

Vaihtoehdot

Kommentit (313)

Vierailija
61/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttia vastustava mies vihaa naisia. 

Aborttia vastustava nainen vihaa itseään. 

Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?

On eri asia rakastaa lasta kuin elää harhassa

Miten lapsi on harha?

Puhumme nyt solumöykystä. Naisella on oikeus poistaa sellainen kohdustaan niin tahtoessaan

Enemmänkin vastustan tällaista asennetta ja abortin normalisointia, kuin itse aborttia.

Mitä sitten? Sä tuskin olisit huolehtimassa niistä solumöykyistä

Ei ole solumöykkyä kun abortti tehdään. 

Vierailija
62/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttia vastustava mies vihaa naisia. 

Aborttia vastustava nainen vihaa itseään. 

Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?

Miksi abortinvastustajat, jotka rakastavat elämää eivät kuitenkaan tee mitään nälkää kärsivien lapsien eteen?

Millä perusteella väität noin?

Koska jos tekisivät, niin ei missään maassa olisi köyhiä lapsia jotka näkevät nälkää. Saatikka näillä elämää rakastavilla ihmisillä olisi useampi adoptiolapsi.
Mutta ei kenelläkään ole, eivätkä he auta ketään

Ei voi adoptoida jos lapsia ei anneta adoptoitaviksi. Kukaan ei voi ottaa kaikkia maailman lapsia itselleen. Itse olen ottanut ja saanut yhden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttia vastustava mies vihaa naisia. 

Aborttia vastustava nainen vihaa itseään. 

Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?

On eri asia rakastaa lasta kuin elää harhassa

Miten lapsi on harha?

Puhumme nyt solumöykystä. Naisella on oikeus poistaa sellainen kohdustaan niin tahtoessaan

Solumöykky ei ole totta. Katso ja lue jostain minkälainen alkio ja sikiö on missäkin vaiheessa.

Vierailija
64/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tytär oli teini-ikäinen ja tajusi mun huolimattomasta puheesta, että mitä te ihmiset oikeasti siis teette, niin itkuhan siitä tuli. Ensimmäinen itku maailman pahuudesta. Ihana lapsi. Itse olin silloin jo niin kyynistynyt, etten osannut edes varoa. 

Vierailija
65/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen aborttilaki on ihan ok, mutta käsittämätöntä on se, miten nykyisessä korkean sivistyksen maassa voi olla nin käsittämättömän paljon tomppeita, että turhia abortteja tehdään älyttömästi, vaikka ehkäisymenetelmät ja katumuspillerit ovat helposti saatavilla.  Paljon eri vaiheessa kesken menneitä sikiöitä nähneenä voin kertoa, että kyllä siinä solumöykyssä sykkivä sydän ja muita ominaisuuksia akaa näkyä jo hyvinkin varhain.  Ei se möykky mistään taikaiskusta synnytyksessä muutu lapseksi.  Terve lapsi ei ole koskaan itsestäänselvyys vaan aina suuri lahja.

Vierailija
66/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi synnyttää lapsi, jota ei kumpikaan vanhemmista halunnut vai sittenkin abortti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi synnyttää lapsi, jota ei kumpikaan vanhemmista halunnut vai sittenkin abortti?

Adoptio

Vierailija
68/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi synnyttää lapsi, jota ei kumpikaan vanhemmista halunnut vai sittenkin abortti?

Adoptio

Oikeasti olet sitä mieltä että nainen kantaa sen häpeän, että on 9 kk raskaana ja sitten antaa lapsensa adoptioon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustan naisen oikeutta päättää omasta kehostaan ja omasta elämästään. 

Ja kyllä, olen tehnyt abortin. Se oli mun elämäni paras päätös! Sitä ei kukaan muuta millään "eikö lapsella ole oikeutta elämään"-sonnalla. Sillä ei ollut. Se "lapsi" oli noin viisi viikkoa kehittynyt solukimppu ja meille molemmille on todella paljon parempi, ettei se koskaan edes syntynyt. Melko varmasti en olisi enää edes hengissä, koska sen "isästä" kuoriutui esiin aivan täysi psykopaatti. 7 vuotta myöhemmin kumppani ja elämäntilanne oli täysin eri ja silloin halusimme lapsen ja pidimme sen. Myös seuraavan pidimme. 

Vierailija
70/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttia vastustava mies vihaa naisia. 

Aborttia vastustava nainen vihaa itseään. 

Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?

On eri asia rakastaa lasta kuin elää harhassa

Miten lapsi on harha?

Puhumme nyt solumöykystä. Naisella on oikeus poistaa sellainen kohdustaan niin tahtoessaan

Ei ole solumöykky. Ihan vauvalta näyttää jo ensimmäisessä raskausultrassa viikolla 12. Omien lasten persoona on jo myös näkynyt tuossa vaiheessa, menevämpi tapaus heitti sellaista kuperkeikkaa ja vipelsi menemään, että ultraaja ihmetteli. Sama meno jatkunut sieltä asti. Jos he ovat vain solumöykkyjä, niin sinäkin olet siinä tapauksessa. 

Suurin osa aborteista tehdään jo paljon ennen viikkoa 12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortin vastustajat täytyisi lähettää suoraan Marsiin! Eläköön siellä äärioikeistolaisessa harhoissaan ja jättäkööt normaalit ihmiset maassa rauhaan.

 

PS. Millainen yhteiskunta siitä muodostuisi, jos väestö muodostuisi yksinomaan abortin vastustajista?

