Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teet esim. kinkkukiusauksen?

Vierailija
23.03.2025 |

Käytätkö peruna-sipulisekoitusta (pakaste) vai kuoritko, suikaloitko perunat itse? Totesin taas kerran, että tekemällä kaiken itse, lopputuloksena on todellakin kinkkukiusaus eikä kinkkupottumuusi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi suikaloin joulukinkun jämät kinkkukiusaukseen. Perunat saa yleiskoneella nopeasti suikaleiksi. Käytän kuohukermaa.

Vierailija
2/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tuosta pakasteesta tehtyä kunnon kiusausta. Ensin on jäistä velliä ikuisuuden ja sit muuttuu silmänräpäyksessä mössöksi. Itse suikaloiden parempaa mutta työläs. Yleiskoneessani ei ole suikaleterää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa meillä tehdään taas ihan uunilohi sipuliperuna pussi ja tomaattimössö purkki ja lohi päälle kuori päälle päin ja se otetaan pois kun on kypsää. Viipaloituja oliiveja sekaan. Hyvää tulee . Ja toinen tyyli on ostaa pekonia ja pilkkoa se kuin perunaa uunivuokaan ja valkosipulia reilusti. Ruokagreme mutta vasta viimeksi . Ensin vähän vettä saa kypsentyä sitten creme . Tai seiti uuniin vuokaan mihin purkki tomaattimössöä purjosilppua ja mausteita ja pottumuussi. Nopeita pikaruoka. Mutta tonnikala purkki käy hyvin pikaruokana paitsi salaatissa niin pannulla kuumennettuna kerman kanssa. No pekoni on niissä kinkkupizzoisaa . Se n han sama elukkaa vuohi lammas hevonen kuin sika. Kana. 🐔. Liskoja. Silakka käy uunilaatikkoon hyvin ja anjovis jopa sen pekonin kanssa. Ja lopun laatikon voi käyttää munakkaaseen. Hullunlehmän tautia tuli lampaista . 

Vierailija
4/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikaloin itse perunat ja leikkaan sipulin ihan pieniksi. Lisään vuokaan ja sekaan kinkkusuikaleet, suolaa, paprikajauhetta ja mustapippuria. Kerma on yleensä kuohukermaa. Uunissa reilu tunti. 

Vierailija
5/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät potut niin tulee hyvää 

Vierailija
6/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa meillä tehdään taas ihan uunilohi sipuliperuna pussi ja tomaattimössö purkki ja lohi päälle kuori päälle päin ja se otetaan pois kun on kypsää. Viipaloituja oliiveja sekaan. Hyvää tulee . Ja toinen tyyli on ostaa pekonia ja pilkkoa se kuin perunaa uunivuokaan ja valkosipulia reilusti. Ruokagreme mutta vasta viimeksi . Ensin vähän vettä saa kypsentyä sitten creme . Tai seiti uuniin vuokaan mihin purkki tomaattimössöä purjosilppua ja mausteita ja pottumuussi. Nopeita pikaruoka. Mutta tonnikala purkki käy hyvin pikaruokana paitsi salaatissa niin pannulla kuumennettuna kerman kanssa. No pekoni on niissä kinkkupizzoisaa . Se n han sama elukkaa vuohi lammas hevonen kuin sika. Kana. 🐔. Liskoja. Silakka käy uunilaatikkoon hyvin ja anjovis jopa sen pekonin kanssa. Ja lopun laatikon voi käyttää munakkaaseen. Hullunlehmän tautia tuli lampaista . 

Okei, jotakuinkin ymmärsin sinun käyttävän peruna-sipulisekoitusta etkä raakaa perunaa. Tämä selvä, muu osa kirjoituksestasi meni yli hilseen.

Vierailija
7/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista-merkin perunasuikaleet pysyy kiinteinä, niitä käytän. Vuokaan tuo kilon pussi, perään kinkut/broilerit tai mitä milloinkin ja kuohukerma päälle, hyvää tulee ja aktiivinen valmistusaika noin 5 minuuttia. 

Vierailija
8/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani sairastumisestasi hullun lehmän tautiin. 

Vierailija
9/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaukset on laiskan kokin pelastus. Ihanan helppoa ja nopeaa suoraan pussista.

Vierailija
10/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pussista. Mandoliinilla tulee tasapaksua ja kaikki kypsyy sopivasti.

Vierailija
11/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorin ja pilkon perunat itse, yleensä van goghia ja sellainen 1,5 kg on hyvä määrä, kinkkua 300 g ja siihen pari purkkia kermaa joka on maustettu suolalla ja valkopippurilla.

Vierailija
12/12 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein viimeksi kinkkukiusauksen pitemmän kaavan kautta eli suikaloin perunat itse, ihan käsipelillä veitsellä leikellen. Sitten kuullotin ne isolla pannulla rypsiöljyllä, n. 10 min. Sitten kuullottelin sipulit ja kinkkusuikaleet lisäsin samaan. Sitten kerroksittain vuokaan. Liemen tein yrttituorejuustosta ja ruokakermasta, purkki kumpaakin. Kyllä oli hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme