Olen nyt kuunnellut 3 vuotta, kun yläkerran naapurin lapsi juoksee asunnossa
Ja alan olemaan sille äänelle todella allerginen. Järkyttävä töminä, kantapäähyppely pieneltä lapselta. Ikää lapsella nyt noin 5 vuotta ja juoksee juoksee ja juoksee. Itse vanhempana jo sanoisin, että sisällä juokseminen on kielletty. Tänne alas kuuluu ääni kun korvan juuressa tömistelisi.
Pienet on murheet, mutta oli vaan pakko purkautua. Seutaavaksi muutan ylimpään kerrokseen, jos ei sitten hiiret kirmaa jossain vintillä ja pidä mekkalaa.
Ps. Itelläkin lapsia, jo isompia. En muista millon lopettivat juoksemisen sisällä vai juoksiko ollenkaan, kun en vaan muista.
Kommentit (164)
Valita isännöitsijälle, jos meteli on jatkuvaa. Ei kenenkään tarvitse kuunnella kovaa mekkalointia kotona monta tuntia päivässä.
Jos jytinä ja juoksentelu tapahtuu vain järjestyssääntöjen sallimina aikoina, et voi tehdä mitään. Mutta tämä kannattaa ottaa huomioon: Aistimme havaitsevat koko ajan enemmän asioita, kuin mitä tietoinen mielemme pystyy käsittelemään. Niinpä aivomme seuraavat koko ajan sitä, mikä näyttäisi meitä kiinnostavan. Jos alamme siis kuulostelemaan tarkasti naapureiden ääniä, aivomme luulevat että ne kiinnostavat meitä ja ikään kuin "miksaavat ylöspäin" kyseistä aistihavaintoa. Jos siis kuulostelet koko ajan mitä naapureista kuuluu, alat kuulla kaikki ne äänet selvemmin kuin aikaisemmin. Ongelmasi on siis osittain itse aiheutettu. Huomio siis muihin asioihin kuin naapuriääniin, niin ongelma helpottaa.
Päinvastainen esimerkki on se, miten nenä "tottuu" hajuihin. Ei se oikeasti totu, se hajuhavainto on edelleen ihan sama, mutta kun aivot huomaavat ettei se kiinnosta paljoakaan, ne miksaavat alaspäin sitä aistimusta.
Päätät itse sen mitä aistihavaintoja helpoiten huomaat sillä, mihin aistihavaintoihin kiinnität eniten huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Valita isännöitsijälle, jos meteli on jatkuvaa. Ei kenenkään tarvitse kuunnella kovaa mekkalointia kotona monta tuntia päivässä.
Isännöitsijät ovat täysin kädettömiä, eivät tee mitään, varsinkin kun kysymyksessä on lapsiperhe. Nimim. kokemusta on
Lapsiperheet ovat yksi pahimmista vaihtoehdoista naapuriin, toisena bilettäjät / narkit. En tiedä katuvatko vanhemmat lapsiensa hankintaa, vai miksi he haluavat lapsiensa aiheuttavan mahdollisimman paljon häiriötä naapurillekin? Tästä esimerkkinä trampoliinit aseteltuna aivan tontin rajalle. Vaikka olisi kuinka iso piha tällä lapsiperheellä niin aivan varmasti se tramppa on mahdollisimman lähellä naapurin taloa. Tästä päästäänkin siihen, että teidän lapsiperheiden puolustelijoiden on aivan turha käskeä muuttamaan omakotitaloon jos ei halua kuunnella muiden meteliä, nimittäin lapsiperheet terrorisoivat myös omakotitaloalueella. Kokemusta on.
vanhemmilla vastamelukuulokkeet korvissa ja tapittavat älylaitettaan…
Vierailija kirjoitti:
vanhemmilla vastamelukuulokkeet korvissa ja tapittavat älylaitettaan…
voisivat opettaa niitä rauhallisia leikkejä.. piirtämistä, maalaamista, askartelua yhdessä, kirjan lukemista lapselle, rakentelua esim legopalikoilla, seurapelejä yms. kaiken leikin tarvi olla riehumista.
Meillä juostaan ja riekutaan ulkona. Sisällä voidaan pelata lauta- yms pelejä, piirrellä, lukea ja leikkiä vaikkapa legoilla. Mutta ei juoksennella, pelata pallolla tai pompita muutenkaan, ne jutut ei kuulu sisäleikkeihin. Lapset opetetaan ottamaan huomioon muut asukkaat. Rappukäytävissä ei myöskään kiljuta.
Nykyään on minä minä asenne, että minä ja minun lapseni saa tehdä. Ennen otettiin huomioon naapurit. Lapset juoksivat ulkona ja sisällä oltiin hiljaa. Mutta silloin olikin kuri ja vanhemmilla auktoriteettia. Nykyään vanhemmat ovat nössöjä ja pelkkiä kavereita lapsilleen.
Täällä kans entinen rauhallinen normaali taloyhtiö johon alapuolelle muutti sinkku viikonloppuisä kamalaa töminää, paisketta, huutoa käsittämätöntä iltamyöhään jatkuen pitkälle aamuyöhön, on tää prkl kumma kun edes lomalla ei pysty rentoutumaan tai nukkumaan kun noi pitää hereillä pitkälle yöhön... Oon kostometelöinnyt mut tilanne ei sillä ole parantunut... Muuttoon ei varaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on minä minä asenne, että minä ja minun lapseni saa tehdä. Ennen otettiin huomioon naapurit. Lapset juoksivat ulkona ja sisällä oltiin hiljaa. Mutta silloin olikin kuri ja vanhemmilla auktoriteettia. Nykyään vanhemmat ovat nössöjä ja pelkkiä kavereita lapsilleen.
Sen huomaa täällä kommenteissakin että käsittämätöntä möykkää ja esim turhaa huutokiljuntaa,sisällä juoksua puolustellaan normaalin elämisen ääniksi, nämä eivät tietenkään asu itse näiden lauma apinoiden naapureina.
Asun itse ylimmässä kerroksessa ja lattia oikein tärisee kun alakerran lapsi innostuu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans entinen rauhallinen normaali taloyhtiö johon alapuolelle muutti sinkku viikonloppuisä kamalaa töminää, paisketta, huutoa käsittämätöntä iltamyöhään jatkuen pitkälle aamuyöhön, on tää prkl kumma kun edes lomalla ei pysty rentoutumaan tai nukkumaan kun noi pitää hereillä pitkälle yöhön... Oon kostometelöinnyt mut tilanne ei sillä ole parantunut... Muuttoon ei varaa.
Passivisaggressiivinen protestointi on tietysti yksi tapa taklata asiaa, naapurin luona juttusilla käyminen ja ystävällinen pyyntö huomioida naapureille hiljaisuuden aikaan aiheutuva meteli on toinen. Plus kun olet käynyt jutuilla, voit alkaa tekemään valituksia jos tilanne ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passivisaggressiivinen protestointi on tietysti yksi tapa taklata asiaa, naapurin luona juttusilla käyminen ja ystävällinen pyyntö huomioida naapureille hiljaisuuden aikaan aiheutuva meteli on toinen. Plus kun olet käynyt jutuilla, voit alkaa tekemään valituksia jos tilanne ei muutu.
Olisi kiinnostavaa lukea, jos jollain on kokemus siitä, että asiallinen puhe olisi otettu fiksusti vastaan ja muutettu käyttäytymistä siltä pohjalta. Tietääkseni vastassa on yleensä lapsiperhekortilla lyöminen ja täydellinen haluttomuus muuttaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sama itsellä. Yläkertaan muutti ilmeisesti viikonloppuisi, koska töminä ja kolahtelu tapahtuu yleensä viikonloppuisin, alkaa perjantaina illalla ja loppuu sunnuntai iltana. Ilmeisesti isä makaa masentuneena jossain sohvan pohjalla tai pelaa kuulokkeet korvilla ja antaa lasten riehua täysin kontrolloimatta. Juostaan, hypitään ja heitellään tavaroita monta tuntia putkeen.
Nyt on ollut hieman hiljaisempaa jonkin aikaa, joten ehkä toivoa on. Onkohan joku toinen naapuri mahdollisesti käynyt juttelemassa iskän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa lukea, jos jollain on kokemus siitä, että asiallinen puhe olisi otettu fiksusti vastaan ja muutettu käyttäytymistä siltä pohjalta. Tietääkseni vastassa on yleensä lapsiperhekortilla lyöminen ja täydellinen haluttomuus muuttaa mitään.
Jep ja lisäksi se meteli vaan pahenee kerta 10000.
Vierailija kirjoitti:
Asun itse ylimmässä kerroksessa ja lattia oikein tärisee kun alakerran lapsi innostuu.
Siksi paskin neuvo minkä voi ihmisille antaa on se että muuttaa ylimpään kerrokeen niin on rauhallista... No ei ole ja sen olen todennut!! Töminä, jumputus yms resonoi seinää, lattiaa ja kattoa pitkin, siihen ei auta edes korvatulpat ja parhaatkaan vastamelukuulokkeet, se töminä on jotain käsittämätöntä, sama kuin asuis festarialueella josta musiikki ja kajarijumputus tärisyttää oman huoneiston seiniä ja kattoa.
Vain debiili asuu kerrostalosssa vapaaehtoisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama itsellä. Yläkertaan muutti ilmeisesti viikonloppuisi, koska töminä ja kolahtelu tapahtuu yleensä viikonloppuisin, alkaa perjantaina illalla ja loppuu sunnuntai iltana. Ilmeisesti isä makaa masentuneena jossain sohvan pohjalla tai pelaa kuulokkeet korvilla ja antaa lasten riehua täysin kontrolloimatta. Juostaan, hypitään ja heitellään tavaroita monta tuntia putkeen.
Nyt on ollut hieman hiljaisempaa jonkin aikaa, joten ehkä toivoa on. Onkohan joku toinen naapuri mahdollisesti käynyt juttelemassa iskän kanssa.
Lapset vaan on äidillään/mummolassa loma-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kusipelti postiluukusta.
Jatkuva töminä ja pallon pompotus minullakin yläkerrassa. 22-24 välillä usein oikein hepuli juoksupalloleikkiä. Ärsyttäähän se. Ajattelen kuitenkin, että niin kauan kun minulle ei valiteta musiikista, annan olla ja laitan lujemmalle, kun oikein riehaannutaan.