Taleban-yhteiskunta

Todennäköisesti. Abortin vastustaminen on vahvasti kytköksissä naisvihaan minkä vuoksi on todella huolestuttavaa, että on myös aborttia vastustavia naisia. 

Abortin puoltaminen on sitten vahvasti kytköksissä lapsivihaan. 

 

"Yäää, ei noin saa sanoa! Poistoon! Meille saa tulla vauva, mutta vain terve ja kun meillä on töissä vakipaikat ja kotona 300-neliöinen talo ja mulla ei bileputki päällä!"

Vierailija
72/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi synnyttää lapsi, jota ei kumpikaan vanhemmista halunnut vai sittenkin abortti?

Olen itse kokenut yllätysraskauden aika huonossa tilanteessa.  Parisuhde voi huonosti ja harkitsimme eroa.  En kuitenkaan kestänyt ajatusta abortista, koska olin yhden lapsen kohdalla joutunut taistelemaan kovasti, että hän selviytyi eloon.  Mies sanoi lähtevänsä kotoa, kun kesäloma alkaa.  Itse huusin hänelle, etten minäkään halua olla raskaana, mutta olen vaan.  Kun lapsi sitten syntyi, tuntui, kuin kaikki palaset olisivat loksahtaneet kohdalleen ka kaikki oli niinkuin pitikin.  Tuosta on jo yli 30 vuotta, eikä mies ole vieläkään lähtenyt ja juuri tuon lapsen ansiosta saimme tavattoman suloisen lapsenlapsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi synnyttää lapsi, jota ei kumpikaan vanhemmista halunnut vai sittenkin abortti?

Adoptio

Sinäkö adoptoit päihdeäitien vauvat?

Vierailija
74/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttia vastustava mies vihaa naisia. 

Aborttia vastustava nainen vihaa itseään. 

Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?

Miksi abortinvastustajat, jotka rakastavat elämää eivät kuitenkaan tee mitään nälkää kärsivien lapsien eteen?

Aika monet tekee. 

Itse olen kasvattanut kaksi toisen äidin lasta, kun eivät itse siihen kyenneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttia vastustava mies vihaa naisia. 

Aborttia vastustava nainen vihaa itseään. 

Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?

Miksi abortinvastustajat, jotka rakastavat elämää eivät kuitenkaan tee mitään nälkää kärsivien lapsien eteen?

Millä perusteella väität noin?

Koska jos tekisivät, niin ei missään maassa olisi köyhiä lapsia jotka näkevät nälkää. Saatikka näillä elämää rakastavilla ihmisillä olisi useampi adoptiolapsi.
Mutta ei kenelläkään ole, eivätkä he auta ketään

Olet väärässä. Juuri heillä on adoptio lapsia, ja juuri he auttavat köyhissä maissa. Missä harhassa oikein elät? 

Vierailija
76/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääketieteellisistä syistä tehtyä aborttia kannatan mutta nää 10k Suomessa tehtyä aborttia ei oo lääketieteellistä syytä nähnytkään. Eli oon ns. morkkisabortteja vastaan.

Olet kaksinaamainen. Raiskausabortti ei ole mikään morkkisabortti vaan rikoksen uhrin auttamista.

Miksi viatonta lasta pitäisi rangaista isänsä synnistä? Lapsi se alkoikin on

Vierailija
77/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttia vastustava mies vihaa naisia. 

Aborttia vastustava nainen vihaa itseään. 

Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?

Miksi abortinvastustajat, jotka rakastavat elämää eivät kuitenkaan tee mitään nälkää kärsivien lapsien eteen?

Mitä abortinkannattajat tekevät nälkää kärsivien lapsien eteen?

Vierailija
78/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustan naisen oikeutta päättää omasta kehostaan ja omasta elämästään. 

Ja kyllä, olen tehnyt abortin. Se oli mun elämäni paras päätös! Sitä ei kukaan muuta millään "eikö lapsella ole oikeutta elämään"-sonnalla. Sillä ei ollut. Se "lapsi" oli noin viisi viikkoa kehittynyt solukimppu ja meille molemmille on todella paljon parempi, ettei se koskaan edes syntynyt. Melko varmasti en olisi enää edes hengissä, koska sen "isästä" kuoriutui esiin aivan täysi psykopaatti. 7 vuotta myöhemmin kumppani ja elämäntilanne oli täysin eri ja silloin halusimme lapsen ja pidimme sen. Myös seuraavan pidimme. 

Abortti on m u r h a. Elämä alkaa hedelmöityksestä. Eikö lasta olisi voinut antaa adoptioon. Jumala kieltää murhaamisen

Vierailija
79/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aborttia vastustava mies vihaa naisia. 

Aborttia vastustava nainen vihaa itseään. 

Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?

On eri asia rakastaa lasta kuin elää harhassa

Miten lapsi on harha?

Puhumme nyt solumöykystä. Naisella on oikeus poistaa sellainen kohdustaan niin tahtoessaan

Vauva on myös solumöykky, outo logiikka.

Vierailija
80/313 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko parempi synnyttää lapsi, jota ei kumpikaan vanhemmista halunnut vai sittenkin abortti?

Adoptio

Oikeasti olet sitä mieltä että nainen kantaa sen häpeän, että on 9 kk raskaana ja sitten antaa lapsensa adoptioon?

Miksi raskaus olisi häpeä? Murha sen sijaan on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä