No, miten sinne lennolle varaudutaan oikein?
https://www.vauva.fi/keskustelu/6547868/mitka-asiat-sinua-erityisesti-a…
Yllä olevassa keskustelussa puhutaan paljon siitä, että ärsyttää, kun ihmiset ei ole kunnolla varautuneet matkaan. Itse lennän harvoin, mutta ensi viikolla olen lähdössä lomamatkalle. Voisitteko ihmiset neuvoa miten valmistaudun ja varaudun oikein, etten ole se ärsyttävä tyyppi siellä koneessa?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei matkatavaroita.
Kun juntit jonottavat kentällä evakkorekiään, olet itse jo keskustassa kirjautumassa hotelliin.
Tämä riippuu kyllä ihan hirveästi siitä minne on menossa ja kuinka pitkäksi aikaa. Itse teen usein pitkiä reissuja kauas. En jaksa pelleillä joka päivä missään pesulassa, joten todellakin on iso laukku ruumassa myös.
En pelleile koko matkalla. Otan mukaan kehnot kamppeet ja jätän käytettynä kohteen köyhille.
Luuletko, että ne ”köyhät” arvostavat tekstiilijätettäsi?
Muista käydä naisesi kanssa lentsikan vessassa nuccimassa lennon aikana
Mutta minullapa on Silver kortti Finskille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa a.
Ilmeisesti näin.
Kerro somessa meneväsi kanarialle. Vedä kännit kentällä ja lentokoneessa. Taputa kun kone laskeutuu. Kerro somessa olevasi kanarialla. Vedä kännit kanarialla. Etsi ravintola mistä saa suomalaista ruokaa. Palaa suomeen kännäämään.
Lähinnä tarkoitin, että miten varaudun itse lentomatkaan, etten ärsytä muita matkustajia olemalla tomppeli.
Aloitat joka lauseen ”anteeksi, että olen olemassa… ettei vaan kukaan erehdy luulemaan sinua sellaiseksi juntiksi, joka lomalla kerrankin unohtaa oman maskinsa ja heittäytyy liiaksi vapauden tunteen vietäviksi.
Tämä juuri.
Vierailija kirjoitti:
Mutta minullapa on Silver kortti Finskille
"Finskin" työntekijänä tuo kortti ei merkitse mitään. He luulevat olevansa jotain erityistä, mutta sikailevat todella paljon. En yleistä. Useimmat osaavat käyttäytyä.
Jos lapsellasi on ylivilkkautta tai muu erityispiirre, joka saattaa ärsyttää muita matkustajia, mieti, kannattaako pitkälle lennolle lähteä ollenkaan, jollei "ongelma" ole lääkkeillä hoidettavissa. Kukaan ei halua istua penkinpotkijan edessä tai saada hiuksiinsa suusta syljettyjä karkkeja. Ja ne pelit ja videot äänettömälle tai käytetään kuulokkeita. Jostain syystä näissä häirikköperheissä vanhemmat eivät koskaan ohjeista lapsiaan käyttäytymään kunnolla, ellei joku ulkopuolinen uhkaa viranomaisilla tai sakinhivutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KVG!
"Varmista lentosi onnistuminen hoitamalla nämä neljä tärkeintä asiaa kuntoon:Asiakirjat ja liput: Tarkista, että passi tai henkilökortti on voimassa ja tee lähtöselvitys hyvissä ajoin etukäteen (yleensä 24–36 tuntia ennen).
Pakkaaminen: Pakkaa elektroniikka ja arvoesineet käsimatkatavaroihin. Varmista, että kosmetiikka on alle 100 ml purkeissa ja läpinäkyvässä pussissa.
Eväät ja juomat: Ota tyhjä vesipullo ja täytä se vasta turvatarkastuksen jälkeen vesipisteissä. Kiinteät välipalat ovat sallittuja käsimatkatavaroissa.
Vaatetus: Pukeudu lennolle joustaviin ja mukaviin vaatteisiin".
Et sinä itsekään oikeasti Googlesta katsonut vaan kopioit jonkun typerän ai-yhteenvedon tänne. Ap kysyi nimeomaan muiden matkustajien näkökulmaa. Siihen ei sinun ai:t auta.
Ei myöskään sinun töykeä kommenttisia. Toivottavasti ei koskaan istuta vierekkäin.
