No, miten sinne lennolle varaudutaan oikein?
https://www.vauva.fi/keskustelu/6547868/mitka-asiat-sinua-erityisesti-a…
Yllä olevassa keskustelussa puhutaan paljon siitä, että ärsyttää, kun ihmiset ei ole kunnolla varautuneet matkaan. Itse lennän harvoin, mutta ensi viikolla olen lähdössä lomamatkalle. Voisitteko ihmiset neuvoa miten valmistaudun ja varaudun oikein, etten ole se ärsyttävä tyyppi siellä koneessa?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vessassa ei oo pakko rampata kuin jokin virtsahepo konsanaan. Ihme porukkaa, kun ei osata käydä vessassa ennen lentoa, eikä selvitä muutamaa tuntia ilman vessaa.
Täytyy muistaa että monella on lentopelko jota pitää helpottaa kittaamalla olutta ennen lähtöä.
Ehkä sitten jotain väkevämpää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa vielä, että mitä eväitä lentokoneeseen kannattaa ottaa mukaan?
ApEi mitään, mikä haisee. Jotkut tonnikalaleivät ja keitetyt kanamunat voi jättää suosiolla kotiin.
Myös sellainen repun pohjalla pyörinyt banaani haisee kamalalta.
Ehdoton minimilista:
Hajuvettä,paljon muuten haistat ne muut haisevat ihmiset
Juo paljon ennen lähtöä, lento vaatii nesteytystä.
Ota laksatiiveja ennen lentoa jotta toimii vatsa, paljon.
Lihota 50kg jotta saat itsellesi tarvitsemasi tilan ahtaassa koneessa.
Varaa ikkunapaikka.
Tilaa kärrystä kokoajan jotain.
Pyydä lentoemoja jatkuvasti luoksesi kysyäksesi mitä heille kuuluu.
Taputa lähtiessä, taputa kun vyöt saa avata, taputa laskeutuessa.
Huuda jatkuvasti että me pudottaa, me pudotaan. Lujaa että talaosakin luulee.
Läähättä äänekkäästi jottet kuule sen itkevän vauvan huutoa, jokaisella lennolla on sellainen.
Jos muut eivät kestä, he voivat laittaa vastamelukuulokkeet.
Naureskele äänekkäästi omia ajatuksia.
Osallistu aktiivisesti viereisten tuntemattomien ihmisten keskusteluun.
Mukavaa lentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa vielä, että mitä eväitä lentokoneeseen kannattaa ottaa mukaan?
ApOta sellaisia eväitä, mitä tykkäät syödä koneessa ja muutenkin. Ainahan lentokoneruoka ei maistu, niin on kiva jos on omiakin eväitä. Hedelmät valmiiksi pikottuina.
Riippuen lennon pituudesta. Ne hedelmät menevät ällöttäviksi muutamassa tunnissa. Ja itse välttelisin kaikkea mikä haisee muiden nenään.
Olenko hyvä ihminen, kun en ole koskaan ollut lentokoneessa? Kerran näin Hansin Jukan Tuuloksen kauppakeskuksessa.
- mummo 70v -
Muista en tiedä mutta meillä näin Euroopan reissuilla:
- matkustamoon vain lentolaukku (jos mukana) ja pieni reppu (käsilaukku repun sisällä)
- syömme kunnon aterian kotona ja lennolle vain voileipä Alepasta (paluumatkalla riittää varalle suklaapatukka koska syömme aina kentällä)
- käymme vessassa ennen lentoa, emme koneessa
- päälle joustavat mukavat vaatteet, huivi kaulaan jos naapuri sattuu pitämään puhallinta täysillä. Ohut neuletakki joka on helppo riisua
- kännykkä ja kuulokkeet taskuun valmiiksi niin ei tarvitse koukkia lennon aikana ylälokerosta
Plugit korviin ja torkut. Aika usein saamme exit paikat kun lennämme samaa väliä, kai jokin plaseerausjärjestelmä tunnistaa
Olenko hyvä ihminen, kun en ole koskaan ollut lentokoneessa? Kerran näin Hansin Jukan Tuuloksen kauppakeskuksessa.
- mummo 70v
Milloinkas Hansin Jukka Tuulokseen on siirretty??
Kävin vv 63-73 joka kesä Hämeenlinnassa siellä mehulla ja jäätelöllä
Mummo 66v
Mukaan tarvitset oman tyynyn, todella ison, oma patjakin on suositeltavaa, levitä se sinne käytävälle ja nukut siinä. Ja peitto, sellainen paksu joutsen untuvapeitto.
Niillä pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Olenko hyvä ihminen, kun en ole koskaan ollut lentokoneessa? Kerran näin Hansin Jukan Tuuloksen kauppakeskuksessa.
- mummo 70v -
Olet ihan paras
"Sanon sadannen kerran, että saman penkkirivin ihmisiä kannattaa tervehtiä. Se ei tarkoita juttelua ja tutustumista toisiinsa, vaan se laimentaa kaikkien ärsytystä jos joku päättää rampata koko ajan vessassa ja toinen sätkii jaloillaan minunkin jalkoja."
- Hei, olen Mirkku.
- Hei, olen Markku. Nyt kun olemme esittäytyneet, voimme rauhassa rampata vessassa ja sätkiä jalkojamme.
Vierailija kirjoitti:
Olenko hyvä ihminen, kun en ole koskaan ollut lentokoneessa? Kerran näin Hansin Jukan Tuuloksen kauppakeskuksessa.
- mummo 70v
Milloinkas Hansin Jukka Tuulokseen on siirretty??
Kävin vv 63-73 joka kesä Hämeenlinnassa siellä mehulla ja jäätelöllä
Mummo 66v
"Legendaarinen Hanssin-Jukka-lentokone (Douglas DC-2) tuotiin kauppakeskus Tuuloseen Hämeenlinnaan kesäkuussa 2015. Erikoiskuljetuksena Tikkakoskelta siirretyn koneen näyttävät avajaiset järjestettiin 23. kesäkuuta 2015".
Ota kahvia kun tarjotasn! Ylimielisyys pois.
Vierailija kirjoitti:
"Sanon sadannen kerran, että saman penkkirivin ihmisiä kannattaa tervehtiä. Se ei tarkoita juttelua ja tutustumista toisiinsa, vaan se laimentaa kaikkien ärsytystä jos joku päättää rampata koko ajan vessassa ja toinen sätkii jaloillaan minunkin jalkoja."
- Hei, olen Mirkku.
- Hei, olen Markku. Nyt kun olemme esittäytyneet, voimme rauhassa rampata vessassa ja sätkiä jalkojamme.
Kaiken saa anteeksi tuolla. Piereskelynkin.
Ei haittaa mitään koska se tervehti. On se niin kohtelias.
Eli muistakaa tervehtiä koko konetta ennen lähtöä sitten voitte perseillä koko lennon rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei matkatavaroita.
Kun juntit jonottavat kentällä evakkorekiään, olet itse jo keskustassa kirjautumassa hotelliin.
Tämä riippuu kyllä ihan hirveästi siitä minne on menossa ja kuinka pitkäksi aikaa. Itse teen usein pitkiä reissuja kauas. En jaksa pelleillä joka päivä missään pesulassa, joten todellakin on iso laukku ruumassa myös.
Ei matkatavaroita.
Kun juntit jonottavat kentällä evakkorekiään, olet itse jo keskustassa kirjautumassa hotelliin.
Tämä riippuu kyllä ihan hirveästi siitä minne on menossa ja kuinka pitkäksi aikaa. Itse teen usein pitkiä reissuja kauas. En jaksa pelleillä joka päivä missään pesulassa, joten todellakin on iso laukku ruumassa myös.
Samoin meillä. Nyt taas lähdössä 5 viikoksi joten on keskikoinen laukku kahdelle. Aika tyhjä kyllä koska takaisinpäin tuodaan taas ruokaa ja viiniä.
Toki joskus ihmettelee kun viikon reissuun pariskunnilla on molemmilla isot + lentolaukut, mitä jengi raahaa mukaan??
Mun mielestä tosin juntimpaa on tuo hotellissa majoittuminen, mulle riittää työmatkojen hotellit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KVG!
"Varmista lentosi onnistuminen hoitamalla nämä neljä tärkeintä asiaa kuntoon:Asiakirjat ja liput: Tarkista, että passi tai henkilökortti on voimassa ja tee lähtöselvitys hyvissä ajoin etukäteen (yleensä 24–36 tuntia ennen).
Pakkaaminen: Pakkaa elektroniikka ja arvoesineet käsimatkatavaroihin. Varmista, että kosmetiikka on alle 100 ml purkeissa ja läpinäkyvässä pussissa.
Eväät ja juomat: Ota tyhjä vesipullo ja täytä se vasta turvatarkastuksen jälkeen vesipisteissä. Kiinteät välipalat ovat sallittuja käsimatkatavaroissa.
Vaatetus: Pukeudu lennolle joustaviin ja mukaviin vaatteisiin".
Et sinä itsekään oikeasti Googlesta katsonut vaan kopioit jonkun typerän ai-yhteenvedon tänne. Ap kysyi nimeomaan muiden matkustajien näkökulmaa. Siihen ei sinun ai:t auta.
Ei myöskään sinun töykeä kommenttisia. Toivottavasti ei koskaan istuta vierekkäin.
Ole kiltti, älä kallista penkkiäsi matkalla. Kukaan ei halua hiuksiasi suuhunsa.
Tarkka hajuaisti, harvan päälaki tuoksuu hyvältä - varsinkaan suoraan nenän edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei matkatavaroita.
Kun juntit jonottavat kentällä evakkorekiään, olet itse jo keskustassa kirjautumassa hotelliin.
Tämä riippuu kyllä ihan hirveästi siitä minne on menossa ja kuinka pitkäksi aikaa. Itse teen usein pitkiä reissuja kauas. En jaksa pelleillä joka päivä missään pesulassa, joten todellakin on iso laukku ruumassa myös.
En pelleile koko matkalla. Otan mukaan kehnot kamppeet ja jätän käytettynä kohteen köyhille.
Totta kai kopion ja sinun olisi pitänyt ymmärtää se jo sitaateista. Mutta joo.