Vastustatko aborttia?
Koska abortti on poliittisesti se ikuinen kuuma peruna, haluan esittää tämän kysmyksen
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttia vastustava mies vihaa naisia.
Aborttia vastustava nainen vihaa itseään.
Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?
Miksi abortinvastustajat, jotka rakastavat elämää eivät kuitenkaan tee mitään nälkää kärsivien lapsien eteen?
Tästä on varmaan sulla jotain tutkimustietoa laittaa?
Nimim. Adoptiojonossa on 2 vuotta, tuen toimintaa rahalahjoituksin. Mutta mammat heittää lapsia mieluummin roskiin.
Mitkähän mammat, sun äitis vai? Olispa heittänyt sinut roskiin, Huoris.
Tiesitkö, että noin puolet alkaneista raskauksista keskeytyy itsekseen, koska alkiossa on paha geneettinen vika. Mitä enemmän te miehet tuhoatte itseänne mikromuovilla, kemikaaleilla, päihteillä ja prosessoidulla ruualla, sitä kelvottomampia ovat siittiönne ja joka toinen 30 vuotta täyttänyt suomalaismies on jo lähes steriili. Ei lähde raskaus käyntiin niillä siemenillä.
Kaikki aborttia vastustavat naiset tulisi pakottaa raskaiksi
Tämänkin ketjun tarjoaa teille Venäjän Federaation ylpeä äärioikeistolainen tolvana.
Jokainen tekemätön abortti on uuden Hitlerin/Putinin/Trumpin/Kim Jong Unin/Netanjahun mahdollisuus. Eikö meillä ole tehty ihan liian vähän abortteja päätellen äärioikeiston möyhöjen olemassaolosta?
Eihän ne kelpaa mieheksi kellekään (edes toisilleen) vaan ovat yhteiskunnan resurssien haaskaajia ja vahingontekijöitä.
Käykää allekirjoittamassa fasistit vittyyn Suomesta!
https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364
C--->k
Kyllä mielenterveyden hoito on Suomessa huonossa jamassa
En vastusta, kuten syöpäleikkauksiakaan. Mut näiden abortinvastustajien hoidot voisi jättää tekemättä. Evoluutiota voi edistää älykkyyden suuntaan tai voi jättää kaikki tollot henkiin, jolloin ne alkavat tepsuttaa kaduilla naisia potkimassa ja nasutervehdyksiä tehden oppimatta mitään historiasta, toistaen sen virheitä.
Joko joku trollaa tai tällä palstalla pyörii mieleltään vajaita ja aborttia vastustavia naisia 🤢🤮🤢🤮🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Vastustan aborttia, olen nainen.
En vastustanut aborttia ennen omia raskauksiani. Ultrakuvat muuttivat mieleni. Kohdussa on lapsi eikä mikään solupallo.
Sallisin abortin raskausviikolle 9 saakka, sen jälkeen en.
Toivottavasti koet kohdun ulkoisen raskauden :)
Tähän maailmaan ei tarvita enempää ei-toivottuja lapsia. Ei ole kenenkään etu sellainen. Siksi abortti on jees.
Vierailija kirjoitti:
Tähän maailmaan ei tarvita enempää ei-toivottuja lapsia. Ei ole kenenkään etu sellainen. Siksi abortti on jees.
Lapsi voi olla toivottu, vaikkei äiti haluaisi häntä raskauden ensiviikkojen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän maailmaan ei tarvita enempää ei-toivottuja lapsia. Ei ole kenenkään etu sellainen. Siksi abortti on jees.
Lapsi voi olla toivottu, vaikkei äiti haluaisi häntä raskauden ensiviikkojen aikana.
Sitten voi adoptoida. Turha luoda uusia ihmisiä, kun jo syntyneetkin kärsivät.
En vastusta. En ole naisia vihaava uskispaska tai äärioikeistomulkku
Jokainen lapsi on tervetullut tähän maailmaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aborttia vastustava mies vihaa naisia.
Aborttia vastustava nainen vihaa itseään.
Entä jos rakastaa elämää sukupuoleen katsomatta?
Aina voi kaikenlaista huudella.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lapsi on tervetullut tähän maailmaan!
Sun kotiin hoidettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lapsi on tervetullut tähän maailmaan!
Sun kotiin hoidettavaksi?
Tottakai jos, sinä olet noin paha ihminen. Mutta sinä menet sitten vankilaan maksamaan edes osan kustannuksista.
Haluaisin tietää mitä muita arvoja sulla on, kuin että työnnät lapsesi muiden hoidettavaksi? Koetko olevasi oikeutettu elämään täällä ja esittämään ihmistä?
Joo, abortti on ihmisalun tappamista! Se ei äänestyksellä muutu
Olen kasvattanut köyhyysrajan alla monta onnellista ja hyvinvoivaa lasta. Peilistä katsoo tavallinen heikko ihminen, joka ottaa vastaan elämän sellaisena kuin se on ja nauttii elämän iloista. Tuntuu perusasiat monilta unohtuvan.
ihmiset ei koskaan ole ylimääräisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lääketieteellisistä syistä tehtyä aborttia kannatan mutta nää 10k Suomessa tehtyä aborttia ei oo lääketieteellistä syytä nähnytkään. Eli oon ns. morkkisabortteja vastaan.
Minä taas ajattelen, että on todella hyvä että raskauden voi keskeyttää vielä varhaisvaiheessa riippumatta siitä syystä miksi se on alkanut. Ehkäisy unohtui? Ehkäisy petti? Ehkäisyä ei osattu käyttää oikein? Teiniraskaus? Raiskaus? Raskaus tilanteessa, jossa on jo lapsiluku täynnä? Raskaana olevalla päihdeongelma/kehitysvamma tms. eikä ole kykyä/halua hoitaa lasta? Ne ihmiset pitää lapsen, jotka sen haluavat. Nykypäivänä on todella iso juttu saada lapsi, kyllä siihen pitää pystyä itsekin vaikuttamaan.
Ongelma aborteissa on usein se, että niitä tehdään puhtaasti itsekkäistä syistä eikä lapsen etua ajatellen siitä huolimatta, että raskaus on ollut oman huolimattomuuden syytä. Ihmiselämä ei nimittäin ole asia jolla ei pitäisi leikkiä ja oikeus elämään on selkeästi ihmisoikeus toisin kuin oikeus aborttiin, joka on tulkinnanvarainen. Jotkuthan jopa väittävät, että lapsesta tulee ihminen vasta kun se syntyy ja se taas ei käy mitenkään järkeen ottaen huomioon, että puolivuotinen sikiö voi selvitä hengissä.
Tämä on oma näkemykseni milloin abortti on hyväksyttävää; Jos lapselle ei voida todennäköisesti antaa hyvää elämää, äiti ei ole voinut vaikuttaa toiminnallaan mahdollisuuksiin tulla raskaaksi, äiti ei ole tekohetkellä ymmärtänyt seurauksia tai raskaus uhkaa äidin elämää, on abortti ihan ymmärrettävä ratkaisu. Jos abortti kuitenkin päätetään tehdä vain, koska yksi ilta kumpikin osapuoli halusi laittaa lastin sisään, lapsi on väärää sukupuolta tai vanhemmat eivät vain halua lasta, tulee abortista välittömästi epämoraalinen teko.
Saatte nyt pistää niitä alanuolia, koska minua ei kiinnosta olenko mielestänne oikeassa vai väärässä. Tuonpuoleisessa sitten nähdään miten nämä abortit tuomitaan ja kuka oli oikeassa. Paras tapa säästyä tuomiolta on kuitenkin olla tekemättä mahdollista rikosta alkuunkaan.
Piti kirjoittaa että olen ollut jonossa jo 2 vuotta