Lähtökohtaisesti KVG on töykeä ilmaisu, joten sinuna olisin syyttelemättä toisia töykeydestä. Toisekseen et edes vastannut aloituksen kysymykseen, joka saa epäilemään luetunymmärtämistäsi. Kolmanneksi käytät tekoälytiivistelmää ja kopiot sen tänne täysin ilman kritiikkiä sen sijaan, että hakisit oikeasti tietoa luotettavista lähteistä. Joten ei paljoa kannattaisi arvostella muita.
Vastauksesi ei liity minuun mitenkään! Minulla ei ole tapana käyttää mitään KVG:tä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KVG!
"Varmista lentosi onnistuminen hoitamalla nämä neljä tärkeintä asiaa kuntoon:Asiakirjat ja liput: Tarkista, että passi tai henkilökortti on voimassa ja tee lähtöselvitys hyvissä ajoin etukäteen (yleensä 24–36 tuntia ennen).
Pakkaaminen: Pakkaa elektroniikka ja arvoesineet käsimatkatavaroihin. Varmista, että kosmetiikka on alle 100 ml purkeissa ja läpinäkyvässä pussissa.
Eväät ja juomat: Ota tyhjä vesipullo ja täytä se vasta turvatarkastuksen jälkeen vesipisteissä. Kiinteät välipalat ovat sallittuja käsimatkatavaroissa.
Vaatetus: Pukeudu lennolle joustaviin ja mukaviin vaatteisiin".
Et sinä itsekään oikeasti Googlesta katsonut vaan kopioit jonkun typerän ai-yhteenvedon tänne. Ap kysyi nimeomaan muiden matkustajien näkökulmaa. Siihen ei sinun ai:t auta.
Ei myöskään sinun töykeä kommenttisia. Toivottavasti ei koskaan istuta vierekkäin.
Lähtökohtaisesti KVG on töykeä ilmaisu, joten sinuna olisin syyttelemättä toisia töykeydestä. Toisekseen et edes vastannut aloituksen kysymykseen, joka saa epäilemään luetunymmärtämistäsi. Kolmanneksi käytät tekoälytiivistelmää ja kopiot sen tänne täysin ilman kritiikkiä sen sijaan, että hakisit oikeasti tietoa luotettavista lähteistä. Joten ei paljoa kannattaisi arvostella muita.
Vastauksesi ei liity minuun mitenkään! Minulla ei ole tapana käyttää mitään KVG:tä,
Ja siis muutenkin olet osoittanut vastauksesi väärälle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Ei matkatavaroita.
Kun juntit jonottavat kentällä evakkorekiään, olet itse jo keskustassa kirjautumassa hotelliin.
Tämä riippuu kyllä ihan hirveästi siitä minne on menossa ja kuinka pitkäksi aikaa. Itse teen usein pitkiä reissuja kauas. En jaksa pelleillä joka päivä missään pesulassa, joten todellakin on iso laukku ruumassa myös.
Samoin meillä. Nyt taas lähdössä 5 viikoksi joten on keskikoinen laukku kahdelle. Aika tyhjä kyllä koska takaisinpäin tuodaan taas ruokaa ja viiniä.
Toki joskus ihmettelee kun viikon reissuun pariskunnilla on molemmilla isot + lentolaukut, mitä jengi raahaa mukaan??
Mun mielestä tosin juntimpaa on tuo hotellissa majoittuminen, mulle riittää työmatkojen hotellit!
Meillä on isot laukut ostoksia varten. Ne ovat melko tyhjiä mennessä, mutta eivät tullessa.
Käytät lähtöpäivänä ihan hel*etin paljon hajusteita niin että 10m säteellä kaikilla tulee vesi silmistä. Syöt hernekeittoa ja kaikkea joka aiheuttaa kaasua paljon. Muista vääntää kännykästä volume täysille unohda kuulokkeet kotiin. Muista potkia edessä olevan tuolia. Esitä kuulo vammaista että saat huutaa ja että sinulle huudettaisiin. Ramppaa vessassa kokoajan. Muista pitää se mahdollisimman varattuna lentokoneessa. Töni vieressä istujaa vähän väliä kyynärpäällä. Jne
Vierailija kirjoitti:
Ja vessassa ei oo pakko rampata kuin jokin virtsahepo konsanaan. Ihme porukkaa, kun ei osata käydä vessassa ennen lentoa, eikä selvitä muutamaa tuntia ilman vessaa.
Asia on juuri noin, mutta voisi tuon sanoa vähän asiallisempaan sävyyn. Ja on oman mukavuudenkin takia kivampi, ettei tarvitse jonottaa sinne ainokaiseen alimittaiseen kopperoon. Eli viimeisenä ennen koneeseen menoa vessaan kentällä!
Vierailija kirjoitti:
Olenko hyvä ihminen, kun en ole koskaan ollut lentokoneessa? Kerran näin Hansin Jukan Tuuloksen kauppakeskuksessa.
- mummo 70v -
Olet. Lentämisen päästöt ovat karmeat. Ne eivät ole sinun vikasi.
En huomannut että tätä olisi sanottu vielä, mutta kannattaa huomioida eväiden suhteen, että pähkinät ja sitrukset ovat usein vakavasti allergisoivia, joten on hyvä keksiä muita eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja vessassa ei oo pakko rampata kuin jokin virtsahepo konsanaan. Ihme porukkaa, kun ei osata käydä vessassa ennen lentoa, eikä selvitä muutamaa tuntia ilman vessaa.
Ei se vessakäynti kentällä välttämättä riitä. Istu itse kupla otsassa 12 tunnin lento.
Lennolla myös kehotetaan nauttimaan nestettä, koska lentokoneilma kuivattaa.
Itsellä vessahätä voi tulla tunnin, kahden sisällä noususta, vaikka olisi käynyt vielä kentällä ennen koneeseennousua. Meillä on niin erilainen aineenvaihdunta itse kullakin, eikä se vessassa käynti ole kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
En huomannut että tätä olisi sanottu vielä, mutta kannattaa huomioida eväiden suhteen, että pähkinät ja sitrukset ovat usein vakavasti allergisoivia, joten on hyvä keksiä muita eväitä.
Pähkinöistä ainakin kuulutetaan lennoilla, jos joku on allerginen ja ne on lennolla kielletty. Niitä myös myydään siellä. Itse ainakin otan mukaan ja syön ihan hyvällä omallatunnolla, jos mitään ei kuuluteta. Ne on kuitenkin aika täyttäviä ja pitävät nälkää, joten ovat hyviä eväitä.
Sitrushedelmät taas vaan liiskaantuvat laukussa, mutta en ole kyllä myöskään koskaan kuullut, että niistä olisi millään lennolla kuulutettu ja kielletty syömästä.
Kun juntit jonottavat kentällä evakkorekiään, olet itse jo keskustassa kirjautumassa hotelliin.
Minulla ei ole lomalla niin kiire, että puolen tunnin laukkujen odotus mitään muuttaisi. Joillakin toisilla on kiire vain ryyppäämään hotellille/baariin. Sinäkään tuskin vietät lomaasi 100% tavalla, joka minua kiinnostaisi.
Älä laita koneessa niitä tavaroita jota tarvitset lennolla ylös matkatavarasäilöön.
Älä juo niin paljon että laukkaat vessassa.
Älä käännä penkkiä taaksepäin.
Älä mölyä.
Älä kus...skele seisoiltasi. Usko pois, jos olet mies, se WC- koppi heiluu, vaikka olisi miten tasainen kyyti tahansa. Urea lattialla on ällöttävää, mutta vielä äällöttävämpää se on pytyn reunoilla.
Moni kokee lentämisen ahdistavana, pelottava tai muuten epämiellyttävänä. Sen takia tarttisi koittaa olla ärsyyntymättä kanssamatkustajiin, jotka saattavat olla mitä ovat juurikin jonkun epämieluisan olonsa takia. Lento kumminkin kestää vain tietyn ajan.
Lähtökohtaisesti KVG on töykeä ilmaisu, joten sinuna olisin syyttelemättä toisia töykeydestä. Toisekseen et edes vastannut aloituksen kysymykseen, joka saa epäilemään luetunymmärtämistäsi. Kolmanneksi käytät tekoälytiivistelmää ja kopiot sen tänne täysin ilman kritiikkiä sen sijaan, että hakisit oikeasti tietoa luotettavista lähteistä. Joten ei paljoa kannattaisi arvostella muita.