Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvikset ei sula mahassani

Vierailija
21.06.2026 |

Ja rip*loin joka päivä monta kertaa sulamattomia kasviksia. Sama, vaikka kasvikset olisi valmistettu ja kypsennettykin. Voinko olla syömättä niitä? Ei maistu mitkään smoothiet ja sosekeitot.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävlläni taas kasvisten syönnin estää niiden juuttuminen kurkkuun???? Läski, voi, grillimakkarat ja muu epätetreellinen ruoka kyllä menee kurkusta alas!!!! Asennevammaisuuttako?

Sano, että upottaa voisulaan ne kasvikset ennen nielemistä.

Vierailija
42/47 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jättää viinanjuontia vähemmälle niin vatsakin toimii paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä pystyt tunnistamaan kasvikset ulos tullessa, et ole pureskellut niitä tarpeeksi. Aloita nyt ensin ainakin siitä. 

Tätä mietin minäkin. 

Vierailija
44/47 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hotkit ruokasi tottakai se tulee sulamattomasta ulos. Ruuansulatus alkaa huolellisella pureskelulla. 
Sinulla voi olla myös joku suolistosairaus, keliakia tai intoleranssi niin että suoliston seinämät ovat vaurioituneet, suolistobakteerikanta voi olla heikkolaatuinen, jos ruokavaliosi on ollut yksipuoleinen, suolistosi voi olla ärtynyt, tulehtunut jne. Mene lääkäriin!

Vierailija
45/47 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkään ei sulanut pähkinät, jos rouskutin niitä kokonaisina tai söin rouheena. Vaihdoin sitten sileään maapähkinävoihin ja vatsa tottui lopulta pähkinöihin. 

Kyllä se siis saattaa auttaa, että vetää ne kasvikset sileiksi soseiksi tai kypsentää niitä, kunnes suolisto tottuu ja alkaa sulattamaan niitä. Ja myös se, että syö vain vähän kerrallaan, auttaa myös vatsaa tottumaan. Kasvikset kannattaa siis jakaa monelle päivän aterialle, eikä lykätä kaikkea esim. yhteen pääruokaan.

Vierailija
46/47 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sentään pulla ja jäätelö sulaa hyvin.

Tärkeimmät etusijalle. 😏

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/47 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan kiva jos tollainen 8 cm halkaisijaltaan oleva peruna tulee sellaisenaan ulos. Luulis ainakin tuntuvan siinä miehen g-pisteessä.

Tätä nyt ollaan koitettu sanoa, että sen vatsan pitää tottua. Perunaan on moni tottunut, siksi se ei tule tuommoisena ulos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi